جشنواره کلینیک ایرانیان
مدل جاکفشی جدید

.مدل جاکفشی جدید و مناسب برای منزل که یکی از وسایل کاربردی و ضروری این روزهای هر خانه ای می‌باشد ، می تواند تاثیر زیادی در شیک شدن دکوراسیون ورودی خانه شما داشته باشد. با این مطلب از گروه دکوراسیون شادمگ همراه ما باشید تا اصول مهمی برای خرید جاکفشی را به شما ارائه کنیم.

مدل جاکفشی جدید

هر قدر وسایل خانه منظم‌تر باشند، ساکنان خانه آرامش بیشتری احساس می‌کنند. یکی از وسایل نظم‌دهنده در همه خانه‌ها، جاکفشی است. هیچ‌کس از منظره‌ کفش‌های به‌هم ریخته جلوی در خوشش نمی‌آید. اگر برای کفش‌های مهمان هم جای کافی وجود داشته باشد، دیگر عالی است.

مدل جاکفشی جدید

ما در این مطلب از «درجه» به انواع جاکفشی اشاره می‌کنیم و پیشنهادهایی برای خرید جاکفشی داریم. اگر تازگی‌ها در فکر عوض کردن و خرید جاکفشی بوده‌اید، این مطلب را تا آخر بخوانید و لینک‌هایش را بررسی کنید. قیمت‌ها مربوط به تابستان ۱۳۹۹ هستند.

انواع مدل جاکفشی جدید و موارد استفاده آنها

جاکفشی آینه دار

بسته به نوع نیاز، خیلی از افراد این نوع جاکفشی را انتخاب می‌کنند تا علاوه بر اینکه محل قرارگیری کفش باشد، دارای جالباسی و همینطور هم آینه هم باشد.

مدل جاکفشی جدید

جاکفشی نیمکت دار

این نوع جا کفشی با ارتفاع کوتاهی که دارد مناسب برای نشستن است که در بدنه آن می‌توان کشو و قفسه ای درب دار برای محل قرار گیری کفش ها تعبیه کرد.

مدل جاکفشی جدید

جاکفشی پارچه ای

خانه‌هایی که فضای مناسبی برای قراد دادن جاکفشی ندارند باید بدانید که جاکفشی هایی به صورت فلزی و پارچه ای طراحی شده‌اند که در پشت درب قرار میگیرند. علاوه بر آن به صورت جعبه ای هم برای زیر تخت و همینطور برای صرفه جویی در فضا وجود دارند.

جاکفشی درب دار

برای فضاهای کوچک بهتر است از جاکفشی درب دار استفاده کنید؛ جاکفشی درب دار علاوه بر اینکه جلوی گرد و غبار و جریان هوا را میگیرد، از ورود بوی نامطبوع کفش ها به محیط منزل نیز جلوگیری می‌کند.

مدل جاکفشی جدید

همینطور دکوری زیباتری به محیط منزل می‌دهد و فضای بهم ریخته و همینطور کثیف داخل جاکفشی را نیز می‌پوشاند.

جاکفشی عمودی

از جاکفشی های عمودی با عمق کم و ارتفاع زیاد می‌توانید برای صرفه جویی در فضاهای کم استفاده کنید. همینطور برای فضاهای کم نیز می‌توانید از جاکفشی های دیواری استفاده شود.

مدل جاکفشی جدید

جنس مناسب برای مدل جاکفشی جدید

جنس جا کفشی ای که قصد خرید آن را دارید نیز موضوع مهم دیگری است که باید در زمان خرید جاکفشی به آن توجه لازم و کافی را داشته باشید.

جاکفشی ها از جنس های مختلفی درست می شوند از جمله میتوان به چوب، ام دی اف و فلز اشاره کرد؛ پس شما به راحتی می‌توانید با توجه به سلیقه خود و دکوراسیونی که در منزل یا اداره دارید، جاکفشی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

برای مثال و راهنمایی بهتر باید بگوییم خانه هایی که دکوراسیونی مدرن دارند، بهتر است از جاکفشی که جنس ام دی اف و یا فلز دارند استفاده کنید و همینطور خانه های که با دکوراسیونی کلاسیک طراحی شده اند بهتر است جاکفشی در آن استفاده شود که از جنس چوب باشد تا تمام وسایل خونه جلوه و نمود بهتر و زیباتری داشته باشند.

مدل جاکفشی جدید

معمولا جا کفشی های که در بازار موجودند دارای جنس و متریال هایی از قبیل چوب، فلز و ام دی اف هستند که هر کدام از آنها وابسته به شرایط و کاربرد آنها می توانند انتخاب خوبی به شمار بیایند. معمولا افراد ترجیح می دهند جنس جا کفشی شان با سایر وسایلی از قبیل مبلمان و کمدها یکدست و هماهنگ باشد. به همین علت نیز شما می توانید برای انتخاب جنس جا کفشی مورد نظر خود به سایر وسایل و مبلمان موجود در منزل توجه کنید.

نکات طلایی برای شیک ترین چیدمان دو دست مبل در پذیرایی

جاکفشی در دار

همان طور که پیش از این اشاره کردیم برخی از جا کفشی ها دارای درب هستند. این نوع از جا کفشی ها از لحاظ محافظت بیشتر از کفش ها و عدم تماس مستقیم با فضا می توانند گزینه های بهتری باشند. این نوع از جا کفشی ها گرد و خاک کمتری نسبت به بقیه می گیرند و می توانند کار شما را برای تمیز کردن فضا راحت تر کنند. به علاوه آن که کفش های نه چندان تمیز را نیز پوشش داده و از تماس مستقیم با چشمان شما دور می کنند!

مدل جاکفشی جدید

رنگ مناسب برای جاکفشی

همانطور که جنس و مدل جاکفشی بر روی دکوراسیون منزل تاثیر زیادی دارد، رنگها هم تاثیر بسزایی خواهند داشت.

مدل جاکفشی جدید

چهار رنگ اصلی که برای جاکفشی استفاده می‌شود، رنگ جا کفشی های موجود در بازار معمولا یکی از این ها هستند ونگه، آبنوس، آنتیک و لارکس که شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خودتان دکوراسیون منزل خود را جوری که احساس می کنید بهتر است یکی از رنگ های موجود را برای جاکفشی منزل خود انتخاب نمایید. شما این مورد را هم باید با توجه به سلیقه و همینطور مطابق با دکوراسیون منزل بررسی و انتخاب کنید.

فضای مناسب قرارگیری مدل های جاکفشی جدید

اصولا فضای مناسب جهت قرارگیری جاکفشی فضای ورودی منزل یا اداره و راهرو است اما امروزه بخاطر کوچک بودن فضای خانه و آپارتمان ها این مسئله باعث سخت شدن قرار دادن جاکفشی شده.

مدل جاکفشی جدید

برای فضای خانه های کوچک پیشنهاد میکنیم قبل از خرید جاکفشی ابتدا فضایی که جاکفشی را در آن میخواهید قرار دهید .

بررسی و انتخاب کنید; سپس اندازه‌گیری کنید تا به هنگام خرید جاکفشی به مشکلی برنخورید. بهتر است جاکفشی که انتخاب می‌کنید خیلی بزرگ نباشد که فضا را کاملا اشغال کند و یا مانع رفت و آمد هم خودتان و هم همسایه ها شود. جاکفشی هم همانند کتابخانه و یا قفسه می‌تواند جلوه‌ی خاصی به ورودی منزل و یا مکانی که می‌خواهید آن را قرار دهید، بدهد.

مدل جاکفشی جدید

علم فنگ شویی و محل قرارگیری جاکفشی!

ما برای راهنمای خرید جاکفشی از علم فنگ شویی نیز مطالبی را برای مطالعه شما عزیزان پیدا کرده‌ایم. جالب است بدانید نقش جاکفشی و محل قراگیری آن به گونه ای برای محیط منزل و همینطور افراد مهم است که علم فنگ شویی برای آن مطالبی را ارائه داده است؛

جاکفشی به دلیل اینکه از جنس چوب، ام دی اف و یا فلز هستند، نباید در معرض رطوبت قرار بگیرند چون همانطور که می‌دانید رطوبت و باران و هوای آزاد باعث از بین رفتن آن می‌شود. نظریه دیگری که علم فنگ شویی درباره محل قرارگیری جاکفشی دارد این است که بهترین مکان از نظر جغرافیایی در غرب و جنوب غربی خانه است و در قسمت های شمال، شرق و شمال شرقی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. حتی اگر ورودی منزل در یکی از مکانها باشد، توصیه می‌شود جاکفشی خود را در جای دیگر قرار دهید.

اگر ورودی منزل کوچک است بهتر است جای دیگری را برای قرار دادن جاکفشی انتخاب کنید؛ زیرا ورودی محلی برای رفت و آمد و رفاه هم خودتان و هم مهمان میباشد. باز هم اگر از نظر فضای خانه مشکل دارید باید بدانید انتخاب اتاق خواب برای قرار دادن جاکفشی به دلیل امواج منفی که دارد مناسب نیست. همینطور آشپزخانه نیز محل مناسبی برای قرار دادن جاکفشی نیست؛ زیرا علاوه بر اینکه جلوه زیبا به محیط آشپزخانه نمیدهد، از نظر بهداشتی هم برای این محیط اصلا مناسب نخواهد بود.

بهترین پوشش دیوار آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد + معرفي انواع ديوارپوش براي آشپزخانه

تکاتی که باید قبل از خرید جاکفشی به آن دقت کنیم

۱- قبل از خرید مدل جاکفشی جدید چکار کنیم؟

قبل از این که به رنگ و مدل جاکفشی فکر کنید، بودجه‌تان را مشخص کنید. جاکفشی‌های کوچکی که بدون در هستند، به‌ویژه اگر جنس پلاستیک یا فلزی داشته باشند، از همه ارزان‌ترند. با بودجه‌ای بین ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌توانید چنین جاکفشی‌ای را بخرید.

مدل جاکفشی جدید

جاکفشی‌های جمع‌وجور چوبی که دردار و جادار باشند، بسته به کیفیت‌شان از متوسط تا گران خواهند بود، یعنی از حدود ۴۰۰ هزار تا بالای ۲ میلیون تومان.

گران‌ترین مدل‌های جاکفشی، جالباسی و آینه دارند و بزرگ طراحی شده‌اند. مثل بقیه‌ خریدها، هر قدر کیفیت کار از نظر جنس لولاها، کیفیت طبقه‌ها و استاندارد بودن اندازه‌ها بالاتر باشد، قیمت هم بالاتر است. به‌نظر می‌رسد این دسته از جاکفشی‌ها را از حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان پیدا کنید.

۲- گام اول برای خرید جاکفشی کدام است؟

مهم‌ترین نکته اندازه‌گیری ا‌ست. قبل از خرید هر وسیله نو، باید جایی برایش در خانه پیدا کنید. خوشبختانه جاکفشی در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. بنابراین، دست شما باز است که باتوجه به فضای خانه و تعداد کفش‌ها خرید کنید. اول جایی را که قرار است جاکفشی قرار گیرد، مشخص کنید. این مکان می‌تواند در ورودی خانه، راهرو، یا حتا اتاق خواب باشد. اندازه دیوار موردنظرتان را بگیرید و ببینید خوب است سایز جاکفشی چقدر باشد.

فراموش نکنید قرار نیست با جاکفشی همه دیوار را بپوشانید. اگر یک سوم دیوار را اشغال کند، نمای بهتری دارد. عمق جاکفشی‌ها تفاوت زیادی با هم ندارد و اغلب حدود ۳۳ سانتی‌متر است.

کسی دوست ندارد بزرگ‌ترین جاکفشی را به خانه بیاورد و فضای زیادی را پر کند. اما به‌هرحال باید برای جا دادن همه کفش‌ها فضا داشته باشد. دست به‌کار شوید و مجموع کفش‌های اهالی خانه را جمع بزنید. حدود پنج سانتی‌متر بین دو جفت کفش فاصله درنظر بگیرید.

۳- تعداد کفش شما خیلی زیاد است؟

چند راه دارید، اگر فضای خانه و بودجه شما محدود است، از ارگنایزرهای عمودی استفاده کنید. ارگنایزر یا نظم‌دهنده کفش را می‌توانید پشت در اتاق یا توی کمد آویزان کنید. گزینه بعدی برای زمانی ا‌ست که اتاق اضافی در خانه دارید تا آن را به کمدی بزرگ تبدیل کنید. می‌توانید با ساختن کمد بدون در، کفش‌های خوشگل‌تان را به‌نمایش بگذارید و لذتش را ببرید.

مدل جاکفشی جدید

راه بعدی به نقشه خانه شما بستگی دارد. در جایی که تورفتگی وجود دارد، می‌شود جاکفشی توکار برپا کرد. شاید هم بخواهید دو جاکفشی مشابه بخرید و با کمی خلاقیت چیدمان جذابی در راهرو ایجاد کنید.

۴- نظرتان درباره جاکفشی بدون در چیست؟

جاکفشی روباز کار را راحت می‌کند. مقابلش می‌ایستید، دست‌تان را دراز می‌کنید و هر مدل جاکفشی جدید را بخواهید برمی‌دارید. از طرف دیگر هوا بین کفش‌ها جریان دارد و کفش مرطوب باقی نمی‌ماند. بعضی از مدل‌های جاکفشی روباز قشنگند و با بقیه اثاث شما هماهنگ می‌شوند. اما واقعیت این است که بعضی‌ها دوست ندارند کفش بخشی از لوازم تزیینی خانه باشد. اگر جاکفشی در دل خانه قرار داشته باشد، منظره‌ خیلی قشنگی ایجاد نمی‌کند.

ایده های جالب از اپن آشپزخانه جدید و مدرن + تصاویر و توضیحات

این مدل جاکفشی جدید قیمت خیلی پایینی دارد و برای کسی که دنبال جاکفشی بدون در و ارزان‌قیمت باشد، گزینه خوبی‌ به‌نظر می‌رسد.

مدل جاکفشی جدید

۵- جاکفشی دردار را ترجیح می‌دهید؟

انتخاب اغلب افراد جاکفشی دردار است. ضمن این‌که چشم‌ها از دیدن انبوه کفش‌ها درامان می‌مانند، می‌تواند خیلی شیک و قشنگ طراحی شده باشد. نقطه ضعف آن جریان نداشتن هواست که در بعضی‌ از مدل‌ها با ایجاد سوراخ‌هایی حل شده. دقت کنید جنس لولای در خوب باشد و اندازه‌هایش برای قرار دادن انواع کفش مجلسی یا کتانی استاندارد تهیه شده باشد. دیگر می‌ماند سلیقه شما که از ظاهر کدام مدل خوش‌تان بیاید.

با انتخاب مدلی که جاکفشی و جالباسی باشد، خیال‌تان از مهمان‌داری راحت می‌شود. هم برای کفش‌های مهمان جا دارید و هم برای کت و مانتوی آنها.

۶- بلندی جاکفشی چقدر باشد؟

اگر فضای زمینی محدودی دارید، سراغ مدل‌های عمودی بروید. به هر حال بلندی جاکفشی نمی‌تواند خیلی زیاد باشد، چراکه باید دسترسی راحتی به بالاترین طبقه داشته باشید. به این نکته توجه کنید که جاکفشی افقی جای زیادی می‌گیرد، اما از روی آن می‌‌توانید استفاده کنید و با چیدن وسایل دکوراتیو و کاربردی، ظاهر قشنگی به محوطه جاکفشی بدهید.

مدل جاکفشی جدید

جاکفشی داشبوردی یکی از مدل‌هایی‌ است که پهنای زیادی ندارد و چندان جاگیر نیست. همان‌طور که از اسمش پیداست، کشوها مدل داشبورد ماشین باز می‌شوند.

نکاتی مهم برای خرید جاکفشی مناسب

برای اینکه بتوانید مدل جاکفشی جدید مناسبی را با توجه به اندازه و کاربردی که از آن احتیاج دارید انتخاب کنید باید معیارها و نکاتی را در ضمن خرید جاکفشی خود مد نظر داشته باشید که در ادامه این مطلب به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

اولین مسئله ای که در زمان خرید جاکفشی با آن مواجه می شوید ابعاد و اندازه‌ی جاکفشی است و اینکه آیا شما در خانه خود برای جا کفشی مورد نظری که قرار است خریداری کنید جای مناسب و کافی را برای آن در نظر گرفته اید. اگر قصد دارید که صرفا برای جاکفشی یک فضای محدود و کوچکی را در نظر بگیرید.

باید به دنبال جا کفشی هایی باشید که صرفاً نقش فضایی برای قرارگیری کفش ها را ایفا می کنند، نه چوب لباسی و… برای آن که در زمان انتخاب جا کفشی با مشکل محدودیت فضایی رو به رو نشوید ما به شما توصیه می کنیم که فضای مورد نظر را قبل از خرید جاکفشی اندازه گیری کرده و کلیتی از جا کفشی ای که مد نظر دارید در ذهن خود مشخص کنید سپس اقدام به خرید جاکفشی مورد نظر خود کنید.

نکته مهم

موضوع دیگری که در رابطه با انتخاب جا کفشی هست به تعداد طبقات و قفسه های آن بر می گردد. بهتر است ارتفاع و تعداد طبقات جاکفشی را بسته به نوع کفش هایتان مد نظر داشته باشید. برای مثال برای قرار دادن پوتین و همینطور کفش های زمستانی باید ارتفاع طبقات زیاد باشد تا به کفش های شما آسیبی نرسد و بتوانید آنها را به راحتی درون جاکفشی قرار دهید.

مدل جاکفشی جدید

به علاوه اینکه تعداد طبقات جاکفشی می تواند بر اساس تعداد افراد خانواده نیز تعریف شود. این کار کمک می کند که نظم و ترتیب هر کدام از طبقات به شکل مجزایی از یکدیگر حفظ شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

27 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *