|
|
کدخبر: ۱۸۳۴۱۲

وزیر خارجه ایران امروز چهارشنبه به توهمات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

به گزارش امید نیوز ، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران به ادعاهای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران پاسخ داد.

نتانیاهو که برای حضور در کنفرانس ورشو به این شهر سفر کرده ساعاتی قبل اعلام کرد قصد رفتن به نشستی با حضور وزرای خارجه و سفیران ۶۰ کشور علیه ایران دارد.

او همچنین مدعی شد موضوع مهم درباره این جلسه برگزاری نشستی میان نمایندگان کشورهای عربی با اسرائیل برای «پیشبرد منفعت مشترک جنگ با ایران» است.

ظریف، عکسی از متن سخنان نتانیاهو به زبان انگلیسی گرفته و در پاسخ به آن نوشته است: «همیشه از توهمات نتانیاهو با خبر بوده‌ایم. الان، دنیا-و حاضران در سیرک ورشو-هم از آن با خبر شدند.»

ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده که دولت‌های آمریکا و لهستان مجبور شده‌اند از دستور کار ضدایرانی این نشست عقب‌نشینی کرده و علناً اعلام کنند اهداف نشست ورشو فراتر از تمرکز صرف بر ایران است.

علی‌رغم این عقب‌نشینی، نشست ورشو باز هم مورد استقبال چندانی واقع نشد و کشورهای اروپایی ترجیح دادند از حضور در آن خودداری کرده و یا در سطح بسیار پایین در آن شرکت کنند.

به نظر می‌رسد اصرار نتانیاهو برای مرتبط کردن حضورش در این نشست با مقابله با ایران بیش از هر چیز به بحران‌های داخلی این رژیم و تلاش او برای فرار از شکست در انتخابات ارتباط دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار