تایلند کشور جاذبه‌های گردشگری متضاد و فراوان است. اکثر مردم وقتی به تایلند فکر می‌کنند سواحل سفید نرم و روزهای زیر نور خورشید را به یاد می‌آورند. اما این بهشت ​​استوایی به علاوه‌ی سواحل زیبا، دارای شهرهای بسیار عجیب، کاخ‌های بزرگ و معابد باستانی، مسیرهای پیاده‌روی که در کوه‌های مه آلود ناپدید می‌شوند و برخی از بهترین مراکز خرید در جنوب شرقی آسیا نیز هست. حتی اگر اولین مقصد شما بانکوک باشد، ارزش آن را دارد که از شهرهای دیگر دیدن کنید. با لیست ما از بهترین شهرهای تایلند، یک برنامه‌ریزی عالی برای سفر نوروزی خود داشته باشید.

در بانکوک چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟

بانکوک، یک کلانشهر شلوغ است که در آن آسمان‌خراش‌های فلزی و شیشه‌ای در کنار معابد چندین صد ساله در کنار هم قرار دارند. در این شهر کارهای زیادی برای گردشگران وجود دارد. در بانکوک باید حتماً از معبد بودای زمرد، مقدس‌ترین معبد تایلند بازدید کرد: وات فو، خانه‌ی بودای درازکش 46 متری است که از ورقه‌های طلا پوشیده شده است در همسایگی این معبد، کاخ بزرگ قرار دارد. مجموعه‌ی معبد و کاخ نوعی موزه‌ی زنده است که مراسم سلطنتی هنوز در آن برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند در تالارها، غرفه‌ها و حیاط‌های ثروتمندترین خانواده‎ی سلطنتی جهان قدم بزنند. بانکوک بزرگ‌ترین بازار آخر هفته در فضای باز جهان را دارد پس در سفر به این شهر از خرید غافل نشوید.

از شهر باستانی آیوتایا دیدن کنید

شهر باستانی آیوتایا یکی از جاذبه‌های گردشگری تایلند است که مطمئناً ارزش دیدن را دارد. این مجموعه‌ی عظیم باستانی، یک میراث یونسکو است که بیش از 289 هکتار مساحت دارد. آیوتایا در سال 1351 میلادی تأسیس شد و در سال 1767 توسط ارتش برمه تخریب و سوزانده شد. این شهر تا آن زمان پایتخت تایلند بود. اگرچه بسیاری از ساختمان‌ها ویران شده و بسیاری از اشیاء در طول سال‌ها به سرقت رفتند، معابد عظیم و برج‌های گچبری آن باقی مانده‌ و بسیار دیدنی هستند.

شهر زیبا و آرام چیانگ مای

شهر آرام چیانگ مای مقصدی ایده‌آل برای علاقمندان به فضای باز است. این شهر توسط پارک‌های ملی، آبشارها و کوه‌های پر از معابد تاریخی، احاطه شده و بلندترین کوه تایلند نیز در این شهر قرار دارد. چیانگ مای شهری اقتصادی است و هزینه‌ها در آن زیاد بالا نیست. این شهر هم‌چنین مرکز چندین پناهگاه فیل است که در دامنه‌ی کوه‌ها جا گرفته‌اند. با رزرو بلیط هواپیما و سفر به تایلند، از این شهر زیبا و ارزان قیمت دیدن کنید.

شهر زیبا و آرام چیانگ مای

هوا هین چگونه معروف شد؟

شهر هوآ هین در 200 کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد. این شهر زمانی فقط یک دهکده‎ی ماهیگیری کوچک و آرام بود تا این که پادشاه رامای هفتم آن را به عنوان مقصد تابستانی خود انتخاب کرد و به این ترتیب معروف شد. هوا هین در چند دهه‌ی گذشته، به یک مقصد تفریحی ساحلی محبوب تبدیل شده و مناسب کسانی است که می‌خواهند در فضایی به دور از شلوغی به دریا دسترسی داشته باشند.

جزیره‌ی معروف و دیدنی پوکت

اکثر افرادی که به شهر پوکت می‌آیند، فقط قصد رفتن به سواحل شنی سفید اطراف را دارند، اما خود شهر به دلیل میراث زیبایش ارزش بازدید را دارد. شهر پوکت ترکیبی از معماری چینی-پرتغالی و مغازه‌های قرن نوزدهمی است و همیشه پر از هیجان است. پوکت با جاذبه‌های ساحلی و تاریخی‌اش گردشگران را در خود غرق می‌کند به ویژه آن که اگر آخر هفته در این شهر باشید که بتوانید از بازار شبانه‌ی آن خرید کرده و برخی از بهترین غذاهای خیابانی پوکت را نوش جان کنید. با رزرو هتل در نوروز، سفری عالی به این جاذبه‌ی معروف و عالی گردشگری را تجربه کنید.

جاذبه‌های دیدنی پاتایا چیست؟

پاتایا ممکن است بیشتر به خاطر زندگی شبانه‌ی پر سروصدایش شناخته شود، اما این شهر چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. تفریحات دریایی، ساحل شنی به طول چهار کیلومتر و امکان پیاده‌روی برای رسیدن به بودای طلایی 18 متری در معبد وات فرا یایی، بخشی از جاذبه‎های دیگر پاتایا است. اگر تا بالای تپه‌ی پراتومناک بروید، می‌توانید چشم‌انداز وسیعی از خلیج و دریا داشته باشید. پاتایا که تنها دو ساعت با بانکوک فاصله دارد، دارای سواحل خلوتی است که می‌توان در یک گوشه‌ی دنج به تماشای غروب خورشید نشست. پاتایا همچنین برخی از مناظر بی‌نظیر باغ‌های استوایی به سبک فرانسوی قرن هفدهمی را ارائه می‌کند. بازار شناور و بزرگ‌ترین پارک آبی تایلند با 50 سرسره با جزیره‌ای کوچک در درونش از دیدنی‌های پاتایا هستند و جزیره‎ی لارن که درست در آن سوی ساحل پاتایا قرار دارد، مقصد مناسبی برای پاراسلینگ، جت اسکی و ماساژهای ساحلی است.

کانچانابوری با نام پل روی رودخانه‌ی کوای معروف است

شهر کانچانابوری با نام تاریخی‌اش یعنی «پل رودخانه‌ی کوای» شناخته می‌شود که از داستان آن یک فیلم ساخته شده که جایزه‌ی اسکار را دریافت کرده است. این پل در طول جنگ جهانی دوم با استفاده از نیروی کار اسیران جنگی توسط ژاپنی‌ها ساخته شد و قرار بوده که بخش مهمی از راه آهنی باشد که تایلند را به برمه متصل می‌کند. بیش از 12000 اسیر متفقین در جریان ساخت‌وساز و بازسازی این پل که چندین بار بمباران شد جان خود را از دست دادند. راه‌آهن برمه نیز هرگز به پایان نرسید، اما گردشگران می‌توانند سوار قطار محلی معمولی شوند که از روی پل می‌گذرد. این سواری زیبا اما غم‌انگیز فقط چند دقیقه طول می‌کشد. در همان نزدیکی، گورستان جنگ کانچانابوری و مرکز راه‌آهن تایلند-برمه اطلاعات کاملی درباره‌ی تاریخچه راه‌آهن و زندانیانی که در اینجا مرده‌اند دارد. معبد وات تام فو وا که در داخل یک غار قرار دارد و پارک ملی اراوان با آبشار خیره‌کننده‌ی هفت‌طبقه‌اش نیز، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

کانچانابوری با نام پل روی رودخانه‌ی کوای معروف است

کرابی شهر اصیل بازارهای تایلند

کرابی یک شهر اصیل بازار تایلندی است که تنها چند دقیقه با ماسه‌های سفید معروف رای فاصله دارد. ساحل طولانی رودخانه‌ی کرابی در نزدیکی جزایر خیره‌کننده‌ی آئو نانگ و کو فی فی است اما خود شهر هم فرصتی عالی برای کشف فرهنگ واقعی تایلندی است. پیاده‌روی در کنار رودخانه‌ی کرابی، جایی که بازار شهر هر روز در آن برگزار می‌شود، مکان خوبی برای حس کردن فرهنگ اصیل شهر است. در اینجا تماشای قایق‌ها، تمرین تای چی توسط افراد محلی و خرید از غرفه‌های کوچک غذا همگی شما را شگفت‌زده می‌کنند. وات تام سوا (معبد غار ببر) تنها سه کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و درست خارج از شهر و با 15 دقیقه سواری بر روی یک قایق دم بلند، کوه‌های خائو خاناب قرار دارند که بسیار دیدنی هستند.

در سوکوتای کدام معبد قرار دارد؟

معبد وات ماهاتات در شهر تاریخی سوکوتای که زمانی پایتخت سیام باستانی بود، به اندازه‌ی 700 سال پیش باشکوه است. وات ماهاتات که ترجمه‌ی آن معبد بزرگ یادگار است، بزرگ‌ترین معبد اینجاست و دارای 168 مجسمه‌ی گچی، هشت استوپا (بنای نیم‌کره‌ی تپه‌ای) در اطراف مجسمه‌ی بزرگ مرکزی و یک سالن با ستون‌های خیره کننده است که به عنوان راهرو عمل می‌کند. دریاچه‌هایی با نیلوفرهای آبی، تراس‌ها و آثار گچبری در اینجا به وفور یافت می‌شوند و یک روز عالی برای کاوش را رقم می‌زنند.

شهر پای کمتر شناخته شده است

این احتمال وجود دارد که شما در مورد شهر کوچک پای نشنیده باشید. این شهر واقع در ساحل رودخانه‌ی زیبای پای، مورد علاقه‌ی مسافران و کاوشگرانی است که می‌خواهند قسمتی متفاوت از تایلند را ببینند. روستای سنتیچون یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر است که مجموعه‌ای از خانه‌ها و مغازه‎های سفالی را در خود دارد.  جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر، که اقوامی از جنوب چین هستند، در این دهکده زندگی می‌کنند و تفریحات سنتی را برای مردم فراهم می‌کنند.