افتتاح حساب ترکیه
کوکو - طرز تهیه کوکو

طرز تهیه کوکو را در این مطلب شادمگ برای شما به اشتراک گذاشتیم می توانید در این شی های ماه مبارک رمضان از این مطلب استفاده کنید و سفره های افطار تان را با غذای خوشمزه پر کنید.

طرز تهیه کوکو

کوکو جزو غذاهای سریع و خوشمزه به شمار می رود. برای آشنایی با طرز تهیه انواع کوکو با ما همراه شوید. روش پخت کوکوی خوشمزه را امتحان کنید. می توانید انواع کوکو را در زمانی کوتاه تهیه کرده و میل نمائید. کوکو را می توانید به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده کنید.این غذای خوشمزه بهترین گزینه برای افطار است.

اگر به دنبال ورزش در ماه رمضان هستید، از این وعده های سالم غذایی که یادتان می دهیم حتما استفاده کنید.

کوکو خوشمزه - طرز تهیه کوکو

 کوکو سبزی

یکی از کوکوهای خوشمزه که با سبزی درست میشه کوکو سبزی هست. تهیه کوکو سبزی رو به روش‌های مختلف و با مواد میتونین درست کنین.

طرز تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو

کوکو سبزی با سیب زمینی، کوکو سیب زمینی با زرشک و گردو و حتی میتونین کوکو سبزی رو در فر هم درست کنین.

مواد لازم کوکو سبزی

تخم مرغ دو تا سه عدد

سبزی کوکویی (تره، گشنیز، جعفری و شوید) ۵۰۰ گرم

روغن مایع مخصوص سرخ کردن به میزان لازم

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

کوکو سیزی - طرز تهیه کوکو

مواد اصلی کوکو سبزی، مواد ذکر شده بود اما اگر میخوایین با طرز تهیه کوکو سبزی با روش‌های مختلف اشنا شین بر روی لینک کلیک کنین.

 کوکو مرغ

برای طرز تهیه کوکو مرغ دستتان باز است. از سینه یا ران مرغ می‌تونین برای کوکوی مرغ استفاده کنین.

برای این کوکو به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم در تهیه کوکو مرغ سوخاری

ران مرغ ۸ عدد

سیب زمینی متوسط پخته ۲ عدد

پنیر پیتزا ۵۰۰گرم

فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، نمک به میزان لازم

زعفران دم کرده ۵ تا۶ قاشق غذا خوری

آب جوش ۲ لیوان

پودر سوخاری خانگی ( در ادامه روش تهیه توضیح داده می‌شود) ۲لیوان

کوکو مرغ - طرز تهیه کوکو

ابتدا مرغ‌ها رو با ادویه‌های دلخواهتون طعم دار کنین. مرغ ها رو با مواد ماساژ بدین (مرینیت کنید) تا طعم داره شه! داخل روغن سرخ کنین تا تغییر رنگ بدن. بعد از تغییر رنگ، ۶ قاشق عذاخوری زعفران و ۲ لیوان آب جوش با نمک رو به مرغ ها اضافه می‌کنیم و در تابه رو می‌بندیم و اجازه می‌دیم رون مرغ با حرارت تند مغز پخت شه.

بعد از پخت، گوشت رو از استخوان جدا می‌کنیم و استخون‌ها رو تمیز می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا بعدا برای آغشته کردن کوکوها به پودر سوخاری، ازشون استفاده کنیم. گوشت‌ها رو با کمک بلندر خرد می‌کنیم. برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکو مرغ اینجا کلیک کنید.

 کوکو سیب زمینی

قطعا همه شما هم مثل من عاشق این کوکو هستین. بچه‌ها کوکو سیب زمینی رو خیلی دوست دارند. یک غذای آسان و ساده که برای پیک نیک و رفتن توی دل طبیعت مناسبه.

مواد لازم کوکو سیب زمینی

سیب‌زمینی متوسط دو عدد

تخم مرغ دو عدد

پیاز متوسط یک عدد

سبزی شنبلیله یک قاشق غذاخوری

آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری

کنجد یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل قرمز، پودر سیر یا پیاز، ادویه به مقدار دلخواه

کوکو سیب زمینی - طرز تهیه کوکو

روغن مایع به مقدار لازم

در اولین مرحله به سراغ سیب‌زمینی‌هایتان بروید و آن‌ها را با رنده ریز، رنده کنید. اگر زمان کمی در اختیار دارد می‌توانید برای پوره کردن سیب‌زمینی‌ها از میکسر یا خردکن یا هر دستگاهی که در دسترس دارید کمک بگیرید. بعد از رنده کردن سیب‌زمینی‌ها به سراغ پیاز بروید و آن را هم با همان رنده ریز، رنده کنید. مرحله دوم درون ظرف مناسبی پوره سیب‌زمینی و پیاز را بریزید و به‌خوبی با هم مخلوط کنید. تخم مرغ‌ها را دانه‌دانه به مواد کوکو اضافه کنید و به‌هم بزنید.

طرز تهیه رب آلوچه شمالی با ماندگاری بالا

برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکو سیب زمینی اینجا کلیک کنید.

 کوکو لوبیا سبز

این کوکو برای ورزشکاران و برای کسانی که اهل رژیم هستن خیلی خوبه. کوکو را با سبزیجات مختلفی میشه درست کرد. لوبیا سبز هم یکی از اوناس.

مواد لازم کوکو لوبیا سبز

لوبیا سبز ۲۰۰ گرم

سیب‌زمینی یک عدد متوسط

هویج یک عدد متوسط

روغن و آب به مقدار لازم

تخم مرغ دو عدد

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

زعفران دم‌کرده به مقدار لازم

کوکو لوبیا سبز - طرز تهیه کوکو

برای تهیه کوکو لوبیا سبز، لوبیا سبزهامون ‌رو پاک می‌کنیم و بعد از شستن با آب سرد اون‌هارو خرد می‌کنیم. سیب زمینی و هویجمون‌رو هم بعد از شستن و پوست کندن به ابعاد کوچک‌تری برش می‌زنیم تا به‌راحتی بتوانیم همه مواد را در میکسر یا چندکاره بریزیم و پوره موادرو بدست بیاریم.

اگر هیچ کدوم از این موارد هم در دسترس ندارید می‌تونید سیب‌زمینی‌ها و هویج را با رنده‌ریز، رنده کرده و لوبیا سبز را هم با کمک چاقو بسیار تیز، خرد کرده و بعد همه مواد را با هم مخلوط کنیم. هرچقدر مواد ریزتر خرد شن و با هم ترکیب بشن پخت کوکو با کیفیت بهتری انجام می‌شه.

 کوکو ذرت

ذرت یکی از مواد غذایی است که با آن غذاهای مختلفی را می‌توانید درست کنید. یکی از غذاهای خوشمزه کوکو ذرت است که به راحتی می‌توانید آن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو ذرت

ذرت شیرین ۱ پیمانه

آرد سفید ۱ سوم پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

شیر ۳ _۴ قاشق غذاخوری

سیر ۱ حبه

نمک و فلفل، پودر آویشن به میزان لازم

فلفل دلمه ای رنگی ۱ سوم پیمانه

بیکینگ پودر ۱ چهارم قاشق چایخوری

کوکو ذرت - طرز تهیه کوکو

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

ماست ۱ پیمانه

سس کچاپ ۱ چهارم پیمانه

سیر ۱ حبه

شوید خشک ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

در ابتدا آرد و بیکینگ پودر و الک می‌کنیم و بعد تخم مرغ هم‌دمای محیط را به آن اضافه می‌کنیم و با همزن دستی خوب هم می‌زنیم. بعد از مخلوط شدن ادویه‌ها و نمک و سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و برای حدود ۲ دقیقه مواد را هم می زنیم تا ادویه‌ها خوب ترکیب شده و بوی تخم مرغ را از بین ببرند. شیر را اضافه می‌کنیم و خوب مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. ذرت، فلفل دلمه‌ای رنگی نگینی شده را به مواد اضافی می‌کنیم و به ارامی و بدون اینکه مواد له شود، تا زمانی که ترکیب شوند آنرا هم می‌زنیم.

برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکو ذرت اینجا کلیک کنید.

کوکوی بادمجان

بادمجان برای غذا گزینه خوب و خوشمزه‌ای است و اکثر ایرانی‌ها بادمجان را دوست دارند. با بادمجان کوکوی خوشمزه هم می‌توانید درست کنید. با طعمی خاص و استثنایی. برای تهیه کوکوی بادمجان به مواد زیر نیاز داریم:

کوکو بادمجان - طرز تهیه کوکو

مواد مورد نیاز جهت تهیه کوکوی بادمجان:

بادمجان متوسط ۳ تا ۴ عدد

سیر ۴ حبه

نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار دل‌خواه

آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ ۳ عدد

روغن به مقدار دل‌خواه

در مرحله اول به سراغ کباب کردن بادمجان‌ها می‌رویم. بادمجان‌ها را با آب سرد به ‌صورت کامل بشویید. برای کباب کردن بادمجان هیچ‌گاه پوست آن‌ها را نکنید. پوست بادمجان همچون یک عایل (فویل) موجب مغز پخت شدن درون آن می‌شود.

روی بادمجان‌های شسته ‌شده چند شکاف کوچک ایجاد کنید. این شکاف‌ها موجب می‌شود هنگام حرارت دیدن بادمجان، آب اضافی و تلخی بادمجان گرفته شود.

جلوگیری از ته گرفتن سوپ جو و رشته با 3 ترفند ساده

حال بادمجان‌ها را روی شعله متوسط قرار داده و شروع به کباب کردن آن کنید.

بعد از کباب شدن بادمجان به آرامی پست آن‌ها را با چاقو جدا کنید. می‌توانید برای نتیجه بهتر کار از پوست‌ گیر مخصوص استفاده کنید. بادمجان‌ها را در میکسر یا غذاساز می‌ریزیم. ۳ حبه سیر پوست‌ کنده را به آن اضافه می‌کنیم. برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکوی بادمجان اینجا کلیک کنید.

کوکو ماکارانی

مواد لازم کوکو ماکارانی

ماکارانی فرمی: ۲۵۰ گرم
تخم مرغ درشت: ۵ عدد
ژامبون: ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
قارچ خرد شده: نصف لیوان
پنیر پیتزا: ۲۵۰ گرم
سس کچاب: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: نصف لیوان
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

کوکو ماکارانی - طرز تهیه کوکو

طرز تهیه کوکو ماکارانی

برای شروع کار ابتدا یک قابلمه را تا نیمه از آب پرکنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاد. وقتی آب جوش آمد، ماکارانی فرمی را همراه با شیر و کمی نمک داخل قابلمه بریزید و ده دقیقه صبر کنید تا ماکارانی کاملا بپزد و نرم شود؛ سپس آن را آبکش کنید.

در مرحله بعد ژامبون، فلفل دلمه‌ای و قارچ را خرد کنید؛ سپس هرسه را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه نسبتا بزرگ بشکنید؛ سپس سس کچاب را همراه با نمک و فلفل به آن اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا تخم مرغ‌ها کاملا مخلوط شوند.

حالا ماکارانی آبکش شده را به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام ماکارانی‌ها به مخلوط تخم مرغ آغشته شوند.

داخل یک ماهی تابه بزرگ و پهن کمی روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود؛ سپس نیمی از ماکارانی را داخل ماهی تابه بریزید و خوب پهن کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. حالا مخلوط قارچ، فلفل دلمه‌ای و ژامبون خرد شده را روی لایه ماکارانی بریزید و خوب پخش کنید و بعد پنیر پیتزا را روی آن‌ها بریزید؛ سپس بقیه ماکارنی را داخل ماهی تابه بریزید و با قاشق خوب پخش کنید تا کاملا روی مواد را بپوشاند.

درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا یک طرف کوکو کاملا سرخ شود. بعد درب ماهی تابه را بردارید و کوکو را برگردانید تا هر دو طرف آن سرخ شود. بعد از اینکه هر دو طرف کوکو سرخ شد، می‌توانید کوکو را داخل ظرف سرو بکشید و با سس کچاب و سبزیجات تزیین کنید.

 کوکوی تره

تره یکی از سبزیجاتی است که به تنهایی با آن غذاهای خوشمزه می‌توانید درست کنید. به دلیل عطری که تره دارد در اکثر سبزی‌ها استفاده می‌شود. تره را به عنوان کوکو نیز می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه کوکو به مواد زیر نیاز دارید.

کوکو کدو - طرز تهیه کوکو

مواد لازم جهت تهیه کوکو تره:

سبزی تره تازه صد تا ۱۵۰گرم

سیب زمینی پخته ۱عدد متوسط

تخم مرغ ۲ عدد

آرد دو قاشق غذاخوری

پودرگشنیز ۱/۲ قاشق چای خوری

زردچوبه ۱/۴ قاشق چای خوری

فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چای خوری

پودر آویشن ۱/۴ قاشق چای خوری

پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

روغن جهت سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه کوکو

در ابتدا باید سیب زمینی را آب پز کنید. برای اینکار سیب زمینی را به خوبی بشوئید. در قابلمه‌ی مناسبی مقداری آب بریزید. سیب زمینی را در قابلمه قرار دهید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا سیب زمینی به خوبی پخته شود. بعد از پخت اجازه دهید سیب زمینی سرد شود.

تره ها را نیز به خوبی بشویید و تمیز کنید و بعد در دستمالی قرار دهید تا آب آن گرفته شود. سپس تره ها را با چاقوی تیز به شکل ریز خردکنید یا در خرد کن یا غذاساز ریخته و خرد کنید.

طرز تهیه سالاد لبو خوشرنگ و خوشمزه ی مجلسی

در کاسه یا ظرف مناسب و بزرگی دو عدد تخم مرغ را بشکنید. با همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید تا تخم مرغ ها از لختگی در بیایند.

سبزی‌های تره‌ی خرد شده را به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید و مجدد با همزن دستی یا قاشق ویسک و مخلوط کنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکو تره اینجا کلیک کنید.

کوکو کدو سبز

کوکوی کدو سبز یک کوکوی خوشمزه و رژیمی است که به راحتی در منزل درست می‌شود. برای تهیه این کوکو به مواد لازم کمی نیاز دارید.

کوکو کدو سبز - طرز تهیه کوکو

کوکو کدو خوشمزه با نکات مهم

مواد مورد نیاز جهت تهیه کوکوی کدو:

کدو سبز ۴ تا ۵ عدد

پیاز ۱ عدد

نمک، فلفل قرمز، زردچوبه به مقدار دل ‌خواه

تخم مرغ ۴ عدد

آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری

روغن به مقدار دل‌خواه

طرز تهیه کوکو

۱- در اولین مرحله کدوها را با رنده درشت یا میکسر یا هر نوع رنده دیگیری که در دسترس دارید رنده کنید.

فقط بهتر است که آن‌ها را زیاد به شکل پوره تبدیل نکنید چون بعد از گذشت چند دقیقه کدوهای شما آب می‌اندازد و باید آب آن را جدا کنید، که به همین دلیل برای راحت‌تر بودن و سریع تر طی شدن مراحل پخت، رنده با رنده درشت توصیه میشود.

۲- در دومین مرحله مقداری نمک به آن اضافه کنید و ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا کدوها آب بیندازد.

برای ادامه طرز تهیه کوکوی کدو سبز اینجا کلیک کنید.

 کوکو ماهی

شاید اسم این کوکو کمی عجیب به نظر برسد اما کوکو ماهی برای کسانی که عاشق ماهی هستند یکی از بهترین غذاهاست. حتی برای کسانی که با خوردن ماهی میانه خوبی ندارند، قرار دادن کوکوی ماهی در برنامه غذایی خود ایده خوبی است. برای تهیه کوکو ماهی به مواد زیر نیاز دارید:

کوکو ماهی - طرز تهیه کوکو

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکو ماهی:

سیب زمینی ۱ عدد

فیله ماهی ۳۰۰ گرم

گشنیز ساطوری شده نصف پیمانه

شوید ساطوری شده نصف پیمانه

پیاز ۱ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

آرد ۱ پیمانه

روغن به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

پاپریکا به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کوکو ماهی

۱- ابتدا ماهی را آبپز می‌کنیم و سپس در یک ظرف متوسط استخوان ماهی آبپز شده را جدا کرده و آن را خرد می‌کنیم.

۲- در یک ظرف مناسب ۱ عدد پیاز و ۱ عدد سیب زمینی را رنده و آب آنها را می‌گیریم و به ظرف ماهی اضافه می‌کنیم و سپس نصف پیمانه شوید و نصف پیمانه گشنیز، نمک، فلفل سیاه، پودرپاپریکا، سیرو زردچوبه به میزان لازم، ۱ پیمانه آرد و ۱ عدد تخم مرغ به موادمان (ماهی، سیب زمینی، پیاز) اضافه و به خوبی همه مواد را مخلوط و یکدست می‌کنیم.

برای ادامه طرز تهیه کوکو ماهی به مقاله آن مراجعه کنید.

امیدوارم طرز تهیه کوکوها براتون مفید بوده باشه. این کوکوها را به عنوان غذای بدون گوشت درست کنین و از خوردنشون لذت ببرین. همچنین به علت اینکه کوکو غذای سبکیه برای شام نیز مناسبه. نوش جان

کوکوی هفت رنگ

کوکو هفت رنگ یکی از انواع کوکوهای سنتی ایرانی می باشد که بسیار مقوی می باشد.

درشت خرد شدن مواد و انواع سبزیجات و ترکیب آنها باعث شده این کوکو به این نام معروف شود.

کوکو هفت رنگ - طرز تهیه کوکو

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

14 فروردین 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *