به گزارش پارس نیوز، 

احمد بیگدلی در رابطه با لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری با تاکید بر اینکه برای حل و فصل زیربنای تمامی مسائل اداری و بروکراسی های حاکم بر وزارت خانه ها و ادارات باید زمان زیادی صرف شود، گفت: از سویی باید از نظر کارشناسان برای رفع ایرادات این قانون مذکور استفاده کرد و بررسی شود که چه موادی از قانون اجرا و چه موادی اجرا نشده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قانون مدیریت خدمات کشوری از سال 86 تصویب شد البته سال 45 نیز تدوین و تصویب شده بود؛ باید بررسی موانع سد راه اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار قرار گیرد و سپس با حوصله و فرصت مناسب نسبت به رفع آنها اقدام کرد تا از وضعیت فعلی خارج شود.

وی با بیان اینکه شفافیت یکی از محورهای بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری است، گفت: مردم باید مطلع شوند که با مراجعه به ادارات چگونه باید به خواسته و مطالبات خود دست یابند و نسبت به وظایف خود آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند یعنی در واقع تحول اداری لازم ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه عدالت های اجتماعی و عدالت در پرداخت ها در لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: قانون نباید به گونه ای تدوین و تصویب شود که هر فردی از آن تفسیر جداگانه داشته و از آن به نفع خود استفاده کنند.

بیگدلی افزود: قانون باید شفاف باشد زیرا عدم شفافیت و ابهام باعث بروز مشکلاتی مانند حقوق های نجومی می شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم، افزود: به عنوان مثال در سال گذشته بیش از 900 متخصص از گردونه وزارت خانه ها و دولت خارج شدند زیرا اگر در سال 97 بازنشسته می شدند به نسبت سال 96 پاداش کمتری می گرفتند؛ بر اساس شنیده ها 10 تا 20 نفر از این افراد بیش از یک میلیارد و 200 نفر نیز بیش از 500 میلیون پاداش دریافت کردند و جای تعجب است که پس از دریافت پاداش مجددا به سر کار خود بازگشتند و چنین معضلاتی باید در قانون مدیریت خدمات کشوری مدیریت و رفع شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر کمیسیون اجتماعی 6 ماه برای بررسی لایحه مذکور زمان بگذارد و تنها خروجی کمیسیون تعیین تکلیف این لایحه باشد و تمامی مسائل را در آن پیش بینی کند بهتر از این است که دنبال تصویب قوانینی گام بردارد که تنها به جزئیات می پردازد.

وی افزود: برای بررسی لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری باید از سایر کشورهای موفق الگوبرداری و از تجارب موفق آنها در جهت جلوگیری و پیشگیری از اختلاس و بروکراسی های اداری استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مسائل مربوط به دین، مذهب و فرهنگ نیز باید دراین لایحه دیده شود تا به قانونی کامل و کارآمد تبدیل شود.

بیگدلی افزود: انتظار می رود با همت مجلس و دکتر لاریجانی که به طور مستقیم ورود کرده و دستور داده که برای بررسی این لایحه وقت گذاشته شود قانونی جامع و محکم تصویب شود که مسائل اداری که منجر به مشکلات اجتماعی و اقتصادی می شود را بتوان در آن پیش بینی و گنجاند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم، افزود: به طور قطع در لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری یک بار برای همیشه می توان مشکلات اداری را تعیین تکلیف کرد تا منجر به این نشود که پزشکی درآمدی بالای 100 میلیون اما معلمی بعد از 40 سال فعالیت هنوز با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: می توان مشکلات را غربالگری و مسائل را به نفع تمامی افراد در لایحه پیش بینی کرد./

پایان پیام