به گزارش پارس ، محمدعلی گودینی از نویسندگان پیشکسوتان که در نمایشگاه کتاب حاضر شده بود در گفت وگو با فارس درباره فضای نمایشگاه گفت: سایه گرانی کاغذ و کتاب خیلی سنگینی می کند حتی مثل سال های قبل بن کتاب در اختیار مردم قرار نگرفته و کارت های الکترونیکی شارژ نشده است و همه اینها بر برگزاری نمایشگاه و استقبال مردم تاثیر گذاشته است.

این نویسنده در پاسخ به این سئوال که از دید شما یک نمایشگاه کتاب بهتر چگونه است، گفت: درست است که چند سال نمایشگاه کتاب در مصلا برگزار می شود، درست است که مکان مقدسی است اما به هر حال فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست.

گودینی گفت: به نظرم اولین قدم برای بهتر برگزار کردن نمایشگاه تعیین مکان مشخص و مخصوص نمایشگاه است جایی مثل باغ موزه دفاع مقدس که اگر ۵۰ سال دیگر هم نمایشگاه کتاب در آن برگزار شود، ظرفیت آن را داشته باشد و نیاز به تغییرات هر ساله نباشد.

این نویسنده اظهار داشت: به هر حال نمایشگاه باید امکانات مناسب رفاهی چه از نظر اقامت ناشرانی که از شهرستان می آیند چه از نظر پارکینگ مناسب داشته باشد و ناشران بتوانند با آسودگی خاطر کتاب بفروشند.

گودینی همچنین با انتقاد از فروش کتاب های جدید هر ناشر در نمایشگاه کتاب، گفت: ناشران در نمایشگاه باید بتوانند کتاب های قبلی خود را که در انبار مانده در نمایشگاه بفروشند، حالا اگر کتاب ها را در ویترین غرفه نگذاشتند باید امکان فروش کتاب های قبلی را داشته باشند و این به رونق فروش ناشرها کمک می کند.