رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پارس نیوز با اشاره به عضویت ایران در بریکس گفـت: خوشبختانه دولت سیزدهم در حوزه روابط بین المللی، برای خنثی سازی تحریم‌ها بسیار فعالانه عمل کرده و دستاوردهای بسیار خوبی را هم بدست آورده است.

وی ادامه داد: عضویت ایران در سازمان همکاری اقتصادی شانگهای و بریکس، توسعه روابط با کشورهای جنوب آفریقا که بازار بسیار خوبی برای توسعه صادرات تولیدات ارزشمند داخلی هستند در کنار ارتباط موثر و عزتمندانه با کشورهای همسایه از جمله دستاوردهای دیپلماسی پویا و فعال این دولت است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با بیان اینکه عضویت در پیمان‌های چندگانه گامی بلند در مسیر خنثی سازی تحریم‌ها است، گفت: عضویت ایران در گروه بریکس اقدام مثبتی است که با افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با اقتصادهای نو ظهور مانند مانند چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی موجب رونق اقتصادی کشور شده و نشان دهنده شکست برنامه کشورهای غربی برای منزوی سازی ایران است.

فرخی با اشاره به نگرانی‌های آمریکا از پیوستن ایران به بریکس تصریح کرد: با پیوستن ایران به بریکس تمام فشار‌های آمریکا علیه ایران بی‌اثر خواهد شد و دیگر نمی‌تواند ایران را با فشار‌های اقتصادی اذیت کند. از این رو تهران با پیوستن به بریکس و شانگهای می‌تواند از سلطه تحریم‌های آمریکا خارج شود و همانطوری که در عرصه نظامی آمریکا را شکست داده است، با استفاده از ظرفیت‌های بریکس و شانگ‌های می‌تواند از لحاظ اقتصادی هم امریکا را شکست دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عضویت در سازمان‌ها و پیمان‌ها چندگانه اگر منجر به بهبود وضعیت زندگی مردم و رونق اقتصادی نشود ارزشی ندارد، عنوان کرد: ما باید از ظرفیت های ایجاد شده بهترین استفاده برای توسعه اقتصادی کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم داشته باشیم تا آثار اقدامات دولت در سفره مردم نمایان و ملموس باشد.