به گزارش پارس نیوز، 

«جمانه غنیمات» سخنگوی دولت اردن گفت که این کشور از سال ۲۰۰۸ همانند دیگر کشورهای جهان با بحران اقتصادی جهانی و نیز محاصره اقتصادی غیرعلنی مواجه است و بروز انقلاب‌های عربی، قطع انتقال گاز مصر به اردن، تعطیلی مرز سوریه و عراق نیز بر اقتصاد اردن تأثیرات منفی داشته است.

غنیمات اشاره کرد که گشایش در مشکلات اقتصادی اردن و شکست محاصره آن با افزایش صادرات به عراق و بازگشایی مرز سوریه آغاز شد و ما امیدوار هستیم که این امر به بهبود اوضاع اقتصادی منجر شود.

به نوشته روزنامه سعودی «الحیاة»، این سخنان غنیمات در حالی است که صدها اردنی بار دیگر در امان پایتخت این کشور در اعتراض به اصلاحیه قانون مالیات بر درآمد و اوضاع دشوار اقتصادی تظاهرات کرده و تغییره شیوه‌های اقتصادی و سیاسی در کشور را خواستار شدند.

روز جمعه (دیروز) با وجود بارش شدید باران شمار زیادی از مردم معترض اردن در میدانی نزدیک به بیمارستان اردن واقع در فاصله حدود ۳۰۰ متری مقر نخست‌وزیری تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی تصویب قانون مالیات بر درآمد را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی نیز منطقه «الدوار الرابع» در نزدیکی مقر نخست‌وزیری را بسته بودند.

اردن با اوضاع دشوار اقتصادی مواجه است و بدهی این کشور بیش از ۴۰ میلیارد دلار است و آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میانگین فقر در این کشور در اوایل سال جاری میلادی به ۲۰ درصد رسیده است و نرخ بیکاری نیز ۱۸.۵ درصد است.