ابوالفضل قناعتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر موافق انتقال خط 3 متروی تهران به شهرستان اسلامشهر می باشد و یا خیر اظهار داشت:شهردار تهران در مراسمی از اتصال متروی شهرستان اسلامشهر به خط 3 متروی تهران خبر دادند که به نظر می رسد که این اتفاق خوبی در استان تهران خواهد بود.
 
وی در ادامه افزود:چنانچه این طرح بخواهد از اعتبارات شهر تهران استفاده شود،بنده به عنوان عضو شورای شهر با آن مخالفت خواهم کرد.معتقدم که اعتباری که برای شهر تهران درنظر گرفته می شود،بایستی در همان شهر به لحاظ قانونی و شرعی مصرف شود.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که طبق برنامه بالای 100 کیلومتر خط مترو در تهران عقب هستیم خاطرنشان کرد:حال چنانچه می خواهیم خط مترو برای شهرستان دیگری هزینه شود،همان اعتبار برای کلانشهر تهران تخصیص یابد و برای افزایش سرانه مترو پایتخت کشور تلاش کرد.
 
قناعتی در ادامه تصریح داشت:اگر شهرداری و شورای شهر اسلامشهر و چهاردانگه اعتباری برای اتصال خط متروی این شهرستان به تهران را تخصیص می دهند،قطعا شهرداری تهران با توجه به تجربه ای که در خطوط مترو دارد،می تواند در این بخش به این شهرستان کمک کند.البته برای همین موضوع نیز مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را نیازمند است.
 
وی گفت:بنده در هیچ رسانه ای اعلام نکردم که با ساخت متروی شهرستان اسلامشهر مخالف هستم،بلکه موافق آن نیز هستم و معتقدم بایستی برای ساخت این خط از بودجه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه استفاده شود.
 
سخنگوی کمیسیون عمران و حل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت اخذ مجوز شهرداری از شورا، گفت: شهرداری نمی تواند حتی ریالی از پول شهرداری را خارج از اجازه شورا در شهر دیگری خرج کند.