جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون  در خصوص پروژه حضرت موسی (ع) گفت: در حال حاضر اصلاحاتی روی فیلمنامه انجام می‌دهیم و با صحبت‌هایی که شده است، قبل از پیش‌تولید کتابچه جامع تولید را تهیه می‌کنیم. این کتابچه در کشورهای دیگر برای پروژه‌های سنگین متداول است چرا که در این کتابچه تمام جزئیات فیلمنامه آنالیز  و به تصویر تبدیل می‌شود.
 
وی ادامه داد: تهیه این کتابچه چند ماهی زمان خواهد برد. مسئولیت اصلاح فیلمنامه حضرت موسی (ع) بر عهده منصور براهیمی است و مدیریت فیلمنامه بر عهده دکتر شیخ انصاری است.
 
وی عنوان کرد: برای طراحی صحنه صحبت‌هایی با مجید میرفخرایی داشتیم. همچنین علاقه‌مند هستیم از وجود عبدالله اسکندری به عنوان طراح گریم استفاده کنیم. بعد از تهیه کتابچه وارد پیش‌تولید می‌شویم.
 
کارگردان «سی و سه روز» اظهار داشت: مراحل ساخت دکور، انتخاب بازیگر و آکسسوار را بعد از تهیه کتابچه انجام می‌دهیم و برآورد نهایی را به سیما خواهیم داد تا کار وارد مرحله جدی شود.
 
وی در خصوص زمان دقیق شروع فیلمبرداری عنوان کرد: امیدوارم اواخر امسال فیلمبرداری را شروع کنیم. از طرفی امیدواریم موانع مالی تلویزیون حل شود تا بتوانیم قراردادهای پروژه را نهایی کنیم. پیش‌بینی‌هایی شده در شهرک دفاع مقدس با استفاده از دکورهای سریال یوسف با  40/50 درصد بازسازی، مرحله‌ای از کار را  آغاز کنیم.
 
وی ادامه داد: ابتدا قصر فرعون را آماده خواهیم کرد و فیلمبرداری را از این دکور شروع خواهیم کرد.
 
وی در خصوص کتابچه جامع تولید تصریح کرد: ما نمونه‌های کمی در این زمینه داشتیم اما در کشورهای دیگر برای پروژه‌های عظیم خود از چنین کتابچه‌ای استفاده می‌کنند. حتی آن را در شبکه‌های مجازی به نمایش می‌گذارند تا این کتابچه به فروش برسد اما در سیمای جمهوری اسلامی اولین بار است از این روش استفاده می‌شود. امیدوارم گام موثری برای تولیدات آینده صدا و سیما باشد.
 
وی ادامه داد: با توجه به کامل بودن فیلم‌نامه حضرت موسی (ع) به راحتی می توانیم کار را شروع کنیم. پروژه حضرت موسی (ع) پروژه‌ای استراتژیک، ملی و دینی است و برای سراسر دنیا تهیه می‌شود و مثل سریال یوسف پیامبر با بُرد بیشتری عرضه خواهد شد.
 
شورجه خاطرنشان کرد: حضرت موسی (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم است که یک هفتم قرآن مجید در خصوص این پیامبر است و ما زوایای مختلف زندگی ایشان را به تصویر می‌کشیم.