جشنواره کلینیک ایرانیان
پدر - هدیه روز پدر

انتخاب هدیه روز پدر و روز مرد سختي هاي خودش را دارد و اصلا ار ساده اي نيست. ما در اين مطلب شادمگ ليستي از بهترين ايده ها براي هديه دادن به شما معرفي كرديم.

هدیه روز پدر و روز مرد

تا همین چند روز پیش بود که خانم‌ها به انتظار هدیه‌ای از همسرانشان نشسته بودند، اما آسیاب به‌ نوبت است و حالا نوبت خانم هاست که باید برای خرید هدیه روز پدر و کادو روز پدر برنامه بریزند. خرید هدیه برای آقایان چالش‌های خاص خودش را دارد و هرچند کمتر کسی ممکن است باور کند، اما خرید هدیه برای آن‌ها کار چندان ساده‌ای هم نیست!

نامه - هدیه روز پدر

بنابراین، اگر شما هم این روزها در جست‌وجوی هدیۀ مناسبی برای سورپرایز کردن پدر یا مرد زندگیتان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این نوشتار را حتما مطالعه کنید. ما قبلا هم برای خریدهدیه روز زن  و  هدیه روز مادر و کادو برای روز دختر  به شما کمک کرده ایم.

تاریخ دقیق روز پدر

همۀ ما دوست داریم یک روز فوق‌العاده را در این مناسبت برای پدرمان خلق کنیم؛ اما همیشه اولین‌قدم این است که مطمئن شویم تاریخ روز پدر سال ۱۴۰۱ را درست می‌دانیم؛ چراکه این نکتۀ کوچک به آسانی می‎‌تواند تمام سورپرایز شما را خراب کند!

در ایران، روز پدر هر ساله سیزدهم ماه رجب است و هم‌زمان با تولد حضرت علی (ع) جشن گرفته‌ می‌شود که امسال با ۱۵ام بهمن‌ ماه مصادف شده است. گفتنی است، به این بهانه بسیاری از خانم‌ها برای همسرانشان نیز هدیه روز پدر یا مرد تدارک می‌بینند تا آن‌ها را سورپرایز کنند…

شکلات - هدیه روز زن

روز جهانی مرد

علاوه بر روز پدر در ایران که هر سال مصادف با سالروز میلاد حضرت علی (ع) برگزار می شود، در تقویم جهانی نیز یک روز را به عنوان روز پدر در نظر گرفته‌اند. در تقویم جهانی روز ۱۹ نوامبر هر سال روز جهانی مرد یا (International Men’s Day) نامگذاری شده است. روز جهانی مرد در تقویم ایران با ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ مصادف شد. یکی از دلایلی که روز جهانی مرد را در تقویم جهانی قرار داده اند، اشاره به نقش مثبت مرد در خانواده و جامعه و تمرکز بر سلامت مردان است.

علاوه بر روز جهانی مرد، هر کشوری نیز بنا به رویدادهای ملی خود روزی را برای ارج نهادن به مقام مرد در نظر گرفته‌اند. برای مثال روز مرد در آلمان همزمان با تاریخ عروج حضرت عیسی مسیح به آسمان در نظر گرفته شده است. روز پدر در آلمان اولین سه شنبه، چهل روز بعد از عید پاک است. در ایالات متحده آمریکا، روز پدر، سومین یکشنبه ماه ژوئن و در اسپانیا، روز جشن یوسف مقدس که ۱۹ مارس است را گرامی می‌دارند.

بهترین ایده برای کادو روز پدر

برای این‌که به جای همان کادوهای تکراری سال‌های پیش، یک هدیه روز پدر جذاب و خلاقانه برای پدر یا همسرتان تهیه کنید، ما یک فهرست از بهترین هدیه‌ها و ایده‌هایی ارائه کرده‌ایم که می‌توانید برای این روز از آن‌ها استفاده کنید.

1- ست کامل چرمی

چیزی اصیل‌تر، مرغوب‌تر و مفید‌تر از ست کامل چرم اصل سراغ دارید که بتوانید با آن به پدر یا همسرتان نشان دهید که چقدر به او اهمیت می‌دهید؟ خرید ست چرم مردانه لاکچری همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه دادن به مردان می باشد.

خلاقانه ترین روش ها برای چیدمان قابلمه در کابینت

ست کامل چرمی می‌تواند مجموعه‌ای از کمربند، دستکش، کیف پول، جاکارتی و جاسوئیچی چرمی باشد. البته این ترکیب که لاکچری‌ترین کادو روز پدر را می‌سازد می‌تواند با اندکی تغییر همراه باشد. مثلاً چون آقایان کمتر از دستکش استفاده می‌کنند، می‌توانید این گزینه را از ست حذف و کیف موبایل چرمی یا را جایگزین آن کنید؛ حتی خرید یک کمربند در بین انواع کمربند ها نیز پیشنهاد خوبی میتواند باشد.

به هر حال خرید ست چرمی شامل هر چیزی که باشد یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب‌های شما به عنوان یک هدیه روز مرد لاکچری خواهد بود. خرید چرم نه تنها هدیه ای خاص برای روز مرد می باشد بلکه پاسخی بسیار مناسب برای ” روز مادر چی بخرم ” نیز می باشد؟

اگر برای پدر یا همسرتان محصولات چرمی خریداری نمودید حتما طرز نگهداری از چرم طبیعی را به آنها توضیح دهید تا هدیه شما دوام بیشتری داشته باشد.

2- ساعت کلاسیک یا هوشمند

یکی از اکسسوری‌های مهمی که اغلب مردان همیشه از آن استفاده می‌کنند، ساعت است. اگر پدر یا همسر شما به ساعت‌های کلاسیک عقربه‌ای علاقه‌مند است و دوست دارد مدل‌های متنوعی از ساعت را داشته باشد؟!

ساعت - هدیه روز پدر

که بخت یار شماست. چون بازار پر از انواع ساعت با برند‌های مختلف و شکل‌های متفاوت است که نیاز هر سلیقه‌ای را تأمین می‌کند.

اما اگر همسر شما جوان و پر مشغله است یا پدر به روزی دارید که از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مربوط به سلامت زیاد استفاده می‌کند، می‌توانید برای آن‌ها ساعت هوشمند بخرید.
البته یک ساعت، فارغ از کلاسیک یا هوشمند بودنش می‌تواند از نظر قیمت بسیار متنوع باشد. اما اگر به دنبال یک جنس مرغوب با کارکرد بالا هستید، باید برای خرید چنین هدیه‌ای زیاد هزینه کنید.

3- گوشی موبایل

اگر مدت‌هاست پدرتان گوشی موبایل خود را عوض نکرده است و از کاهش سرعت یا اشکالات فنی آن به ستوه آمده، اصلاً نباید از خودتان بپرسید هدیه روز پدر چی بخریم؟ وارد یکی از بهترین فروشگاه آنلاین گوشی موبایل شوید و از میان صدها مدل موجود، یکی را که مناسب پدرتان است و نیازهای او را تا چند سال آتی تأمین می‌کند را تهیه کنید.


گوشی موبایل هدیه ای خاص برای روز مرد است که می‌توان آن را برای همسران عاشق تکنولوژی نیز تهیه و آن‌ها را غافل‌گیر کرد.

4- ماشین اصلاح هدیه کاربردی روز پدر

مردی را می‌شناسید که از هدیه گرفتن یک ماشین اصلاح جدید با برند درجه یک و کاربردی خوشحال نشود؟ پس اگر به دنبال خرید کادو روز پدر یا مرد هستید، در تأمین هزینه آن مشکلی ندارید و می‌خواهید یک عمر پدر یا همسرتان را مرتب و آن کادر شده ببینید، یک ماشین اصلاح برای آن‌ها بخرید.

فقط دقت کنید که ماشین اصلاح انتخابی شما به اندازه کافی کاربردی بوده و در ایران از خدمات پس از فروش برخوردار باشد. توصیه دیگر ما به شما این است که برای خرید چنین هدیه‌ای تا جائیکه ممکن است نظر پدر یا همسرتان را جویا شوید. چرا که نیازها و سلایق مردان در زمینه کاربردهای ماشین اصلاح و انتظاراتی که از آن دارند با یکدیگر متفاوت است.

ترفندهای حرفه ای برای جلوگیری از سیاه شدن چای در فلاسک ؛ چه کنیم چای در فلاسک بدمزه و سرد نشود ؟

5- عطر یا ادکلن

در یکی دو سال اخیر قیمت عطر و ادکلن به قدری بالا رفته است که اگر تصمیم دارید یک هدیه روز مرد لاکچری تهیه کنید که مطمئن باشید حتماً به مذاق پدر یا همسرتان خوش می‌‎آید، می‌توانید عطر یا ادکلن بخرید.
در خصوص تهیه این هدیه برای مرد باید مراقب باشید که از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا آنچه می‌خرید یک عطر مرغوب، اصل و درجه یک باشد.

پیشنهاد هدیه روز پدر با قیمت مناسب

1- کیف اداری، کیف لپ تاپ یا کفش چرمی

برای پدر، همسر یا برادری که روزانه ساعت‌های زیادی را در بیرون از خانه سپری می‌کند چه هدیه‌ای می‌تواند مناسب‌تر از کفش چرمی باشد. با خرید یک کفش چرمی مناسب برای مردی که او را دوست دارید به او یادآور خواهید شد که چقدر سلامتی او برایتان مهم است و تا چه اندازه به آسایش او اهمیت می‌دهید. کفش چرمی مناسب‌ترین کادو روز پدر برای پدر شوهر نیز هست.

کیف دوشی مردانه چرمی یا کیف لپ تاپ چرم نیز می‎‌تواند هدیه بسیار مناسبی برای پدر یا همسری باشد که کارمند است یا هر روز مجبور است لپ تاپ خود را به محل کارش ببرد. به طور کلی انواع کیف چرم مردانه گزینه خوبی به عنوان هدیه ای خاص برای روز مرد است.

2- هدفون یا هندزفری هدیه روز پدر

این دو جزو بهترین پیشنهاد‌های خرید هدیه روز مرد برای پدران یا همسران است. به ویژه این که می‎توان مدل‌های بسیار متنوع با برند‌های مختلف و طیف قیمتی گسترده‌ای از آن‌ها را فروشگاه‌ها یافت که هر کدام کارایی‌های مختلفی دارند.

3- ست اصلاح

ست اصلاح یک هدیه بسیار جذاب، خلاقانه و مفید است که می‌توانید آن را با یک قیمت مطلوب به عنوان هدیه روز مرد برای پدر یا همسرتان تهیه کنید.

ست اصلاح - هدیه روز پدر
این ست می‌تواند شامل خمیر ریش، افترشیو، تیغ ریش تراش مرغوب و کرم ضد جوش بعد از اصلاح باشد. کافی است به یک فروشگاه لوازم بهداشتی معتبر سر بزنید و از فروشنده بخواهید از یک برند معتبر برای شما یک ست اصلاح تهیه کند.

4- لباس و گرمکن ورزشی

احتمالاً لازم به توضیح نیست که چاقی و فعالیت کم یکی از اصلی‌ترین معضلات جامعه امروز است. شاید این‌طور به نظر برسد که مردان به واسطه فعالیت گسترده‌تر در جامعه کمتر از زنان دچار چاقی می‌شوند. اما این تصور چندان هم صحیح نیست.
پس اگر گزینه مناسبی به عنوان کادوی روز پدر در نظر ندارید، خرید لباس و گرمکن ورزشی می تواند یک هدیه خاص برای روز مرد به حساب بیاید. چون قیمت خرید یک دست لباس یا گرمکن ورزشی مرغوب که چندین سال بتوان از آن استفاده کرد خیلی زیاد نیست.

5- اسپیکر و هارد اکسترنال هدیه روز پدر

یک اسپیکر قابل حمل خوب هم جزو کالاهایی است که هر کسی باید یکی داشته باشد. اسپیکر بلوتوثی در سفر، کوه یا هرجایی که به برق دسترسی نداشته باشید، خیلی به کار می‌آید. به همین دلیل یک هدیه جذاب برای آقایان علاقه‌مند به موسیقی می‌تواند اسپیکر بلوتوثی خوبی باشد که کیفت و مدت زمان شارژدهی بالایی دارد. علاوه بر یک اسپیکر خوب، آقایانی که همیشه از کمبود حافظه لپ‌تاپ و کامپیوتر خود ناراضی‌اند و آن‌هایی که فیلم و موسیقی زیاد آرشیو می‌کنند، به یک یک هارد اکسترنال خیلی نیاز دارند. هارد اکسترنال یک هدیه جالب برای آقایان به مناسبت‌های مختلف است.

پرده حریر رو تو خونه اینطوری بشورید مثل برف سفید میشه

پیشنهاد بهترین هدیه روز پدر با قیمت ارزان

1- کیف جیبی، جاکارتی یا کمربند چرمی

مهم نیست که چقدر برای خرید هدیه روز پدر بودجه در اختیار دارید. به هر حال می‌توانید با هر بودجه‌ای یک تکه از بهترین جنس دنیا که چرم باشد را تهیه کنید. مثلاً می‌توانید یک کمربند چرم اصل بخرید که سال‌ها پدر، همسر یا مرد مورد علاقه‌تان از آن استفاده کند بدون این که به کیفیت آن آسیبی وارد شود. این یک پیشنهاد عالی برای کادوی ارزان روز مرد است.

همین پیشنهاد برای کیف جیبی چرمی، کیف پول چرم مردانه یا حتی جاکارتی چرم وجود دارد. چون این‌ موارد هدایای بسیار ارزشمندی هستند که نه تنها قیمت بسیار بالایی ندارند که تا سال‌های طولانی زیبایی، مرغوبیت و کاربردشان را حفظ می‌کنند بنابراین برای هدیه ارزان قیمت برای مرد بسیار مناسبند.

2- رزرو یک سالن ماساژ

اگر فکر می‌کنید این هدیه‌ای ماندگار نیست، اشتباه می‌کنید. به واسطه زندگی پر مشغله امروزی مردان وقت زیادی برای خودشان ندارند که در آن کمی ریلکس کنند و تن از خستگی مفرط جسمی بشویند. شما می‌توانید این فرصت را با رزرو یک وقت ماساژ عالی برایشان فراهم کنید.

ضمن آن که لذت گرفتن یک ماساژ حرفه‌ای لذتی نیست که به راحتی فراموش شود. پس اگر می‌خواهید با بودجه‌ محدود خود یک هدیه غافلگیر کننده به پدر یا همسرتان بدهید، برایشان از یک سالن معتبر و تمیز وقت ماساژ بگیرید.

3- کتاب

اگر مردی که دوستش دارید به خواندن کتاب علاقه‌مند است، یا مدت‌هاست دنبال یک عنوان خاص از کتاب می‌گردد، چرا شما آن را به عنوان هدیه روز مرد برایش فراهم نکنید؟

هدیه روز زن
البته تصور نکنید کتاب کادوی بی ارزش یا خیلی ارزان قیمتی است. قیمت کاغذ بسیار زیاد است و به همین واسطه کتاب روز به روز گران‌تر می‌شود. ضمن آن که کتاب از نظر فرهنگی بهترین و ماندگارترین هدیه‌ای است که می‌توانید آن را برای پدر، همسر یا برادرتان تهیه کنید.

4- لیوان دمنوش هدیه روز پدر قیمت مناسب

برای همسران جوان و پدرانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند خرید لیوان دمنوش یک هدیه مناسب و به درد بخور است. چون می‌توانند طی روز در آن هر چیزی که به آن تمایل دارند، از انواع دمنوش تا قهوه را به سرعت تهیه و استفاده کنند.
پس اگر محدودیت بودجه شما قدرت مانور روی گزینه‌های دیگر را از شما گرفته است، به خرید لیوان دمنوش فکر کنید. چون این هدیه می‌تواند بسیار مفید و ماندگار باشد.

اگر دستی به دوخت و دوز دارید با استفاده از الگوهای کیف چرم میتوانید یک کیف مدارک یا کیف پول چرم زیبا با کمترین هزینه تهیه کنید.

ماگ - هدیه روز پدر

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که یکی از مواردی که در اغلب اوقات نادیده گرفته شده یا به آن اهمیت داده نمی‌شود، تزیین کادو روز پدر است. اصلاً تصور نکنید که آقایان به این موارد اهمیتی نشان نمی‌دهند یا حس زیبایی شناختی آن‌ها به اندازه خانم‌ها قوی نیست. بنابراین هر چیزی که به عنوان هدیه  روز پدر می‌خرید را به زیبایی هرچه تمام‌تر تزئین کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

12 بهمن 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *