11111

خانومی: زمانی که به فرایند خرید از یک فروشگاه آنلاین فکر می‌کنیم؛ عموماً چند مرحله ساده به ذهن‌مان می‌آید؛ خرید، بسته بندی و سپس تحویل کالا. اما واقعیت چیز دیگری‌ست. خرید از یک فروشگاه آنلاین با ثبت هزاران سفارش در یک روز، فرایند پردازش و ارسال پیچیده‌تری دارد.

بر اساس گزارشی که پلتفرم خانومی منتشر کرده، مرکز پردازش این پلتفرم با مساحت بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع در سال ۱۴۰۲ به قابلیت پردازش صدهزار کالا در روز دست یافته است.

بیش از یک میلیون کاربر تاکنون یک بار از فروشگاه بزرگ آرایشی بهداشتی خانومی خرید کرده‌اند، اما آنچه در پروسه خرید تا تحویل کالا به دست مشتری کمتر دیده می‌شود، فرایند پردازش آنهاست.

شروع فعالیت خانومی در فضایی محدود با ابعاد حدود ۵۰ متر مربع بود که روزانه تعداد مشخصی کالا در یک انبار کوچک ذخیره و پس از سفارش‌گذاری توسط مشتری، مراحل بسته‌بندی و ارسال را طی می‌کرد. این در حالیست که امروزه خانومی توانست پس از ۹ سال فعالیت حرفه‌ای با بیش از ۲۵۰ پرسنل و در یک فضای پردازشی با ظرفیت دریافت ۱۰۰ هزار آیتم، ظرفیت بسته‌بندی و ارسال روزانه به تهران و استان البرز، به‌عنوان یک مرکز پردازش تخصصی سفارشات محصولات آرایشی بهداشتی تبدیل شود.

با ثبت هر سفارش در فروشگاه آنلاین خانومی، ابتدا مرحله مشاهده سفارش و کنترل موجودی انجام خواهد شد، پس از آن نوبت به کنترل کیفیت کالاهای درخواستی می‌رسد و سپس آیتم‌های سفارش داده شده جمع آوری می‌شود. مرحله بعد جداسازی آیتم‌ها بر اساس سفارشات هر مشتری است که با استفاده از یک فرایند مکانیزه توسط پرسنل متخصص انجام می‌گیرد. در قدم بعدی کالاهای جمع‌آوری شده به تفکیک بسته‌بندی و به بخش لجستیک تحویل داده می‌شوند تا برای ارسال به مشتری آماده شوند.

فرآیند پردازش به چه صورت است؟

فرایند پردازش کالا در یک مرکز پردازش ۶ مرحله اصلی را شامل می‌شود: دریافت و ثبت کالا از تامین کنندگان مختلف، مدیریت موجودی کالا، جمع‌آوری، تفکیک و بسته‌بندی کالا و در نهایت ارسال سفارشات به مشتری. اما آنچه این مرکز پردازش سفارشات را متمایز می‌کند، بهینه‌سازی منابع و تقاضا در جهت بهره‌وری بیشتر و ارتقاء سطح سرویس دهی مطلوب به مشتریان است که با استفاده از پرسنل متخصص، برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از نرم افزارهای تخصصیِ تحویل، چک، جمع‌آوری، مرتب‌سازی، مسیریابی و ارسال امکان‌پذیر خواهد شد.

مرکز پردازش تخصصی خانومی در کمپین بزرگ «یک تولد و ۹۹۹ آرزو»

فروشگاه تخصصی آرایشی بهداشتی خانومی با ورود به دهمین سال فعالیت خود، امسال هم با کمپین «یک تولد و ۹۹۹ آرزو» در کنار مخاطبان خود است. تولد ۹ سالگی خانومی در خردادماه ۱۴۰۲ با بیش از یک میلیون کالا تا ۷۰% تخفیف، برگزار شد. فرایند تامین بهترین کالاهای آرایشی بهداشتی با بهترین قیمت و سریع‌ترین زمان ارسال از اهداف این کمپین بزرگ بود.

این روزها تمرکز خانومی بر ارائه کالاهای باکیفیت از برندهای مختلف با بهترین قیمت به دست مشتریان است. مرور فرایند و اتفاقاتی که از لحظه ثبت سفارش کالا در این سایت تا مرحله تحویل آنها به مشتری رخ می‌دهد، کمک می‌کند تا درک بهتری از مسیری داشته باشند که یک مرکز پردازش سفارشات تخصصی طی می‌کند.