خرید تجهیزات پزشکی همواره همراه با حساسیت‌های بالایی همراه بوده است. کیفیت تجهیزات پزشکی، قیمت و متناسب بودن آن با نیاز پزشک مساله‌ای مهم در این زمینه می‌باشد. وجود تولیدکنندگان متعدد داخلی و خارجی منجر به ایجاد طیف وسیع کیفیتی تجهیزات پزشکی شده است. از همین رو انتخاب صحیح ابزار با کیفیت مطلوب به آسانی صورت نمی‌گیرد. با جستجویی کوتاه در میان فروشندگان تجهیزات پزشکی می‌توان به تعدد قیمت‌های ارائه شده برای کالاهای مشابه پی برد. به همین دلیل انتخاب درست یک محصول به امری پرچالش تبدیل شده است. همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، تجهیزات پزشکی دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشند. به طور مثال ابزار جراحی دارای صدها نوع ابزار در هر حوزه جراحی می‌باشد. این تنوع بالا باعث می‌شود که فروشگاه‌ تجهیزات پزشکی عمدتا نتوانند پوشش وسیعی از تجهیزات پزشکی را ارائه دهد.

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و ابزارهایی چون گوشی‌های هوشمند، خرید اینترنتی سهم قابل توجهی از خرید را در بر گرفته است. خرید اینترنتی مانند دیگر روش‌های خرید، دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد. به عنوان مثال، عدم ارسال به موقع کالای خریداری شده و ارسال همراه با تاخیر از مشکلات مهم خرید اینترنتی می‌باشد. همچنین، مغایرت کالای خریداری شده با کالای درج شده در فروشگاه آنلاین نیز از چالش‌های مهم خرید اینترنتی می‌باشد. یکی از دیگر مسائل قابل دکر در خرید اینترنتی، به روز نبودن قیمت محصولات می‌باشد.

به جهت حساسیت بالاتر تجهیزات پزشکی و خاص بودن این کالاها، تمامی موارد ذکر شده در خرید اینترنتی به همراه دیگر مشکلات آن، در حوزه تجهیزات پزشکی مشهودتر می‌باشند.

2

 

فروشگاه تجهیزات پزشکی رومیس

فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی رومیس با هدف رفع تمامی موارد ذکر شده شکل گرفته است. رومیس توسط تیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف و خبرگان حوزه تجهیزات پزشکی به وجود آمده است. مبانی مهم که رومیس بر مبنای آن ایجاده گردیده است به طور مختصر در ادامه ذکر شده است.

خرید آسان

در فروشگاه رومیس سعی شده که تمامی روش‌های ممکن جهت خرید در نظر گرفته شود. خرید از طریق درگاه اینترنتی، کارت به کارت و خرید از طریق پیامک و تماس از روش‌های موجود جهت خرید کالا می‌باشد.

ارسال سریع

به طور معمول خریدهای انجام شده در فروشگاه رومیس طی همان روز ارسال می‌شود به طوری که اگر مقصد کالا تهران باشد کالا در همان روز به دست خریدار می‌رسد و در صورتی که ارسال به شهرستان‌های دیگر باشد، کالا طی یک یا دو روز کاری تحویل می‌گردد.

خرید تجهیزات با کیفیت

یکی از مهم‌ترین مبانی رومیس، ارائه کالای با کیفیت می‌باشد. در واقع تاکنون هیچ‌گونه شکایتی در مورد کیفیت کالاهای ارسالی به دست رومیس نرسیده است. ما همواره در تلاش هستیم که بهترین کالاها را با توجه به شرایط موجود ارائه دهیم.

تنوع بالای محصولات

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، کالاهای پزشکی گستردگی بسیار بالایی را دارند و ارائه گسترده‌ای از این کالاها امری مشکل می‌باشد. تیم رومیس در تلاش است تا همواره به تعداد محصولات سبد کالای خود بیفزاید و این محصولات پیوسته در حال گسترش می‌باشند.

قیمت مناسب

قیمت، می‌تواند یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید کالا باشد. متاسفانه در حوزه کالاهای پزشکی تنوع قیمت بسیار بالایی مشاهده می‌شود. از همین رو، انتخاب یک فروشگاه جهت خرید کالا مساله‌ای مهم می‌باشد. رومیس همواره به ارائه بهترین قیمت اجناس پایبند است و تلاش می‌کند تناسب میان کیفیت و قیمت محصولات را همواره حفظ نماید.

ضمانت مرجوعی کالا

در صورتی که کالای خریداری شده مطابق انتظار خریدار نباشد و یا کالا با مشخصات داخل سایت تطابق نداشته باشد، خریدار می‌تواند ظرف مدت 3 روز این موضوع را اطلاع دهد و کالا را مرجوع کند. در این حالت هزینه خرید کالا به طور کامل به خریدار بازگردانده می‌شود.

3

محصولات رومیس

رومیس با تمرکز بر ارائه محصولات مورد نیاز جراحان فعالیت خود را آغاز کرد. در این فروشگاه انواع ابزار جراحی، نخ جراحی، استیل‌جات و ... قابل مشاهده و خریداری می‌باشند. لازم  به ذکر است به زودی سایر اقلام پزشکی از جمله انواع تجهیزات بیمارستانی به سبد محصولات رومیس اضافه می‌گردد. در ادامه به ارائه توضیحات اجمالی در خصوص محصولات فروشگاه تجهیزات پزشکی رومیس پرداخته شده است.

ابزار جراحی

ابزار جراحی، وسیله‌ای جهت انجام فعالیتی مشخص حین عمل جراحی می‌باشد. ابزارهای جراحی تنوع بسیار بالایی دارند و با گذشت زمان بر تنوع آن‌ها افزوده شده است. برخی از ابزارهای جراحی عمومی می‌باشند و در جراحی‌های مختلفی استفاده می‌شوند در حالی که دسته‌ای دیگر از ابزارهای جراحی، مختص جراحی‌های خاص طراحی و تولید شده است. دسته‌بندی ابزارهای جراحی می‌تواند بر اساس نوع کاربرد و تخصص باشد. به عنوان مثال، ابزارهای جراحی عمومی، ابزارهای جراحی ارتوپدی و ابزارهای جراحی پلاستیک از این نوع دسته‌بندی می‌باشند. همچنین، ابزارها را بر اساس نوع ابزار نیز می‌توان طبقه‌بندی نمود. قیچی جراحی، پنس جراحی، کانولا و سوزنگیر از این نوع دسته‌بندی می‌باشند. در فروشگاه رومیس، انواع ابزارهای جراحی موجود می‌باشند که در هر دو نوع دسته‌بندی ذکر شده گنجانده شده‌اند. مخاطبان عزیز می‌توانند جهت مشاهده قیمت ابزار جراحی و خرید ابزار جراحی به سایت رومیس مراجعه کنند.

4

قیچی جراحی

قیچی جراحی، نوع بخصوصی از قیچی می‌باشد که جهت استفاده در انواع جراحی طراحی شده است. بیش از 2000 نوع قیچی جراحی مورد استفاده جراحان قرار می‌گیرد که برخی از آن‌ها پرکاربرد و برخی دیگر استفاده کمتری دارند. قیچی‌های جراحی با توجه به متریال مورد استفاده دارای دسته‌بندی‌های مختلفی می‌باشند. قیچی‌های جراحی طلایی یا تنگستن کارباید دارای تیغه‌های از جنس تنگستن کارباید می‌باشند که به افزایش عمر قیچی کمک می‌کند. این نوع قیچی دارای دسته‌های طلایی رنگ می‌باشد. همچنین، نوع دیگر از قیچی با عمدتا با دسته‌های مشکی رنگ ارائه می‌شود وجود دارند که قیچی سوپرکات نامیده می‌شوند. نوع دیگری از طبقه‌بندی قیچی جراحی بر اساس شکل قیچی می‌باشد. بر اساس نیاز جراح و نوع جراحی، تیغه قیچی‌ها دارای نوک کرو (خمیده) و یا استریت (صاف) می‌باشند. لازم به ذکر است جهت خرید قیچی جراحی می‌توانید به بخش قیچی در فروشگاه رومیس مراجعه نمایید. در ادامه نام برخی از انواع قیچی جراحی پرکاربرد قابل مشاهده می‌باشند.

  • قیچی متزنبام
  • قیچی مایو (میو)
  • قیچی نخ
  • قیچی استیونس
  • قیچی آیریس

کانولا جراحی

کانولا یک تیوب فلزی نازک می‌باشد که جهت انتقال (برداشت و یا تزریق) مایعات حساس به هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانولا معمولا از جنس استیل ضدزنگ ساخته ‌شود. سطح داخلی و بیرونی کانولا صاف می‌باشد. صاف بودن سطح کانولا باعث می‌شود که هنگام ورود به بدن بیمار اصطکاک کمتری ایجاد و آسیب کمتری به بافت بیمار وارد شود. همچنین سطح صیقلی داخل کانولا از احتباس مایعات داخل آن جلوگیری می‌کند.  کانولاها بر اساس نوع استفاده تقسیم‌بندی‌های متفاوتی دارند. همچنین طول کانولا، قطر کانولا و نوع اتصال کانولا با توجه به نوع کاربرد آن متغیر می‌باشد.

انواع دسته بندی کانولا:

با توجه به طیف گسترده کانولا، دسته‌بندی آن‌ نیز به چند روش انجام می‌شود. در ادامه اطلاعات مربوط به نوع دسته‌بندی کانولاها ذکر گردیده است.

دسته‌بندی کانولا بر اساس نوع استفاده:

  • کانولا تزریق
  • کانولا برداشت

دسته‌بندی کانولا بر اساس نوع اتصال:

  • ساکشن‌خور
  • لوئرلاک
  • سوپرلاک

کانولا ساکشن (ساکشن‌خور) به منظور برداشت حجم زیادی از چربی استفاده می‌شود. این نوع کانولا دارای لوله بلند است که معمولا به دو شکل متصل به دسته و دسته جدا در دسترس می‌باشند. این ابزار به دستگاه ساکشن متصل می‌شود.

کانولاهای برداشت چربی در طول و قطرهای مختلفی ارائه می‌شود. همچنین، تعداد و قطر سوراخ کانولا بر عملکرد آن تاثیرگذار است. به طور مثال، در صورتی که قطر سوراخ کانولا برداشت چربی بیشتر باشد، ذرات چربی بزرگتری از بدن برداشت می‌شود. لازم به ذکر است که قطر کانولا تاثیری بر اندازه چربی برداشت شده ندارد.

فروشگاه رومیس طیف گسترده‌ای از کانولا و اکسسوری‌های آن مانند صافی، تبدیل و ... را ارائه می‌دهد.در حال حاضر مشاهده قیمت و خرید کانولا از سایت رومیس امکان‌پذیر می‌باشد.

5

نخ جراحی

نخ بخیه (نخ جراحی) جهت نزدیک کردن و نگهداری بافت‌های بدن در کنار هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نخ‌ها از لحاظ نوع کاربرد به دو گروه زیر تقسیم می‌شوند.

  • نخ بخیه جذبی (قابل جذب)
  • نخ بخیه غیر جذبی (غیر قابل جذب)

همچنین از نظر مواد تشکیل دهنده نیز نخ جراحی در دو بخش طبقه‌بندی می‌شود.

  • نخ جراحی طبیعی
  • نخ جراحی مصنوعی

در فروشگاه رومیس انواع نخ جراحی قابل مشاهده و خرید می‌باشد. در حال حاضر نخ‌های جراحی برند سوپا  در فروشگاه رومیس ارائه می‌گردد. در ادامه معرفی چهار گروه اصلی نخ جراحی ارائه شده است.

نخ ویکریل

نخ بخیه ویکریل نخ قابل جذب استریل می‌باشد. این نخ با نام نخ PGA و  Polyglycolate نیز شناخته می‌شود. این نخ جراحی، به صورت استریل و قابل جذب می‌باشد که از پلیمر پلی گلیکولیک اسید ساخته شده است. استفاده اصلی نخ ویکریل در جراحی‌هایی که نیاز به بستن و نزدیک کردن بافت نرم دارند می‌باشد. مواردی مانند جراحی چشم، آناستاموز اعصاب محیطی و جراحی میکروسکوپی در عروق با قطر کمتر از 2 میلیمتر. نخ بخیه ویکریل دارای طول و سایزهای مختلف می‌باشد که به سوزنی از جنس فولاد ضد زنگ (stainless steel) متصل می‌باشد و این سوزن نیز دارای سایز و شکل سطح مقطع متنوع می‌باشد. جهت خرید نخ بخیه ویکریل می‌توانید به بخش نخ ویکریل در فروشگاه رومیس مراجعه کنید.

نخ نایلون

این نخ از جنس نایلون و به صورت غیرقابل جذب می‌باشد. بر اساس استاندارد جهانی، رنگ نخ نایلون آبی می‌باشد. نخ بخیه نایلون با استفاده از گاز اتیلن اکساید استریل می‌شود. نخ نایلون عمدتا برای بستن پوست استفاده می‌شود و با توجه به غیر قابل جذب بودن نخ نایلون سوپا، این نخ به صورت pull-out عمل می‌کند. این نخ با سایز و طول‌های مختلف متصل به سوزن از جنس فولاد ضد زنگ (stainless steel)  با شکل مقطع و سایزهای متنوع ارائه می‌شود. جهت خرید نخ بخیه نایلون می‌توانید به بخش نخ نایلون در فروشگاه مراجعه نمایید.

نخ کرومیک

نخ بخیه کاتگوت کرومیک (CATGUT CHROMIC) نخ قابل جذب طبیعی استریل می‌باشد. این نخ جراحی، به صورت استریل و قابل جذب می‌باشد که از بافت همبند (کلاژن) مشتق از لایه سروز روده گاو و یا لایه زیر مخاطی روده گوسفند ساخته شده است. استفاده اصلی نخ کرومیک جهت نزدیک کردن و بستن نسوج نرم از جمله چشم می‌باشد. نخ بخیه کاتگوت کرومیک سوپا دارای طول و سایزهای مختلف می‌باشد که به سوزنی از جنس فولاد ضد زنگ (stainless steel) متصل می‌باشد و این سوزن نیز دارای سایز و شکل سطح مقطع متنوع می‌باشد. جهت خرید نخ بخیه کرومیک می‌توانید به بخش نخ کرومیک در فروشگاه مراجعه نمایید.

نخ سیلک

نخ بخیه سیلک (SUPASIL) نخ غیرقابل جذب استریل می‌باشد. این نخ از پروتئین آلی فیبروئین ساخته شده است. کاربرد نخ سیلک جهت نزدیک کردن نسج نرم و بستن نسوج می‌باشد. نخ بخیه سیلک دارای طول و سایزهای مختلف می‌باشد که به سوزنی از جنس فولاد ضد زنگ (stainless steel) متصل می‌باشد و این سوزن نیز دارای سایز و شکل سطح مقطع متنوع می‌باشد.  خرید نخ بخیه سیلک می‌توانید به بخش نخ سیلک در فروشگاه رومیس مراجعه نمایید.

نخ بخیه سیلک در جراحی‌هایی مانند قلب و عروق، لگن و داخل شکم استفاده می‌شود. با استفاده از نخ جراحی سیلک می‌توان گره‌های سریع و متعدد زد. پس از استفاده از نخ سیلک و با گذشت زمان، تخریب پیش‌رونده رشته پروتئینی نخ منجر به از بین رفتن تدریجی قدرت کششی نخ می‌شود. به همین دلیل از نخ بخیه سیلک در محل‌هایی که نیازمند قدرت کششی دائمی نخ می‌باشند، نباید استفاده کرد.

6

سخن پایانی

فروشگاه رومیس با هدف ایجاد نسلی نو از فروشگاه‌های اینترنتی فعالیت خود را در حوزه تجهیزات پزشکی آغاز نموده است. این فروشگاه فعالیت خود را با محصولات ابزار جراحی و نخ جراحی آغاز نموده و در تلاش است تا سبد محصولات خود را وسیع‌تر نماید. با توجه به انتظارات بالای جامعه محترم پزشکی کشور از کیفیت خدمات، تلاش رومیس جلب حداکثری رضایت این قشر عزیز و ارزشمند می‌باشد. تنوع بالای محصولات، کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، خرید آسان، ارسال سریع و پشتیبانی از ویژگی‌های اصلی می‌باشد که فروشگاه رومیس به آن پایبند است. امیدواریم با همراهی جامعه پزشکی کشور و شنیدن نقطه نظرات ایشان خدمات  رومیس روز به روز بهتر و کامل‌تر شود.