مشکلات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش همچنان پابرجاست، پذیرفته شدگان تاکید دارند نسبت به آنان بی عدالتی شده است و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از این وزارت خانه حقوق دریافت می کنند اما آنان نه تنها حقوقی ندارند بلکه باید برای دوره های تربیت حرفه ای ای که دل خوشی از کیفیت آن ندارند، شهریه پرداخت کنند.

جدا از بحث شهریه، به دلیل مسافت طولانی که بیشتر پذیرفته شدگان برای گذراندن دوره ها طی می کنند هزینه رفت و آمد، اسکان و تغذیه نیز بر آنان تحمیل شده است.

به دلیل همین مشکلات؛ بیش از هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی در نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به نامه گلایه‌آمیز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به رییس جمهور و بیان برخی انتقادات در گفتگو با یکی از رسانه ها بیان کرد: من هم از طریق سایت این نامه را دیدم.

فانی با بیان اینکه ما از «همان روز که می خواستیم این آزمون را برگزار کنیم، شرایط را اعلام کرده ایم»، گفت: ما بر طبق شرایط اعلام‌شده، عمل کردیم و همه نیز از آن اطلاع داشتند.

وی افزود: این افراد، زمان ثبت نام به این شرایط توجهی نمی کنند و وقتی ما می خواهیم مقررات خود را اجرا کنیم، ابراز ناراحتی می کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه آیا تغییری در وضعیت این افراد ایجاد می‌شود یا خیر، پاسخ منفی داد و گفت: هنوز این افراد به استخدام وزارت آموزش و پرورش در نیامده‌اند و تعهدی به ما نداده‌اند و ما نیز تعهدی از آن‌ها نگرفته ایم؛ همانند یک نیروی آزاد هستند و هنگامی که پذیرش شدند، آن زمان کارمند وزارت آموزش و پرورش محسوب می شوند.

این سخنان درحالی است که پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تاکید دارند سخنی از شهریه و گذراندن دوره در شهرهای دیگر که بیشترین مشکلات را برای آنها فراهم کرده است در دفترچه قید نشده بود و آنها از این شرایط اطلاعی نداشتند.

یکی از پذیرفته شدگان به خبرنگار  مهر گفت: در دفترچه ثبت‌نام به پرداخت شهریه و اینکه قرار است دوره های آموزشی در شهرهای دیگر بدون در نظرگرفتن اسکان و تغذیه برگزار شود هیچ اشاره ای نشده است.

وی افزود: در بند ۹ دفترچه ثبت‌نام آمده است؛  تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون و برگزاری دوره اقدام کند.

به گفته یکی از پذیرفته شدگان، افرادی که دوره تربیت حرفه ای را به صورت مجازی می گذرانند، فایل های درسی آنان در سایت بسته شده است و تا هنگامی که شهریه پرداخت نکنند به این فایل ها دسترسی ندارند.

یکی از پذیرفته شده ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان نیز می گوید: به ما نیز اعلام کرده اند در صورت عدم پرداخت شهریه اجازه امتحان نخواهند داد.

جبهه گیری هایی میان مسئولان وزارت آموزش و پرورش با پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این دانشگاه به وجود آمده است که بیشتر موجب بی انگیزگی و نا امیدی معلمان آینده کشور شده است حالا با صحبت های وزیر آموزش و پرورش، آنها فانی را مقابل خود می بینند.