به گزارش پارس نیوز ،اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به علت بارش برف مدارس مقطع ابتدایی مناطق ۱ تا ۵ پایتخت امروز چهارشنبه غیرحضوری است.

qCsQGobKI7OK

همچنین پیشتر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خطاب به خانواده‌ها، اعلام کرد: با توجه به گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی و استانداری تهران در خصوص بارش برف در استان تهران و احتمال لغزندگی، برودت و یخ‌زدگی معابر، فردا چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، قبل از حرکت به سمت مدارس، اطلاعات وضعیت فعالیت مدارس را از لحاظ حضوری یا غیرحضوری بودن بررسی کنید.

تمام مدارس تهران صبح دوشنبه ساعت ۹:۳۰ باز می شود

 آموزش و پرورش اعلام کرد: مدارس استان تهران از جمله شهر تهران در کلیه مقاطع روز دوشنبه در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح کار خود را آغاز می‌کنند.

این ساعت برای کلیه مقاطع تحصیلی اجرا می‌شود.

مدارس کدام مناطق تهران غیرحضوری شد ؟

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، به دلیل برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر، آموزش در مدارس ابتدایی مناطق ۱ تا ۵ شهر تهران، روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه غیر حضوری خواهد بود.

همچنین مدارس ابتدایی شهرستانهای دماوند و رودهن و همه مدارس شهرستان فیروزکوه در نوبت صبح امروز یکشنبه تعطیل و آموزش غیر حضوری است.

کلاس درس مدارس تهران فردا غیرحضوری شد / ادارات باز است

به علت بارش برف، برودت هوا و یخبندان همه کلاس‌های درس مدارس شهرستان‌های استان تهران در تمام مقاطع تحصیلی در روز دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ غیر حضوری برگزار شود.

بر اساس این گزارش به علت بارش برف، برودت هوا ویخبندان، فعالیت و آموزش در همه مدارس دولتی و غیر دولتی، کانون‌های فرهنگی، اردوگاه‌ها، پژوهش‌سراها، دارالقرآن‌ها و فضاهای آموزشی و تربیتیِ شهرستان‌های استان تهران در روز دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ تعطیل و کلاس‌های درس بصورت غیرحضوری در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد.

طبق اعلام استانداری تهران همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات طبق روال عادی فعالیت می‌کنند.

بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت نفت مبنی بر کنترل نسبی مصرف بهینه گاز مقرر گردید تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی در سطح استان تهران در روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ مطابق روال عادی به فعالیت بپردازند و درجه حرارت محیط اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه حفظ نمایند، لذا همه دستگاه‌های اجرایی موظف به حداقل رساندن میزان مصرف گاز در پایان ساعت اداری می‌باشند.

تهران دوشنبه هم تعطیل است ؟

تعطیلی شنبه و یکشنبه تهران از هفته گذشته مطرح بود. تعطیلی که قرار است تنها مختص هفته جاری نباشد و احتمالا در هفته‌های آتی هم اعمال شود. اگرچه هنوز نه دولت و نه استانداری خبر تعطیلی شنبه و یکشنبه‌های فصل سرد سال را نهایی نکرده‌اند.

سرما و برودت هوا فعلا دو روز اول هفته جاری را تعطیل کرده است. برق و گاز در بسیاری از استان‌ها قطع شده، مدارس و ادارات همه دورکار شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که توده هوای سرد همچنان ادامه دارد و سرمای هوا فردا دوشنبه شدت پیدا می‌کند.

 برفی و بارانی

با این حساب احتمال افت فشار گاز و قطع گاز و برق در فردا هم قوت گرفته است. برای همین به نظر می‌رسد که فردا دوشنبه 26 دی ماه هم دولت برای تامین برق و گاز با مشکل مواجه است و ممکن است تعطیلی دو روز اول هفته تمدید شود.

هنوز هیچ خبری در مورد تعطیلی تهران مطرح نشده است. اما به نظر می‌رسد که با توجه به سردی هوا و یخبندان معابر و خیابان‌ها فردا احتمال تعطیلی مدارس قوت بگیرد. به خصوص که مدارس و دانشگاهها در برخی از استان‌ها تعطیل شده است.

تصمیم جدید وزارت کشور برای تعطیلی تهران / همه جا تعطیل 

وزارت کشور اعلام کرد: بخش خصوصی و دولتی تهران یکشنبه تعطیل است.

استاندار تهران نیز در تشریح جزئیات این تعطیلی گفت: با بررسی‌ها تصمیمات جدید کلیه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تهران فردا تعطیل است.

علیرضا فخاری افزود: با بررسی‌ها و تصمیمات جدید مقرر شد حضور یک سوم کارمندان تهرانی برای فردا لغو شود، فعالیت مدارس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و امتحانات پایه دوازدهم و دانشگاه‌ها طبق برنامه انجام می‌شود.

وی گفت: بانک‌ها به صورت یک سوم شعب با تشخیص خود بانک‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ فعالیت می‌کنند و مابقی شعب تعطیل هستند.

بانک

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: بر اساس خبرهای دریافت شده از وزارت نفت و در راستای مدیریت مصرف گاز در ساعات آتی اقدامات جدیدی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: مراکز امدادی، درمانی، عملیاتی، دستگاه‌های خدمات رسان و حوزه بهداشت و درمان از این تعطیلی مستثنی هستند.

فخاری گفت: بر این اساس مراکز تجاری، فرهنگی و ورزشی نیز روز یکشنبه تعطیل است.

 

تعطیلی تهران با شرط !

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار استان تهران با عنایت به برودت سرما و کاهش محسوس دما و ایجاد شرایط اضطراری به منظور مدیریت بهینه مصرف گاز و از طرفی به منظور جلوگیری از افت فشار گاز و نیز رعایت حال عموم هموطنان عزیز به خصوص در استان‌های شمالی و شمال شرقی، به منظور پیگیری امورات اداری و اجرایی هم‌وطنان کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی با حضور یک سوم کارمندان دایر می‌باشد و مابقی کارمندان دورکار خواهند بود.

در این مصوبه آمده است: دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند، تاکید می‌گردد کلیه سیستم‌های گرمایشی (گازی، برقی و گازوئیلی) ادارات دولتی می‌بایست کاملاً خاموش باشد، در خصوص بانک‌ها، یک سوم تعداد شعب هربانک بعنوان شعب منتخب دراستان تهران ازساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر فعال بوده ونسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می‌نمایند.

استانداری تهران اعلام کرد: اسامی شعب منتخب ازطریق سایت بانک‌ها قابل مشاهده می‌باشد، همچنین تمامی سیستم‌های گرمایشی بانک‌ها خاموش است،

در خصوص مدارس نیز، کلاس‌های کلیه مدارس به صورت غیر حضوری تشکیل می‌شود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تعطیل می‌باشد و امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می‌شود.

همچنین، تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعهده رؤسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

لازم است تمامی سیستم‌های گرمایشی مجتمع‌های خدماتی از جمله مجتمع‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی خاموش باشد.

خبر جدید در مورد تعطیلی تهران

 

با توجه به بارش برف در روز یکشنبه و با هدف کاهش مصرف گاز، احتمال تعطیلی مجدد تهران در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه وجود دارد و تصمیم نهایی در این باره تا ساعت ۱۸ امروز اعلام خواهد شد.

تعطیلی

این در حالیست که با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، هوای تهران از امشب برفی خواهد بود و این احتمال می‌رود که استان تهران مجدداً فردا تعطیل شود.

تهران شنبه تعطیل شد

قدرت الله شفیقی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران اظهار داشت: تمام ادارات، نهادها و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ تعطیل است.

وی افزود: مدارس و دانشگاه‌ها به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز تعطیل است.

این مسئول گفت: کلیه دستگاه‌ها از لحظه دریافت خبر موظف هستند وسایل گرمایشی گازسوز خود را خاموش کنند.

گاز

وی اضافه کرد: شعب بانک‌ها در سراسر استان تهران از ساعت ۹ الی ۱۳ فعال هستند.

شفیقی افزود: مراکز ستادی بانک‌ها نیز به جز مراکزی که خدمات غیرحضوری و آنلاین را پشتیبانی می‌کنند، تعطیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با بیان اینکه تعطیلی دستگاه‌های اجرایی و ادارات، صرفاً به جهت تأمین رفاه عموم مردم به ویژه استان‌های شمالی اتخاذ شده است، گفت: مراکز امدادی، عملیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند و همچنان به ارائه خدمات ادامه می‌دهند.

لازم به ذکر است با توجه به افت شدید فشار گاز خبرهایی مبنی بر تعطیلی یکشنبه هم شنیده می شود که هنوز تائید نشده است. 

طرح ترافیک شنبه اجرا می‌شود

معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد طرح ترافیک به قوت خود باقی است و اجرا خواهد شد.

پیشنهاد تعطیلی تهران پس از آن اعلام شد که جواد اوجی وزیر نفت در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور درخواست تعطیلی شنبه و یکشنبه‌های تهران را خواستار شد.

در این نامه اعلام شده که با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور و کمبود گاز و برق، بهتر است ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور شنبه و یکشنبه‌ها تعطیل باشد.

از طرف دیگر پیشنهاد این تعطیلی تنها محدود به یک یا دو هفته نیست و کل فصل سرد سال را در بر می‌گیرد و احتمالا در صورت موافقت دولت و استانداری،‌ دستگاه‌های اجرایی کشورچهار روز در هفته را تعطیل خواهند بود.

البته هنوز مشخص نیست که این تعطیلی به معنای تعطیلی کامل فعالیت‌های ادارات است و یا کارمندان آنها موطف به انجام دورکاری هستند.

همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این تعطیلی بخش خصوصی را هم شامل می‌شود یا نه.

ماجرای تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده

ایسنا نوشته است که طبق بخشنامه معاونت توسعه و مدیریت استانداری تهران بنا به درخواست شرکت گاز استان و به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، فردا پنجشنبه ۲۲ دی ماه ادارات شهرستان‌های استان تهران به استثنای ادارات خدمات‌رسان و دارای شیفت کاری، تعطیل می‌باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، لازم به ذکر است که بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل نیستند.

 سخنگوی دولت: تعطیلی سراسری برای برف و باران نداریم 

بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت که تعطیلی سراسری برای بارش برف و باران و کاهش دمای هوا نخواهیم داشت.

بهادری جهرمی

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به دلیل بارش برف و باران در بسیاری از استان‌های کشور و کاهش شدید دمای هوا تعطیلی سراسری به وجود آید؟ اظهار داشت: به منظور مدیریت مصرف انرژی در ساعات کاری ممکن است تغییراتی به وجود بیاید از جمله اینکه ساعات کاری کاهش یابد.

وی ادامه داد: تصمیم در این زمینه در هر استان برعهده کارگروهی است که مدیریت آن با استاندار است، اما تعطیلی سراسری در دستور کار نیست.

تعطیلی کامل روزهای شنبه و یکشنبه تهران 

مهر نوشت : مصرف گاز در بخش خانگی روز جاری از مرز ۶۵۰ میلیون لیتر گذر کرد و تا پایان روز به ۷۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد، اما آیا راهکاری برای مدیریت گاز در بخش خانگی وجود دارد، یک منبع آگاه در رابطه با این موضوع به مهر گفت: با ورود موج جدید سرما به کشور در ابتدای هفته آینده و افزایش مصرف گاز احتمال تعطیلی تهران در روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

گاز قاره اروپا

وی ادامه داد: وزیر نفت در مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از خاموشی و قطع سراسری برق و گاز، خواستار تعطیلی کامل روزهای شنبه و یکشنبه تهران شد.