گلس گوشی از خط و خش و شکستگی صفحه موبایلتان جلوگیری می کند. گلس ها فقط تا زمانی که سالم هستند می توانند از صفحه گوشی تان محافظت کنند. بنابراین در صورت شکستگی گلس باید فورا برای تعویض آن اقدام نمایید. روشی که به کمک آن می توانید گلس گوشی تان را بدون دردسر و ایجاد حباب تعویض کنید در این مقاله از تکنولوژی پارس مگ بخوانید.

فهرست محتوا نمایش

گلس گوشی چیست؟

گلس نوعی محافظ شفاف است که روی صفحه نمایش گوشی می‌چسبد و اجازه نمی‌دهد آسیبی به صفحه نمایش برسد. می‌دانید که صفحه‌ی گوشی بسیار حساس است. قیمت زیادی هم دارد. اگر ناخودآگاه از دست‌تان بیفتد و یا ضربه‌ای به آن وارد شود احتمال آسیب دیدن آن بسیار زیاد است. از طرفی استفاده مداوم از گوشی و ساییده شدن صفحه داخل جیب باعث ایجاد خط و خش روی صفحه می‌شود.

گوشی شکسته - گلس گوشی

سنسورهای تاچ یا لمسی گوشی هم روی صفحه نمایش قرار دارند و کوچکترین فشار یا ضربه‌ای این سنسورها را مختل می‌کند. احتمالا شما هم تا حالا تجربه‌ی ضعیف شدن تاچ گوشی را داشته‌اید. راحت نمی‌توان با گوشی کار کرد. لمس آن تاخیر دارد و بسیار آزاردهنده است. اما با یک گلس چنین اتفاقی نمی‌افتد.

گلس یک محافظ صفحه نازک و شفاف است. روی صفحه نمایش می‌چسبد و به عنوان یک پوشش جلو ضربات، خط و خراش و فشار را می‌گیرد. وضوح بالایی دارد و اگر ضخامت آن کم باشد عملا احساس نمی‌کنید که روی صفحه نمایش گوشی گلس نصب کرده‌‌اید.

آیا گلس برای گوشی لازم است؟

می‌دانید که گوشی‌های مدرن از صفحه نمایش Corning Gorilla Glass استفاده می‌کنند. گوریلا گلس مقاومت بسیار زیادی دارد. می‌تواند جلو خط و خراش را بگیرد و در برابر ضربه هم مقاوم است. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر گوشی از دست‌تان بیفتد یا به یک جسم نوک‌تیز برخورد کند حتما و حتما سالم می‌ماند. در ضمن گوریلا گلس کاملا ضدخش نیست و در گذر زمان کم کم خط و خش‌هایی روی صفحه ظاهر می‌شوند.

صفحات معمولی هم که حتما به یک گلس نیاز دارند تا جلو خط و خراش و آسیب‌های احتمالی را بگیرد. به طور کلی برای اینکه نگرانی‌تان را بابت صفحه نمایش گوشی برطرف کنید نصب گلس بهترین و راحت‌ترین کار است. قیمت گلس موبایل هم در مقایسه با قیمت تعمیر و تعویض صفحه نمایش به مراتب کمتر است. با یک هزینه‌ی کم جلو بسیاری از مشکلات را می‌گیرید.

گلس - گلس گوشی

عمر گلس گوشی چه قدر است؟

عمر گلس با درجه مقاومت در برابر سایش DEGREE OF WEAR RESISTANCE سنجیده می‌شود. برای اکثر کاربران این سوال مطرح می‌شود که گلس موبایل را هر چند وقت یک بار می‌بایست تعویض کرد؟ به طورکلی بسته به مدل محافظ صفحه عمر برخی از گلس‌ها را می‌توان بین ۱ تا ۳ ماه در نظر گرفت.

گوشی موبایل هم طول عمر مشخصی دارد و قرار نیست که همیشه بتوان از آن استفاده کرد. پس از مدتی زمان اثر خود را گذاشته و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد. علاوه‌براین، چسب AB پشت آن نیز با گذشت زمان به آرامی کارایی خود را از دست می‌دهد.

بنابراین، حتی اگر بهترین محافظ صفحه‌نمایش را برای تلفن همراه خود خریداری کنید، توصیه می‌شود حداکثر هر شش ماه یکبار آن را تعویض کنید تا از ایمنی و محافظت گوشی خود اطمینان کامل داشته باشید؛ اما در مورد عمر گلس نانو مایع باید گفت که این قبیل گلس ها به سطح نمایشگر می‌چسبند و به مدت طولانی‌تری می‌توان از آنها استفاده کرد.

چگونه گلس گوشی را از صفحه نمایش جدا کنیم؟

اگر ناخن های بلندی دارید، می توانید بدون استفاده از ابزار جانبی، محافظ صفحه نمایش قدیمی را جدا کنید. در غیر این صورت، می توانید از وسایلی چون کارت اعتباری، خلال دندان و نوار چسب استفاده کنید. بهتر است پیش از دست به کار شدن، گارد موبایل یا قاب گوشی را هم جدا کنید تا جلو دست و پای شما را نگیرد.

نکته: قبل از شروع هر 3 روش ذکر شده، سشوار را با درجه حرارت کم و به مدت 15 ثانیه بر روی صفحه نمایش بگیرید تا چسب گلس گوشی شل شود.

جداسازی گلس گوشی بدون هیچ وسیله ای و تنها با دست

  1. به آرامی سعی کنید محافظ صفحه را از گوشه و با استفاده از ناخن انگشت خود بلند کنید. یک گوشه باید آن قدر شل شده باشد که بتوانید با دست این کار را انجام دهید.
  2. پس از پیدا کردن گوشه مناسب برای جداسازی، گلس را به آرامی به سمت بالا بکشید.
  3. به طور همزمان نقاط دیگر محافظ را جدا کنید تا از پاره شدن آن، قبل از لایه برداری به صورت کامل، جلوگیری شود. این فرایند را به آرامی انجام دهید تا محافظ صفحه نمایش تکه تکه نشود.

محافظ صفحه نمایش - گلس گوشی

جداسازی گلس گوشی با خلال دندان و کارت اعتباری

اگر ناخن های خود را به تازگی کوتاه کرده اید، بهتر است از وسایل دم دستی چون خلال دندان و یا کارت های اعتباری کمک بگیرید.

  1. با استفاده از یک خلال دندان و به آرامی یکی از چهار گوشه گلس را خم کنید. حتما نوک تیز خلال دندان را به سمت بیرون و بالای گوشی بکشید تا به صفحه نمایش گوشی آسیبی نرسد.
  2. پس از شل شدن گوشه گلس، از انگشتان دست برای کشیدن و دور کردن آن از تلفن همراه استفاده کنید.
  3. محافظ را از طرفین گوشی، لایه برداری کنید. به آرامی این کار را انجام دهید تا از پاره شدن گلس جلوگیری کرده باشید.
  4. یک کارت اعتباری را در شکاف ایجاد شده، قرار دهید تا به آرامی محافظ صفحه از تلفن همراه جدا شود.

جداسازی گلس بوسیله نوار چسب

نوار چسب نیز می تواند انتخاب مناسبی برای جدا کردن محافظ صفحه نمایش تلفن همراه باشد.

  1. یک تکه نوار چسب را به دور 2 انگشت خود لوله کنید. قسمت چسبنده نوار به سمت خارج باشد.
  2. نوار چسب را در گوشه ای از گلس قرار دهید. گوشه ای را انتخاب کنید که شکستگی و یا ترک خوردگی در نزدیکی آن وجود نداشته باشد.
  3. انگشتان خود را بلند کرده و به آرامی به سمت انتهای دیگر تلفن همراه حرکت دهید. اطمینان حاصل کنید که سطح گلس به میزان مساوی و یکنواخت به نوار، چسبیده باشد.

مشکلاتی که هنگام گلس انداختن پیش می آید

زمانی که می خواهید گلس گوشی را تعویض کنید یا برای اولین بار حتی گلس بی اندازید، با مشکلاتی رو به رو خواهید شد که کار را مقداری سخت خواهد کرد، حتی فروشندگان و تعمیرکاران بسیاری هم هستند که نصب گلس گوشی برایشان آزاردهنده است و ترجیح می دهند با این محصول بد قلق رو به رو نشوند. این مشکلات طاقت فرسا و آزار دهنده شامل چه چیزهایی می شوند؟

  • افتادن حباب زیر گلس گوشی
  • افتادن پرز زیر گلس گوشی
  • بلند شدن لبه های گلس گوشی
  • کج و نامنظم نصب کردن گلس گوشی

این مشکلات همیشه گریبان گیر اکثر کسانی است که می خواهند گلس نصب کنند، مخصوصا گلس گوشی هایی که صفحه نمایش خمیده دارند؛ اما در این مقاله راه های جلوگیری از رخ دادن این مشکلات را آموزش می دهیم و سعی می کنیم به آسان ترین روش این موضوع را به شما انتقال دهیم تا به راحتی گلس گوشی خودتان را عوض کنید.

تعویض گلس - گلس گوشی

نحوه چسباندن گلس محافظ بر روی صفحه نمایش گوشی

مرحله اول : صفحه گوشی هوشمند خود را تمیز کنید

در بسته‌بندی تمامی گلس‌های حرارت‌دیده، یک دستمال مرطوب برای از بین بردن اثر انگشت و همچنین یک دستمال خشک برای تمیز کردن صفحه نمایش پیدا خواهید کرد. به علاوه یک برچسب کوچک نیز برای از بین بردن گرد و غبار خواهید یافت.

توصیه می‌شود که این مراحل را روی یک میز تمیز و بدون گرد و خاک انجام دهید و در صورتی که حیوان خانگی دارید، با فاصله از آنها این کار را انجام دهید تا از قرارگرفتن موهای آنها بر روی گوشی جلوگیری شود.

مرحله دوم : گلس حرارت دیده را به درستی بر روی گوشی قرار دهید

ابتدا باید برچسب محافظ قسمت چسبناک پشت گلس را بردارید. مطمئن شوید که تا قبل از قرار دادن گلس بر روی صفحه گوشی، هیچ گرد و خاکی بر روی قسمت پشت گلس قرار نگیرد. در این مرحله باید دقت کنید تا گلس را دقیقا مطابق با بریدگی‌های گوشی روی آن قرار دهید. در آخر، قسمت میانی گلس خود را بفشارید تا به خوبی به گوشی شما چسبیده شود.

اگر قبل از نصب گلس بر روی گوشی، قسمت چسبنده آن دچار گرد و غبار شد، باید مجددا از مرحله اول شروع کرده و با استفاده از برچسب کوچکی که همراه گلس ارایه شده، گرد و غبارها را بدون آسیب زدن به چسبندگی گلس از آن جدا کنید.

مرحله سوم : حباب‌های سر سخت را پاک کنید

آیا گلس شما به خوبی بر روی گوشی‌تان قرار گرفته است، اما تعدادی حباب زیر آن می‌بینید؟ جای نگرانی نیست! شما می‌توانید با استفاده از یک کارت پلاستیکی یا یک پارچه نرم، بدون خراشیدن گلس، حباب‌ها را از زیر آن پاک کنید.

بعد از این مرحله، کار تمام شده است. به همین سادگی! حالا صفحه نمایش گوشی شما با استفاده از گلس محافظت می‌شود. این روش برای تمامی گوشی‌های موبایل قابل استفاده است و پس از انجام آن می‌توانید گوشی خود را به صورت معمولی و بدون ریسک استفاده کنید.

چرا زیر گلس گوشی حباب می افتد؟

حباب افتادن زیر گلس گوشی یکی از عذاب آور ترین و رایج ترین مشکلاتی است که حین گلس انداختن رخ می دهد، زمانی هم که حباب زیر گلس بی افتد و گلس را بچسبانید، دیگر نمی توانید گلس را از صفحه جدا کنید و بچسبانید. زیرا گلس ها یک چسب مخصوص محکم دارند که اگر بار اول آن را از صفحه جدا کنید دیگر به خوبی بار اول محکم نمی شود و احتمال بلند شدن گلس از روی صفحه در مدت کم بالا می رود.

از بین بردن حباب گلس - گلس گوشی

دلیل اصلی حباب افتادن زیر گلس گوشی بد نصب کردن آن است، اگر دقت نکنید و تمام هوای بین گلس و صفحه را تخلیه نکنید و گلس را نصب کنید، نمی توانید پس از آن حباب ها را به خوبی خالی کنید و باعث صدمه زدن به گلس و همچنین ضعیف شدن چسب گلس می شود. همچنین زمانی که نتوانید گلس گوشی را به درستی نصب کنید اگر بهترین مارک گلس هم خریده باشید باز صفحه شما چند رنگ می شود و فکر می کنید گلس تقلبی بوده، اما درست نصب کردن گلس این مشکلات را به وجود نمی آورد.

یکی دیگر از دلایل حباب افتادن زیر گلس گوشی هنگام نصب آن بی کیفیت بودن آن گلس است، زمانی که گلس مورد نظرتان بی کیفیت و از مارک های متفرقه باشد، در نتیجه سطح صاف و صیقلی ندارند و به دلیل چسب ضعیفی که دارند  نمی توانید به خوبی با گلس بازی کنید تا حباب ها خالی شود. همچنین متفرقه بودن گلس باعث می شود اندازه آن متناسب با سایز نمایشگر گوشی شما نباشد و همچنین باعث چند رنگ شدن نمایشگر شود.

از دیگر دلایلی که باعث می شود زیر گلس هوا بگیرد، استفاده از قاب های لبه دار است، قاب هایی که به اصطلاح قاب ۳۶۰ درجه نامیده می شوند باعث می شوند به گلس فشار بیاید و گلس از سمت لبه ها بلند شود و حباب زیر آن قرار بگیرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم یا از قاب های ۳۶۰ درجه استفاده نکنید یا زمانی که گلس می اندازید تا چند روز از قاب ۳۶۰ استفاده نکنید تا چسب گلس به خوبی به صفحه بچسبد و به راحتی جدا نشود.

نحوه از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

برای حل مشکل حباب افتادن زیر گلس گوشی پنج روش بسیار راحت را توضیح می دهیم تا بتوانید در هنگام نصب گلس حباب های زیر گلس را در بیاورید.

  • گلس را از روی صفحه بلند کنید

زمانی که برای بار اول گلس را می چسبانید ممکن است هوای زیادی زیر گلس بماند و باعث ایجاد حباب در بین صفحه و گلس بشود، برای این که از شر حباب ها راحت شوید یک بار گلسی که چسباندید را بلند کنید. همانطور که گفتیم گلس های بی کیفیت چسب ضغیفی دارند و اگر یک بار آن را جدا کنید برای بار دوم به احتمال زیاد بعد از چند روز گلس بلند می شود.

پس سعی کنید از گلس با کیفیت استفاده کنید و گلس را به آرامی توسط یک تیغ از دو گوشه پایین جدا کنید و به سمت بالا ادامه دهید. دقت کنید که گلس را سریع نکنید و فشاری به آن وارد نکنید، به آرامی آن را بلند کنید و اگر گلس قابل شست و شو است آن را بشویید. سپس صفحه گوشی را کامل با دستمال مرطوب شده یا دستمال الکلی پاک کنید، می توانید از دستمال آغشته به شیشه پاک کن هم استفاده کنید.

حالا یک تیکه چسب نواری بردارید و آرام به صفحه گوشی بزنید تا نمایشگر مقداری چسبناک شود، حالا به آرامی گلس را نصب کنید و دقت کنید که دوباره هوا به زیر آن نیوفتد.

عوض کردن محافظ گوشی - گلس گوشی

  • حباب گیری گلس با استفاده از کارت

توصیه می کنیم در بار اول دقت کنید تا حباب کمتری زیر گلس جمع شود و مجبور به بلند کردن دوباره آن نباشید، زمانی که حباب ها بیش از حد باشند نمی توانید هوا را به کمک کارت جدا کنید، اما وقتی حباب ها کم باشند می توانید به کمک یک کارت بانکی و یا کارت شناسی حباب های زیر گلس را بدون بلند کردن آن برطرف کنید.

برای این کار یک کارت بردارید و لبه تخت آن را در مرکز گلس روی گوشی قرار دهید، توجه کنید که گوشه نوک تیز کارت را به هیچ وجه روی گلس قرار ندهید وگرنه باعث خط افتادن و حتی صدمه زدن به خود صفحه گوشی هم می شود.

از مرکز گلس به سمت طرفین به آرامی کارت را بکشید تا حباب ها از زیر گلس خارج شوند، این کار را انقدر تکرار کنید تا حبابی زیر گلس نماند اما دقت کنید کارت را آرام روی صفحه بکشید و فشار زیادی به گلس وارد نکنید تا هم صدفه وارد نشود و هم گلس محکم نچسبد و هوا زیر گلس گیر کند.

  • گرفتن حباب زیر گلس با دست

یکی از روش های بسیار آسان و کم ریسک که معمولا برای حباب های کم و ریز جواب گو است، استفاده از انگشتان دست برای گرفتن حباب زیر گلس است. پیشنهاد می کنیم اگر حباب های زیر گلس کم هستند انگشتتان را روی گلس در پشت حباب قرار دهید، سپس به آرامی و مقداری فشار حباب را به نزدیکترین راه خروج از زیر گلس هدایت کنید. توجه کنید که بیش از حد انگشتتان را فشار ندهید تا باعث وارد شدن صدمه به نمایشگر گوشی نشود.

  • گرفتن حباب گلس به کمک مایع UV

شاید در گوشی فروشی ها دیده باشید که زمانی که می خواهند گلس روی گوشی نصب کنند از یک مایع بخصوصی برای این کار استفاده می کنند. مایع UV در پک گلس های مارک خوب وجود دارد و یا لوازم جانبی فروشی ها هم ازین نوع مایع می فروشند. این مایع به گوشی صدمه ای وارد نمی کند و مخصوص چسباندن گلس به صفحه است. برای استفاده از این مایع برای گرفتن حباب گلس یک گوش پاک کن را به مقداری از این مایع آغشته کنید و به لبه گلس چسبانده شده بمالید، سپس با انگشت حباب را به بیرون هدایت کنید.

اگر مایع وارد زیر گلس نشد، گوشه ای که نزدیک به حباب است را بلند کنید تا مایع به زیر گلس نفوذ کند و با انگشت به آرامی حباب را به بیرون هدایت کنید، در آخر مایع اضافه روی گوشی را دستمال خشک کنید و با کارت به آرامی روی گلس بکشید تا گلس محکم به صفحه بچسبد.

  • گرفتن حباب به کمک روغن

همانطور که در روش قبلی گفتیم، به کمک مایع UV می توانید حباب زیر گلس را بیرون بکشید، اما شاید مایع UV در دسترس نباشد، پس می توانید به کمک روغن زیتون این کار را انجام دهید. ابتدا یک گوش پاک کن بردارید و نوک آن را به مقدار خیلی کم روغن آغشته کنید و به آرامی روی لبه گلس که به حباب نزدیک است بمالید، سپس با انگشت حباب را به سمت بیرون برانید.

اگر کارساز نبود لازم است مقداری گوشه گلس را با تیغ بلند کنید تا روغن به زیر گلس کشیده شود و هوا را پر کند، سپس به آرامی با کارت یا انگشت از مرکز گلس به سمت لبه گوشی بکشید تا هم روغن و هوا از زیر گلس خارج شود و هم گلس محکم به صفحه بچسبد.

حالا سریعا روغن باقیمانده را به کمک دستمال پاک کنید، نگران نباشید روغن زیتون تا زمانی که در حد خیلی کم توسط گوش پاک کن استفاده شود هیچ ضرری برای گوشی ندارد، تنها دقت کنید که روغن زیتون را روی گوشی نریزید یا گوش پاک کن را زیاد روغنی نکنید که روغن از آن چکه کند.

گلس نانو - گلس گوشی

چجوری می توانیم پرز زیر گلس را دربیاوریم ؟

محیطی که در آن گلس می اندازید خیلی مهم است، بهتر است در اطراف شما اگر کولر یا پنکه روشن است آن را خاموش کنید تا پرز و آلودگی روی هوا پخش نشود، همچنین نصب گلس در محیط های مرطوب خیلی راحت تر است، پس اگر در خانه هستید می توانید داخل حمام این کار را انجام دهید.

  • گرفتن پرز زیر گلس با چسب

پرز گرفتن با چسب نواری رایج ترین روش برای نصاب های گلس است، در این روش ابتدا ببینید که حباب ها در گوشه گلس است یا در مرکز، اگر در مرکز بود کاملا گلس را جدا کنید، اما اگر در گوشه های گلس بود به آرامی آن گوشه را بلند کنید و چسب را وارد کنید.

حالا یک تکه چسب ۵ تا ۶ سانتی جدا کنید و دو گوشه آخر آن را با دو انگشت اشاره و شست بگیرید، سپس آن سر آزاد آن را به آرامی روی صفحه بزنید و بلند کنید، سعی کنید ضربات آرام ولی سریع باشد که چسب شیشه ای کاملا به صفحه نچسبد؛ دقت کنید که پرز های روی گلس هم به همین شکل می توانید جدا کنید.

  • گرفتن پرز زیر گلس با خلال دندان و گوش پاک کن

برای گرفتن پرز زیر گلس می توانید از خلال دندان هم استفاده کنید، اما به شرطی که به آرامی این کار را انجام دهید تا خط و خش روی گلس نیوفتد. گلس به دلیل لایه چسبناکی که دارد ممکن است پرز بگیرد و هنگام نصب به چشم بیاید، می توانید با چسب نواری هم این پرزهای چسبیده به چسب گلس را جدا کنید اما خلال دندان هم می تواند گزینه خوبی باشد.

برای این کار باید یک خلال دندان را بردارید و گلس را از گوشی جدا کنید، سپس به آرامی که خط نیوفتد و گلس را سوراخ نکند پرزها را به آرامی از روی گلس جدا کنید. یکی دیگر از وسایلی که برای جدا کردن پرز از گلس به کار می آید، گوش پاک کن است. به کمک گوش پاک کن هم می توانید پرز را از روی صفحه پاک کنید اما به دلیل نخ هایی که خود گوش پاک کن دارد نمی توانید آن را به گلس که چسب دارد بزنید.

  • پاک کردن صفحه نمایش از پرز و آلودگی

در حقیقت اولین کاری که در هنگام نصب گلس باید انجام دهید، پس از جدا کردن گلس تمیز کردن نمایشگر گوشی است. برای تمیز کردن نمایشگر گوشی به یک دستمال آغشته به مایع شیشه پاک کن یا الکل نیاز داریم. دستمالی که استفاده می کنید سعی کنید همان دستمال داخل جعبه گلسی که می خرید باشد یا از دستمال عینک تمیز استفاده کنید، اگر به هیچ کدام این ها دسترسی نداشتید می توانید از دستمال کاغذی هم استفاده کنید.

دقت کنید که به هیچ عنوان مایع شیشه پاک کن یا الکل را به طور مستقیم به گوشی نزنید زیرا هیچ گوشی هوشمندی تا به حال گواهی ضد الکل و مایع شوینده دریافت نکرده است؛ پس حواستان باشد که حتما دستمال را به مقداری از مایع ذکر شده آغشته کنید و در حدی زیاد نباشد که از دستمال چکه کند و قطراتش روی صفحه گوشی حرکت کند. سپس به آرامی صفحه را پاک کنید تا تمیز شود و هر پرزی که باقی ماند با چسب شیشه ای آن ها را جدا کنید.

بهترین محافظ صفحه گوشی - گلس گوشی

ویژگی های یک گلس خوب چیست ؟

یک گلس خوب چه ویژگی های باید داشته باشد؟ شاید جواب این سوال پیش خودمون باشد بستگی به شما دارد که گلس خوب را چگونه معرفی کنید، برخی گلس خوب رو محافظت 100%از صفحه نمایش گوشی خودشون میدانند و برخی هم شاید برای زیبایی!!! معیار های زیادی برای شناسایی یک محافظ صفحه نمایش گوشی وجود دارد که در ادامه توضیح های مفصلی خواهیم داد.

  • سختی 9H

حتما هنگام خرید گلس با این اصطلاح آشنا شده اید اما این سختی به چه معناست؟ این اصطلاح بیشتر به این معناست که اگر با یک مداد با ضخامت 9Hبر روی گلس کشیده شود هیچ خراشی بر روی آن نمی افتد ودرواقع نشان از ضد خط وخش بودن آن محافظ میباشد.

  • روکش نانوی ضد چربی Oleophobic Nano-coating

شاید برای شما پیش اومده که دستتون چرب و چیلی بوده و بعد به گلس زده اید! با این کار اثر انگشتتان بر روی گلس میماند، گلس شیشه ای (حرارتی ) بر خلاف گلس پلاستیکی اثر انگشت رو به خودش جذب میکند روکش نانو ضد چربی یک قابلیت و ویژگی است که با کمک آن چربی دیگر بر روی گلس نمی ماند و ضد اثر انگشت است.

  • لایه حریم خصوصیPrivacy Layer

اگر میخوایید در مترو، وقتی که شما گوشی تون رو چک میکنید یا میخواید فیلیمی ببینید کسی دیگری نگاه نکند میتوانید از ویژگی لایه حریم خصوصی استفاده کنید این ویژگی بسیار کارآمد و مفید است و در ادامه مقاله توضیحات بیشتری خواهیم داد.

  • شفاف و یکدست بودن

از خصوصیات یک گلس خوب میتوان به شفاف ویکدست بودن آن اشاره کرد. به طور حتم هیچ کس نمیخواهد گلس ، صفحه نمایش گوشی رو کدر و تار نشان دهد یا اینکه صفحه پر از حباب های شود که واقعا آزار دهنده است.

  • نصب آسان

نصب یک گلس همیشه از مشکلات خریدران بوده و هست، اگر یک گلس نصب آسان و راحتی داشته باشد خیلی بهتر است تا یک گلسی که باید برای نصب هفت خوان رستم رو طی کند.

تمیز کردن گوشی - گلس گوشی

انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

گلس ها انواع مختلفی موجود در بازار دارند که ما میخواییم معروف ترین ها را مورد نقد و بررسی قرار بدهیم.همان طور که گفتیم نیاز به محافظ صفحه نمایش از واجبات است، در این قسمت با انواعی از گلس ها آشنا میشویم و هر کدام رو به صورت خلاصه بار یه توضیح مختصری میدهیم. از انواع گلس ها که میخواهیم در این مقاله به آنها بپردازیم شامل: نوع مات، نوع براق ، نوع TPU، نوع پرایوسی ، نوع فول کاور ، نوع 2d , 3d،نوع UV، نوع PET و نوع Nano Liquid میباشد.

  • محافظ صفحه نمایش مات (matte)

محافظ صفحه نمایش یا گلس از نوع مات در واقع یک محافظ کامل در برابر تمامی آسیب های احتمالی است واز امکانات آن میتوان به ضد ضربه و ضد خش بودن اشاره کرد . البته از دیگر مزایای آن تاثیر نداشتن نور آفتاب بر روی صفحه نمایش گوشی شما است به صورتی که نور برگشتی آفتاب رو به سمت چشم های شما نمیفرسته و یا عمل انعکاس نور به شدت پایین میاره ، در ضمن اسم دیگر این نوع، محافظ صفحه نمایش “ضد تابش نور “هم میگویند. تا آنجایی که من خبر دارم این نوع از گلس در کشور ما نایاب یا کم است.

  • گلس گوشی براق

این نوع از گلس زیبایی خاص و منحربه فردی به گوشی شما میدهد و باعث درخشانی صفحه نمایش گوشی شما میشود، از دیگر نکات مثبت آن میتوان به صاف وصوف بودن آن هم اشاره کرد. اگر مایعات، روغن ، یا نوشیدنی، رد اثر انگشت و گرد وغباری بر روی گلس نوع براق بشیند میتونید با یک دستمال مرطوب به راجتی صفحه نمایش خود رو تمیز کنید.ضخامت این نوع از گلس ها به طور باور نکردنی نازک و o/33میلی متر استک ودوام ومقاومت فوق العاده در مقابل ضربات و خراش ها دارد، اسم دیگر این محصول که به آن معروف است “شیشه ای” است.

  • محافظ صفحه نمایش پرایوسی(privacy)

این نوع از گلس خیلی در نظر من جالبه!! طراحی نوع پرایوسی به گونه ای است فقط خودتان میتونید صفحه نمایش گوشی رو مشاهده کنید و دیگران چیزی جز سیاهی نمی بینند:)برای مثال میتونید دیگه تو مترو پیامک بدهید، فیلم ببینید، اینستا رو چک کنید، بدون اینکه دیگه مزاحمی در حال چک کردن گوشی شما باشد. یک مزیت و فرق این نوع با انواع دیگر گلس ها خصوصی کردن صفحه نمایش برای شما و از ویژگی های دیگر آن میتوان به کاهش نور آبی و پوشش ضد تابش نور اشاره کرد همچنین آنها در برابر ضربه و ضد خش ، حساسیت به لمس 100٪ را حفظ کرده و دارای یک پوشش اولئوبوبیک برای کاهش اثر انگشت و علائم لک هستند.

  • گلس گوشی TPU

گلس TPUچیست؟استقبال زیادی از این نوع محافظ صفحه نمایش نمیشود، چون دارای دردسرهای زیادی است که از مهم ترین آنها میتوان به نصب سخت آن اشاره کرد، برای نصب این پلاستیک انعطاف پذیر باید از اسپری استفاده بکنیم و یا حباب های زیادی که تشکیل میشه رو صاف بکنیم!

و همه ی این علت ها باعث میشه که کاربر احساس راحتی نداشته باشد (به خاطر بافت پلاستیکی آن ) از مزیای این نوع محافظ میتونم بگم که در برابر خط و خش مقاوم است و از بعضی از گلس ها بهتر و پر کاربردتر است و قیمت کاملا ارزانی دارد وبیشتر به درد گوشی های ارزان قیمت و قدیمی میخورد، استفاده از این نوع گلس برای محافظت از صفحه نمایش گوشی پیشنهاد نمیشود.

گلس شکسته - گلس گوشی

  • محافظ صفحه نمایش PET

این نمونه از محافظ صفحه نمایش هم طرفدار زیادی ندارد و یک رده پایین تر از نوع محافظ صفحه نمایش TPUاست، جنس این گلس از پلاستیک است و میزان محافظت آن در برابر خط وخش و ضربه بسیار پایین است به گونه ای که اگر گوشی از دستانتان رها بشود به طور حتم صفحه نمایش دچار آسیب میشود، از مزایای این نوع میتونم به قیمت ارزان ،شیک وساده بودن ، راحتی استفاده و با داوم بودن آن اشاره بکنم، اما پیشنهاد خوبی برای محافظت از صفحه نمیباشد.

  • محافظ صفحه نمایش UV

یکی از محافظ صفحه نمایشی که برای حل کردن مشکل گوشی های خمیده روانه بازار شده و ایرادی از قبیل پوشش ندادن کل صفحه و یا گرد وغبار رفتن به زیر گلس را سروسامان داده است. پس میتوان از نقاط قوت این مدل پوشش سراسری و سفت ومحکم بودن آن را مطرح کرد، این مدل از محافظ ها، دارای یک مایع مخصوص میباشد که جزوی از مراحل نصب این گلس بر روی صفحه نمایش گوشی میباشد.

گفته میشود که نصب این گونه از گلس ها آسان میباشد اما درواقع این گونه نیست نظرات بسیاری از کاربرانی که از این محصول استفاده کرده اند نشان میدهد که توانایی نصب این گلس را ندارند و باعث خرابی بخش های دیگر گوشی مثل اسپیکر ها شده است. از نقاط ضعف این مدل میتوان به قیمت گران ، نصب سخت و دشوار اشاره کرد.

  • گلس گوشی نانو Nano Liquid

یکی از محبوب ترین محافظ صفحه نمایش (گلس) را میتوان Nano Liquid در نظر گرفت بسیار با دوام در برابر تمامی آسیب ها وحوداث های احتمالی میباشد و این نوع از گلس بر روی شیشه ی صفحه نمایش میچسبد و رابطه ای با صفحه نمایش ایجاد میکند که باعث تقویت نمایش میشود، اگر هر گونه نوشیدنی و مایعات بر روی این گلس ریخت نگران نباشید چون به راحتی از خودش عبور میده چون جنسش از نانو هست از مزیت و ویژگی های خوبش میشه به ضد خط وخش ، ضد آب، کاربرد آسان ، استفاده طولانی مدت و نداشتن حباب اشاره کرد.

گلس ضد خش - گلس گوشی

  • محافظ صفحه نمایش 3D ,2D

شاید یک اصطلاح باشد که به صورت کاملا فرضی بخش های مختلف یک گلس را تقسیم بندی بکنند و آن را به عنوان دو بعدی ، سه بعدی و یازده بعدی به فروش برسانند اما اینگونه نمیباشد، اگر میخواهید از گلس 2Dاستفاده کنید این نوع دارای سطحی صاف بوده و تمام صفحه را به خوبی نمایش میدهد ،ونوع 3D که در آن انحنایی در لبه ها مشاهده میشود که از محافظت تمام صفحه خودداری میکند،از این نوع محافظ صفحه نمایش ها بیشتر برای زیبایی استفاده میشود و نسبتا قیمت گران تری دارند، درکل محصولی شیک و زیبا است و مخصوص کسانی مه به زیبایی اهمیت میدهند.

  • گلس گوشی فول کاور

همان طور از نامش پیداست به صورت کامل تمام صفحه را پوشش میدهد و این یک نقطه مثبت برای این نوع از گلس است،از مزیت ها میتونم به دوام بسیار بالایی که دارد وضد لک و ضد اثر انگشت آن ، نصب آسان و همچنین ضد حباب و راهبری آسان آن اشاره کنم و درکل میتونه در محافظت از صفحه گوشی شما نقش بسزایی رو داشته باشد.فول کاور همچنین بسیار پر فروش در بازار کشور است و در ابعاد 3Dوابعاد دیگر ساخته میشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید