به گزارش پارس نیوز ،بر اساس  قیمت مرغ امروز ، مرغ خرد شده بی پوست در بسته ۱.۸کیلوگرمی به ۱۹۶هزار و ۲۰۰ هزارتومان رسیده است. بال ساده ۹۰۰ گرمی هم به ۸۶ هزار و۴۰۰ تومان رسیده است. سینه مرغ بی پوست در همین وزن ۱۰۸ هزار تومان است. فیله ساده ۹۰۰ گرمی هم ۱۵۵ هزارتومان فروخته می شود./اقتصادآنلاین

قیمت جدید مرغ در ماه مبارک رمضان

بر اساس قیمت جدید مرغ در رمضان، فیله ساده  در بسته ۹۰۰ گرمی به ۱۵۵هزار و ۷۰۰ هزارتومان رسیده است. ساق بی پوست ساده ۱.۸کیلوگرمی هم به ۲۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. مرغ خرد شده بی پوست ۱۹۶ هزار تومان است.

قیمت انواع گوشت ماهی در بازار (فروردین ۱۴۰۲)
نوع محصول وزن  قیمت(تومان)
ساق بی پوست ساده مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۲۱۷,۸۰۰
ران و سینه بی پوست مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۱۹۸,۰۰۰
سینه بی پوست مهیا پروتئین  ۱.۸ کیلوگرم ۲۰۸,۸۰۰
مغز ران مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۱۹۰,۸۰۰
فیله ساده مهیا پروتئین ۰.۹ کیلوگرم ۱۵۵,۷۰۰
مرغ خرد شده بی پوست مهیا پروتئین  ۱.۸ کیلوگرم ۱۹۶,۲۰۰
بازو ساده مهیا پروتئین  ۰.۹ کیلوگرم ۷۴,۷۰۰
ساق بی پوست ساده مرغ مهیا پروتئین ۰.۹ کیلوگرم ۱۰۸,۹۰۰

عرضه مرغ ، گوشت و میوه با تخفیف 40 درصدی در میدان تره بار تهران

 بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره‌ بار تهران، اعلام شد. قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره‌ بار به شرح ذیل است:

هر کیلوگرم آناناس طلایی 89  هزار تومان

هر کیلوگرم انواع انگور 19 هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال 11 هزار و  900  تومان

هر کیلوگرم پرتقال تامسون جنوب 13 هزار و 900 تومان

هر کیلوگرم انواع پرتقال 10 هزار و 900 تومان

هر کیلوگرم خیار گلخانه ای 22 هزار و 900 تومان

هر کیلوگرم زنجبیل تازه  98 هزار تومان

هر کیلو گرم سیب قرمز لبنان 20هزار و 500 تومان

هر کیلوگرم سیب زرد لبنان 24 هزار و 900  تومان

هر کیلوگرم گریپ فروت 9 هزار تومان

هر کیلوگرم کیوی 24 هزار تومان

هر کیلو گرم  انواع گلابی 32 هزار تومان

هر کیلوگرم لیمو شیرین 24 هزار و 500 تومان

هر کیلوگرم انواع لیمو ترش 19 هزار و 900  تومان

هر کیلوگرم انواع موز  هر عدد بالای 110 گرم  57 هزار تومان

هر کیلوگرم انواع نارنگی 19 هزار و 500 تومان

هر کیلو گرم نارنگی یافا (شمال)  21 هزار و 500 تومان

هر کیلوگرم نارنگی کینو 26 هزار تومان

هر کیلوگرم انواع نارگیل 49 هزار تومان

براساس این گزارش، در حال حاضر قیمت انواع میوه در میادین میوه وتره بار با اختلاف 40  درصد پایین‌تر از خرده‌فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

همچنین قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی نیز در میادین میوه و تره‌بار، نسبت به میانگین قیمت‌های سطح شهر ، به طور متوسط 34 درصد پایین‌تر عرضه می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره‌‌بار شهرداری تهران نیز به طور متوسط قیمت انواع حبوبات 21 درصد و شکر و قند  بین 11 تا 18 درصد پایین‌تر از میانگین قیمت‌های سطح شهر در میادین میوه و تره‌بار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

همچنین، قیمت انواع محصولات پروتئینی اعم از گوشت گوسفند، گوشت گوساله، گوشت مرغ و تخم مرغ بین 7 تا 28 درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت‌های سطح شهر در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ از ۶۳ هزار تومان بیشتر نمی‌شود

دکتر رضا مبصری دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو با اشاره به تکاپوی تولیدکنندگان برای تولید مرغ به مناسبت ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تولیدکنندگان مرغ مطابق معمول، خودشان را برای بازار ایام عید آماده می‌کنند و معمولاً این آمادگی در صنعت مرغ با افزایش جوجه ریزی قابل مشاهده است.

قیمت مرغ از ۶۳ هزار تومان بیشتر نمی‌شود

وی از جوجه ریزی بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای بهمن ماه تا به امروز ۹۳ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده و نوید بخش عرضه مکفی مرغ در ایام عید خواهد بود.

دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور با بیان اینکه معمولاً تقاضا در ایام عید نوروز افزایش پیدا می‌کند گفت: تولیدکنندگان که در یک بازار کاملاً رقابتی نسبت به عرضه تولیدات خود اقدام می‌کنند الان میزان تولیدات خود را بر اساس پیش بینی‌ها از تقاضا، تنظیم کردند.

مبصری خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان صنف طیور به ویژه در پنج ماه گذشته زیان کردند و امیدوارند که در شب عید بتوانند زیان‌های خود را جبران کنند و البته این موضوع با همراهی مصرف کنندگان محقق خواهد شد.

وی ایجاد یک تعادل بین قیمت مصوب پیشنهادی و قیمت بازار را پیش بینی کرد و گفت: اگرچه ما زیان گسترده مرغداران در ماه‌های گذشته را نخواهیم داشت اما امکان جبران کامل این زیان‌ها نیز وجود ندارد.

دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور در مصاحبه با رادیو گفت وگو عنوان کرد: حدود قیمت مرغ با توجه به ابزارهای تنظیم بازار و مقدار عرضه از حدود ۶۳ هزار تومان، که قیمت مصوب است، فراتر نخواهد رفت و اطراف همان خواهد بود.

مبصری با بیان اینکه معمولاً تولیدِ بیشتر، هزینه‌های ثابت واحدهای تولیدی را کاهش می‌دهد و قیمت‌ها را هم رقابت پذیرتر می‌کند گفت: متأسفانه قیمت تمام شده تولید مرغ طی شش ماه گذشته بالاتر از قیمت فروش بوده و مفهوم آن زیان کلی است یعنی هر چقدر بیشتر تولید شود زیان هم بیشتر می‌شود./ صدا و سیما

قیمت مرغ همچنان کمتر از ۶۰ هزار تومان 

بررسی‌های میدانی ایرنا نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است، البته سه ماه قبل قیمت این محصول بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان نیز به فروش می رسید، در حالی که نرخ مصوب این محصول از سوی دولت درب واحدهای تولیدی ۴۵ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان ۶۳ هزار تومان تعیین شده بود.

امروز نرخ عرضه عمده مرغ گرم در میدان بهمن تهران نیز حدود ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان است که علت کاهش قیمت این محصول افزایش عرضه بیش از تقاضای بازار است.

تولیدکنندگان صنعت طیور بر این باورند که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نهاده‌ها، واکسن، دارو و غیره قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۹ هزار تومان است و هر کیلوگرم گوشت مرغ را بین ۸ تا ۱۳ هزار تومان ارزان‌تر به فروش می‌رسانند.

بنا به گفته مسوولان امر، برنامه‌ریزی تولید در حلقه‌های مختلف گوشت مرغ برای تولید پایدار این محصول بر اساس سرانه مصرف داخلی (۳۲ کیلوگرم) تعریف شده و هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود.

چندی پیش «محسن شیراوند» معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان این محصول، از امکان صادرات گوشت مرغ با عوارض صفر درصد از ۱۶ آذرماه امسال خبر داده بود و گفت: بر اساس برآوردها تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف گوشت مرغ نخواهیم داشت.

به گفته وی، با توجه به شرایط مطلوب تولید گوشت مرغ در کشور به دلیل استمرار و سیاست‌گذاری‌های منظم در حوزه تولید این کالا و همچنین در راستای حمایت از بخش تولید، صادرات برای گوشت مرغ به طور جد پیگیری و امکان صادرات با حذف عوارض صادراتی فراهم شده است.

مرغ

قیمت مرغ 13 هزار تومان ارزان شد

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ کمتر از نرخ مصوب دولتی است، به طوری که هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین میوه و تره‌بار با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

اکنون قیمت مصوب دولتی هر کیلوگرم گوشت مرغ ۶۳ هزار تومان تعیین شده است که قیمت فعلی نشان می‌دهد که هر کیلوگرم از این محصول بین ۱۲ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان‌تر به فروش می‌رسد.

امروز نرخ عرضه عمده مرغ گرم در میدان بهمن تهران نیز حدود ۴۵ هزار تومان است. علت کاهش قیمت این محصول، افزایش عرضه بیش از تقاضای بازار است.

گفتنی است طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی اکنون سالانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود؛ این در حالی است که ظرفیت تولید این صنعت بیش از ۳.۵ میلیون تن است.

قیمت مرغ

اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های مرتبط با جهاد کشاورزی

علیرضا فخاری در گفتگو با مهر در خصوص قیمت مرغ اظهار داشت: در یازدهمین جلسه تنظیم بازار استان تهران در خصوص سامانه کارا در زمینه توزیع مرغ بحث و بررسی شد.

وی افزود: نکته مهم تشویق و ترغیب برای جوجه‌ریزی است، تا بتوان در ماه‌های بعد قیمت مرغ را در سطح مطلوب نگه داشت، قیمت اقلام اساسی و روند افزایش یا کاهش آن نسبت به هفته قبل همواره مورد تاکید بوده است.

استاندار تهران گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های مرتبط با جهاد کشاورزی نتایج بسیار مثبتی داشته است، ماه‌های گذشته کاهش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها سبب نگرانی شده بود، که در حال حاضر این نگرانی رفع شده و بخش‌های مرتبط باید برای آینده برنامه ریزی داشته باشند.

3712866

قیمت مرغ در بازار 5 آذر حداقل کیلویی ۴۵ هزار

به گزارش فرارو، قیمت مرغ شنبه پنج آذر حداقل کیلویی ۴۵ هزار تومان است. این رقم را خرده‌فروشی‌ها بابت هر کیلو مرغ منجمد تنظیم بازاری دریافت می‌کنند که عرضه آن یکی از دلایل کاهش قیمت مرغ در هفته‌های گذشته محسوب می‌شود. به‌جز مرغ منجمد، مرغ گرم نیز در بازار وجود دارد که درحال حاضر با قیمتی کمتر از نرخ مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان به دست مردم می‌رسد.

مثلا در میادین میوه‌وتره‌بار الان قیمت مرغ گرم کیلویی ۵۷ هزار تومان است و به این ترتیب خرید یک مرغ که حدود دو کیلو وزن دارد، تقریبا ۱۱۴ هزار تومان آب می‌خورد. البته عرضه مرغ لزوما با این قیمت انجام نمی‌شود، اما چیزی که واضح است، پایین‌تر بودن قیمت فعلی مرغ از نرخ مصوب به‌شمار می‌رود.

159

تقریبا یک ماه قبل بود که نرخ مصوب مرغ به شکل رسمی افزایش پیدا کرد و از کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان رسید، اما الان شاهد فروش مرغ با نرخ‌های کمتری هستیم. بررسی‌های نشان می‌دهد برخی از فروشنده‌ها با خط زدن رقم ۶۳ هزار تومانی مرغ گرم، قیمت آن را تا ۵۲ هزار تومان هم پایین آوردند که این رقم کیلویی ۱۱ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب مرغ است.

پشت پرده کاهش تقاضا برای خرید مرغ

تقاضای مردم برای مرغ کم شده است؛ این را می‌شود در اظهارات اخیر معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی مشاهده کرد. به نظر می‌رسد همین موضوع هم باعث شد که در آذر ماه قیمت هر کیلوگرم مرغ ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه شود.

اما اتحادیه مرغداران برای این‌که تقاضا در بازار را تحریک کند، هفته گذشته در اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرد که با ذخیره‌سازی مرغ در منازل، به تنظیم بازار کمک کنند.

مرغ

این اتحادیه مدعی بود که ذخیره‌سازی خانگی مرغ توسط مردم موجب می‌شود قیمت مرغ در ماه آینده افزایش سرسام‌آور نداشته باشد.

مردم کمتر مرغ می‌خرند

اواخر آبان‌ماه امسال مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران از کاهش ۳۰ درصدی تقاضای مصرف مرغ در پایتخت نسبت به ماه‌های گذشته خبر داده و آن را دلیلی برای افت قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب دانسته بود.

او همچنین هفته گذشته در گفت‌وگویی درباره وضع این روزهای بازار مرغ عنوان کرده بود: تقاضا برای مرغ همچنان پایین است و قیمت نیز تحت‌تاثیر نبود تقاضا همچنان کاهشی است.

به‌گفته یوسف‌خانی، قیمت هفته مرغ در عمده‌فروشی‌ها کیلویی ۴۰ تا ۴۲هزار تومان بوده و در خرده‌فروشی‌های سطح شهر نیز هر کیلو مرغ با قیمت میانگین ۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

نبود خریدار در بازار مرغ در شرایطی است که به‌طور معمول تقاضا برای مرغ، گوشت و اقلام پروتئینی در ۶ماه دوم سال افزایشی است. یوسف‌خانی در این مورد گفت: دلیل کاهش تقاضا برای مرغ را شاید باید در کاهش توان خرید مردم دانست؛ سال گذشته این موقع قیمت مرغ حول و حوش ۳۰هزار تومان بود امسال نرخ مصوب کیلویی ۶۳هزار تومان است و توان خرید مردم پایین آمده است، جز این نمی‌توان دلیلی برای این میزان کاهش تقاضا متصور بود.

ریزش شدید قیمت مرغ / بالاتر از این مبلغ نخرید

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در آذر ماه 1400 ، قیمت مرغ همچنان زیر نرخ مصوب است. با اشباع بازار ناشی از افزایش تولید، هر کیلو مرغ با نرخ ۲۸ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

یوسف خانی قیمت هر کیلو ران مرغ را ۲۸ هزار تومان، سینه مرغ را ۵۵ هزار تومان و فیله مرغ را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار مرغ گفت: با استمرار شرایط مناسب جوجه ریزی پیش بینی می شود که نوسانی در بازار مرغ اتفاق نیفتد‌.

به گفته وی، با ازدیاد تقاضا در شب یلدا احتمال سوء استفاده مرغدار از شرایط وجود دارد در نتیجه با نرخ بالاتری بدست مصرف کننده می رسد، اما در کل عرضه بالاتر از نرخ مصوب ۳۱ هزار تومان گرانفروشی است.

این مقام مسئول درباره تاثیر توزیع هوشمند بر بازار مرغ گفت: قیمت مرغ تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست و ارتباطی به نحوه توزیع ندارد و تنها به خاطر مسائل حمل و نقل و ترافیک، توزیع هوشمند خدمتی به مردم است.

وی  گفت: افزایش تولید داخل ناشی از واردات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه در کنار عرضه مرغ منجمد منجر به تعادل عرضه و تقاضا شد و قیمت های دستوری جوابگو نیست‌.

یوسف خانی در پایان گفت: علی رغم تعیین نرخ مصوب ۳۱ هزار تومانی به ازای هر کیلو مرغ گرم، اما ازدیاد عرضه موجب شده که قیمت به ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان برسد که این امر هیچ ارتباطی به تولیدکننده یا مغازه دار ندارد همانند بحران ۱۱ ماه اخیر بازار مرغ که تولیدکننده و فروشنده نقشی در آن نداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان