سهیل مهاجری در دشتستان مساحت مرتعی استان بوشهر را 1.3 میلیون هکتار دانست و اظهار داشت: یک درصد از مراتع استان بوشهر مرتع غنی، 31 درصد متوسط و 68 درصد مرتع فقیر و ضعیف است.

وی با تاکید بر حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع تصریح کرد: به سبب کاهش بارندگی مراتع و مناطق جنگلی استان با خشکسالی مواجه است که مراقبت از این منابع ارزشمند طبیعی مورد تاکید است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از وقوع آتش‌سوزی در مراتع دشتستان خبرداد و گفت: ساعت 13:30 دقیقه امروز آتش‌سوزی درمرتع کلاهی ارتفاعات صعب العبور منطقه تنگ ارم دشتستان رخ داد که با مشارکت همگانی لحظاتی پیش مهار شد.

مهاجری با بیان اینکه وسعت این آتش‌سوزی 4 هزار هکتار بوده است خاطر نشان کرد:تعدادی درختان جنگلی بنه، بادام و کلخنگ و انواع بوته جنگلی در معرض آتش سوزی قرار گرفت.

وی با اشاره به مهار آتش‌سوزی با مشارکت مرتع‌داران و دام‌داران دشتستانی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر با کمک دامداران و مرتع داران منطقه تنگ‌ارم دشتستان با مهار آن خوشبختانه مانع از پیشروی آتش شدند.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با بیان اینکه سهل انگاری یکی از مرتع داران منطقه تنگ‌ارم عامل این اتفاق بود افزود: ضمن بررسی دلایل بیشتر حادثه و خسارت‌های آن پرونده لازم برای آن تشکیل شده است.