افتتاح حساب ترکیه
از بین بردن چربی شکم

از بین بردن چربی شکم و پهلو بدون رژیم و ورزش امکان پذیر است؟ باید به شما بگوییم این کار امکان پذیر است، شما با تغییر سبک زندگی و جایگزین کردن عادات درست به جای عادات نادرست می توانید به از بین بردن چربی شکم و پهلوهایتان کمک کنید. در ادامه با شادمگ همراه باشید تا به بررسی روش های از بین بردن چربی شکم بپردازیم.

چربی های اضافه شکم و پهلو از کجا می آیند ؟

اجازه دهید ابتدا درباره کالری صحبت کنیم. کالری یعنی انرژی حاصل دریافت مواد غذایی و استفاده از آن برای سوخت و ساز بدن. ما هرچه میخوریم مقدار مشخصی کالری یا انرژی دارد که بدن هرچقدر از آن را نیاز داشته باشد از مواد مصرفی استفاده می کند و ماباقی آن را در صورت عدم نیاز به صورت چربی ذخیره می کند.

چربی پهلو - از بین بردن چربی شکم

کم کم زمانی که کالری دریافتی زیاد شود، بخش های مختلف بدن چاق می شوند. اما در بیشتر افراد محل ذخیره این چربی ها زیر جلد شکم و پهلو ها است. برای همین است که اغلب افراد چاق شکم نسبتا بزرگی نسبتا به جثه خود دارند و این می تواند هم ظاهر افراد را به خطر بی اندازد هم باعث عوارض سلامتی شود.

اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید شادمگ رژیم کتوژنیک را به شما پیشنهاد می دهد.

علت چاقی شکم و پهلو چیست ؟

  • سبک زندگی بدون تحرک و ورزش؛
  • مصرف بیش از حد شیرینی‌جات و زیاده‌روی در خوردن مواد شیرین؛
  • نوشیدن بیش از حد الکل؛
  • مصرف زیاد شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده (کلوچه، کیک و نان سفید) یا کربوهیدرات‌های ترد و شکننده (پاستا و برنج) در رژیم غذایی.

چربی استرسی از مهم ترین دلایل چربی شکم و پهلو

دومین نوع از انواع چربی، چاقی در اطراف شکم است و اصلاً بافت شل و افتاده‌ای ندارد.

علت این نوع چربی شکمی

  • استرس مزمن (سطح بالای کورتیزول)؛
  • حذف بعضی از وعده‌های غذایی؛
  • مصرف زیاد قهوه؛
  • سندرم روده تحریک پذیر؛
  • مصرف غذاهای ناسالم (آجیل نمکی، چیپس، سیب زمینی و غیره).

چربی شکم - از بین بردن چربی شکم

چطور از شر چربی‌ های استرسی خلاص شویم ؟

این یک سوال رایج و متداول است و در این قسمت می‌خواهیم با چندین راهکار برای نابودی این نوع چربی معرفی کنیم.

  • زودتر به رخت‌خواب بروید: کم می‌خوابید و به همین خاطر میزان استرس‌تان در طول روز زیاد است. دیرخوابیدن‌های شبانه باعث ترشح هورمون استرس (لیپتین) می‌شود و اشتها و متابولیسم‌تان را تغییر خواهد داد.
  • قبل از خواب ریلکسیشن انجام دهید: انجام تمرینات تنفسی، حمام آب گرم قبل از خواب یا مدیتیشن همه این‌ها به خواب راحت تر شما کمک خواهد کرد. به کلی مصرف قهوه شبانه را از روند زندگی تان حذف کنید.
  • بیش از حد تمرین هوازی انجام ندهید: انجام بیش از حد تمرینات هوازی می‌تواند سطح کورتیزول خون‌تان را بالا ببرد و بدتر باعث چاقی شکمی‌تان شود. گاهی اوقات یوگا و تمرینات قدرتی را نیز چاشنی تمرینات‌تان کنید.
  • منیزیم را به رژیم‌تان اضافه کنید: منیزیم یک ماده معدنی است که باعث آرامش بیشترتان می‌شود. می‌توانید با مصرف سبزیجات، آجیل‌ها و مصرف سبوس گندم نیاز بدن‌تان به منیزیم در طول روز را برآورده کند.

نکاتی برای از بین بردن چربی شکم و پهلو 

۱. مقدار زیادی فیبر محلول بخورید ؛ رژیم کاهش وزن سریع

فیبر محلول آب را جذب می کند و ژلی را تشکیل می دهد که با عبور از دستگاه گوارش شما باعث کند شدن روند گوارش غذا می شود. مطالعات نشان می دهد که این نوع فیبر به شما کمک میکند که بیشتر احساس سیری داشته باشید و کمتر غذا بخورید. این فیبر ها همچنین ممکن است میزان کالری بدن را که از مواد غذایی جذب می کنید تا حد زیادی کاهش دهد.

۲. از مصرف غذاهایی که حاوی چربیهای ترانس هستند خودداری کنید

غذاهای حاوی چربی ترانس شامل یک نوع چربی اشباع نشده هستند که در فرآیند تولید صنعتی غذاها به دلیل دوام طولانی و بالا بردن مقاومت به حرارت، به آنها اضافه می شود. این نوع چربی به طور طبیعی در مواد غذایی وجود ندارد و مصرف آنها به دلیل داشتن اثرات منفی بر سلامتی موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و چاقی می شود.

چاقی شکم - از بین بردن چربی شکم

مصرف مواد غذایی حاوی چربی ترانس باعث افزایش سطح کلسترول بد (LDL) و کاهش کلسترول خوب (HDL) در بدن می شود. همچنین، این نوع چربی باعث افزایش التهاب در بدن می شود و باعث تشدید علائم بیماری های التهابی مانند آرتریت، آسم و دیابت می شود. از آنجا که چربی ترانس برای بدن سخت هضم می باشد و ترجیحا به صورت چربی درون شکم و پهلوها ذخیره می شود، مصرف آن باعث افزایش چربی در این مناطق می شود.

در نتیجه، مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس می تواند باعث افزایش چربی شکم و پهلو شود و رژیم غذایی سالم را تخریب کند. بهتر است که ما از مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کرده و در عوض از منابع سالم چربی مانند روغن زیتون، آووکادو، ماهی و مغزهای خوراکی استفاده کنیم.

۳. مصرف الکل را به شدت کاهش دهید

الکل می تواند به مقدار بسیار اندک برای شما مفید باشد اما اگر زیاد بنوشید، قطعا بسیار بسیار مضر است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد الکل همچنین می تواند باعث افزایش چربی شکم شود. برای کاهش چربی شکم لازم است که مصرف الکل را کاهش داده یا متوقف کنید.

۴. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید

پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای مدیریت وزن است. دریافت پروتئین بالا باعث افزایش ترشح هورمون سیری که باعث کاهش اشتها و پرشدگی می شود. پروتئین همچنین میزان متابولیک شما را بالا می برد و به شما کمک می کند تا در حین کاهش وزن ، توده عضلانی را حفظ کنید. بسیاری از مطالعات مشاهده ای نشان می دهند افرادی که پروتئین بیشتری می خورند نسبت به افرادی که رژیم پروتئین پایینی می خورند ، چربی شکمی کمتری میشود.

پاک کردن آدامس از روی فرش و موکت با 10 ترفند فوق العاده ساده

دکتر تغذیه - از بین بردن چربی شکم

۵. سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس با تحریک غدد فوق کلیوی باعث آزاد شدن هورمون استرس (کورتیزول) در شما میشود که آن هم باعث تولید چربی شکمی میشود. تحقیقات نشان می دهد که سطح بالای کورتیزول اشتها را افزایش داده و باعث ذخیره چربی های شکمی می شود. از این گذشته ، زنانی که از قبل چربی پهلو و شکم زیادی دارند ، در پاسخ به استرس ، تمایل به تولید کورتیزول بیشتری دارند. افزایش کورتیزول بیشتر باعث افزایش چربی در شکم آن ها میشود.

۶. غذاهای شیرین نخورید

شکر حاوی فروکتوز است که هنگام مصرف بیش از حد به چندین بیماری مزمن مرتبط است. این بیماری ها شامل بیماریهای قلبی ، دیابت نوع ۲ ، چاقی و بیماری کبد چرب میشود. مصرف زیاد قند عامل اصلی افزایش وزن در بسیاری از افراد است. بنابراین برای کاهش و از بین بردن چربی های شکمی مصرف شیرینی و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید.

۷. ورزش هوازی انجام دهید (کاردیو)

ورزش هوازی موسوم به (کاردیو) روشی مؤثر برای بهبود سلامتی و سوزاندن کالری است. مطالعات همچنین نشان می دهد که این روش یکی از موثرترین اشکال ورزش برای کاهش چربی شکم است.

۸. مصرف کربوهیدراتها (به خصوص کربوهیدراتهای تصفیه شده) را کاهش دهید

کاهش مصرف کربوهیدرات برای از بین بردن چربی ها از جمله چربی شکم می تواند بسیار مفید باشد. رژیم های غذایی با کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باعث از دست دادن چربی شکم در افرادی میشود که اضافه وزن دارند و در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند.

۹. مقداری از روغن پخت و پز خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید

روغن نارگیل یکی از سالم ترین چربی هایی است که می توانید بخورید. مطالعات نشان می دهد که چربی های زنجیره متوسط ​​در روغن نارگیل ممکن است سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در پاسخ به کالری زیاد ، چربی ذخیره شده را کاهش دهد. مطالعات کنترل شده در خصوص روغن نارگیل حاکی از آن است که این روغن ممکن است منجر به از دست دادن چربی شکمی نیز شود.

نفخ شکم - از بین بردن چربی شکم

۱۰. تمرینات استقامتی مانند وزنه برداری انجام دهید

تمرینات استقامت مانند بلند کردن وزنه که تحت عنوان تمرینات قدرتی نیز  شناخته میشوند، برای حفظ و بدست آوردن توده عضلانی بسیار مهم هستند. بر اساس مطالعات انجام شده در مورد افراد مبتلا به پیش دیابت، دیابت نوع ۲ و بیماری کبد چرب ، تمرین استقامت ممکن است برای از بین رفتن چربی شکم مفید باشد. تمرین قدرت می تواند یک استراتژی مهم کاهش وزن باشد و ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند. مطالعات نشان می دهد که این ترکیب حتی در ترکیب با ورزش هوازی موثرتر است.

۱۱. از نوشیدنی های شیرین و سرشار از قند اجتناب کنید

نوشیدنی های شیرین شده با قند حاوی فروکتوز مایع هستند که می توانند چربی شکمی را در شما افزایش دهند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدنی های قندی منجر به افزایش چربی در کبد می شوند. برای کاهش چربی شکم باید از مصرف این نوشیدنی ها خودداری کنید.

۱۲. کیفیت خواب خودتان را افزایش دهید

خواب برای بسیاری از جنبه های سلامتی شما از جمله تنظیم وزن مهم است. مطالعات نشان می دهد افرادی که خواب کافی ندارند، بیشتر از افرادی که خواب کافی دارند دچار اضافه وزن میشوند. اگر قصد کاهش وزن و بهبود سلامتی خود را دارید، خواب کافی و با کیفیت بالا باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.

۱۳. میزان مصرف غذا و مدت زمان ورزش کردن خود را زیر نظر بگیرید

بسیاری از موارد می توانند به شما در کاهش وزن و چربی شکم کمک کنند ، اما مصرف کالری به میزان کمتر از نیاز بدن به شما برای حفظ وزن کمک میکند. ببینید در روز چه غذاهایی میخورید تا میزان کالری دریافتی خود را بدانید و همچنین میزان کالری سوخته شده از طریق ورزش را بررسی کنید.

۱۴. هر هفته ماهی های چرب بخورید

ماهی های چرب فوق العاده سالم هستند. آنها سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و چربی های امگا ۳ هستند که شما را از بیماری ها محافظت می کنند. برخی شواهد نشان می دهد که این چربی های امگا ۳ ممکن است به کاهش چربی احشایی یعنی آب شدن چربی های شکمی کمک کند.

رژیم غذایی - از بین بردن چربی شکم

۱۵. برای از بین بردن چربی شکم نوشیدن آب میوه را متوقف کنید

اگرچه آب میوه ویتامین ها و مواد معدنی بدن ما را تأمین می کند، اما درست به اندازه نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های شیرین دارای قند است. نوشیدن مقادیر زیاد آب میوه ها ممکن است باعث افزایش چربی شکم و سایر بخش های بدن شما شود.

۱۶. سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

نوشیدن سرکه سیب دارای مزایای سلامتی چشمگیری از جمله کاهش سطح قند خون است. این ماده حاوی اسید استیک است که نشان داده شده در چندین مطالعه حیوانی، باعث کاهش ذخیره چربی شکمی می شود.

۱۷. غذاها و مکمل های پروبیوتیک بخورید

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که در برخی غذاها و مکمل ها وجود دارد. آنها دارای مزایای سلامتی زیادی هستند. از جمله بهترین مزایای آنها می توان به بهبود سلامت روده و تقویت عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد. محققان دریافته اند که انواع مختلف باکتری در تنظیم وزن نقش دارند و داشتن تعادل مناسب بین باکتری های روده می تواند به کاهش وزن از جمله از بین رفتن چربی شکم کمک کند.

۱۸. روزه هدفمند بگیرید

روزه گرفتن اخیرا به عنوان روشی برای کاهش وزن بسیار رواج یافته است. روزه گرفتن به منظور کاهش وزن اشاره به بازه زمانی دارد که به شما اجازه میدهد تمام خورد و خوراک خود را محدود به همان بازه کنید و برای چندین ساعت هیچ غذایی به جز آب میل نکنید. برای مثال در هفته میتوانید دو بار اینگونه روزه بگیرید. برای مثال میتوانید به مدت ۱۶ ساعت جز آب چیزی نخورید و طی ۸ ساعت بعدی شبانه روز وعده های غذایی خودتان را مصرف کنید. مطالعات نشان می دهد که ممکن است این روش یکی از موثرترین راههای کاهش وزن و کاهش چربی شکم باشد.

گرفتن رطوبت نمک در نمکدان با یک تکنیک هوشمندانه

۱۹. چای سبز بنوشید

چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده سالم است. این ماده حاوی کافئین و آنتی اکسیدان گلیات epigallocatechin (EGCG) است که هر دو به نظر می رسد سوخت و ساز بدن را افزایش میدهند. نوشیدن چای سبز همراه با ورزش کردن باعث افزایش آب شدن چربی شکم میشود.

۲۰. سبک زندگی خود را تغییر دهید

انجام دادن تنها یکی از موارد ذکر شده در این مقاله به تنهایی تأثیر بزرگی در لاغری شکم و پهلو و بخش های دیگر بدنتان نخواهد داشت. اگر می خواهید نتایج خوب و واقعی تجربه کنید باید ترکیب از روش های ذکر شده را در نظر بگیرید. انجام دادن تعدادی از موارد بالا میتواند منجر به تغییر سبک زندگی شما شود و در طولانی مدت باعث از بین رفتن چربی شکم، چربی پهلو و سایر بخش های بدنتان میشود. هنگامی که شما عادات سالمی دارید و غذای خوبی می خورید، از بین رفتن چربی به عنوان یکی از اثرات سبک زندگی سالم شما به زودی تجربه خواهد شد.

چربی سوزی - از بین بردن چربی شکم

چرا خانم ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند ؟

بدن خانم ها، به دلیل محافظت از جنین در طول بارداری، چربی ها را بیشتر در شکم و پهلو ها ذخیره می کند. چربی های پهلو زیرپوستی هستند و دقیقا در زیر پوست شما قرارگرفته اند و جزء چربی های سمج محسوب می شوند که آب کردنشان بسیار سخت است. همچنین چربی های شکم که تا دور کمر نیز ادامه دارند، از چربی های سمج و زیرپوستی بوده و به سختی آب می شوند.

در صورتی که دور کمرتان بیشتر از ۸۹ سانت (در خانم ها) و ۱۰۲ سانت (در آقایان) باشد، شما چربی اضافی احشایی دارید. این نوع چربی خطرناک بوده و ترکیبات ترشحی و ارگان های داخلی بدن را احاطه می کند و می تواند منجر به مشکلات فراوانی مانند بیماری های قلبی شود.

از آنجایی که چربی احشایی از نظر متابولیکی فعال تر است، سریع تر به ورزش جواب می دهد. هنگامی که فرد شروع به کاهش وزن به کمک ورزش و رژیم لاغری می کند، چربی های احشایی که درون شکم قرار دارند سریع تر از چربی های زیر پوستی آب می شوند.

حرکات از بین بردن چربی شکم و پهلو

۱. کرانچ پا۹۰ درجه

این ورزش بهترین حرکت برای بیدار کردن میان‌تنه در آغاز تمرینات است.

