به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: برای حمل و نقل ریلی به ازای هر تن ۲۳ تومان یارانه باید پرداخت شود و در همین راستا ۱۵۰ میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه به کارخانه قند دزفول نیز ۱۰ میلیارد تومان در تاریخ ۲۱ خرداد پرداخت شده است، تصریح کرد: این‌ها اقداماتی است که به واحدهای تولیدی برای اینکه بتوانند تولید بیشتری داشته باشند و نیاز به مساعدت دولت دارند، انجام شده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز طبق توافقی که با وزیر صنعت و معدن و تجارت امضاء کردیم باز هم از بابت پرداخت مابه التفاوت به واحدهای تولیدی پرداخت خواهد شد.

نوبخت با اشاره به بازدید روز گذشته‌اش از ایران‌خودرو گفت: با عنایت به اینکه صنعت خودرو یک صنعت بزرگ در کشور است و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارای موجود دارد و مردم و مصرف کنندگان انتظار دارند محصولات با کیفیت دریافت کنند دولت هم وظیفه دارد همانطور که خواهان تحقق خواسته‌های مصرف کننده است به مشکلات این‌ها هم کمک کند و برای رفعشان پای صحبت آنها نیز بنشیند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۲۰۰ میلیاردی که تا پایان سال خواهیم داد به بخش صنعت است و نه فقط خودرو گفت: وظیفه ما در اقتصاد مقاومتی تقویت صنعت داخلی است.

نوبخت ضمن انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان به صنعت خودرو گفت: این مبلغ به صنعت خودرو داده نمی‌شود و اگر انتقاد و انتظاری داریم باید کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید روی اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تمرکز کنیم گفت: نباید واحدی را کنار گذاشت زیرا حذف آنها به منزله واردات بی‌رویه خودروهای خارجی است که دولت به شدت با این امر مخالف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: جلساتی را با وزارت جهاد و کشاورزی برگزار کردیم و اکنون یک موافقت‌نامه با این وزارت‌خانه داریم، طرح های ما مشخص است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به نیابت از دولت به این بخش کمک می کند و انتظار دارد آنها به ایجاد اشتغال کمک کنند.

وی با بیان اینکه شب گذشته نیز جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم،‌گفت: ما در تلاشیم برنامه مناسبی برای تحرک‌بخشی به بخش مسکن داشته باشیم، زیرا به دنبال خود می تواند رشد و اشتغال را به همراه داشته باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این سازمان مصوبه ۸ آبان سال ۹۳ هیئت وزیران را مبنی براینکه تسهیلات ارزان قیمت در اختیار زوج‌هایجوان با اولویت در بافت‌های فرسوده در حاشیه شهر ها را اجرا می‌کند، گفت: ما باید بتوانیم حداکثر تسهیلات ۱۰ درصدی در اختیار آنها قرار دهیم و مابقی را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعهد به پرداخت دارد.

نوبخت اضافه کرد: ما از همه این عرصه ها به سمت افزایش تولید پیش می‌رویم و خوشبختانه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که نهادبرنامه‌ریزی دولت است برای همه این موارد طی ۶ ماه آینده یک برنامه مکتوبی دارد که در جلسه دیگری تک تک گزارشات را خواهد داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما برای بعد از تحریم هم خودمان را آماده کرده‌ایم و برنامه جامعی را که قبلا هم آن را اطلاع‌رسانی کرده بودند را داریم.

وی تاکید کرد: سیاست اجرای اقتصاد مقاومتی نیز همچنان در دست دولت است، ضمن اینکه ستادش هم مجددا متناسب با نظراتی که مقام معظم رهبری داشته بازسازی و آماده شده و امیدواریم با اجرای این برنامه ها رفاه و توسعه را برای کشور به همراه داشته باشیم.