مهدی طارمی درباره دیدار فردای ایران برابر چین گفت: چین در این سالها سرمایه گذاری بزرگی در فوتبالش انجام داده و آنها در این دو، سه سال پیشرفت خوبی داشته اند و لیگ خوب چین، تیم ملی خوبی را هم به وجود آورده است. ما آنها را آنالیز کره ایم و می دانیم که به خوبی تیم حریف را پرس می کنند. یکی از ویژگیهای مردم چین سخت کوش بودنشان است که این خصوصیت در بازیکنان تیم ملی چین هم به صورت طبیعی وجود دارد.

وی افزود: چین حتما تیم خوبی بوده که به این مرحله رسیده است. آنها تا دقیقه 90 می جنگند و این موضوع را در بازی با کره جنوبی به خوبی نشان دادند. با این همه ما تیم اول آسیا هستیم و باید طوری بازی کنیم که حریفان آسیا از رویارویی با ما هراس داشته باشند. خیلی امیدوارم با تمهیداتی که کادر فنی اندیشیده بتوانیم بازی خوبی را انجام بدهیم و با نتیجه خوب به ایران برگردیم.

طارمی درباره بازی با قطر و پیروزی در این دیدار هم گفت: بازی اول دیدار طبیعتا دشوار است و بازی با قطر هم چنین شرایطی داشت. من قبل از بازی پیش بینی کرده بودم که با دو گل حریف را می بریم که خوشبختانه پیش بینی ام درست از آب در آمد. در این دیدار هر چه از زمان بازی می گذشت بهتر و بهتر شدیم و خوشبختانه توانستیم برابر تیمی که به دنبال تساوی بود به پیروزی برسیم.

او با بیان اینکه مشکل ما در دیدار برابر قطر گل اول بود، گفت: اگر در نیمه اول به گل می رسیدیم شاید وضعیت متفاوتتر می شد و دیدید بعد از گل اولی که به ثمر رساندیم، خیلی زود توانستیم به گل دوم هم برسیم چون این عادت تیمهای عربی است که معمولا بعد از دریافت گل بازی را رها می کنند.

مهاجم تیم ملی با اشاره به جو حاکم بر این تیم اظهار کرد: دوستی و رفاقت یکی از مهمترین موضوعاتی است که در تیم ملی دیده می شود. 25 نفر حاضر در اردو فقط به موفقیت تیم ملی و بالاتر بردن پرچم ایران فکر می کنند. همین دوستی باعث می شود که در طول بازی هم بازیکنان از پشت همدیگر را حمایت کنند. هر کس در زمین است برای موفقیت تیم تلاش می کند و هر کس هم که روی نیمکت است یا به روی سکو می رود نیز تنها برای موفقیت تیم ملی دعا می کند. خدا را شکر در بازی با قطر هم کل ایران پشتمان بودند.