ابزار‌های گوناگونی در صنعت استفاده می‌شوند که هرکدام به نوبه خود توانسته‌اند سرعت کار و تولید را بالا ببرند؛ به این صورت که در مقابل حجم تولید بسیار بیشتر، از تعداد نیروی کار کمتری استفاده می‌کنند. بیشتر ماشین‌های صنعتی در گذشته وزن سنگینی داشتند و در ابعاد بزرگ تولید می‌شدند؛ اما امروزه در کنار افزایش کارایی محصولات صنعتی، ابعاد و وزن آن‌ها کاهش پیدا کرده است و در عین‌حال کیفیت و مرغوبیت بسیار بیشتری دارند.  ویژگی کارایی بیشتر در کنار ابعاد کوچک­تر، برای صنایعی که تیراژ تولید آن‌ها زیاد است و نیاز به راندمان و سرعت بالایی دارند، بسیار مهم است.

یک نوع ابزار صنعتی مورداستفاده حال حاضر در صنایع مختلف، دستگاه بسته‌بندی است. دستگاه شیرینگ پک ارزان یک گونه از روش‌های بسته‌بندی را انجام می‌دهد که محصول از طریق آن بیشتر محافظت می‌شود. ابزار مخصوص بسته‌بندی محصولات مختلف، ابعاد متفاوتی دارد و جزء اصلی‌ترین ابزارآلات مورداستفاده در خط تولید کارخانه‌های محصولات غذایی، دارویی و شیمیایی است. دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت بوده و برای انجام بسته‌بندی یک پک کاملاً کارآمد است. مواد غذایی یا دارویی به دلیل ارتباط مستقیمی که با سلامت انسان دارند، باید تحت کنترل‌های خاصی پلمب و بسته‌بندی شوند. در ادامه با انواع شیرینگ پک و طریقه کار آن بیشتر آشنا می‌شویم.

۱

انواع دستگاه مورداستفاده برای بسته‌بندی محصولات تولیدی

دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت بر اساس شکل ظاهری، نحوه کارکرد، سیستم کارایی و نوع سوخت مورداستفاده، دارای انواع متفاوتی است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

انواع دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت بر اساس شکل ظاهری

ماشین بسته­بندی شیرینگ از نظر ظاهری دارای دو نوع است:

  • یک نوع آن کابینتی است که کاملاً بهداشتی عمل می‌کند و برای بسته‌بندی مواد غذایی با حجم کم و حساس مثل داروها قابل‌استفاده است.
  •  نمونه دیگر این محصول تونلی است که برای بسته‌بندی محصولات در ابعاد گوناگون استفاده می‌شود و تونل دستگاه مثل یک اتاق پر از حرارت عمل می‌کند تا نایلون مخصوص به‌سرعت جذب بدنه محصول شود.

طبقه‌بندی دستگاه شیرینگ پک بر اساس روش کار آن

نحوه کارکرد اصلی ماشین بسته‌بندی به دو صورت است:

  • در یک نوع ماشین شیرینگ، دوخت به‌صورت دور‌بسته یا ال است که عایق رطوبتی به‌حساب می‌آید و بسته‌بندی انجام شده کاملاً بهداشتی است.
  • یک نوع دوخت دیگر در ابزارآلات بسته­بندی نیز به‌صورت عمودی انجام می‌شود و برای انواع بسته‌بندی جعبه‌ها و محصولات مثل آب‌معدنی مناسب است. این دستگاه نسبت به نمونه‌های دیگر سفارش بیشتری دارد.

طبقه‌بندی دستگاه شیرینگ بر اساس نوع سوخت مورداستفاده

عمل جذب نایلون در تونل شیرینگ ارزان قیمت از طریق گرما انجام می‌شود و رسیدن به دمای مناسب دستگاه، از طریق مصرف سوخت‌های خاصی میسر می‌شود که شامل انواع زیر هستند:

  1. یک نوع ماشین بسته­بندی از طریق برق، حرارت تولید می‌کند و هزینه مصرف برق در آن بسیار زیاد است. البته ایمنی زیادی دارد و کنترل دما به‌سادگی انجام می‌شود.
  2. نوع دیگری از این محصول نیز گازسوز است که یک روش پرخطر به‌حساب می‌آید. در صورت عدم استفاده از اگزوز در دستگاه، گاز‌های سمی وارد محیط کار می‌شوند. همچنین پس از استفاده طولانی‌مدت به دلیل تجمع دوده در داخل تونل، نایلون شیرینگ موجود روی محصول پس از خروج از تونل حرارتی، سطح چربی دارد.
  3. نوع سوم دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت، از هر دو نوع سوخت برق یا گاز به‌طور جداگانه یا هم‌زمان استفاده می‌کند.

۲

دسته‌بندی دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت بر اساس سیستم کارایی آن

ماشین مخصوص بسته‌بندی بر اساس سیستم کارایی دارای انواع زیر است:

  • نوع اولیه ابزار بسته­بندی به‌صورت کاملاً دستی کار می‌کند.
  • نوع دیگر آن به‌صورت نیمه اتوماتیک است و برای تمام اصناف یک وسیله کامل و کاربردی به شمار می‌رود.
  • ماشین تمام اتوماتیک نیز برای استفاده در شرکت‌های پیشرفته که راندمان تولید زیادی دارند، مناسب است. مدل تمام اتوماتیک نیاز چندانی به اپراتور ندارد و تجربه اپراتور نیز نقش زیادی در کارکرد ماشین نخواهد داشت.
  • دستگاه لیبل طراحی بسته تونلی، برای استفاده در پلمب دور درب محصول یا غلاف زدن به دور محصولات تکی استفاده می‌شود.
  • در مدل دیگر آن نیز یک تونل حرارتی برای استفاده در بسته‌بندی محصولات طویل قرار داده شده است.

معرفی شیرینگ پک ارزان

برای انجام بسته‌بندی جنس نایلون‌های مورداستفاده بسیار متنوع است و هر جنس نایلون باید توسط ماشین خاصی استفاده شود؛ اما نحوه طراحی دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت به گونه‌ای است که می‌تواند تمام نایلون‌ها را برای انجام بسته‌بندی به‌کار بگیرد. میزان ارتفاع شیرینگ پک بر اساس نوع سلیقه اپراتور قابل تنظیم است و تا 30 سانتی‌متر نیز می‌توان آن را تغییر داد. مهندسی بسیار عالی به‌کاررفته در دستگاه شیرینگ دستی و ارزان باعث شده تا وزن سبکی داشته باشد و جای بسیار کمی اشغال کند.

به همین دلیل برای جابه‌جایی آن نیازی به کامیون نیست و ماشین‌های کوچک نیز به‌راحتی می‌توانند ماشین را حمل کنند. دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت عایق‌کاری بسیار دقیقی دارد تا هیچ‌گونه پرتی حرارتی در آن رخ ندهد. ماشین صنعتی شیرینگ ارزان برخلاف نام آن بسیار پیشرفته و تقریباً همه‌کاره است. در کنار همه موارد گفته شده، قیمت دستگاه شیرینگ پک ارزان با نمونه‌های بزرگ ابزار بسته‌بندی قابل‌مقایسه نیست و سطح تولید آن نیز در مقایسه با نمونه‌های غول‌پیکر کاربردی است.

۳

مشخصات فنی شیرینگ پک ارزان قیمت

مشخصات فنی دستگاه تونل شیرینگ ارزان شامل موارد زیر است:

  • ابعاد: ابعاد ماشین شیرینگ حدود 5/1 تا 2 متر به درخواست مشتری متغیر بوده و عرض آن از 50 تا 100 سانتی­متر است. ارتفاع نیز 5/1 متر است.
  • سوخت مورداستفاده : برق سه‌فاز 25 آمپر
  • سرعت انجام بسته‌بندی: در هر دقیقه 10 تا 11 بسته
  • متریال مورداستفاده در ساخت ابزار: ورق‌های لیزرکاری شده در ابعاد 2 و 5/1 متر و خم‌کاری با cnc
  • قطعات برقی به‌کاررفته در ماشین بسته­بندی شامل: ترموستات برای کنترل حرارت در دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت به‌صورت کاملاً دقیق، استفاده از فیوز 3 آمپر تهیه شده از برند‌های معتبر، کلید مدار فرمان، الکتروموتور برای خنک‌کردن پوشش با 18 ماه گارانتی پس از فروش
  • رنگ محصول به‌صورت تمام الکترواستاتیک بوده و در برابر حرارت و خش مقاوم است.

دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت چگونه کار می‌کند؟

انجام بسته‌بندی در دستگاه تونل شیرینگ ارزان چند مرحله دارد که شامل مرحله دوخت و تونل حرارتی است. در مرحله دوخت سطح محصول با استفاده از نایلون پوشش داده می‌شود. در ماشین‌های بسته‌بندی مختلف دوخت‌های متنوعی وجود دارد؛ ولی بیشتر آن‌ها یک شمش آلومینیومی با روکش تفلون سخت‌شده هستند و برای نایلون‌های پی‌وی‌سی به­کار می­روند. یک نوع تیغه مدل سیمی دیگر وجود دارد که برای برش نایلون سلفونی یا پلی‌اتیلن کاربرد دارد.

بخش تونل حرارتی ماشین نیز از طریق گرما، هوای داغی در حدود 150 تا 220 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کند. محصول پس از اینکه از تونل شیرینگ ارزان قیمت عبور می‌کند، یک الکتروموتور حرارت آن را کمتر می‌کند و فن خنک‌کننده باعث سخت‌تر و شفاف‌تر شدن محل دوخت می‌شود. در این ماشین بسته‌بندی تمام انواع نایلون مخصوص شیرینگ قابل ‌استفاده است.

۴

معرفی دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

ماشین اتوماتیک بسته‌بندی برای صنایعی قابل استفاده است که سرعت تولید آن‌ها زیاد باشد؛ این محصول یک گزینه کاملاً مناسب برای رشد تولید است. ابزار اتوماتیک بسته‌بندی صنعتی دارای دو مدل خودکار و نیمه‌خودکار است که هر دو تونل حرارتی دارند.

حرارت قسمت تونل ماشین از طریق برق یا گاز تأمین می‌شود که البته استفاده از مدل گازسوز آن به‌صرفه‌تر است. واحد بسته‌بندی خودکار در هر ساعت بیش از ۵۰۰ پک تولید می‌کند و مکانیزم آن بر اساس طراحی‌های روز دنیا ساخته شده است. انعطاف‌پذیری دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک بسیار زیاد است و با فشردن یک دکمه می‌تواند از حالت اتوماتیک به نیمه اتوماتیک تغییر کاربری دهد.

هنگام تهیه سفارشی نمونه اتوماتیک می‌توان آن را فقط به‌صورت برقی یا گازی طراحی کرد. همچنین تمام مدار‌ها و اتصالات برقی ماشین و نحوه بارگیری اتوماتیک آن نیز پیشرفته است. هنگام خروج محصول بسته‌بندی شده از حرارت تونل، فن‌های خنک‌کننده سطح نایلون را محکم‌تر کرده و درنهایت بسته‌بندی زیباتر می‌شود. این ویژگی‌ها تفاوت دستگاه اتوماتیک با تونل شیرینگ ارزان قیمت است.

 

مشخصات فنی دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

قبل از تهیه نمونه خودکار ماشین، باید مشخصات فنی آن را با دقت بررسی کنید.

  • ابعاد دستگاه شیرینگ اتوماتیک: طول آن از 2800 تا 4400 میلی‌متر، عرض ماشین از 950 تا 1500 میلی‌متر، ارتفاع از 1700 تا 2500 میلی‌متر و طول تونل حرارت بسته‌بندی از 1250 تا 2550 میلی‌متر متغیر است.
  • قطعات مورداستفاده در ساخت آن کیفیت بی‌نظیری دارند و از برند‌های کاملاً معتبر تهیه شده‌اند.
  • تمام سطح بدنه محصول لیزرکاری شده و از خم‌کاری cnc استفاده شده تا کمترین میزان تابیدگی را داشته باشد و کل سطوح از ورق 2 میلی‌متری پوشش داده شده است.
  • سطح بیرونی تونل از پشم سنگ دانسیته عایق شده است تا هوای گرم به بیرون ماشین منتقل نشود.

 

شیرینگ پک اتوماتیک چگونه کار می‌کند؟

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک موردنظر روی سطح مقابل ماشین چیده می‌شود و پس از اینکه از طریق سنسور یا توسط اپراتور اشیا دیده شوند، عملیات خوراک‌دهندگی انجام می‌شود. سطح محصول به‌صورت خودکار با نایلون پوشش داده می‌شود و تیغ ماشین آن را برش می‌دهد. سپس بسته آماده‌شده از طریق نوار کاموایر وارد تونل حرارتی می‌شود.

سرعت عبور بسته از تونل از طریق یک قطعه به نام اینورتر کنترل می‌شود و نایلون پس از عبور به‌صورت پخته شده از داخل تونل خارج می‌شود. در‌نهایت، فن‌های خنک‌کننده بسته‌بندی را در هنگام خروج خنک می‌کنند تا محکم‌تر شود.

معرفی دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک

محصولاتی که فرایند بسته‌بندی آن‌ها به‌صورت اتوماتیک انجام نشود، از طریق دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک بسته‌بندی می‌شوند. این ماشین‌ها برای استفاده در صنایع مناسب است که نیازی به سرعت بالا ندارند و وزن محصول بسته‌بندی شده نیز کمتر است. انجام تعمیرات و نگهداری از ماشین بسته‌بندی نیمه‌خودکار پیچیدگی‌های خاصی ندارد و راه‌اندازی نمونه نیمه اتوماتیک شیرینگ پک بسیار آسان است.

 

 

 

مشخصات فنی دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک

  1. عرض قسمت ورودی برای بسته‌بندی بر اساس نیاز مشتری از 40 سانتی‌متر تا یک متر و چهل سانتی‌متر متغیر است.
  2. ارتفاع آن نیز ما بین 40 تا 100 سانتی‌متر است.
  3. طول ماشین بر اساس عرض محصول متغیر است و اگر عرض محصول بیشتر شود، طول آن هم افزایش پیدا می‌کند. در موارد دیگر همانند دستگاه بسته‌بندی اتوماتیک است.

 

شیرینگ پک نیمه اتوماتیک چگونه کار می‌کند؟

نحوه کارکرد ماشین نیمه اتومات نیز نسبت به دستگاه شیرینگ پک ارزان متفاوت است. ابتدا اپراتور، محصول موردنظر را روی قسمت ایستگاه اول دستگاه قرار می‌دهد و پس از تنظیم نایلون مخصوص، آن را به ایستگاه تیغ ارسال می‌کند. برش نایلون از طریق پدال تیغ فرمان توسط اپراتور انجام می‌شود. تیغ‌زن از هنگام نشستن روی نایلون تا هنگام بازگشت دور محصول را دوخت می‌زند. سپس بسته وارد نوار کاموایر می‌شود تا از تونل حرارتی عبور کند.

درنهایت نیز بسته باید زیر فن خنک‌کننده قرار گیرد تا نایلون شیرینگ جمع شود. میزان حرارت تونل دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک نیز از طریق ترموستات کنترل می‌شود. در این ماشین اپراتور توانایی کنترل بسته، نوع نایلون، میزان ضخامت آن و سرعت ماندگاری محصول را دارد‌. اگر سرعت اپراتور در حد مناسبی باشد، ماشین در هر دقیقه 13 تا 15 محصول را بسته‌بندی می‌کند. شما می‌توانید برای تهیه محصولات مورد نظرتان به سایت نیل زاگرس البرز مراجعه کنید.

دستگاه شیرینگ پک را از نیل زاگرس البرز تهیه کنید!

شرکت نیل زاگرس البرز دستگاه شیرینگ پک ارزان قیمت را بر اساس نیاز تولیدکنندگان و فعالان صنایع مختلف در بهترین کیفیت‌ها تولید می‌کند. کیفیت و خدمات پس از فروش این شرکت در میان صاحبان صنایع بسیار معروف است. طراحان حرفه‌ای شرکت نیل زاگرس البرز تمام مراحل طراحی و تست ماشین را به طور دقیق انجام می‌دهند و دستگاه بسته‌بندی را بر اساس سفارش افراد طراحی می‌کنند. در کنار خدمات مختلفی که ابزار مخصوص برای بسته‌بندی محصولات کارخانه‌ها ارائه می‌دهند، قیمت آن­ها نیز بسیار مناسب است.

دستگاه لیبل شیرینگ تونلی یا تونل لیبل شیرینگ حرارتی نیلزاگرس البرز جزء برترین و پر‌فروشترین انواع ماشین آلات این واحد تولیدی است.

برای خرید یا سفارش دستگاه شیرینگ پک ارزان ابتدا باید تعداد تیراژ موردنیاز در کارخانه بررسی شود تا در صورت افزایش تیراژ، انجام بسته‌بندی مشکل سرعت نداشته باشد. همچنین نوع سوخت مورد استفاده در دستگاه را بررسی کرده تا مشکلات ناشی از در دسترس نبودن سوخت نیز پیش نیاید. شما می‌توانید بر اساس دسته‌بندی‌هایی که بیان شد، دستگاه موردنظر خودتان را انتخاب کرده و درباره مشخصات فنی و کارایی آن اطلاعات دقیقی کسب کنید. سپس از طریق شرکت نیل زاگرس البرز ماشین شیرینگ پک را مطابق با نیاز خودتان تهیه کنید.

جالب است بدانید که به دلیل توانایی بالا و داشتن سطح دانش فنی بالا‌ در ساخت و تولید این تولید کننده  در امر تعمیر دستگاه بسته بندی  اقدام کرده و انواع دستگاه‌های بسته بندی 2 توزین و چهار توزین و پودری حجمی و قوطی پرکن را در سریع ترین زمان اورهال یا تعمیرات اساسی مینماید.