به گزارش پارس نیوز، محسن شیراوند به قیمت محصولات پروتئینی به صورت خاص اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز بودیم که این کاهش قیمت در گوشت قرمز گوساله بیشتر بود و این روند کاهشی با توجه به سیاست دولت در واگذاری امور به تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

وی افزود: بحث تنظیم بازار و تامین محصولات پروتئینی شب عید به اتحادیه سراسری و انجمن گاوداران کشور واگذار شد، همچنین بحث واردات نیز همزمان به این مجموعه‌ها واگذار شد، لذا اتفاق مثبتی در کاهش قیمت محصولات پروتئینی افتاد که ماحصل مشارکت دولت و بخش خصوصی و ورود جدی بخش خصوصی به این موضوع و همراهی و کمک دولت برای تسهیل‌گری این اقدام است.

روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در ایام پایانی سال/جزئیات واردات موز

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، ورود شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر و تامین کننده مالی را یکی از اقدامات دولت برای کمک به بخش خصوصی در این حوزه عنوان کرد و گفت: در روزهای آینده حجم واردات بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته افزایش پیدا خواهد کرد و به کمک بخش خصوصی از مبادی متعددی واردات را انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که افزایش واردات تاثیر بسزایی در ثبات بازار دارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی دو سیاست کلان، یکی تامین توسط بخش خصوصی از بازارهای داخلی و دوم واردات توسط همان بخش را همزمان دنبال می‌کند و امیدواریم در آینده با عبور از این شرایط، بتوانیم بحث صادرات دام را در کشور کماکان نگه داریم و همزمان واردات هم توسط صادر کننده برای تامین نیاز داخلی انجام شود، چون بازار یک مکانیزم عرضه و تقاضا دارد.

شیراوند گفت: تاکنون حدود بیش از ۱۰۰۰ تن گوشت قرمز وارد کشور شده است و این فرآیند واردات با برنامه‌ریزی‌ انجام شده با مجموعه‌های وارد کننده، حداقل تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و حجم و میزانش را هم کماکان افزایش خواهیم داد.

وی بیان کرد: از دلایل اصلی جهش قیمت گوشت این است که در فصلی قرار داریم که عرضه دام داخلی به بازار به دلیل این که فصل زاد و ولد دام‌هاست، با محدودیت مواجه است، زایش در اسفند تا فروردین ماه صورت می‌گیرد و بعد از آن با توجه به سیاست تولید کننده، مبنی بر بارندگی مناسب، مرتع خوب و عرضه دام به بازار، قیمت گوشت کاهش می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بیشترین التهاب در حوزه گوشت گوسفندی است، گفت: تولید دام سبک برخلاف دام سنگین، کاملا سنتی است، در دام سنگین تولید کننده‌ها با حجم بالا تولید کرده و مکانیزم بازار و تنظیم بازار را انجام می‌دهند، که امیدواریم در گوشت گوسفند نیز با تفاهماتی که بخش خصوصی انجام داده‌ایم، شاهد ورود صنعت به این بخش باشیم تا فرآیند ثبات در تامین و قیمت دام سبک از محل دام داخلی در آینده فراهم شود.

 

جدیدترین قیمت گوشت قرمز / عرضه گوشت لخم با بسته‌بندی خاص ممنوع شد

 بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۳۳۰ تا ۳۷۵ هزار تومان، سردست ۳۳۰ تا ۳۸۵ هزار تومان، ران گوسفندی ۳۷۰ تا ۴۳۵ هزار تومان، گردن ۳۳۰ هزار تومان و ران گوساله ۳۰۰ تا ۳۳۵ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر و در برخی کمتر نیز باشد.

در میادین میوه‌وتره‌بار نیز بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان میادین‌میوه و تره‌بار هر کیلو شقه گوسفندی کامل با قیمت ۲۳۲ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوساله داخلی با قیمت ۲۱۵ تا ۲۲۵ هزار تومان و گوشت وارداتی نیز زیر قیمت‌های مذکور  عرضه می‌شود.

با متخلفان برخورد قانونی می‌شود

همچنین در راستای افزایش قیمت‌ گوشت قرمز و انتشار اخباری مبنی بر فروش گوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که طرح برخورد با گرانفروشی گوشت قرمز در سراسر کشور آغاز شده است. همچنین از فروشگاه‌های عرضه گوشت در تهران، بر اساس فاکتورهای خرید، طرح نظارت را اجرایی کرده‌ایم. در صورت مشاهده عدم رعایت سود مصوب قانونی توسط فروشندگان گوشت قرمز، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین افزود که بر اساس میانگین، قیمت لاشه گوشت گوسفندی بین ۲۸۰ تا ۲۹۵ هزار تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: انجمن بسته‌بندی گوشت هر هفته بر اساس استمرار تولید خود، قیمت‌ها را طبق دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و طبق بسته‌بندی‌های مختلف ران، سردست، خورشتی به بازار عرضه می‌کند.

امرالهی تاکید کرد: بسته ۵۰۹ هزار تومانی گوشت که خیلی جنجال کرد، بدون چربی و استخوان بود و بر اساس لاشه ۲۹۵ هزار تومان قیمت خورده بود.

وی افزود: سهم این گوشت از ۴۰۰ تن مصرف تهران تنها ۹۷ کیلوگرم بود که از انجمن بسته‌بندی خواسته‌ایم تا اطلاع ثانوی گوشت لوکس و لخم به بازار عرضه نکنند و تنها گوشت بر اساس عرف بازار عرضه شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: عناصری که از گرانفروشی گوشت نفع می‌برند به این موضوع ورود کردند و جو رسانه‌ای کشور را ملتهب ساختند./ ایسنا

زمان عرضه گوشت گرم گوسفند و گوساله

به نقل از ایسنا،  ایوب فصاحت که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: از ٣٠ اسفند ماه به صورت محدود و از هشت روز آینده به صورت گسترده تر گوشت گرم گوسفند و گوساله بر اساس نیاز مردم با همکاری وزارت جهادکشاورزی در میادین میوه و تره بار با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

 وی ادامه داد: بر این اساس قیمت شقه گوسفندی کیلویی ۲۳۲ هزار تومان و گوساله نیز حدودا ۲۱۵ تا۲۲۰ هزار تومان خواهد بود و اگر گوشت وارداتی باشد کمتر از ۲۰۰ هزار تومان هم خواهد شد.

خبر شوکه کننده از قیمت گوشت در بازار امروز

گزارش‌های میدانی مثلث آنلاین، از نوسان قیمت دام زنده و رسیدن آن به کیلویی ۱۶۰ هزار تومان حکایت دارد.

گزارش‌ها از وضعیت قیمت‌ها در بازار گوشت نشان می‌دهد که هر کیلو شقه گوسفندی در بازار به قیمت ۳۳۵ رسیده است و ران گوسفندی نیز هر کیلو ۳۹۵ هزار تومان و گوشت آب‌گوشتی ۳۱۰ هزار تومان به فروش می‌رود و گوشت چرخ‌کرده گوساله ۲۹۵ هزار تومان قیمت دارد.

در این شرایط، علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی گفته است: کاهش قیمت گوشت قرمز اتفاق نیفتاده و فقط قیمت‌ها ثبیت شده است.

به اعتقاد او، شرایط حاکم بر بازار گوشت قرمز به‌گونه‌ای است که تلاش مسئولان بیش از هر چیز متمرکز بر جلوگیری از افزایش قیمت در ماه پایانی سال جاری و ماه ابتدایی سال آینده، مصادف با ایام نوروز و ماه رمضان است.

جزییات عرضه سراسری گوشت وارداتی

مسعود امرالهی با اشاره به واردات گوشت قرمز اظهار کرد: تا زمان به ثبات رسیدن بازار داخلی، واردات و عرضه گوشت گرم ادامه می‌یابد.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: علاوه بر تهران و البرز به‌زودی در سایر استان‌های کشور هم توزیع گوشت گرم وارداتی صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: در تهران عرضه گوشت گوسفندی تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار و گوشت گوساله در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود.

9W0kdjcyZYRL

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت گوشت گوساله چرخ کرده را ۱۷۰ هزار تومان، گوشت گوساله بسته بندی مخلوط ۱۹۲ هزار تومان، گوشت راسته ران و شقه گوساله ۲۱۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی بسته بندی را ۲۲۰ هزار تومان اعلام کرد./ مهر

آغاز عرضه گوشت گرم وارداتی از امروز

مسعود امراللهی در یک برنامه تلویزیونی گفت: تاکنون سه بخش  از محموله وارداتی گوشت گوسفند و گوساله وارد بازار شده است. همچنین امروز از ساعت ۴ صبح بسته بندی های گوشت انجام شد.

وی ادامه داد: شقه گوسفندی  با قیمت  هر کیلو ۲۲۰ هزار تومان در میادین عرضه می شود. گوشت گوساله گرم نیز فقط در یک فروشگاه  زنجیره ای عرضه خواهد شد. قیمت هر کیلو مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان، چرخکرده ۱۷۰ هزار تومان، سردست، ران و شقه نیز ۲۱۵ هزار تومان است.

امراللهی افزود: توزیع در حال حاضر فقط در شهرتهران و استان البرز است.

قیمت گوشت

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد تصریح کرد: عرضه در ۲۲ میادین اصلی میوه و تره بار از امروز شروع شده است.

وی در پایان گفت:در تلاشیم روند واردات و توزیع گوشت گرم تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

واردات گوشت گرم انجام شد / تزریق روزانه ۶۰ تن گوشت وارداتی به بازار

مسعود امراللهی از ورود گوشت‌های گرم وارداتی به کشور خبر داد و اظهار کرد: این گوشت‌ها در مرحله آماده‌سازی هستند که طی یکی دو روز آینده پشت ویترین مغازه‌ها می‌نشیند.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بخش کوچکی از این گوشت وارداتی روز پنجشنبه در میادین میوه و تره‌بار تهران توزیع شد و بخش دیگر هم آماده می‌شود که به مرور به بازار عرضه شود.

گوشت

به گفته وی، این گوشت‌ها در سردخانه‌های کشور به صورت شقه هستند و قرار است پروتکل‌های بهداشتی در باره آن‌ها بررسی شود و پس از آن به صورت بسته‌بندی‌شده وارد بازار شود.

امراللهی گفت: برنامه‌ریزی شده است که واردات تداوم داشته باشد به نحوی که روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه شود و این روند تا متعادل شدن قیمت‌ها در بازار ادامه خواهد یافت.

گفتنی است پس از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، گوشت گرم وارد می‌کند. پیش از این اعلام شده بود که این گوشت‌ها از روز شنبه این هفته توزیع می‌شود.

علاوه بر آن برنامه دیگر وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت توزیع گسترده گوشت منجمد بود که همچنان ادامه دارد.

گوشت وارداتی نیامد

مدیر بهره برداری سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت: با وجود قرار قبلی با مسئولان جهاد کشاورزی، تا امروز هیچ گوشت گرم وارداتی به میادین میوه و تره بار تهران عرضه نشده است.

  مقدسی افزود: از چند روز پیش ۱۹۶ مرکز این سازمان شامل ۲۲ میدان اصلی و ۱۷۴ بازار زیرمجموعه آماده دریافت و عرضه گوشت گرم وارداتی به مشتریان است، اما تا این لحظه گوشت وارداتی به میادین میوه و تره بار وارد نشده است.

او گفت: به دلیل متناسب نبودن قیمت عمده گوشت گرم با سطح عرضه و لزوم کنترل قیمت ها، گوشت گرم در میادین میوه و تره بار عرضه نمی‌شود و یخچال‌ها خالی است!

مدیر بهره برداری سازمان میادین میوه و تره بار تهران افزود: طبق صحبت‌های انجام شده با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قرار شد از صبح فردا دوشنبه عرضه گوشت گرم وارداتی در سطح میادین میوه و تره بار آغاز شود.

مقدسی گفت: از سه هفته قبل روزانه به طور متوسط ۲۰ تا ۵۰ تن گوشت یخ زده در میادین میوه و تره بار تهران عرضه می‌شود.

وعده هایی که عملی نشد

حدود دو هفته پیش آقای آبنار مدیر کل بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی وعده داد از اواسط هفته گذشته گوشت گرم وارداتی به میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شود که این امر محقق نشد.

گوشت

آخرین وعده داده شده هم ابتدای این هفته بود، اما هنوز هیچ گوشتی در هیچ یک از سطوح عرضه موجود نیست!

بر اساس بررسی ها، آخرین قیمت گوشت گرم در میدان بهمن، شقه گوسفندی هر کیلوگرم ۲۹۵ هزار تومان عرضه می‌شود که ۳۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

با وجود تلاش همکاران ما، هیچ یک از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی سوالات نبودند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: توزیع گوشت گرم وارداتی در جلوگیری از شتاب و التهاب قیمت تاثیر بسزایی دارد.

آقای منصور پوریان گفت: برآوردها حاکی از آن است که گوشت گرم وارداتی یکشنبه وارد کشور شود. توزیع گوشت گرم وارداتی در جلوگیری از شتاب و التهاب قیمت تاثیر بسزایی دارد.

پوریان ادامه داد: گرچه در شرایط کنونی به سبب زایش های مناسب پاییز از نظر حجم مشکلی در عرضه گوشت نداریم، اما به سبب عوامل واسطه و دلال، قیمت گوشت در بازار بالاست که توزیع گوشت گرم وارداتی می تواند جلوی شتاب قیمت را بگیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام قیمت کنونی هرکیلو دام درب دامداری را ۱۰۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: اکنون قیمت هرکیلو لاشه ۱۹۵ تا ۱۹۷ هزارتومان است که با احتساب سود منطقی ۱۰ درصد در خرده فروشی ها باید عرضه شود. قیمت کنونی هرکیلو گوشت نسبت به هفته گذشته ۵ هزارتومان در بازار کاهش یافته است و پیش بینی می شود که روند کاهش قیمت ادامه یابد.

پوریان با بیان اینکه مشکلی در عرضه گوشت منجمد نداریم، گفت: علی رغم اختلاف چشمگیر قیمت گوشت منجمد با گرم و حجم انبوه نسبت به سنوات گذشته، اما تقاضای چندانی در بازار نیست.

گوشت

جزئیات توزیع گوشت گوسفندی 142 هزار تومانی

محمد جعفری - معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام - اظهار کرد: توزیع گوشت گوسفندی و گوساله با قیمت مصوب در حال توزیع است و بدون محدودیت وزنی و در حد نیاز و کشش بازار این اقدام ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به این که ذخایر استراتژیک گوشت در وضعیت مناسبی قرار دارد، توزیع این محصولات با قیمت مصوب در کل کشور انجام می‌شود و محدودیتی برای توزیع در استان‌های مختلف و حجم تقاضا وجود ندارد.