به گزارش پارس نیوز، 

منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه اعلام کردند که مذاکرات آن‌ها با طرف روسی در خصوص جنوب سوریه برای دومین بار طی یک هفته گذشته به شکست منتهی شده است.

 گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه از بی‌نتیجه بودن مذاکرات با طرف روسی خبر دادند.

شبکه «اسکای نیوز» عربی امروز (چهارشنبه) به نقل منابع نزدیک به مخالفان مسلح دولت سوریه نوشت که این مذاکرات شکست خورده است.

این دومین بار است که نمایندگان مخالفان سوری برای دست‌یابی به توافق در جنوب سوریه با طرف روسی وارد مذاکره می‌شوند.

بعد از آنکه مذاکرات اول مخالفان سوری با طرف روسی شنبه این هفته شکست خورد، نمایندگان گروه‌های مسلح دوباره دیروز (سه‌شنبه) به پای میز مذاکره آمدند.

مخالفان سوری مستقر در جنوب سوریه، مدعی شده بودند که دلیل شکست مذاکرات اول، «درخواست‌های توهین‌آمیز» طرف روسی بوده است.

روس‌ها برای توقف درگیری‌ها در جنوب سوریه و پیوستن مخالفان مسلح به فرآیند آشتی ملی، به آن‌ها پیشنهاد داده بودند سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل ارتش سوریه دهند.

به گفته «ابراهیم الجباوی»، سخنگوی گروه مخالفان سوری موسوم به «جبهه جنوب»، دولت سوریه و طرف روس همچنین از مخالفان حاضر در جنوب این کشور خواسته بودند، با بازگشت ادارات و مؤسسات دولتی به مناطق جنوبی و برافراشتن پرچم سوریه در این مناطق موافقت کرده و کنترل گذرگاه مرزی «نصیب» با اردن را به ارتش واگذار کنند. (جزئیات بیشتر)

خانم «جمانه غنیمات»، سخنگوی دولت اردن امروز (چهارشنبه) گفت که دور جدید مذاکرات مخالفان با طرف روسی با وساطت این کشور صورت گرفته است.

به احتمال زیاد طرفین مذاکرات بر سر شروط توافق به نتیجه‌ای نرسیده‌اند؛ الجباوی دیروز گفته بود که دمشق خواهان این است که مخالفان در جنوب سلاح خود را بر زمین گذاشته و با رسیدگی به اوضاع خود موافقت کنند.

افزون بر این، مخالفان سوری باید با ورود نیروهای پلیس نظامی روس به مناطق تحت کنترل آن‌ها در درعا و قنیطره موافقت کنند.

اگر مذاکرات برای همیشه به نتیجه نرسد، ارتش سوریه مجبور به تداوم عملیات نظامی اخیر خود در جنوب خواهد شد؛ عملیاتی که منجر به آزادسازی بیش از ۵۰ شهرک و روستا در منطقه شده است.