در این مقاله پارس نیوز، قصد داریم ابتدا چاپ شبرنگ راتین پرینت و سپس چاپ پلی کربنات رز دیزاین مورد بررسی قرار دهیم. شبرنگ، جز برچسب‌های امنیتی می‌باشد که در صنایع مختلف کاربرد دارد. چاپ برچسب شبرنگ، از جمله خدمات شبکه چاپ‌ می‌باشد. لیبل شبرنگ مقاومت بالایی دارد.

شبرنگ-چاپ

چاپ شبرنگ چیست؟

صنعت چاپ و گرافیک با تحولاتی که داشته محصولات کاربردی و جدیدی را به بازار عرضه می‌کند که در صنایع مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برچسب شبرنگ یکی از این دست محصولات است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در دسته لیبل‌ها و برچسب‌های امنیتی قرار می‌گیرد. اگر کمی به محیط پیرامون خود دقت کنید، نمونه‌هایی از این برچسب‌ها را خواهید دید.

همانطور که از نام این محصولات پیداست، چاپ شبرنگ قابلیت دید در شب دارد. در واقع ترکیباتی در ساخت این نوع چاپ به کار رفته تا در تاریکی براق به نظر برسد. براساس همین ویژگی به چاپ شبرنگ، لیبل براق نیز می‌گویند. فسفر و فلورسنت دو ماده اصلی تشکیل دهنده لیبل شبرنگ هستند. در بخش‌های بعدی با انواع برچسب شبرنگ و کاربردهای آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع چاپ شبرنگ

به طور کلی چاپ شبرنگ را می‌توان در دو دسته قرار داد که عبارتند از:

  • چاپ شبرنگ معمولی: برچسب شبرنگ معمولی دارای چسبی بسیار محکم و قوی است. این برچسب‌ها بیشترین کاربرد را در طراحی علائم و نشان‌های ایمنی دارند. این لیبل‌ها می‌توانند به راحتی بدون خرد شدن به طور یکنواخت از محل موردنظر جدا شوند. از دیگر کاربردهای لیبل شبرنگ معمولی عبارتند از: کارگاه ها، محیط‌های صنعتی، انبارها، تولید پلاک سوم کامیون‌ها و…
  • لیبل شبرنگ اکریلیک: این نوع برچسب به دلیل ویژگی خاصی که دارد به برچسب خورد شونده نیز معروف است. بهتر است از این برچسب‌ها در محل‌هایی استفاده کنید که تصمیم به جدا کردن آن ندارید. در واقع اگر تصمیم به انجام این کار داشته باشید، برچسب حتما خرد و تکه تکه می‌شود. بیشترین کاربرد چاپ شبرنگ برای برچسب‌گذاری روی اموال است.

خاصیت‌ها و ویژگی‌های چاپ شبرنگ

چاپ شبرنگ به دلیل ویژگی‌هایی که دارد در صنایع بسیار کاربردی است. در ادامه با مهم‌ترین خصوصیات و ویژگی‌های این محصولات آشنا می‌شویم.

  • چسب به کار رفته در این نوع چاپ بسیار قوی است.
  • به دلیل قدرت چسبندگی بالایی که دارد در برابر حرارت مقاومت بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • در برابر انواع حلال‌ها استحکام و دوام بسیار خوبی دارد
  • این برچسب در صورت کنده شدن از محل موردنظر، خرد و تکه تکه می‌شود
  • برای اینکه بتوان مقاومت برچسب را بیشتر کرد، می‌توان بر روی آن سلفون کشید. در این صورت برچسب به هیچ عنوان پاک نمی‌شود.
  • چاپ برچسب شبرنگ این قابلیت را دارد تا بر روی هر سطحی نصب شود. می‌توان آن را روی شیشه، فلز، پلاستیک و سطوح مختلف دیگر چسباند.
  • امکان سفارشی‌سازی محصول وجود دارد. در واقع مشتریان می‌توانند برحسب نیاز و سلیقه خود، ابعاد و رنگ‌بندی چاپ شبرنگ را انتخاب کنند.
  • چاپ شبرنگ را می‌توان به شکل‌های مختلفی تولید کرد.

مزایای چاپ شبرنگ

  • چاپ شبرنگ هزینه نسبتا مناسبی دارد. از این رو خرید آن برای خریداران می‌تواند مقرون به صرفه باشد
  • این چاپ در شب و زمانی که نور کمی در محیط است قابلیت دیده شدن دارد
  • در هر محیطی با هر شرایطی، دوام و ماندگاری بسیار خوبی دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند.
  • استفاده از برچسب شبرنگ برای شرکت‌های تجاری می‌تواند یک مزیت محسوب شود. برای بازاریابی بهتر و جذب مشتریان، به کار بردن چاپ شبرنگ بهترین گزینه است.

what-is-print-printing

انواع شبرنگ

بنرهای شبرنگ در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند. اما اگر بخواهیم از لحاظ ساختاری این بنرها را بررسی کنیم باید بگوییم که بنرهای شبرنگ، دو نوع هستندکه ما در این قسمت هر دو نوع آن‌ را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از قابلیت‌های آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. آن‌ها عبارتند از:

·شبرنگ خورنده شونده

شبرنگ‌های خورنده شونده که به آن‌ها شبرنگ اکریلیک نیز می‌گویند، محصولاتی هستند که ساختار مقاومی دارند و بعد از نصب کنده نمی‌شوند. به همین دلیل نیز غالباً در سازمان‌های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

·شبرنگ غیر خورنده شونده

یک نوع دیگر از لیبل‌های شبرنگ، لیبل‌های غیر خورنده هستند که معمولاً برای نمایش علائم ایمنی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل بنرها نیز بسیار مقاوم‌اند و کارایی خیلی خوبی دارند و تنها تفاوتی که با بنرهای قبلی دارند، این است که به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به صورت یک تکه کنده می‌شوند.

مزیت‌های برچسب‌های شبرنگ

با وجود تحولات زیادی که در دنیای تبلیغات به وجود آمده است، باز هم چاپ بنر طرفداران زیادی دارد چرا که این روش بیشتر در دسترس است و همه اصناف می‌توانند از آن استفاده کنند. البته، پیشنهاد ما همیشه بنر شبرنگ بوده و هست. دلیل‌ این پیشنهاد نیز این است که چاپ شبرنگ مزیت‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آن به شرح ذیل است:

  • قیمت مناسب
  • ظاهر جذاب و واضح
  • داشتن ساختاری مقاوم و غیرقابل نفوذ
  • قابل سفارشی سازی است. ( یعنی می‌توان ابعاد آن را طبق درخواست مشتری، طراحی کرد.)

properties-and-features-of-print-printing

نحوه برش شبرنگ

یکی از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های چاپ شبرنگ این است که می‌توان آن را تکه تکه کرد و به اندازه‌های مختلف تبدیل کرد. برای این کار نیز از یک دستگاه مخصوص به نام کاتر پلاتر استفاده می‌شود. این دستگاه، به برنامه‌های نرم‌افزاری مخصوصی مجهز شده است و می‌تواند طرح‌های مورد نظر مشتری را در سریع‌ترین زمان ممکن،  ترسیم کند و برش بدهد. بد نیست بدانید که دستگاه کاتر پلاتر، دقت بسیار بالایی دارد و می‌تواند به طور همزمان از چندین رنگ استفاده کند و طرح‌های زیبا و جذابی را به شما تحویل بدهد.

نحوه نصب شبرنگ

از آن جایی که بنرهای شبرنگ، ساختار زنبوری شکل دارند نصب آن‌ها خیلی ساده است و در حین نصب هیچگونه حبابی روی بنر ایجاد نمی‌شود. پس شما می‌توانید آن را روی تمام سطوح بچسبانید و از خواص این مدل چاپ بهره ببرید.

قیمت چاپ شبرنگ

هزینه چاپ شبرنگ بر اساس مؤلفه‌های مختلفی تعیین می‌شود که به طور مثال نیز می‌توان به مواردی مثل اندازه بنر و نوع چاپ اشاره کرد. به همین دلیل نیز تا زمانی که این دو مؤلفه مشخص نشده باشند، نمی‌توان به صورت قطعی در مورد قیمت اظهار نظر کرد. اما در کل می‌توان گفت که قیمت چاپ بنر شبرنگ، در قیاس با سایر انواع چاپ خیلی کمتر است و نیازی نیست مصرف کننده در این مورد نگران باشد. فقط کافی است که یک شرکت معتبر را پیدا کند و بنری که نیاز دارد را سفارش بدهد. اگر کادر شرکت انتخاب شده، مجرب باشند سفارش خیلی سریع آماده می‌شود و در ازای پرداخت یک هزینه معقول، برای مشتری ارسال می‌گردد.

printing-price

پلی کربنات چیست؟

چاپ پلی کربنات را می‌توان جزء خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک به شمار آورد که بسیار سخت و البته شفاف هستند. این محصولات کاربردهای متعددی در صنایع دارند. به دلیل ویژگی‌هایی که چاپ پلی کربنات در خود دارد، می‌تواند در صنایع ساخت و ساز و قسمت‌های مختلفی از ساختمان‌ها جایگزین بسیار خوبی برای شیشه باشد. در ادامه با این محصولات و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

همانطور که اشاره کردیم چاپ پلی کربنات ها موادی پلاستیکی هستند با ظاهری شفاف که در رنگ‌بندی‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به وفور در صنایع شیمیایی استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های این محصولات عبارتند از:

  • به دلیل تنوع بسیار بالا می‌توان از این محصولات در انواع سازه‌ها استفاده کرد
  • تنوع رنگ‌بندی در تولیدات چاپ پلی کربنات به قدری بالاست که می‌توان هرکدام از انواع آن را با مصالح ساختمانی و طراحی سازه‌ها تطابق داد.
  • ورق‌های چاپ پلی کربنات کاملا مسطح هستند و از نظر ظاهری شباهت زیادی به شیشه دارند.
  • در ساخت چاپ پلی کربنات از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است. از این رو این ورق‌ها با لایه یو وی (UV) که دارند می‌توانند در برابر آسیب‌های نور خورشید مقاومت و دوام خوبی داشته باشند.
  • چاپ پلی کربنات ها را می‌توان در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی سفارش داد.
  • ورق‌ها ی چاپ پلی کربنات از نظر وزنی نیز بسیار سبک هستند و انعطاف خوبی دارند.
  • از جمله کاربردهای این محصولات می‌توان به تولید و ساخت دیواره سوله، سقف‌های کاذب، پارکینگ و… اشاره کرد.
  • مقاومت و ضربه‌پذیری بالای چاپ پلی کربنات باعث شده تا بیشترین دوام را در برابر حوادث طبیعی از جمله زمین لرزه، طوفان و… داشته باشد. به همین جهت گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در ساختمان هاست.

چاپ پلی کربنات

یکی از کاربردهای متداولی که می‌توان برای چاپ پلی کربنات به آن اشاره کرد، صنعت چاپ است. در این بخش می‌خواهیم در خصوص نحوه چاپ پلی کربنات صحبت کنیم. در چاپ دیجیتال به کمک دستگاه فلت بد می‌توان عملیات چاپ پلی کربنات را انجام داد. صفحات چاپ شده پلی کربنات کاربردهای بسیار متنوعی دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از: چاپ انواع روکش برای پوشش کامپیوتر و قطعات آن، روکش پریز، روکش کلید، صنعت تبلیغات، صنایع بهداشتی، به عنوان لیبل و برچسب لوازم خانگی، برچسب دستگاه‌های الکترونیکی و…

در حوزه چاپ پلی کربنات یکی از محصولاتی که بسیار مورد استقبال قرار گرفته همین لیبل یا لیبل چاپ پلی کربنات است که می‌توان در صنایع گوناگون از آن به وفور استفاده کرد. از نقش‌های بسیار مهم این لیبل‌ها می‌توان به محافظت از اسکرین‌ها و صفحه نمایش‌ها در برابر انواع آسیب اشاره کرد. علاوه بر این، این لیبل‌ها با استحکام و قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند از نفوذ رطوبت به درون صفحه نمایش جلوگیری کنند.

در چاپ پلی کربنات روش‌ها و ترکیبات مختلفی استفاده می‌شوند که همین امر موجب تفاوت در کیفیت و شکل ظاهری محصول می شود. بنابراین شما در بازار انواعی از چاپ پلی کربنات به صورت شفاف، نیمه شفاف و مات را مشاهده خواهید کرد که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. صنعت چاپ پلی کربنات به دلیل کاربردهای وسیعی که این محصول داراست، به یک صنعت پر رونق و محبوب مبدل شده است.

polycarbonate-printing

نحوه چاپ لیبل‌های پلی‌کربنات

برای چاپ کردن لیبل‌های پلی‌کربنات، دو روش وجود دارد که به شرح ذیل است:

·چاپ سیلیکی

یکی از بهترین روش‌هایی که برای چاپ لیبل‌های پلی‌کربنات وجود دارد، چاپ سیلیکی است. با این روش طرح مورد نظر مشتری به صورت سه بعدی و برجسته روی لیبل چاپ می‌شود و جلوه بسیار زیبایی دارد. جالب است بدانید که لیبل‌های که با این روش چاپ می‌شوند ساختار بسیار مقاومی دارند و ضد آب هستند.

·نمونه‌زنی

روش بعدی نمونه‌زنی است که فقط برای چاپ لیبل‌های نمونه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیبل‌هایی که با این روش چاپ می‌شوند نسبت به لیبل‌های سیلیکی مقاومت کمتری دارند و در صورتی که برای طولانی مدت در معرض عواملی مثل نور خورشید قرار بگیرند کیفیت آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند و دیگر کارایی لازم را ندارند.

مشخصات فنی لیبل‌های پلی‌کربنات

ورق‌های پلی‌کربنات در دو نوع ساده و چند جداره تولید می‌شوند. ضخامت نمونه ساده این محصول بین 2 تا 12 میلی‌متر متغیر است. حداکثر عرض آن 2050 میلی‌متر و طول آن طبق درخواست مشتری تعیین می‌شود. البته سایز استاندارد ورق‌های ساده 3050 * 2050 میلی‌متر است. ضخامت ورق‌های چند جداره نیز بین 4-6 تا 8-10 نوسان دارد.

معایب چاپ پلی‌کربنات

چاپ پلی‌کربنات، یکی از جدید ترین و بهترین چاپ‌هایی است که تا کنون طراحی شده است و کارایی خیلی خوبی دارد. اما نمی‌توان مدعی شد که کاملاً بدون نقص است و هیچ عیبی ندارد. چرا که این نوع چاپ نیز دست‌ساز بشر است و مانند خیلی دیگر از دستاوردهای او معایبی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب این مدل چاپ نیز این است که زمانی که برای یک مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد گرما تولید می‌کند. البته، به هیچ وجه باعث بروز آتش‌سوزی نمی‌شود ولی دودزا است و می‌تواند برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند خطر آفرین باشد.

قیمت چاپ پلی‌کربنات

هزینه چاپ پلی‌کربنات بر اساس مؤلفه‌های مختلفی تعیین می‌شود که اکثر آن‌ها متغیر هستند. به همین دلیل نیز این محصول معمولاً با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که امر قیمت همیشه برای مصرف‌کننده مهم بوده و جزء اولین اولویت‌های او به شمار می‌آمده است. از این رو، ما قصد داریم در این قسمت به مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که بر قیمت این نوع چاپ تأثیر می‌گذارند، اشاره‌ای داشته باشیم تا خریدار راحت‌تر بتواند این محصول را تهیه کند و در حین پرداخت هزینه‌ها به مشکل برنخورد. این مؤلفه‌ها عبارتند از:

·برند

اولین و اصلی‌ترین موضوعی که بر هزینه چاپ لیبل‌های پلی‌کربنات تأثیر می‎‌گذارد، برند این محصولات است که هر چه قدر معروف‌تر و خوشنام‌تر باشد خریدار باید هزینه بیشتری در ازای آن‌ها بپردازد.

·میزان ضخامت

مسأله بعدی میزان ضخامت بنر است که با کیفیت کارایی آن رابطه مستقیم دارد و در حین محاسبه قیمت، مورد توجه قرار می‌گیرد.

·نوع طراحی بنر

آخرین شاخصه‌ای که بر قیمت بنر پلی‌کربنات تأثیر می‌گذارد نیز نوع طراحی بنر است. هر چه قدر طرح آن‌ سخت‌تر باشد و ریزه‌کاری بیشتری داشته باشد برای چاپ آن زمان و انرژی بیشتری صرف می‌شود و طبیعتاً مشتری نیز باید هزینه بالاتری برای آن بپردازد.

شرکت رز دیزاین یک تیم حرفه ای و جوان است که در حوزه های طراحی گرافیک، طراحی سایت، سئو و اینستاگرام فعالیت دارد. از خدمات چاپ رز دیزاین، میتوان به چاپ لیبل کربنات و لیبل ژله ای نیز اشاره کرد. رز دیزاین به سرپرستی آریا رستمی کار خود را آغاز کرد. به علاوه متشکل از فریلنسر های کار بلد در حوزه تولید محتوا و خدمات طراحی است. از طرفی مجموعه چاپ راتین با دستگاه های به روز، تجربه بالا و کادری مجرب در زمینه چاپ استیکر، لیبل ژله ای و چاپ شبرنگ آماده ارائه خدمات باکیفیت است.