افتتاح حساب ترکیه
طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

یکی از راحت ترین و بهترین رسپی های غذا که در اختیار شما قرا دادیم طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی است که بسیار ساده آماده می شود. این غذای پرطرفدار شمالی را می توانید در با شادمگ آموزش ببینید.

تهیه باقلا وابیج گیلانی خوشمزه

زمانی که به تازگی فصل رویش باقالی‌های محلی فرا می‌رسد، یکی از غذاهای رایج در گیلان علاوه بر باقلا قاتق ، باقلا وابیج نام دارد. غذایی بسیار سالم و خوشمزه که معمولاً به همراه برنج سرو می‌شود. این غذا مشابه باقلا قاتق است اما آب ندارد و باقالی قبل از این که به مواد اضافه شود، نیم پز می شود.

این غذا با وجود سیر و شوید بسیار خوشمزه و خوش بو است و می توان با نان یا در کنار انواع برنج و کته تهیه و سرو نمود. وجود تخم مرغ در این غذا آن را مقوی و مفید می کند. حتما تهیه کته شمالی که خاص و خوشمزه است را در شادمگ آموزش ببینید.😍

طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

مواد اولیه برای پخت باقلا وابیج گیلانی

  • باقالی محلی نیم کیلوگرم
  • سیر محلی سه حبه
  • کره محلی حدود ۵۰ گرم
  • تخم مرغ سه عدد
  • شوید خشک شده چهار قاشق غذا خوری
  • آب یک پیمانه
  • نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و روغن به مقدار لازم

حتما دستور آموزش جغول بغول شمالی را ببینید و آن را یکبار تست کنید.

طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

برای پخت این غذای خوشمزه شمالی از دستور زیر استفاده کنید. طرز تهیه دیبیجا گیلانی یک غذای دریایی که با خاویار و روده ی ماهی سفید تهیه می شود را برایتان به صورت مرحله به مرحله در شادمگ قرار داده ایم.

طرز پخت ماهیچه شاندیزی به روش اصل پسران کریم

طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

پوست گرفتن باقالی

برای تهیه این غذا سعی کنید تا باقالی‌ها را در حالت تازه مصرف کنید. اگر باقالی تازه در دسترس نداشتید میتوانید از باقالی خشک استفاده کرده و آن را بخیسانید. شما حتی میتوانید از روش های پخت فوری حبوبات هم استفاده کنید.

باقالی‌هایی که برای پخت باقلا وابیج مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً دو نوع پوست دارند. پس در ابتدا پوست اول را جدا کنید و سپس پوست دوم آن را جدا کنید. البته اگر فریز کردن نخود فرنگی و باقلا رو خوب یاد گرفته باشید می توانید از این سبزیجات همیشه برای خود ذخیره داشته باشید.

تهیه خورش ترش واش كه یکی از انواع خورش های خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است بسیار ساده و آسان است و با مواد اولیه در دسترسی تهیه می شود.

پختن باقالی و سیر

حبه‌های سیر را به خوبی توسط گوشت‌کوب بکوبید تا ذره‌ای از آن در زیر زبان احساس نشود.

باقلای خوشمزه - طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

تهیه پودر سیر خانگی خیلی کار ساده ایه ضمن اینکه در مقایسه با پودر سیرهای آماده طعم فوق العاده ای داره. پیشنهاد شادمگ یه شما اینه که برای یه بار هم شده پودر سیر رو خودتون تو خونه آماده کنید و از عطر بی نظیرش در غذا لذت ببرید.

حالا باقالی‌ها را به همراه سیر و شوید و کمی کره بر روی شعله ملایم قرار دهید. سعی کنید تا در ابتدا باقالی‌ها با کره تفت داده شوند زیرا در این صورت طعم کره به آنها منتقل خواهد شد. سپس برای تغییر رنگ می‌توانید از زردچوبه به همراه نمک و دارچین نیز استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله تهیه کرم کارامل خانگی خوشمزه

طرز تهیه نان شیرمال بدون فر بسیار ساده است. این نان پرطرفدار را طبق این دستور شادمگ درست کنید و میز صبحانه یا عصرانه خودتان را جذابتر کنید.

افزودن آب

این غذا در برخی از مواقع با حالت کاملاً خشک اما در برخی از موارد هم کمی آبدار برداشته می‌شود. بنابراین یک پیمانه آب برای پخته شدن کامل باقالی‌ها به آن اضاف کنید.

روش سرخ کردن غذا را هر خانم کدبانوی با سلیقه ای باید بلد باشد تا هنگام سرخ کردن مواد غذایی از روغن کمتری استفاده کرده و ریخت و پاش کمتری روی گاز داشته باشد.

طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

پختن غذا و طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

باقالی‌ها را تست کنید. در صورتی که از وسط به دو نیم تقسیم شوند یعنی به خوبی پخته شده هستند. پس در این شرایط نوبت به اضافه کردن تخم مرغ‌ها می‌رسد. کمی صبر کنید تا تخم مرغ‌ها در باقالا وابیج از حالت خام به حالت پخته تبدیل شوند. سپس فلفل را به غذا اضافه کنید و آن را به آرامی هم بزنید.

نکات مهم و ترفندهای طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

سعی کنید که از باقلای کشاورزی برای تهیه این خورش استفاده نمائید.

توجه داشته باشید که از مواد اولیه تازه برای تهیه این خورش استفاده کنید.

مشخصات لوبیا رشتی برای طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

لوبیا رشتی نام دانه ای پر خاصیت و خوراکی از دسته حبوبات می باشد. همانطور که از نام این لوبیا پیداست بیشتر در مناطق شمالی به ویژه رشت و گیلان کاشت می شود به همین خاطر به لوبیا رشتی معروف است. نام دیگر آن لوبیا کشاورزی است.

طرز تهيه سیر داغ ترد مجلسی به روش شمالی بدون روغن

از لوبیا رشتی در مناطق شمالی برای پخت غذای محلی باقلا قاتق استفاده می شود،

در تهیه خورشت قرمه سبزی که غذای اصیل ایرانی است از لوبیا رشتی به جای لوبیای قرمز استفاده می شود. این محصول در بسته بندی های ۴۵۰ گرمی و ۹۰۰ گرمی به صورت سلفونی عرضه می شود. لوبیای رشتی موجود در فروشگاه اینترنتی پوپونیک به صورت پاک شده و محصول امسال می باشد و بسیار تازه و زودپز می باشد.

طرز تهیه باقلا وابیج گیلانی

لوبیا رشتی به رنگ سفید مایل به کرم می باشد که دارای چشم وسط نیز هست. به صورت بیضی کشیده می باشد. طعم دلچسبی دارد. لوبیا یکی از حبوبات مغذی جهان می باشد که طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید که این نوع لوبیا بیشتر در ایران کشت می شود و در مناطق مختلف جهان به ندرت رشد می کند. جایگزینی مناسب برای افرادی است که توان خرید گوشت را ندارند، از لوبیا به عنوان گوشت فقرا نام برده می شود.

کاربرد لوبیا رشتی غیر از باقلا وابیج گیلانی

از لوبیا رشتی برای پخت و پز و آشپزی استفاده می شود، برای پخت غذای محلی باقلا قاتق، در خورشت قرمه سبزی بجای لوبیای قرمز و لوبیای چیتی از لوبیا رشتی استفاده می شود. برای تهیه انواع کنسرو و همچنین خوراک لوبیا مناسب می باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

18 خرداد 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

8 دیدگاه

  • رضا رجبی:

    عالی بود

    پاسخ
    • شاد مگ:

      ممنونیم که مطالب سایت توجه میکنید

      پاسخ
  • زهرا قدیانی:

    اگ مثل باقلا قاتق باشه که معرکست

    پاسخ
    • شاد مگ:

      همینطوره . ممنون که نظراتتون رو با ما به اشتراک میگذارید و از مطالب ما بازدید میکنید

      پاسخ
  • حسین:

    من که عاشق باقلا قاتقم

    پاسخ
    • شاد مگ:

      نوش جانتون . ممنون که نظراتتون رو با ما به اشتراک میگذارید

      پاسخ
  • مریم اعلایی:

    خیلی خوشمزه است. به عنوان یه شمالی پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید

    پاسخ
    • شاد مگ:

      ممنون که نظراتتون رو با ما به اشتراک میگذارید

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *