جشنواره کلینیک ایرانیان
ترشی فلفل - از بین بردن تندی غذا

از بین بردن تندی غذا کار ساده ای است. اگر هنگام آشپزی در غذایتان بیش از حد فلفل ریختید و غذا تند شد و نتوانستید مزه تندی آن را تحمل کنید، در آشپزخانه بمانید و با ترفندهایی که در این مطلب شادمگ به شما یاد می‌دهیم این مشکل را حل کنید و مزه تندی غذا را برطرف کنید.

از بین بردن تندی غذا

غذاهای تند، در همه جای دنیا طرفداران خودش را دارد. به همراه بسیاری از غذاها نیز، انواع سس تند سرو می شود. اما گاهی وقت ها ممکن است غذای شما ناخواسته تند شود. ممکن است یادتان رفته باشد و بیش از یک بار به غذا فلفل اضافه کرده باشید. در چنین مواقعی باید خیلی سریع دست به کار شوید.

فلفل تند - از بین بردن تندی غذا

البته بهتر است همیشه از وقوع چنین مسائلی پیش گیری کنید. ما در این مقاله چند ترفند مختلف را برای از بین بردن تندی غذا برایتان گردآوری کرده ایم. با کمک این روش ها می توانید تندی غذاهای خود را به خوبی بر طرف کنید. البته دقت داشته باشید که نمی توانید از یک روش یکسان برای همه غذاها استفاده کنید همانطور که از بین بردن شوری غذا هم نکات خاص خودش را دارد.

چگونه تندی غذا را از بین ببریم ؟

سریع باشید !

اگر بلافاصله پس از ریختن فلفل بر روی غذا متوجه اشتباهتان شدید، به هیچ وجه آن را هم نزنید تا بعد از چشیدن اطمینان حاصل کنید که غذا تند شده است. به سرعت با یک قاشق، فلفل را از روی غذا بر دارید. به خاطر داشته باشید، هرچه فلفل بیشتر در غذا بماند تندی آن را بیشتر می کند.

روش تهیه زردآلو خشک خوشمزه و نرم با چند روش متفاوت | طرز تهیه برگه زرد آلو قیسی خانگی

استفاده از نان و برنج همراه غذا برای از بین بردن تندی غذا

اگر خورش یا خوراک شما تنها کمی بیش از اندازه تند شد، اما نگران هستید که ممکن است بر روی سفره، برای مهمانانتان کمی مشکل ایجاد کند، چندان نگران نباشید! اکثر خوراک ها و خورش ها، با نان و یا برنج سرو می شوند. نشاسته موجود در برنج و نان، تا حدودی از این تندی می کاهد. البته این روش، برای بچه های کوچک یا سالمندان و افرادی که آلرژی دارند یا به هر دلیلی به شدت به تندی حساس هستند مناسب نیست.

فلفل - از بین بردن تندی غذا

استفاده از مواد شیرین

اضافه کردن قند و شکر و یا کمی عسل به غذا، می تواند تندی آن را بر طرف کند. البته این ترفند برای کسانی که غذای شیرین را دوست دارند مناسب است. برای فسنجان تند و یا مواد رولت می توانید از این روش استفاده کنید.

سرکه اضافه کنید

افزودن شیرینی به یک غذای خیلی تند همراه با ماده اسیدی بهترین کار است. مثلا اگر پنه درست کرده‌اید و سس آن تند شده است، علاوه بر شکر و گوجه‌فرنگی می‌توانید یک‌چهارم پیمانه سرکه بالزامیک هم به سس یا غذا اضافه کنید.

سس فلفل - از بین بردن تندی غذا

برای از بین بردن تندی غذا سیب‌زمینی به غذا اضافه کنید

سیب‌زمینی به دلیل بافت نفوذپذیرش ادویه را در خود جذب می‌کند. اگر پس از مزه کردن، متوجه تندی غذا یا شوری آن شدید، یک یا دو سیب‌زمینی خام را پوست بگیرید و در غذا بیندازید. رفع تندی غذا با سیب زمینی راه مناسبی است؛ از آن جهت که هم سیب زمینی همیشه در دسترس است و هم مزه‌ غذا را عوض نمی‌کند. فقط باید دقت کنید پیش از آنکه سیب‌زمینی در غذا له شود آن را از قابلمه دربیاورید.

معرفی میان وعده رژیمی مقوی و مناسب برای صبحانه و عصرانه همراه با کاهش وزن فوری

رفع تندی سوپ

برای سوپ یا انواع سس هایی که بر پایه خامه و شیر هستند، می توانید با اضافه کردن کمی شیر یا خامه از تندی غذا بکاهید. شیر نارگیل، یکی از عناصر همیشگی در آشپزی مکزیکی است که به تندی معروف است. البته از هر نوع شیری می توانید استفاده کنید. ما روش شکستن نارگیل را در مطلبی به شما آموزش دادیم. از نارگیل تازه برای این کار استفاده کنید.

لبنیات - از بین بردن تندی غذا

از بین بردن تندی غذا با سبزیجات

مواد غذایی جدید که به طعم غذا آسیب نرساند مانند اضافه کردن سبزیجات ، حبوبات و یا گوشت می تواند تندی غذا را از بین ببرد.

رفع تندی آش

علاوه بر شیر یا خامه، سایر لبنیات نیز می تواند تاثیر کاهشی موثری روی تندی غذا داشته باشد. می توانید برای آش از مقداری ماست شیرین و برای بعضی خوراک ها از جمله پاستا و یا پیتزا، از مقداری پنیر استفاده کنید.

پودر فلفل قرمز - از بین بردن تندی غذا

رفع تندی خورش

برای خورش هایی که چاشنی ترش دارد، می توانید کاملا بی سر و صدا و بدون اینکه کسی متوجه بشود تندی را از بین ببرید. تنها کافی است کمی سرکه یا آبلیمو به غذا اضافه کنید. البته امیدواریم آن قدر خوش شانس باشید که از قبل غذای شما ترش نباشد! اضافه کردن میزان زیادی سرکه می تواند طعم غذای شما را خراب کند. برای خورش هایی مثل قورمه سبزی یا قلیه ماهی یا حتی سوپ این ترفند کاربردی است.

غذای تند - از بین بردن تندی غذا

از بین بردن تندی غذا با زیاد کردن غذا

این را در نظر داشته باشید که فلفل در کل غذا پخش می شود. پس با زیاد کردن مواد غذایی می توانید تندی آن را دوباره به حالت نرمال برسانید. اگر در ابتدای پخت هستید می توانید کمی مواد اولیه را اضافه تر کنید. بعضی از سبزیجات نیز مانند سیب زمینی، به خوبی شوری و تندی را جذب می کنند.

طرز تهیه 10 مدل دسر انار مخصوص شب یلدا

ترشی فلفل - از بین بردن تندی غذا

برای رفع تندی غذا، دو سیب زمینی را پوست گرفته و در خورش بیاندازید و قبل از اینکه له شود از غذا خارج کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 بهمن 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *