شاید برای شما هم این پرسش مطرح شده باشد که برنامه نویسی چقدر درآمد دارد؟ آیا برنامه نویسی بازار کار خوبی در ایران دارد؟ حداقل و حداکثر حقوق یک برنامه نویس چقدر است؟ برای یادگیری برنامه نویسی از پایه چه باید کرد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی این موارد بپردازیم و در آخر توضیحاتی درباره آموزش صفر تا صد #C که یکی از معروفترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی است ارائه داده ایم.

شصسیشصسی

بازار کار برنامه نویسی در ایران

برنامه نویسی را میتوان یک شغل جدید دانست. این حرفه تا حدی جدید است که برخی حتی اطلاعات درستی درباره آن ندارند و نمیدانند برنامه نویسی چیست. برنامه نویسی را میتوان به صورت خلاصه هنر ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن با کامپیوتر دانست. برنامه نویس ها با کمک برنامه هایی که طراحی و پیاده سازی میکنند دستورات مختلفی به کامپیوتر میدهند و از این ابزار برای حل مسائل و چالش های جهان امروز استفاده میکنند.

برنامه های ریز و درشت کامپیوتری، سایت های مختلف، برنامه هایی که روی تلفن های همراه نصب میشوند و ... همه توسط برنامه نویس ها طراحی و پیاده سازی شده اند.

شاید با ارائه این تعریف تا حدودی با اهمیت و جذابیت برنامه نویسی آشنا شده باشید. ممکن است دیدن اسم توسعه دهنده یا برنامه نویس در میان لیست پردرآمد ترین مشاغل شما را به کسب اطلاعات در این باره سوق داده باشد. اما باید بدانید میزان درآمد یک برنامه نویس تا اندازه زیادی وابسته به دانش او در زمینه برنامه نویسی است. سطح ارشدیت یا senior  و junior  بودن برنامه نویس میتواند اختلاف زیادی در میزان حقوق دریافتی یک برنامه نویس ایجاد کند.

ممکن است بتوان رقمی را تحت عنوان حداقل حقوق برنامه نویسی عنوان کرد اما حقیقتا بیان حداکثر حقوق برای این شغل دشوار است. بسیاری از ثروتمند ترین افراد از راه برنامه نویسی به این درآمد ها رسیده اند. با برنامه نویسی میتوان در آمد جاری ایجاد کرد. درآمدی که حتی بدون کار کردن به حساب فرد واریز شود.

با برنامه نویسی ایده ها واقعی میشوند و نه تنها خود فرد به درآمد بالایی خواهد رسید بسیاری میتوانند از طریق ایده او کسب در آمد کنند. اشتغال زایی با استفاده از برنامه نویسی به سادگی ممکن است. استارتاپ های موفقی که در ایران و جهان با استفاده از برنامه نویسی به درآمدهای نجومی رسیده اند اثباتی بر این مدعا هستند.

برنامه نویسی را میتوان شغلی با پایین ترین درصد بیکاری دانست. این مسئله دلیل ساده ای دارد. کار برنامه نویسی به صورت استخدامی و یا فریلنسری ممکن است. یعنی فرد به عنوان یک برنامه نویس نیازی به منتظر ماندن برای استخدام توسط شرکت های مختلف ندارد. بلکه میتواند با استفاده از آگهی هایی که افراد در سایت های مختلف بارگذاری میکنند به صورت دورکار و فریلنسر به کسب در آمد از راه برنامه نویسی بپردازید.

میزان حقوق دریافتی هر برنامه نویس تا اندازه زیادی به دانش و تجربه ای که دارد بستگی دارد.

شسیسشیسشی

پیش نیاز برنامه نویسی

برای ورود به هر کاری بهتر است ابتدا پیش نیازهای آن را در نظر داشت. شاید شما هم شنیده باشید که برای ورود به دنیای برنامه نویسی باید دانش ریاضی و کامپیوتری بالایی داشت. اما این موارد به هیچ عنوان ضروری نیستند. ممکن است با داشتن دانش ریاضی یا کامپیوتر کار برای شما ساده تر شود و درک مسائل برنامه نویسی بهتر صورت گیرد اما بدون این موارد نیز میتوان برنامه نویسی را شروع کرد.

البته مهارت هایی مثل جستجو در اینترنت، توانایی نصب نرم افزار و کار کردن با کامپیوتر برای شروع برنامه نویسی لازم هستند. به جز این بقیه موارد میتوانند راه شما را در برنامه نویس شدن هموار کنند اما به هیچ عنوان راه تان را سد نخواهند کرد.

توجه داشته باشید که برای برنامه نویسی ملاک هایی مثل سن مطرح نیست و شما در هر سنی که باشید میتوانید شروع به آموزش این حرفه نمایید و پس از صرف مدت زمان کافی به کسب درآمد از معلوماتتان بپردازید.

برای شروع برنامه نویسی داشتن یک کامپیوتر که بتوانید نرم افزارهای مورد نیازتان را روی آن نصب کنید کافی است. اما در ادامه این مسیر ویژگی های شخصیتی شما مثل صبر و استمرار میتوانند بسیار کمک کننده باشند.

توجه کنید که برای موفقیت در هر شغلی باید استعداد و پشتکار لازم را داشته باشید. برنامه نویسی هم از این قاعده مستثنی نیست.

در برنامه نویسی هر روز با چالش های جدیدی مواجه خواهید شد، پس باید استقامت لازم را برای عبور از این چالش ها داشته باشید.

بسیاری معتقدند برای برنامه نویسی لازم است سواد انگلیسی بالایی داشته باشید. این مورد هم مثل موارد قبلی ضروری نیست. البته اگر دانش انگلیسی مناسبی داشته باشید میتوانید از منابع انگلیسی نیز استفاده نمایید و زودتر به هدفی که برای خود مشخص نموده اید دست یابید.

توانایی تایپ کردن به زبان انگلیسی ضروری نیست اما لازم است بتوانید حتی به صورت غیر حرفه ای از کیبورد استفاده نمایید. در شروع برنامه نویسی نیازی به استفاده از سیستم هایی که سخت افزار قوی دارند نخواهید داشت. اما بهتر است کامپیوتر یا لپ تاپ شما حداقل های لازم را دارا باشد.

برنامه نویسی یک شغل بروز است به همین دلیل لازم است کسانی که تحت عنوان برنامه نویس فعالیت میکنند اطلاعات بروزی داشته باشند و هرگز دست از یادگیری برندارند.

2342354

آموزش صفر تا صد C# با باگتو

امیدواریم تا این جای مطلب به پاسخ سوالاتتان رسیده باشید. برای شروع برنامه نویسی ابتدا لازم است اطلاعات لازم را درباره زبان های مختلف برنامه نویسی و کاربرد هر یک از این زبان ها داشته باشید و با توجه به علاقه تان برای این کار تصمیم گیری نمایید.

در وب سایت باگتو با آموزش صفر تا صد C#با شما همراه هستیم. اگر مایل به آموزش صفر تا صد C#هستید میتوانید از مقالات و فیلم های آموزشی موجود در سایت استفاده نمایید.

البته به جز آموزش صفر تا صد C#اطلاعات مفیدی درباره دیزاین پترن در سی شارپ  و معماری میکروسرویس ها در این زبان برنامه نویسی در وب سایت موجود است که میتواند برای علاقه مندان مفید واقع شود.