پالت رژ لب

پالت رژ لب یکی از بهترین گزینه های رژ برای افراد تنوع طلب است که تا دلشان بخواهد تنوع در رنگ های رژ لب داشته باشند و با ترکیب کردن این رنگ ها ، زیباترین رژ های دنیا را بسازند. اما چیزی که شاید در مورد این پالت ها ندانید روش استفاده از این پالت هاست که کاربردهای بسیاری هم دارد. شادمگ در این مطلب از گروه زیبایی در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید با استفاده از این مطلب تشخیص دهید که رنگ پوست شما چگونه است و از چه رنگ هایی می توانید برای زیباتر شدن لب هایتان استفاده کنید.

پالت رژ لب چیست؟

پالت رژ لب یکی از لوازم آرایشی است که رنگهای متنوع از رژ لب را در خود جای داده است، با این تنوع رنگ های کلاسیک و شیک و رژ لب قرمز می توان رنگ های جدیدی را خلق کرد. از پالت رژ لب، فقط افراد تنوع طلب استفاده نمی کنند بلکه آرایشگران حرفه ای یا خانم هایی که ترجیح می دهند با خرید یک رژ لب بدون سرب، صاحب چندین رنگ از رژ لب شوند هم اقدام به خرید می کنند.

پالت 25 رنگ - پالت رژ لب

رژ لب پالتی علاوه بر دارا بودن انواع رنگ، باعث لطافت لب ها شده و مانع از خشکی و پوسته شدن بر لب ها هم می شود. با استفاده از پالت رژ لب، می توانید آرایش زیبایی به چهره خود ببخشید.

ساخت بالم لب خانگی کار سخت و پیچیده ای نیست. شما میتوانید با کمترین هزینه و با سالم ترین مواد برای خودتان بالم بسازید.

یکی از مهمترین مزیت های پالت رژ لب، حمل در سفر است؛ چرا که با داشتن پالت رژ لب، شما دیگر نیاز به حمل تعداد زیادی از رژ لب نخواهید بود. عموما هر پالت رژ لب، دارای یک براش یا قلموی مخصوص، جهت استفاده دارد. در ادامه، طریقه استفاده از پالت رژ لب را بررسی میکنیم.

داشتن لب های قرمز و خوشرنگ به چهره شما جذابیت و شادابی خاصی می‌دهد اما ضرورتی ندارد برای قرمز کردن لب حتما از آرایش و رژ لب استفاده کنید. ما به شما راهکارهایی ارائه کریدم تا لب‌های نرم و قرمز داشته باشید.

طریقه استفاده از پالت رژ لب

به هنگام استفاده از پالت رژ لب، در ابتدا با قلمو، رنگ مورد نظر را از روی پالت بردارید و از مرکز لب بالا شروع کنید و بعد به سمت گوشه های لب بالا ادامه دهید و برای لب پایینی هم، قلمو را بر روی لب پایینی قرار داده و به گوشه های پایینی بکشید تا یک رنگ جذاب به لبان خود بدهید.

از رژ لب پالتی برای سایه زدن، طراحی صورت و بدن و حتی بعنوان کانسیلر هم می توان استفاده نمود. پالت رژ لب دارای انواع مختلفی از نظر تعداد رنگ می باشد و از 12 تایی آن ها، برای کارهای گریم و آرایش های حرفه ای نیز می توان استفاده نمود. پالت های رژ لب دارای رنگ های مات و براق بوده که برای کارهای مختلف می توان از آن استفاده نمود.

مدل آرایش 1402 را در شادمگ به شما ارائه کردیم تا با ایده گرفتن از آن بتوانید بهترین میکاپ و آرایش را برای خود داشته باشید.

چند نکته مهم برای روش استفاده از پالت رژ لب

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید:

بهترین رویکرد برای آرایش این است که بهترین ویژگی خود را به نمایش بگذارید، بنابراین بین چشم یا دهان خود یکی را انتخاب کنید. انتخاب تمرکز بر یکی از این ویژگی های برجسته، نقطه کانونی لازم را ایجاد می کند.

برای داشتن لب های نود، قبل از استفاده از براق کننده، لب های خود را با کانسیلر یا فونداسیون بپوشانید. این عمل لب ها را بی رنگ می کند و با چشم های دودی عالی به نظر می رس

لب های خود را حجیم کنید:

برای داشتن یک لب با ظاهری زیبا، نیازی به استفاده از فیلر در لب های خود ندارید. برای داشتن لب های بزرگ، مداد لب را درست خارج از خط لب طبیعی خود بزنید، سپس کمی برق لب را به وسط لب پایین بکشید و لب های خود را به هم بزنید.

باز کردن گره مو بدون کمترین فشار و آسیب به مو

اگر به دنبال درمان ترک خوردن لب هستید، حتما این مطلب گروه سلامت شادمگ را انتها بخوانید تا با علل و راههای درمان ترک خوردن و خشکی لب ها آشنا شوید.

سایه مناسب را انتخاب کنید:

بهترین سایه رژ لب، یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی لب شماست. از طرف دیگر، می توانید با توجه به ترند وایرال شده جدید، مطابقت رنگ نوک پستان خود را با رژ لب خود امتحان کنید تا رنگ مناسبی داشته باشید.

از مداد لب به عنوان پایه استفاده کنید:

اگر ابتدا لب های خود را با خط لب پر کنید، رژ لب ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اگر از رژ لب روشن استفاده می کنید، یک مداد با رنگ نود را امتحان کنید. سپس رژ لب خود را روی آن صاف کنید. برای داشتن ظاهری جسورتر، از سایه تیره یا رنگارنگ استفاده کنید.

برق لب ها بخاطر از بین رفتن سریع بدنام هستند. با این حال، اگر لب‌هایتان را با یک خط لب یا همان مداد لب پر کنید، چیزی را به برق لب می‌دهید که به آن بچسبد و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

پالت - پالت رژ لب

رژ لب مایع با ماندگاری طولانی را امتحان کنید

یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی که در مورد رژ لب و برق لب وجود دارد این است که ماندگاری زیادی ندارند. خوشبختانه، اکنون رژ لب مایع وجود دارد که ماندگاری بالایی دارد و این مشکل را به طور کامل از بین می برند.

یکی از رژ لب های مایع مورد علاقه بسیاری از خانم ها، رژ لب مایع کالیستا است. هنگامی که آن را اعمال می کنید، ساعت ها در جای خود باقی می ماند. همچنین کمی براق است تا کمتر مات به نظر برسد.

مداد لب قبل یا بعد رژ ؟

برخی از خانم ها ترجیح می دهند ابتدا خط لب بزنند، با این استدلال که اگر ابتدا رژ لب بزنید، نمی توانید خط طبیعی لب های خود را ببینید. با این حال، زنان دیگر متوجه می شوند که لب هایشان پس از زدن رژ لب، طبیعی تر به نظر می رسد. این دو روش را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک را بیشتر دوست دارید.

رژ لب بد را دور نیندازید:

قبل از پرت کردن رژ لبی که واقعاً دوست ندارید، دو بار فکر کنید. همانطور که بسیاری از ادیتورهای زیبایی به شما خواهند گفت، ایجاد یک رنگ لب عالی با ترکیب رژ لب هایی که دوست ندارید کاملاً امکان پذیر است. دفعه بعد آن را امتحان کنید و ممکن است از نتایج شگفت زده شوید.

آیا رژ لب شما خیلی روشن است؟ می توانید قبل از استفاده از هر سایه روشن، با رنگ کردن لب های خود با خطی تیره تر، رنگ را چند درجه پایین بیاورید.

جلوگیری از لک رژ لب روی لیوان:

نیازی نیست با گذاشتن اثر رژ لب روی لبه لیوان به همه بفهمانید که مال شما کدام است. برای جلوگیری از آن، قبل از نوشیدن یک جرعه از لیوان، لب های خود را با احتیاط لیس بزنید. واقعا کار می کند.

رژ لبی که روی فنجان یا گونه شوهرتان ختم نمی شود، در نهایت در شما خواهد بود (هرچند که دیوانه کننده به نظر می رسد). من سال ها پیش خواندم که یک زن به طور متوسط ​​در طول زندگی خود حدود ۶ پوند رژ لب مصرف می کند. با این حال، جای نگرانی نیست. مواد موجود در رژ لب به شما آسیبی نمی رساند و توسط اسیدهای معده تجزیه می شوند.

