مجموعه ای از عکس منظره برفی با کیفیت بالا برای تصویر زمینه کامپیوتر و پروفایل را برایتان جمع آوری کرده ایم. این کلکسیون زیبا و دیدنی را در این بخش از لنز پارس مگ مشاهده نمایید و لذت ببرید.

جاده ی برفی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا کلبه ی برفی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا رودخانه برفی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا عکس کوهستان - عکس منظره برفی با کیفیت بالا طبیعت برفی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا جنگل های گیلان - عکس منظره برفی با کیفیت بالا عکس زیبای طبیعت - عکس منظره برفی با کیفیت بالا گوزن - عکس منظره برفی با کیفیت بالا جنگل برفی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا آدم برفی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا روباه - عکس منظره برفی با کیفیت بالا منظره ی دریا - عکس منظره برفی با کیفیت بالا تک درخت برفی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا ییلاقات ماسال - عکس منظره برفی با کیفیت بالا دریاچه یخ زده - عکس منظره برفی با کیفیت بالا جاده ی پوشیده از برف - عکس منظره برفی با کیفیت بالا شفق قطبی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا درخت کاج - عکس منظره برفی با کیفیت بالا بچه ی خوشگل - عکس منظره برفی با کیفیت بالا دریاچه - عکس منظره برفی با کیفیت بالا مسیر برفی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا کلبه ی چوبی - عکس منظره برفی با کیفیت بالا قطب شمال - عکس منظره برفی با کیفیت بالا برف باریدن - عکس منظره برفی با کیفیت بالا برف سنگین - عکس منظره برفی با کیفیت بالا دانه ی برف - عکس منظره برفی با کیفیت بالا

عکس منظره برفی با کیفیت بالا

نکات مهم برای رانندگی در زمستان و برف

مسیر را بررسی کنید

قبل از سفر در فصل زمستان مسیر خود را چک کنید. از مواردی که قبل از سفر در زمستان باید از آنها آگاهی داشته باشید اطلاعات ترافیکی، وضعیت آب و هوایی و وضعیت جاده ها هستند.بنابراین پیش از شروع سفرِ خود برنامه ریزی کنید و شرایط آب وهوایی و ترافیکی جاده ها تا مقصدتان را بررسی کنید و اطلاعاتی از شرایط آب و هوایی و دمای مناطقی که از آن ها عبور می کنید، بیابید تا در صورت برفی بودن این مناطق قبل از سفر آمادگی کافی را داشته باشید. شما می توانید با تماس با شماره تلفن گویای 141 از وضعیت راه ها، محدودیت های ترافیکی و… مطلع شوید.

وسایل ضروری به همراه ببرید

مسافرت در فصل زمستان سختی های زیادی دارد و شما ممکن است در جاده در برف و کولاک گیر کنید و ناچارا برای مدتی در خودرو بمانید یا در جایی اقامت کنید. پس باید وسایلی مانند لباس های گرم، غذا، چراغ قوه، پتو، پاوربانک، رادیو، بیل، کیت کمک های اولیه و تایر زاپاس و وسایل ضروری دیگر را در صندوق خودرو خود قرار دهید. همچنین لباس شبرنگ و چراغ قوه را نیز به همراه خود ببرید.

خودرو را تمیز نگه دارید

در زمستان خودرو خود را تمیز کنید و برف یا یخ روی خودرو به خصوص شیشه ها را تمیز کنید زیرا برف و یخ روی شیشه ها سبب کاهش دید شما در حین رانندگی می شود و می تواند خطرناک باشد. توجه کنید هیچ گونه آلودگی روی چراغ های خودرو وجود نداشته باشد.

با تمیز کردن خودرو خود در فصل زمستان از زنگ زدن بدنه جلوگیری کنید. اگر در زمستان به دل جاده های برفی زده اید پس از بازگش از سفر خودروتان را به کارواش ببرید زیرا شرکت های راهسازی از نمک برای آب کردن یخ های روی جاده استفاده می کند و این نمک روی سطوح فولادی، آلومینومی و پلاستیکی خودرو اثر میگذارد.

خودروتان را به لاستیک های مناسب مجهز کنید

اگر قصد دارید در زمستان به مسافرت بروید برای حفظ جان خود و سرنشینان خودرو، ماشین خود را به لاستیک های مناسب زمستان مجهز کنید زیرا اگرتایرها چسبندگی نداشته باشند، نمی توان در جاده آنها را به خوبی کنترل کرد و دائما به این طرف و آن طرف لیز می خورد پس بهترین لاستیک ها را برای خودروتان خریداری کنید تا خودرو پایداری خود را در جاده حفظو از لغزندگی تایرها جلوگیری شود.

قبل از سفر خودروی خود را آماده کنید

قبل از سفر در فصل زمستان خودرو خود را آماده کنید و عملکر خودروتان را از نظر کارکرد درست باتری، بخاری، برف پاک کن، مایعات موجود، درز پنجره ها، آینه های جانبی، چراغ های جلو و … مورد بررسی قرار دهید.

زنجیر چرخ فراموش نشود

برای جلوگیری از لیزخوردن خودرو از زنجیر چرخ استفاده کنید. قبل از سفرِ خود برای یادگیری حداقل یک بار زنجیر چرخ ببندید تا در طول سفر خود دچار مشکل نشوید.از زنجیرچرخ، فقط برای تردد در جاده هایی که برروی آن ها برف به شکلی فشرده قرار گرفته است؛ استفاده کنید. در صورت نادیده گرفتن این توصیه سیستم تعلیق و… خودروی شما آسیب خواهد دید.

نور چراغ ها را بررسی نمایید

در زمستان و رانندگی در هوای برفی دید راننده کاهش می یابد بنابراین قبل از سفر باید نور چراغ های خودرو، نور پایین، نور بالا و چراغ مه شکن خودرو را بررسی کنید. دقت کنید که شدت نور در زمان رانندگی در شرایط برفی سبب می شود نور در چشمتان بازتاب کند و این برایتان خطرناک است.

سلامت باتری را بررسی کنید

قدرت باتری در هوای سرد زمستان کاهش می یابد بنابرین در این شرایط باید زمان بیشتری برای راه اندازی یک موتور گازوئیلی یا دیزلی صرف نمود. قبل از شروع زمستان، وضعیت سلامت باتری خودرو را با استفاده از یک دستگاه multimeterبررسی کنید. برای بررسی ابتدا ماشینتان را خاموش کنید و دستگاه multimeter را روی ولتاژ DC تنظیم کرده و زبانه های آن را به پایانه های باتری وصل نمایید. اگر نمایشگر multimeter عدد 12.45 یا بیش از آن را نشان داد، باتری خودرو کامل شارژ شده است اما اگر عددی کمتر از 12.45 را نشان داد باتری در تامین قدرت مشکل دارد.

باک خودرو خود را پر کنید

در زمستان باک خودرو خود را پر کنید زیرا پر بودن باک خودرو شما مانع از ایجاد تراکم در لوله های سوختی و یخ زدگی می شود.

مایعات خودرو را چک کنید

قبل از سفر باید مایعات خودرو مانند ضد یخ و آب خودرو را مورد بررسی قرار دهید و به آن توجه کنید و مطمئن شوید هیچ گونه نشتی در مخازن این مایعات وجود نداشته باشد.

آماده شرایط اضطراری باشید

اگر در زمستان در جاده و برف و بوران گیر کردید، برای حفظ کردن خود، وسیله نقلیه و… از خودرو خود دور نشوید زیرا این کار سبب می شود گروه های امداد و نجات نتوانند سریعا شما را شناسایی و به شما کمک کنند، آنچه مسلم است گروه های امداد و نجات می توانند خودرو را سریع تر از نفر شناسایی کنند و به کمک بیایند.

در صورتی که خودرو خود را مکانی متوقف کردید، دور خودروتان مثلث های شب رنگ قرار دهید و یا به آنتن خودرو یا پنجره ها پرچم های قرمز رنگ را متصل کنید.

اگر برای گرم کردن خود و استفاده از بخاری خودرو را برای مدت زمان زیادی روشن نگه دارید لوله اگزوز توسط برف مسدود می شود و منوکسید کربن به درون خودرو راه می یابد.

امیدواریم از عکس منظره برفی با کیفیت بالا لذت برده باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید