ارزان تمام شدن سفر به یزد به عوامل متعددی بستگی دارد؛ این‌که در کدام یک از بهترین هتل های یزد بمانید، قصد بازدید از کدام مکان دیدنی این شهر را دارید یا با کدام روش و در چه زمانی به این استان سفر می‌کنید، همگی بر هزینه‌های شما تأثیر می‌گذارند. در اینجا به شما می‌گوییم که چطور و چگونه سفری ارزان به این شهر کویری ایران داشته باشید. ابتدا ببینیم اصلاً چرا باید به فکر یک سفر اقتصادی به یزد باشیم؟

چرا سفر ارزان به یزد؟

دلیل این‌که بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های سفر به یزد هستند، مکان‌های دیدنی متنوع و متعدد این شهر است. درواقع جاذبه های گردشگری یزد آنقدر متنوع‌اند که با یک بار سفر کردن نمی‌توانید تمام آن‌ها را ببینید و زیبایی این مکان‌ها به حدی خیره‌کننده‌ هستند که بارها دلتان می‌خواهد تجربه دیدن و حضور در آن‌ها را داشته باشید.

باتوجه به آنچه گفته شد، اگر سفری اقتصادی به یزد داشته باشید، دفعات بیشتری می‌توانید به این خطه از کشورمان سفر کنید و تمام جاذبه‌های دیدنی آن را ببینید. در ادامه راجع‌به ارزان ترین روش رفتن به یزد، بهترین زمان برای سفر ارزان به این شهر و همچنین رستوران های ارزان یزد توضیحاتی را ارائه داده‌ایم.

ارزان ترین راه های سفر به یزد

سفر به یزد از سه راه جاده‌ای، هوایی و ریلی امکان‌پذیر است. از طریق راه هوایی در هر جای ایران که باشید، سریعاً به یزد می‌رسید؛ اما این روش گران است. درواقع اگرچه با خرید بلیط یزد یا کلاس‌های پروازی ارزان تاحدودی می‌توان هزینه‌های سفر را کاهش داد. در کل برای یک سفر اقتصادی به شهر یزد، چند راه پیش‌روی شما خواهد بود:

سفر به یزد با قطار

استفاده از قطار یک روش ارزان سفر به یزد است. یزد دارای ایستگاه راه‌آهن متصل به شبکه ریلی ایران است و اگر در تهران، کاشان، اصفهان، شیراز، مشهد، بندرعباس و چند مورد دیگر از شهرهای توریستی ایران هستید، به‌راحتی و با هزینه کم می‌توانید به یزد بروید. سفر با قطار علاوه‌بر هزینه پایین‌تر، تجربه متفاوتی از مسافرت کردن و امکان حمل بار بیشتری که در هواپیما یا اتوبوس وجود ندارد را به شما خواهد داد.

سفر به یزد با اتوبوس

یکی دیگر از روش‌های سفر ارزان به یزد، استفاده از اتوبوس است. اتوبوس‌های تهران به یزد تقریباً هر یک ساعت حرکت خواهند کرد. اتوبوس به‌اندازه روش‌های هوایی یا ریلی سریع و راحت نیست، اما به هرحال روشی اقتصادی به سفر به یزد محسوب می‌شود. در ضمن ایستگاه اتوبوس یزد در فاصله ۱۲کیلومتری در داخل شهر قرار گرفته است.

سفر به یزد با ماشین شخصی

سفر با خودروی شخصی به شما این امکان را می‌دهد تا به دلخواه خود در مسیر توقف داشته باشید. البته برای داشتن سفری اقتصادی با استفاده از ماشین شخصی، آن هم در مسیرهای طولانی، نیاز است تا خودروی شما سالم و بدون نقص باشد. با درنظرگرفتن این موارد، سفر با ماشین شخصی نیز یکی از روش‌های ارزان برای سفر به یزد است.

بلیط ارزان هواپیما

همان‌طورکه بیان کردیم، سفر هوایی به یزد گران‌ترین روش است و اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید، به‌کلی دور این روش را خط بکشید؛ اما اگر سفر کاری یا هر سفر فورس دیگری دارید، سفر با هواپیما بهترین گزینه است؛ البته اگر بتوانید بلیط ارزان هواپیما برای یزد را پیدا کنید، تاحدودی هزینه‌هایتان کاهش خواهد یافت. فرودگاه شهید صدوقی یزد در ۱۰کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و به‌طور مداوم پروازهای تهران به یزد و بالعکس را می‌پذیرد.

بهترین زمان برای سفر ارزان به یزد

درکل اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت، بهترین زمان سفر به یزد ازلحاظ وضعیت آب‌وهوایی است؛ اما این بازه اصلاً ازنظر اقتصادی به‌صرفه نیست؛ زیرا مسافران و گردشگران زیادی در شهر حضور دارند و تقریباً قیمت همه‌چیز، به‌خصوص نرخ هتل های یزد، افزایش می‌یابد.

بهترین زمان سفر به یزد ازلحاظ هزینه‌ها، زمانی است که مسافران کمتری در شهر حضور دارند. بنابراین برای تجربه سفر ارزان قیمت و اقتصادی به یزد، در فصل تابستان به این شهر سفر کنید.

آب و هوای گرم و بیابانی یزد و نوسان بالای دمای شب و روز چیزی نیست که در هر نقطه‌ای از ایران آن را تجربه کرده باشید. بنابراین سفر به یزد در تابستان ممکن است برای همه خوشایند نباشد. می‌توانید با انتخاب هتل ارزان در یزد یا مثلاً انتخاب رستوران های ارزان یزد، حتی در ایام نوروز و فصل بهار نیز هزینه‌های سفرتان را اندکی تعدیل کنید و مجبور هم نباشید گرمای آزاردهنده تابستان یزد را تجربه کنید.

رستوران های ارزان قیمت یزد

شکم‌گردی بخش جدانشدنی از سفر است و در اکثر شهرستان های استان یزد، غذاهای محلی و مخصوصی سرو می‌شود که شاید دوست داشته باشید آن‌‌ها را امتحان کنید. رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در شهر یزد وجود دارند که با انتخاب آن‌ها، بخش زیادی از هزینه‌های سفر خود را کاهش خواهید داد. در لیست زیر نام برخی از رستوران های ارزان یزد را ذکر کرده‌ایم:

  • رستوران ساداتی
  • رستوران صدق
  • فست فود لایک
  • فست فود عالی
  • کافه رستوران ایتالیایی
  • رستوران ملل
  • کافه رستوران ایتالیایی ماهورا
  • کافه خوش خوران
  • سفارش غذای باتو
  • فست فود ویژه اژدر
  • عمارت مزه
  • سفره خانه سنتی تنورا

به‌غیر از رستوران و کافه ارزان می‌توانید از مکان های دیدنی و مراکز خرید ارزان قیمت یزد نیز بازدید کنید. برای مثال بازار قدیم یزد که یکی از جاذبه های این شهر نیز محسوب می‌شود و سایر بازارهای آن از قبیل قیصریه، طلافروشان، پنجه علی، پاساژ امیر و... بهترین گزینه‌ها برای خرید مقرون‌به‌صرفه هستند.

رزرو هتل ارزان یزد در فلای تودی

مواردی که در این مطلب ذکر شد، می‌تواند هزینه های سفر به یزد را تاحدودی کاهش دهد؛ به‌طوری‌که بتوانید دفعات دیگری هم به این شهر سفر کنید و هربار از اماکن دیدنی آن بازدید نمایید. با مراجعه به «سایت فلای تودی»، از نرخ هتل های یزد مطلع خواهید شد. هتل های متعددی در این شهر وجود دارند که ازلحاظ قیمت و امکانات متفاوت هستند. می‌توانید هتل متناسب با بودجه خود را از طریق سایت فلای تودی رزرو کنید. فلای تودی به‌عنوان مرجع معتبر رزرو آنلاین هتل و تهیه بلیط در ایران، راهنما و همراه سفرهای داخلی و خارجی شما خواهد بود.