نکات انجام حرکت

  • سر و گردن ثابت باشد؛
  • تمرکز روی عضلات شکمی باشد؛
  • پاها با زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند؛
  • این حرکت را در سه ست با ده تکرار انجام دهید.

۲. کرانچ دوچرخه برای از بین بردن چربی شکم

این حرکت که نام دیگر آن کرانچ دوچرخه است، عضلات شکمی را به‌طور عمیق درگیر می‌کند.

نکات انجام حرکت

  • به سر وگردن فشار وارد نشود؛
  • چرخش فقط از پهلو باشد و دست‌ها و گردن کشیده نشوند؛
  • این حرکت را در ۳ ست ده تایی انجام دهید.

ورزش برای لاغری شکم - از بین بردن چربی شکم

۳. زیرشکم قیچی

ممکن است این حرکت کوچک باشد، اما تاثیر زیادی بر روی شکم دارد.

نکات انجام حرکت

  • هنگام اجرا پاها کشیده باشند و به زمین برخورد نکنند؛
  • کمر و گردن ثابت بمانند؛
  • دست‌ها کمی عقب‌تر از بدن روی زمین باشند؛
  • این حرکت را در ۳ ست ده تایی انجام دهید.

۴. چرخش روسی برای از بین بردن چربی شکم

این حرکت دیگری است که عضلات شکم را درگیر می‌کند.

نکات انجام حرکت

  • پاها کمی خم و پاشنه ها روی زمین باشند؛
  • فقط از ناحیه کمر چرخش انجام شود؛
  • سر و گردن ثابت بماند؛
  • در سه ست ۱۲تایی انجام دهید.

۵. کرانچ معکوس

این حرکت برای سوزاندن چربی شکم بسیار خوب و مناسب است.

نکات انجام حرکت

  • پاها خم بمانند؛
  • سر وگردن ثابت بماند؛
  • باسن کمی از روی زمین فاصله بگیرد؛
  • در سه ست با ده تکرار انجام دهید.

۶. کرانچ قورباغه برای از بین بردن چربی شکم

این حرکت نیز به‌خوبی عضلات شکم را درگیر می‌کنند.

نکات انجام حرکت

  • کف پاها رو به هم باشند؛
  • سر وگردن ثابت بماند؛
  • تمرکز روی عضلات شکمی باشد و دست‌ها و گردن کشیده نشوند؛
  • در سه ست ده‌تایی تکرار کنید.

آب کردن شکم - از بین بردن چربی شکم

۷. کرانچ ایستا گهواره

با این حرکت چربی‌های شکم را کامل هدف قرار می‌دهید.

نکات انجام حرکت

  • سر و گردن ثابت باشد؛
  • تمرکز روی عضلات شکم باشد؛
  • این حرکت را در سه ست ده تایی انجام دهید.

۸. پلانک

پلانک هم که یک حرکت معروف و موثر برای عضلات شکم است و انجام آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نکات انجام حرکت

  • ساعدها و پنجه‌های پا روی زمین باشد؛
  • بدن در یک راستا قرار گرفته باشد؛
  • سر در راستای ستون فقرات ثابت باشد؛
  • در سه ست ده تایی انجام دهید.

موارد احتیاطی به هنگام چربی سوزی شکم

بهتر است بدانید که داشتن یک رویکرد مشخص برای تمامی افراد جوابگو نیست. هنگامی که صحبت از آب کردن چربی دور شکم می‌شود چندین متغیر مهم مانند ژنتیک، تاریخچه مصرف دارویی، سابقه ورزشی، هورمون‌ها، سن و جنسیت نقش مهمی دارند.

علی رغم ورزش و رژیم غذایی که دارید چندین مورد برای تمامی افراد مهم است:

  • قبل، بعد و هنگام زمان انجام تمرین، هیدراته (نوشیدن آب کافی) باقی بمانید.
  • هنگامی که می‌خواهید کالری دریافتی خود را محدود کنید بسیار مراقب باشید زیرا که ممکن است با محدود کردن بیش از حد کالری بدن در وضعیت قحطی قرار می‌گیرد.
  • به عادت‌های مختلف اثر گذار بر سطح انرژی خود توجه داشته باشید.
  • کارهایی را دنبال کنید که به شما احساس شادمانی می‌دهند و حداقل احساس خستگی را به دنبال دارند.
  • محرک‌های احساسی خود را در نظر بگیرید تا بر احساس تمایل به مواد خوراکی بی ارزش غلبه کنید.

رژیم فستینگ - از بین بردن چربی شکم

چرا دچار چربی های شکم می شوید؟

بدن مادرتان سیبی شکل بوده است

آنچه که محل ذخیره ی چربی های شما را تعیین می کند تا حدود زیادی به ژنتیکتان بر می گردد. با نگاه به شجره نامه ی خود خواهید فهمید که افراد خانواده ی شما سیبی شکل و یا گلابی شکل بوده اند. افرادی که ژنهایشان آنها را در طبقه ی سیبی شکل قرار می دهد برای کاهش چربی های شکم باید فعالیت جسمانی زیاد و دریافت کالری کمی داشته باشند.

کاهش استرس پیش از خواب + 15 راهکار برای مدیریت اضطراب شبانه

هورمون های شما در حال تغییر است

در سن یائسگی حتی اگر زنی گلابی شکل بوده است-گلابی شکل یعنی بیشتر چربی های آنها در قسمت باسن و ران ها ذخیره شده است- ممکن است شکمش شروع به بزرگ شدن کند. با افزایش سن، استروژن و متابولیسم بدن کاهش می یابد و موجب بزرگی شکم افراد می شود. قوی کردن ماهیچه ها از طریق ورزش های قدرتی (و تمرکز بر روی شکم) بسیار مفید است.

دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشید

سندروم تخمدان پلی کیستیک حدود 10 تا 20 درصد زنان را در طول سال های تخمک گذاری و تولید مثل تحت تاثیر قرار می دهد. این زنان دارای سطح تستوسترون بیشتری هستند و افزایش وزن بیشتری به خصوص در ناحیه ی شکم دارند. از آنجا که مردان بیشتر سیبی شکل هستند تصور می شود که این سطح بالای تستوسترون موجب بزرگ شدن شکم آنها شود.

علائم دیگر این سندروم شامل قاعدگی های نامنظم، افزایش رشد موهای بدن و آکنه می باشد. اگر مشکوک به چنین نشانه هایی هستید با دکتر خود صحبت کنید. ممکن است که نیاز به مصرف دارو داشته باشید.

دچار کم خوابی و یا پرخوابی مفرط هستید

خواب شبانه ی شما اگر کمتر از 5 ساعت و بیشتر از 8 ساعت باشد، دچار چربی های شکمی می شوید. اندرسون می گوید: ما هنوز دچار فیزیولوژی غار نشینی هستیم. اگر دچار کم خوابی باشیم، متابولیسم ما افزایش می یابد تا انرژی ذخیره کند. در نتیجه چیزهایی می خوریم که نباید آنها را بخوریم. در این موارد خوردن دونات و سرخ کردنی ها را که برایمان آسان است ترجیح می دهیم و این کالری های سریع به چربی، به خصوص چربی های شکم تبدیل می شوند.

محققان هنوز نمی دانند چرا آنهایی که زیاد می خوابند شکم های بزرگی دارند، اما احتمال می دهند به این دلیل باشد که هنگام خواب فعالیت کمتری دارید. نیاز هر فرد به خواب، متفاوت است اما هر فرد به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارد.

استرس زیادی دارید

متخصصان سالهاست که می دانند افراد آشفته دارای شکم های بزرگتری هستند، اما در حال حاضر دلیل آن را نیز می دانند. وقتی دچار استرس هستید بدن شما کورتیزول بسیار زیادی ترشح می کند. هورمونی که ترشح آن در دو روز، فاجعه به بار می آورد. این هورمون در افراد باعث افزایش نیاز به غذاهای چرب و شیرین می شود تا بتوانند به این وسیله استرس خود را کاهش دهند. کورتیزول، شیمی بدن را نیز تغییر می دهد و موجب کاهش کالری سوزی می شود.

چاقی ارثی - از بین بردن چربی شکم

اگر احساس می کنید زمان زیادی است که دچار استرس هستید بهتر است هرچه زودتر آن را درمان کنید.

بهترین راه برای حفاظت از قلب و کاهش خطر بیماری‌هایی مثل دیابت، پیشگیری از تجمع چربی شکمی است. ترک سیگار، مصرف چربی‌های مونو، رژیم غذایی مدیترانه‌ای، عدم مصرف کربوهیدرات‌های ساده و مصرف فیبر، از جمله فاکتورهایی هستند که موجب کاهش چربی‌های شکمی شما خواهد شد.

نکات مهم درباره از بین بردن چربی شکم

  • آب کافی به بدن خود برسانید. غذای سالم بخورید. خود را از خوردن غذا محروم نکنید.
  • مطمئن شوید که ماهیچه‌های پشت خود را همانند ماهیچه شکمی تمرین می‌دهید.
  • مطمئن شوید که استراحت کافی دارید . زمانی که ورزش می‌کنید، ماهیچه‌ها می‌شکند اگر زمان کافی برای درمان به این عضلات بدهید، قوی‌تر از قبل رشد خواهند کرد.
  • قبل از تمرین حتما خود را گرم کنید.
  • هر کسی در ناحیه شکم چربی دارد. بهتر است ابتدا این چربی را از دست بدهید و سپس شکم را تقویت نمایید.
  • شنا کنید. شنا یکی از موثرترین روش‌ها برای شکم است.
  • سعی کنید سبک زندگی خود را تغییر دهید. با خوردن صبحانه شروع کنید. اگر با انجام اینکار مشکل دارید، بعد از بیدار شدن از خواب چند لیوان آب بنوشید. اینکار به شک شما کمک می‌کند دوباره کار خود را آغاز نماید. مقدار غذای مصرفی در شام را به تدریج کم کنید. در هنگام ورزش، کار خود را به آهستگی آغاز کنید و سرعت خود را افزایش دهید.
  • تصویری از بدن خود داشته باشید اما اینکار را به صورت مکرر انجام ندهید. اگر بر روی رژیم غذایی و ورزش ثابت قدم باشید، نتایج خوبی خواهید گرفت . به یاد داشته باشید که تغییرات در روزهای آغازین چشمگیر نخواهد بود.
  • برخی از افراد از لحاظ ژنتیکی به گونه‌ای هستند که امکان تشکیل شکم شش تکه وجود ندارد.
  • بهتر است برای برنامه ورزشی خود کتاب برنامه ریزی داشته باشید. مجلات ورزشی برای اینکار بسیار عالی هستند.
  • از مصرف الکل بپرهیزید زیرا می‌تواند متابولیسم بدن شما را کندتر کند.
  • مکمل‌ها ممکن است مفید باشند اما همانطور که از نامشان پیداست تنها می‌توانند به عنوان مکمل عمل کنند. هیچ قرص جادویی برای کاهش وزن و ساخت عضلات شکمی وجود ندارد.
  • اگر می‌خواهید کمی وزن اضافه کنید باید نوشیدن شیر سویا را آغاز نمایید. این شیر منبع غنی از پروتئین است.
  • دویدن یک روش خوب برای از بین بردن چربی است اما تضمینی وجود ندارد که این کار همه چربی بدن را از بین ببرد.
  • مقداری فیبر به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اینکار کمک فراوانی به شما خواهد کرد.
  • سعی کنید حدتعادل را نگه دارید .

چربی شل شکم - از بین بردن چربی شکم

هشدارها:

  • فرآیند گرم کردن بدن خود را فراموش نکنید، در غیر اینصورت نتیجه معکوسی خواهید گرفت.
  • زیاد خودتان را خسته نکنید. اینکار ممکن است به بدن شما آسیب وارد کند.
  • اگر شکم شما در ابتدای کار ظاهر خوبی ندارد اصلا خجالت نکشید. زمان همه چیز را تغییر خواهد داد.
  • محدودیت‌های خود را بشناسید.
  • برای افرادی که چربی کمی در اطراف شکم دارند و این گونه کشش‌ها را امتحان می‌کنند، ساخت عضله شکمی ممکن است باعث بزرگ‌تر دیده شدن شکم در این ناحیه شود. بهتر است برای یک زمان مشخص تمرینات قلبی انجام دهید تا چربی کل بدن را از دست بدهید. انجام برخی تمرینات ماهیچه‌ای خاص متاسفانه چربی را کم نمی‌کند.
  • قبل از آغاز هر تمرینی در مورد آن مطمئن شوید. سعی کنید با یک پزشک متخصص در این مورد مشورت نمایید.
  • سعی کنید یک برنامه غذایی منظم داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

5 مهر 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *