به گزارش پارس ، به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، در نخستین روز ماه مبارک رمضان ۸ هزارو ۷۵۶ زائر در ۲۵ هتل شهر مدینه حضور خواهند داشت که به تدریج عازم مکه معظمه می شوند.

براساس این گزارش، هتل بدرالمحمدیه محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری در مدینه با یک هزارو ۱۶۸ زائر بیشترین گنجایش و هتل نهایی الزهرا با ۱۲۲ زائر کمترین گنجایش زائران ایرانی را در ماه مبارک رمضان خواهند داشت.

زائران ایرانی در دهه آخر تیرماه مصادف با دهه اول ماه مبارک رمضان، مدینه را ترک خواهند کرد.

عملیات اعزام عمره گزاران امسال از دهه پایانی بهمن ماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد و دهه دوم تیرماه ۱۳۹۲ مصادف با ماه مبارک رمضان به پایان می رسد.

تاکنون بیش از ۴۶۰ هزار زائر از کشورمان عازم سرزمین وحی شده اند که تا روزهای آینده این آمار به بیش از ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

این گزارش حاکی است، زائران ایرانی پس از حضور شش روزه در مسجد شجره مدینه محرم می شوند و پس از اقامه نماز جماعت عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین « نجف نجفی روحانی» نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه، از آنجا عازم خانه خدا می شوند.

شایان ذکر است، مسجد شجره در مسیر خروج از مدینه به طرف مکه واقع شده و محل احرام و میقات کسانی است که از مدینه عازم حج یا عمره می شوند. بر اساس روایات پیامبر گرامی اسلام بارها در این مسجد محرم شدند و به خانه خدا عزیمت کردند.