به گزارش پارس نیوز، 

 درباره تامین ارز زائرین اربعین حسینی(ع) گفت:تمهیدات اتخاذ شده برای تامین دینار مورد نیاز زائران اربعین از طریق شعب بانکی اقدام خوبی است اما با توجه تجربه حضور باشکوه زائران در مراسم اربعین حسینی(ع) سال های گذشته باید شعب بانکی برای ارائه دینار عراقی مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نرخ ارز براساس مولفه های اقتصادی تعیین می شود و تاثیر اخبار سیاسی روی قیمت ها باید کم و در کوتاه مدت باشد بنابراین نرخ حدود 13هزار تومانی دینار عراقی کاذب بوده و باید قیمت این ارز کاهش یابد.

زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:در حال حاضر با توجه به مراسم با شکوه پیاده روی اربعین حسینی(ع)،تقاضا برای خرید دینار بالا رفته است که باید معاملات این ارز در بازار مدیریت شود.

لزوم تعامل بانک های مرکزی ایران و عراق برای ارائه خدمات بانکی به زائرین اربعین حسینی(ع)

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود:با توجه به ارتباطات مناسب سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق باید بانک های مرکزی دو کشور هماهنگی ها لازم را برای تامین ارز زائرین اربعین حسینی(ع)، از طریق صرافی ها و شعب بانکی فراهم کنند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:بانک مرکزی باید با اعمال سیاست های مناسب بازار ارز را مدیریت کند و مانع از رونق فضای سوداگری در بازار معاملات دینار عراقی شود چرا که مدیریت بازار ارز و تسهیل در تامین ارز زائرین اربعین حسینی(ع)، مطالبه ی مردمی است./

پایان پیام