رژ لب را از روی دندان های خود دور نگه دارید:

یک ترفند نابغه‌ای برای اجتناب از رژ لب روی دندان‌هایتان وجود دارد و می‌خواهید هر بار آن را انجام دهید. پس از زدن رژ لب کافی است انگشت اشاره خود را به دهان بکشید و سپس آن را بیرون بکشید. رژ لب اضافی به جای دندان روی انگشت شما جدا می شود.

رژ مخملی - پالت رژ لب

رژ لب می تواند به عنوان رژگونه عمل کند:

به همراه داشتن رنگ خنثی رژ لب می تواند در مواقعی که به کمی رنگ نیاز دارید نجات دهنده باشد. در حالی که می توانید از رژ لب به عنوان رژگونه سریع استفاده کنید، هرگز نباید از رژ گونه به عنوان رژ لب استفاده کنید.

14 ماسک سفید کننده پوست صورت خانگی و طبیعی برای درخشندگی بیشتر

برای استفاده از رژ لب به‌عنوان رژگونه، چند نقطه را روی سیب‌های گونه‌تان بکشید و مخلوط کنید، مخلوط کنید، مخلوط کنید. این کمک می کند که ابتدا پوستی مرطوب داشته باشید تا رژ لب به خوبی ترکیب شود.

می دانید که لوازم آرایشی شیمیایی برای پوست مضر هستند از طرفی هم نمی توان دور آرایش را برای همیشه خط کشید. باساخت رژگونه خانگی طبیعی تر آرایش کنید البته شما باید حتما نحوه درست رژگونه زدن را بلد باشيد

پنهان کردن دندان های زرد شده:

برای کم اهمیت جلوه دادن رنگ زرد روی دندان هایتان، رژ لب هایی با ته رنگ آبی امتحان کنید. سایه هایی دیگر که کمک می کنند شامل آلو، صورتی، شرابی و بنفش است.

ترمیم رژ لب شکسته:

اگر رژ لب شما شکست، دیگر نیازی به انداختن آن در سطل زباله نیست. در عوض “ترمیم” آن فوق العاده آسان است.

با استفاده از یک دستمال، قسمت شکسته را بردارید، سپس به آرامی یک کبریت روشن را زیر آن تکان دهید. وقتی کمی ذوب شد، آن را دوباره روی پایه قرار دهید، آن را به سمت پایین بچرخانید و به مدت ۳۰ دقیقه بدون درب در یخچال قرار دهید.

مزایا و کاربردهای پالت رژلب

پالت رژلب، علاوه بر تمامی کاربردهای رژلب عادی، مزیتی بسیار کاربردی نیز دارد. با همراه داشتن پالت رژلب دیگر نیازی به حمل تعداد زیادی از رژلب نخواهید داشت. در ادامه به بررسی برخی از مزایای استفاده از رژلب نیز خواهیم پرداخت.

زیبایی:

رژلب ابزاری جادویی است. در صورتی که رنگ مناسب پوست خود یا رنگی که به شما حس خوبی را می‌دهد را انتخاب کنید، زیباتر و جذاب‌تر بنظر خواهید رسید. رژلب حتی می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما منجر شود.

آبرسانی:

برخی از برندهای قدیمی رژلب، رطوبت پوست شما را کاهش می‌دهند. امروزه رژلب‌های جدید با هدف حفظ حالت طبیعی لب تولید می‌شوند. اغلب آنها حاوی نوعی افزودنی مرطوب‌کننده مانند ویتامین E یا آلوئه‌ورا هستند.

ضدآفتاب:

در اوایل قرن بیستم، شیمیدان‌ها و طراحان مد به این نتیجه رسیدند که محافظت از پوست در برابر آفتاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همین موضوع منجر شد که تولیدکنندگان رژلب دست بکار شوند و مواد محافظت‌کننده در برابر آفتاب را به محصولات خود اضافه کنند. این موضوع باعث شد تا بانوان عزیز بتوانند با استفاده از رژلب از لب‌های خود در برابر آفتاب، خشکی، باد و آلودگی‌های محیطی محافظت کنند.

پالت 8 رنگ - پالت رژ لب

محافظت در برابر سرطان:

ساختار پوست لب با سایر قسمت‌های بدن متفاوت است. ملانین ماده‌ای است که از بدن ‌ما در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت می‌کند. لب‌های ما فاقد ملانین هستند. رژلب می‌تواند تا حد زیادی از احتمال ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند. تنها رژلب‌های مات که SPF آنها بالاتر از 15 باشد در این امر موثر هستند.

رژلب‌های براق عملکردی برعکس دارند و تشعشعات مضر را به خود جذب می‌کنند. می‌توان از پالت رژلب برای سایه زدن، طراحی صورت و بدن و حتی بعنوان کانسیلر نیز استفاده نمود. در ادامه به بررسی نحوه استفاده از پالت رژلب بعنوان کانسیلر می‌پردازیم.

معایب پالت رژلب:

هر پالت‌های رژلبی را نمی‌توان همیشه و همه‌جا حمل کرد چرا که برخی از آنها بسیار بزرگ هستند. از آنجایی که پالت رژلب همان رژلب در سایز بزرگ است، تمامی معایب رژلب را دارا می‌باشد. در ادامه به بررسی این معایب خواهیم پرداخت.

بسیاری از رژلب های ارزان قیمت و بی‌کیفیت حاوی سرب هستند. سرب آسیب جبران ناپذیری به سلامتی ما وارد می‌کند. این فلز منجر به ایجاد حساسیت، ترک خوردن لب‌ها و پوست اطراف آنها می‌شود. اگر بیش از اندازه از سرب در تولید رژلب استفاده شده باشد، خطر ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد.

رژلب حاوی فلزاتی مثل کادمیوم، منیزیم و کروم است. تمامی این فلزات می‌توانند منجر به بروز بیماری‌های خطرناکی مثل نارسایی کلیه بشوند.

بیسموت اکسی کلرید یکی دیگر از موارد شیمیایی رژلب است. این ماده ضرر زیادی برای بدن دارد و جزو مواد سرطان‌زا محسوب می‌شود. این ماده مانند فرمالدئیدها نقش نگهدارندگی را در رژلب بازی می‌کند.

پالت رژلب مخصوص چه افرادی است؟

از آنجایی که پالت‌های رژلب دارای تنوع بالایی از رنگ‌های کلاسیک و شیک هستند؛ می‌توان با آنها رنگ‌های جدیدی خلق کرد. این محصول فوق کاربردی فقط مخصوص افراد تنوع‌طلب نیست. آرایشگران حرفه‌ای یا زنانی که تمایل دارند با پرداخت مبلغی، امکان استفاده از چندین رنگ را در اختیار داشته باشند نیز، از این محصول فوق‌العاده استفاده می‌کنند.

مراقبت از پوست خشک با چند تکنیک فوق العاده کاربردی

نحوه رژ زدن - پالت رژ لب

آیا می توان از پالت رژ لب به عنوان کانسیلر استفاده کرد؟

اگر شنیده اید که می توان از رژ لب به عنوان کانسیلر زیر چشم نیز استفاده کرد باید گفت این موضوع صحت دارد. به این ترتیب در پاسخ این سوال که آیا می توان از پالت رژ لب به عنوان کانسیلر نیز بهره برد باید گفت یکی از کاربرد های این محصول، کانسلیر می باشد.

البته این کار راحت نبوده و برای اجرای آن به تلاش بسیار نیاز است. نخستین گام این است که سایه مناسب رنگ پوست را انتخاب که معمولا برای پوست های روشن هلویی و صورتی مناسب است و برای پوست تیره و برنزه رنگ نارنجی یا قرمز روشن مناسب می باشد.

مقداری از رژ لب را با براش یا انگشت روی پوست بکشید. بعد صبر کنید یک دقیقه ای بگذرد. سپس به کمک یک اسفنج آن را روی پوست پخش و مالش دهید. به کمک رژ لب قرمز مایل به کرم، سیاهی های زیر چشم پوشیده می شوند. با اجرای این ترفند به کانسیلر چندان نیازی نخواهد بود.

ضمنا دقت کنید این ترفند با فرمولاسیون های اولیه بهتر عمل می کند. به این ترتیب از رژ لب های براق به عنوان کانسیلر استفاده نکنید و رژ لب های کرمی یا مات را انتخاب نمایید. این کار سبب شده ترکیبی یکپارچه و یکدست تر به دست آید.

نحوه انتخاب بهترین رنگ رژ لب

بیشتر خانم ها در کیف آرایشی خود چندین رژ لب دارند که همیشه از آن استفاده می نمایند. به جز آن ها چندین رژ لب نیز هست که اصلا از آن ها استفاده ای نمی شود. این مشکل زمانی روی می دهد که رژ لبی را خریداری می کنند که هنگام استفاده حس خوبی پیدا نمی کنند.

البته این چالش زمانی روی می دهد که رنگ رژ لب با پوست فرد همخوانی ندارد. از این رو قصد داریم به شما نحوه انتخاب بهترین رنگ رژ لب را گفته تا با این مشکل مواجه نشوید.

اصل اساسی در انتخاب رنگ رژ لب این است که رنگ پوست خود را تشخیص دهید. پوست همه افراد دارای ته رنگ زرد یا صورتی می باشد. هنگامی که در تلاش برای انتخاب رنگ رژ لب بوده دانستن ته رنگ پوست صورت اهمیت زیادی دارد. از این رو به رگ های مچ دست دقت کنید اگر آبی رنگ هستند یعنی پوست شما ته رنگ صورتی دارد.

اگر رگ ها سبز به نظر می رسند یعنی ته رنگ پوست تان زرد است و اگر رگ ها آبی و سبز به نظر می رسند خوش شانس بوده زیرا ته رنگ پوست صورت تان خنثی است. موقع انتخاب رژ لب روی رنگ های مشابه با ته رنگ پوست خود تمرکز نمایید. برای ته رنگ زرد رنگ های گرم تر مانند قرمز و ته رنگ صورتی رنگ های آبی یا بنفش را انتخاب کنید.

نکته مهم

جهت ساده تر شدن این روند، می توانید رنگ هایی را استفاده که معمولا با رنگ های پوستی مانند زیتونی، روشن و سبزه همخوانی داشته باشند. به طور کلی رنگ پوست زیتونی جزو رنگ های خنثی محسوب می شود از این رو کار ساده می شود رنگ های نود، صورتی، نارنجی و قرمز مناسب پوست شما خواهد بود.

برای پوست های روشن قرمز تند یا دیگر رنگ های تیره بسیار فوق العاده به نظر می رسند. بهتر است از رنگ های روشن با ته رنگ زرد خودداری نمایید. در مورد رنگ پوست تیره رژ لب با رنگ های خرمایی، قرمز توت فرنگی و نارنجی مناسب می باشند. رنگ های تیره روی این پوست خیلی جذاب به نظر می رسند.

تنوع رنگ رژ -

بهتر است رنگ های روشن انتخاب نکنید زیرا سبب شده خسته کننده به نظر برسید. در نهایت مهم این است که شما چه رنگی را دوست دارید و کدام رنگ به شما حس خوبی می دهد. اگر پوست روشن داشته و به رنگ های روشن علاقمند هستید حتما از آن رژ لب بهره بگیرید. این موضوع کاملا سلیقه ای است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

16 خرداد 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

10 دیدگاه

  • هانا:

    چه جالب . از پالت رژ لب می تونیم به عنوان کانسیلر استفاده کرد

    پاسخ
    • شاد مگ:

      ممنون که از مطالب سایت بازدید میکنید و نظرتون رو با ما به اشتراک می گذارید

      پاسخ
  • سپیده راعی:

    پالت های رژ لب خیلی خوب و جذاب هستن

    پاسخ
    • شاد مگ:

      ممنون که از مطالب سایت بازدید میکنید و نظرتون رو با ما به اشتراک می گذارید

      پاسخ
  • مریم:

    واقعا رژ لب روشن آدم رو خسته نشون میده

    پاسخ
    • شاد مگ:

      ممنون که نظراتتون رو با ما به اشتراک می گذارید و از مطالب ما استفاده می کنید.

      پاسخ
  • محبوبه امیدی پناه:

    بسیار عالی بود

    پاسخ
    • شاد مگ:

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

      پاسخ
  • نیلوفر رضایی:

    جالب بود . مخصوصا قسمت انتخاب رنگ مناسب پوست

    پاسخ
    • شاد مگ:

      ممنون که نظراتتون رو با ما به اشتراک می گذارید و از مطالب ما استفاده می کنید.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *