خون گرمی مردمان جنوب، طعم لذیذ غذاهای جنوبی و لذت بازدید از جاذبه‌هایی که دیدنشان تاریخ پرافتخار آمیز خطه جنوب را تداعی می‌کند همه موجب شده است تا شهرهای جنوب کشور حال و هوای خاص و متمایزی از سایر مقاصد ایرانگردی داشته باشند. از این رو هرقدر از گرمای هوا کم‌تر می‌شود بازار سفر به شهرهای جنوبی هم داغ‌تر می‌شود. در این مطلب به سراغ یکی از پرطرفدارترین شهرهای جنوبی یعنی اهواز رفته‌ایم تا به شما بگوییم چطور و با انجام چه تفریحاتی در این شهر خوش گذرانی کنید. بنابراین اگر به زودی قرار است راهی این مقصد جنوبی شوید و از جاهای دیدنی اهواز دیدن کنید در ادامه با ما همراه شوید.

دوچرخه سواری در حاشیه رود کارون

کمتر کسی است که نام رود کارون به گوشش نخورده باشد و در سفر به شهرهای جنوب سراغی از آن نگیرد. رود کارون که زمانی طویل‌ترین و پرآب‌ترین رود در جنوب کشور بود در چندین شهر جنوبی جاری است و علیرغم آنکه جوش و خروش گذشته را ندارد هنوز هم جزو اولین گزینه‌هایی است که گردشگران از میان جاهای دیدنی اهواز به دیدن آن می‌روند. با این وجود یکی از تفریحات شهر اهواز که احتمالا عده زیادی از گردشگران از آن بی‌خبرند دوچرخه‌سواری در ساحل کارون است. ایستگاه دوچرخه سواری ساحلی کارون که در منطقه کیانپارس اهواز قرار دارد این امکان را فراهم کرده است تا علاقمندان به دوچرخه سواری با کرایه دوچرخه به مدت زمان مشخصی مشغول رکاب زنی در محوطه ساحلی شوند.

تفریح دوست داشتنی پینت بال

پینت بال از جمله تفریحات مهیجی است که طرفداران زیادی دارد و انجام آن در سفرهای گروهی و دسته‌جمعی می‌تواند خاطره‌های فراموش نشدنی رقم بزند. باشگاه پینت بال سورنا در اهواز نیز این فرصت را به گردشگران داده است تا در حین سفر به اهواز از انجام این بازی هیجان‌انگیز لذت ببرند. فضای این باشگاه کاملا مناسب حضور خانواده‌ها است و محوطه بازی کودکان در این باشگاه این مزیت را فراهم کرده است تا در هنگام بازی پینت بال کودکان نیز در محیطی شاد مشغول بازی و تفریح شوند.

خوش گذرانی در پارک ساحلی اهواز

پارک ساحلی اهواز از آن جاهایی است که گزینه‌های زیادی برای خوش‌گذرانی در شهر اهواز را را دربرمی‌گیرد. این پارک ساحلی همانطور که از اسمش پیدا است محوطه‌ای ساحلی و طویل در امتداد رود کارون است که انجام انواع تفریحات پیاده‌روی در ساحل، دوچرخه سواری، والیبال، قایق سواری و ماهی‌گیری در فضای سرسبز و دل‌انگیز آن بسیار لذت‌بخش است. توصیه می‌کنیم حتی اگر زمان کافی برای دیدن همه جاذبه‌های اهواز ندارید حتما پیش از آنکه با بلیط هواپیما اهواز تهران از سفر برگردید به یکی از پارک‌های ساحلی اهواز مانند پارک جزیره بروید و با انجام تفریحات آنها خوش‌گذرانی در اهواز را تکمیل کنید.

شکم گردی در بازار فلافل اهواز

غذاهای جنوبی تنوع زیادی دارند و به سبب طعم لذیذی که دارند در نقاط دیگر کشور نیز طبخ می‌شوند. با این وجود وقتی بلیط تهران به اهواز در دستتان است و قرار است به اهواز بروید حیف است که خودتان را از لذت چشیدن طعم اصیل این غذاها در این شهر جنوبی محروم کنید. گذشته از آن شکم‌گردی به دلیل حال و هوای خاصی که پاتوق‌های این کار دارند جزو تفریحاتی است که با انجام آن حسابی می‌توان خوش‌گذرانی کرد. بهترین گزینه برای این کار را می‌توان بازار فلافل اهواز در خیابان پر عطر و بوی لشگرآباد دانست. این خیابان مملو است از غرفه‌های فروش انواع غذاهای محلی و خوش خوراک نظیر سمبوسه، فلافل، کبه و بندری به صورت سلف سرویس و یکی از گزینه‌های جذاب برای قدم‌زنی در شب‌های اهواز محسوب می‌شود.

تفریحات آبی در اهواز

انجام تفریحات آبی و رفتن به پارک‌های آبی از آن دسته از کارهایی است که در شهرهای جنوبی مانند اهواز دلچسب‌تر و لذت‌بخش تر است. از این رو یکی از خوش‌گذارنی‌های اهواز را می‌توان رفتن به پارک آبی اهواز در بلوار مدرس و نزدیکی منطقه کیانپارس اهواز دانست. در این پارک آبی که با نام موج‌های آبی اهواز نیز شناخته می‌شود چاله فضایی و سرسره‌های مارپیچ جزو پرطرفدارترین بخش‌های این پارک آبی هستند. علاوه بر آن استخرهای آب با وسایل بازی مخصوص کودکان نیز در این مجموعه تعبیه شده است تا کودکان همزمان با بزرگسالان به تفریح و انجام ورزش‌های آبی مانند شنا مشغول شوند.

مجتمع فرهنگی تفریحی فجر پر از خوش‌گذرانی‌های متنوع

برای آن دسته از گردشگرانی که زمان کافی برای خوش‌گذرانی در چند تفرجگاه جداگانه در اهواز را ندارند و به زودی قرار است با بلیط هواپیما اهواز تهران به سفرشان خاتمه می‌دهند رفتن به مجتمع فرهنگی تفریحی فجر اهواز گزینه ایده‌آلی است. این مجموعه تفریحی دارای پیست کارتینگ، محوطه بازی پینت بال، پارک کودک و شهربازی است که پیست کارتینگ مجهز و ایمن آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. این مجموعه تفریحی برای هر عضو خانواده از کوچک تا بزرگ سرگرم‌کننده و جذاب است و هر کس می‌تواند از انجام سرگرمی‌های مورد علاقه خود حسابی لذت ببرند.

شب گردی کنار آبشار مصنوعی اهواز

آبشار مصنوعی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی اهواز است که در سال ۱۳۹۰ بر روی پل هفتم این شهر و آب آن به رودخانه کارون سرازیر می‌شود. این آبشار به عقیده بسیاری یکی از بزرگترین آبشارهای مصنوعی خاورمیانه است و نورپردازی‌های زیبای آن جلوه‌ای رویایی و خیره کننده به آن بخشیده است. زیبایی منظره سرازیر شدن فواره‌های رنگارنگ آبشار در کارون شب‌ها دوچندان می‌شود و فضای دل‌انگیزی برای سپری کردن اوغات فراقت در محوطه آبشار پدید می‌آورد. از این رو این مکان اغلب شب‌ها به پاتوقی برای دوره‌همی‌های دوستان و اعضای خانواده تبدیل می‌شود. اغلب اهالی اهواز و گردشگران ترجیح می‌دهند تا برای خوش‌گذرانی در محوطه آبشار شب‌ها به آنجا بروند.

تفریح در پارکی با سازه‌های چوبی

پارک چوبی اهواز از آن جاهای دیدنی اهواز است که تفریح و بازی در آن به ویژه برای کودکان تجربه‌ای متمایز و خاص به همراه دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما آن را در برنامه خوش‌گذرانی‌های خود در اهواز بگنجانید. پارک چوبی در کنار ساحل رودخانه کارون قرار گرفته است و همانطور که از اسمش پیدا است شامل یک بوستان با انواع سازه‌های چوبی است که به عنوان وسایل بازی در آن تعبیه شده‌اند.