موی چتری

موی چتری برای هر نوع فرم صورتی و با هر مدل مویی مناسب است و می تواند باعث ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر در چهره شما شود. گروه زیبایی شادمگ در این مطلب به شما گفته که کدام مدل چتری مناسب صورت شماست.

مدل مو چتری

مدل مو چتری از جمله مدل هایست که همیشه محبوب و پر طرفدار بوده و با گذشت سالها هنوز از جذابیت آن کم نشده است. فرقی ندارد دارای یک مدل موی کوتاه زنانه زیبا هستید یا بلند، مطمئن باشید مدل مو چتری یکی از دسته انواع مختلف مدل مو جذابی است که می تواند زیبایی زیادی را برای شما فراهم کند.

موی چتری
نکته مهمی که باید درباره مدل موی چتری به خاطر بسپارید این است که این مدل مو بیشتر به افرادی که دارای پیشانی بلندی هستند خواهد آمد، چراکه علاوه بر زیبایی کمک می کند تا از بلندی پیشانی کم شده و چهره به تعادل بیشتری برسد.

بدون شک شما هم می توانید چتری داشته باشید. چون با چتری چهره ای زیباتر خواهید داشت. فقط باید قبل از کوتاه کردن چتری ها مدل و فرم صورتتان را هم در نظر بگیرید.

انواع چتری مو

مدل مو چتری دارای انواع گوناگونی است که از جمله آن ها می توان به چتری کج، چتری فر، چتری با شینیون، چتری با موی بلند، چتری با بافت مو و … اشاره کرد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، هماهنگی مدل مو چتری با فرم چهره است. برای این که بهترین نتیجه را از چتری مو بگیرید، باید مدل آن را متناسب با فرم صورت خود انتخاب کنید. در پاسخ به این سوال که مدل مو چتری به چه صورتی میاد ، باید بگوییم که افراد با صورت گرد یا صورت بیضی می توانند از این مدل مو استفاده کنند.

مدل چتری دخترانه

مدل چتری دخترانه در واقع همان چتری کلاسیک است که در آن موها تا پیشانی کوتاه شده و کل پیشانی را می پوشاند.

موی چتری

این مدل مو برای دختران بیشترین کاربرد را دارد؛ چرا که جذابیت و معصومیت خاصی را در چهره ایجاد کرده و رسیدگی به آن نیز راحت است. البته بهتر است، مدل مو چتری برای دختر بچه هایی استفاده شود که دارای موی لخت و صاف هستند.

مدل مو چتری یک طرفه

یکی دیگر از انواع مدل مو چتری ، مدل یک طرفه است که بیشتر برای فرم صورت بیضی کاربرد دارد. این مدل مو باعث می شود تا از کشیدگی بیش از حد چهره کاسته شود. در این مدل مو باید موهای چتری را کمی اوریب کوتاه کرد. البته می توان مدل چتری کلاسیک را با کمی تغییرات در جهت کج حالت داد و روی پیشانی ریخت.

موی چتری

بافت مو چتری

یکی دیگر از انواع مدل مو با موهای چتری این است که از انواع بافت مو استفاده کنید. بافت همراه با چتری یکی از ایده های جذاب آراستن موهاست. برای این کار می توانید از هر نوع بافت مو که در آن تبحر دارید، استفاده نمایید. به طور مثال می توانید بافت مو دم اسبی انجام دهید. در این حالت، جلوی موها که به صورت چتری است و بقیه قسمت ها را با کش در بالای سر ببنیدید. سپس دنباله دم اسبی را بافت کلاسیک بزنید. این مدل یکی از ساده ترین روش های بافت مو چتری به شمار می رود.

6 رنگ موی ترند 2024 زیبا و شیک | کدوم رنگ و مش پرطرفدار 1403 رو دوست دارید ؟

در صورتی که با سایر روش های بافت مو مثل هلندی، فرانسوی، تیغ ماهی و … نیز آشنایی دارید، می توانید از این مدل ها استفاده کنید. بافت مو هلندی به این صورت است که باید ابتدا فرق خود را از وسط سر باز کنید و آن را تا پشت گردن امتداد دهید. سپس موهای جلوی سر از کنار چتری را به سه دسته مساوی و باریک تقسیم بندی کرده و یک ردیف بافت کلاسیک بزنید.

موی چتری

پس از این که بیس بافت را از نوع کلاسیک انجام دادید، برای ادامه آن از اطراف باید موهایی را با لایه های مساوی به بافت اضافه کنید و این کار را تا انتهای کف سر انجام دهید. برای دنباله موها از بافت کلاسیک استفاده نمایید. آن طرف سر را نیز به همین ترتیب بافته و در انتها با کش مو می بندید.

شینیون مو چتری

یکی دیگر از روش هایی که می توان آن را همراه با چتری به کار برد و موها را به بهترین نحو دیزاین کرد، شینیون است. شینیون، انواع مختلفی دارد که در کنار چتری جلوه زیبا و جذابی را ایجاد می کنند. به طور مثال، یکی از ساده ترین روش های شینیون، مدل مو گوجه ای است. این طرح را می توان هم در بالای سر و هم در پایین سر ایجاد کرد. در ابتدا دم اسبی را بالا یا پایین سر ببنیدید. سپس از شانه مخصوص شینیون استفاده کرده و موها را به دور آن بپیچید. پس از حرکت دادن شانه در مسیر درست می توانید مدل موی جدید خود را روی موهای تان مشاهده کنید.

مدل مو چتری دارای انواع گوناگونی است که از جمله آن ها می توان به چتری کج، چتری فر، چتری با شینیون، چتری با موی بلند، چتری با بافت مو و … اشاره کرد.

موی چتری

شینیون بافت نیز همراه با مدل مو ترکیب زیبایی را ایجاد می کند. برای این کار باید ابتدا موها را در بخش بالایی سر به صورت دم اسبی ببندید. سپس دم اسبی را بافت کلاسیک بزنید. دم اسبی که حالا تبدیل به بافت شده است را چند دور بپیچید تا حالت جمع پیدا کند. سپس با استفاده از چند سنجاق سر آن را فیکس کنید. به این صورت می توانید یک مدل مو مجلسی زیبا داشته باشید.

چتری زیر روسری

چتری زیر روسری و مقنعه هم پر کاربرد است. برای این مدل مو فرقی ندارد که موها را بالای سر یا پایین سر جمع کنید؛ چراکه در هر دو حالت زیبایی خاص خود را دارد. مو چتری را می توانید به صورت کج یا کلاسیک برای زیر مقنعه و روسری استفاده کنید.

موی چتری

مدل چتري به چه صورتي مياد

مدل مناسب صورت گرد

اگر فرم صورت شما گرد است، بهتر است که به سراغ مدل چتری فرق کج بروید. این مدل همانطور که از نامش پیداست، به یک سمت از صورت شما (هر سمتی که دوست داشته باشید) متمایل است. بهترین مدل چتری فرق کج برای خانم‌هایی که فرم صورت گردی دارند، چتری پر و ضخیم است، نه نازک و کم پشت. این مدل چتری به صورت شما بُعد و فرم زیبایی می‌دهد. فقط یادتان باشد که قبل از کوتاه کردن چتری‌های خود، حتما تعیین کنید که بهتر است چتری به کدام سمت از صورت شما متمایل باشد، تا زیباتر دیده بشوید.

معیارهای انتخاب بهترین مدل ابرو متناسب با صورت

موی چتری

برای اینکه تعیین کنید آیا فرم صورت شما هم گرد است یا نه، می‌توانید فاصله بین قسمت بالایی دو گونه از همدیگر (یعنی فاصله بین گوشه خارجی چشم راست تا گوشه خارجی چشم چپ) و طول صورت خود (یعنی فاصله بین خط رویش مو تا چانه) را اندازه بگیرید. اگر این دو عدد تقریبا به هم نزدیک باشند و چانه شما نیز زاویه خیلی تندی نداشته باشد، به این معناست که فرم صورت شما گرد است.

مدل مو برای صورت مربع

صورت های مربعی شکل باید از مو چتری پرپشت و صاف پرهیز کنند زیرا این مدل مو شکل مربعی فک انها را تشدید می کند. موهای چتری صاف کم پشت تا پایئن ابروها و یا چتری یکطرفه برای این افراد مناسب تر است.

موی چتری

مدل چتری برای صورت های بیضی

برای این مدل صورت ها مدل چتری پرده ای مناسب است. مدلی که از فرق وسط باز باشد. این مدل چتری به خوبی می تواند به صورت متقارن شما شکل بدهد.

مدل چتری برای صورت مستطیل

برای صورتهای مستطیل، موهای چتری کم پشت صاف و یا کج مناسب تر است. موهای چتری صاف پر پشت مربع بودن فک شما را تشدید می کند بنابراین از این مدل پرهیز کنید.

مدل مو چتری برای صورت قلبی شکل

چتری های باریک وقتی روی پیشانی ریخته شود قسمت های بزرگ صورت را کمی کوچکتر نشان می دهد و گونه ها را بیشتر نما می دهد.

مدل چتری برای صورت مثلثی

اگر صورت شما مثلثی شکل است هم مو های چتری صاف پرپشت و هم موهای چتری صاف کم پشت برای شما مناسب است زیرا این مدل موها باعث می شوند صورت شما متعادل تر به نظر برسد.

موی چتری

مدل چتری برای صورت لوزی

صورتهای لوزی شکل هم می توانند از انواع موهای چتری با خیال راحت استفاده کنند زیرا این مدل مو در هر شکلی برای صورت آنها مناسب است.

آموزش کوتاهی چتری فشن

اموزش کوتاه کردن مو مدل چتری فشن به این صورت است که ابتدا موها را به سمت جلوی صورت شانه بزنید. بهتر است موها کاملا تمیز و خشک باشد تا نتیجه کار بهتر از آب در بیاید. سپس با استفاده از شانه دم باریک، یک مثلث روی سر ایجاد کنید. این مثلث را باید با توجه به اینکه می خواهید اندازه چتری چقدر باشد، انتخاب نمایید. سایر قسمت های مو را با کلیپس ببنیدید تا با این مثلث ترکیب نشوند.

حالا دنباله مثلثی مو را در مقابل چشم ها گرفته و یک بار آن را بپیچانید. این کار باعث می شود تا قسمت مرکز چتری، کوتاه تر از اطراف آن شود و مدل مو چتری حالت فشن به خود بگیرد. موها را بین دو انگشت خود نگه دارید و سپس آن را با قیچی کوتاه کنید. نحوه چتری زدن موها بسیار آسان است. کافیست این مراحل را مو به مو انجام دهید.

کشیدن طرح حنا روی دست و پا در منزل | آموزش گام به گام طراحی تتوی موقت خانگی

اموزش چتری مو بدون کوتاهی

اگر از طرافداران مدل مو چتری هستید اما از طرفی هم نمی خواهید ریسک کوتاه کردن جلوی مو را قبول کنید، می توانید از روش بدون نیاز به کوتاهی آن استفاده کنید. اموزش مو چتری بدون کوتاهی بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که موهای بلندی دارند. چون برای این که جلوی مو به صورت چتری به نظر برسد باید از پشت مو کمک بگیرید.

به این صورت که موها را به صورت دم اسبی در بالای سر بسته و دنباله آن را روی پیشانی بریزید. سپس موها را به صورت گوجه در بالای سر ببندید. برای این کار باید از یک کش دیگر استفاده کنید.

چگونه چتری کوتاه کنیم که مدل آن کج باشد؟

برای این که مدل مو چتری شما حالت کج پیدا کند، باید آن را کمی متمایل به سمت خواب موها شانه کرده و سپس کوتاه کنید. مهمترین نکته در آموزش کوتاهی چتری کج این مورد است که باید قیچی را به صورت زاویه دار در دست بگیرید.

موی چتری

استفاده از مدل مو چتری در کنار انواع شینیون یک مدل مو بسیار زیبا و جذاب برای حضور در مهمانی های گوناگون است.

آموزش کوتاه کردن مو مدل چتری بلند

کوتاه کردن مو با مدل چتری بلند نیز به این صورت است که قسمت جلوی موها به صورت چتری کوتاه شده و اطراف آن یک لایه باریک از موها را انتخاب کرده و اجازه می دهیم که قد آن کمی بلندتر باشد. برای این کار باید پس از این که بخش چتری مو را کوتاه کردید، دو تکه مو به طور موازی از اطراف آن جدا کرده و کمی بلندتر از قد چتری کوتاه کنید.

آموزش حالت دادن چتری مو

یکی از مدل موهایی که اخیرا ترند شده است، چتری حالت دار است. برای این مدل مو فرقی نمی کند که اندازه موهایتان کوتاه باشد یا بلند، باید چتری ها کاملا صاف باشند. سپس موهای اطراف و پشت سر را با استفاده از اتو مو یا بابلیس کمی حالت می دهیم. مدل مو چتری بلند یکی از انواع مدل هایی است که حالت دادن و بابلیس کشیدن، آن را بسیار شیک و زیبا می کند. این مدل مو را می توان در هر موقعیت و مراسمی به کار برد.

قبل از حالت دادن به موها، ابتدا از کمی کرم مو استفاده کنید تا موها راحت تر و سریع تر حالت بگیرند. سپس از اتو مو یا بابلیس برای حالت دار و مواج کردن موها استفاده کنید. در پایان کار برای افزایش ماندگاری حالت موها، از اسپری تافت کمک بگیرید. یکی دیگر از روش های حالت دادن به موها، بافتن آن هاست.

موی چتری

اگر دسترسی به اتو مو یا بابلیس ندارید و می خواهید موهایتان را مواج کنید، کافیست ابتدا کمی کرم مو به آن زده و سپس موها را بافت کلاسیک بزنید. بگذارید موها چند ساعت به همان حالت بمانند و سپس بافت مو را باز کنید. خواهید دید که موهای شما به خوبی مواج شده اند. حالا می توانید از تافت برای ماندگاری بیشتر حالت مو استفاده کنید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

10 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *