به گزارش پ ارس به نقل از فارس، سرهنگ سیروس حیدری در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی دختر جوان به مراجع قضایی و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی به بهانه خواستگاری و ازدواج اقدام به اخاذی از آنان می کند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی در مورد شگرد کلاهبرداری این فرد گفت: فرد کلاهبردار پس از انتخاب سوژه های خود که از دختران جوان بودند، به بهانه خواستگاری و ازدواج اقدام به دریافت اشیا و اقلام با ارزش آنها از جمله طلا می کرد و سپس متواری می شد.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی فرد کلاهبردار را که اهل و ساکن یکی از روستاهای اطراف جهرم بود، شناسایی و دستگیر کردند.

حیدری افزود: در تحقیقات به عمل آمده از این فرد، کلاهبرداری از دختران دم بخت کشف و تاکنون چهار نفر از شکات شناسایی و پرونده به همراه طرفین به مرجع قضایی ارسال و فرد کلاهبردار با صدور قرار مناسب روانه زندان شده است.

وی در ادامه از دستگیری یک کلاهبردار تلفنی خبر داد و گفت: در پی وقوع کلاهبرداری های تلفنی از شهروندان توسط افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فارس بیان کرد: این افراد با تماس تلفنی و ارسال پیامک به افراد عنوان می کردند که شما در قرعه کشی هزاران لبخند همراه اول برنده سفر زیارتی یا وجه نقد شده اید و سپس با اقدامات بعدی که از مال باخته درخواست داشتند، حساب های بانکی آنان را تخلیه می کردند.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از این افراد کلاهبردار را به اتهام کلاهبرداری متعدد در ندامتگاه کهریزک تهران تحمل کیفر می کردند شناسایی و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی فارس منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی فارس با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی مال باختگان و تکمیل پرونده کماکان ادامه دارد، از شهروندان درخواست کرد؛ که مراقب این گونه ترفندهای افراد سودجو و فرصت طلب باشند و درصورت دریافت چنین پیامک هایی قبل از اطمینان از صحت موضوع از انتقال وجه به حساب دیگران خودداری کنند.