مخفی کردن وضعیت آنلاین

گاهی اوقات ممکن است بخواهید آنلاین بودن شما در پیام رسان ها از دیگران مخفی بماند. روش مخفی کردن وضعیت آنلاین در هر پیام رسانی متفاوت است. در گروه تکنولوژی شادمگ مخفی کردن وضعیت آنلاین در پیام رسان های مختلف را آموزش می بینید.

مخفی کردن وضعیت آنلاین

این روزها اکثر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های چت دارای ویژگی هستند که نشان می‌دهد کاربر آخرین بار چه زمانی آنلاین یا در این سرویس فعال بوده که این بسته به موقعیت شخصی یا کاری می‌تواند مفید یا مشکل ساز باشد.

مخفی کردن وضعیت آنلاین

شاید شما نیز یکی از کاربران تلگرام باشید که دوست دارید از امکانات بیشتر این مسنجر قدرتمند استفاده کنید. بدون شک قابلیت (Last Seen) یا همان تاریخ و زمان آخرین وضعیت آنلاین بودن، یکی از کاربردی ترین قسمت برنامه‌های ارتباطی می‌باشد. تلگرام این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید آخرین زمان بازدید خود از این برنامه را برای کاربران دیگر مخفی کنید. آخرین زمان بازدید کاربران تلگرام با اصطلاح لست سین (Last Seen) بیان می‌شود.

مخفی کردن وضعیت آنلاین در واتس‌اپ

واتس‌اپ به عنوان یکی از پیام رسان‌های محبوب موجود برای پلتفرم‌های مختلف محسوب شده که از قابلیت‌‌های کاربردی زیادی بهره‌مند شده است. توسط این اپلیکیشن می‌توان در بستر اینترنت با سایر افراد موجود به شکل‌های مختلف ارتباط برقرار کرد.

واتس‌اپ برای اینکه بتواند بیشترین تعداد کاربران را به خودش جذب کند، هر سری با آپدیت‌های جدید، امکانات بیشتری را به اپلیکیشنش اضافه می‌کند و به همین ترتیب در حال طی مسیر برای تبدیل شدن به پیام رسان شماره یک در کشورهای مختلف است.

راهنمای جامع خرید تلویزیون هوشمند مدل جدید + نکات کلیدی و مهم

تنظیمات مربوط به وضعیت آنلاین بودن در واتس‌اپ یکی از بخش‌های موجود در این پیام رسان بوده که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. از این قسمت می‌توان نمایش آخرین وضعیت آنلاین بودن خود در واتس‌اپ را مخفی کرد.

مخفی کردن وضعیت آنلاین

برای ایجاد تغییرات در تنظیمات وضعیت آنلاین بودن در واتس‌اپ خود، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

آخرین نسخه از واتس‌اپ را از گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کنید.

برنامه را باز کرده و در صفحه اصلی بر روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.

بر روی Settings کلیک کنید.

وارد بخش Account شوید.

بر روی Privacy تپ کنید.

بر روی گزینه Last Seen کلیک کرده و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی Last Seen و انتخاب گزینه Nobody، وضعیت Last Seen در واتس‌‌اپ شما به طور کامل مخفی شده و برای افراد در این پیام رسان نمایش داده نمی‌شود. در صورتی که بخواهید تنها مخاطبین‌تان از وضعیت آنلاین بودن‌ در واتس‌اپ باخبر شوند، می‌بایست گزینه My Contact را انتخاب کنید. Everyone هم وضعیت Last Seen در واتس‌اپ شما را برای همه نمایان می‌کند.

نکته

متاسفانه واتس‌اپ مانند تلگرام در این زمینه آنچنان حرفه‌ای عمل نکرده و امکان شخصی سازی بیشتر را به کاربر نمی‌دهد تا با انتخاب افراد به صورت دستی، از نمایش آنلاین بودن خود برای افراد خاص، جلوگیری کرد.

مخفی کردن وضعیت آنلاین

البته می‌توان از ترفند خاصی در این زمینه استفاده کرد و توسط آن، به شخصی سازی این وضعیت پرداخت. برای انجام این کار می‌توان مود Last Seen را بر روی حالت My Contatct قرار داد. در این حالت که وضعیت آنلاین بودن‌تان تنها برای مخاطبین اشتراک گذاشته می‌شود، فردی را که نمی‌خواهید از Last Seen شما باخبر شود، از لیست مخاطبین‌تان در واتس‌اپ پاک کنید.

کدام بهتر است ؛ گوشی آیفون یا سامسونگ ؟

تغییر لست سین در تلگرام

یکی از ویژگی‌های تلگرام این است که آخرین زمان بازدید کاربران را نمایش می‌دهد. برای مثال در شرایط پیش فرض هنگامی که شما وارد پنجره مکالمه خود با دوستتان می‌شوید در بخش فوقانی صفحه و زیر عکس پروفایل وی عبارت Last Seen یا آخرین بازدید را مشاهده خواهید کرد و در زیر آن زمان آخرید بازدید وی نمایش داده می‌شود.

به همین ترتیب در حالت پیش فرض سایر کاربران هم قادر به مشاهده آخرین زمان بازدید یا لیست سین شما خواهند بود. اما تلگرام این امکان را فراهم کرده تا کاربران در صورت تمایل نسبت به مخفی کردن آخرین زمان بازدید خود از تلگرام اقدام کنند.

با پنهان کردن آخرین زمان بازدید در تلگرام، سایر کاربران این مسنجر به جای دیدن آخرین زمان بازدید شما عبارت Last Seen Recently یا همان لست سین ریسنتلی را زیر عکس پروفایلتان مشاهده خواهند کرد. بنابراین آن‌ها نمی‌توانند از آخرین بازدید شما از تلگرام مطلع شوند.

مخفی کردن وضعیت آنلاین

مخفی کردن وضعیت آنلاین در تلگرام

از منو گزینه settings را انتخاب کنید.

سپس گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.

مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن شما در تلگرام

در این مرحله گزینه Last Seen را انتخاب کنید.

مخفی کردن وضعیت آنلاین

برای این که فقط مخاطبین شما زمان آنلاین بودن شما را مشاهده کنند گزینه My Contacts را انتخاب کنید. در صورتی که دوست ندارین کسی آخرین بازدید شما را مشاهده کند گزینه Nobody را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید فقط برای یک یا چند کاربر آخرین بازدید خود را نمایش دهید، برای این کار از قسمت Add exceptions گزینه Add users را انتخاب کنید و فرد یا افرادی که دوست ندارین آخرین بازدید برای آن ها مخفی شود را اضافه کنید.

معرفی بهترین برنامه های ریمایندر برای کارها و برنامه های روزمره | عمرا دیگه چیزی یادتون بره !

بنابراین به همین سادگی شما می‌توانید در برنامه تلگرام نسبت به تغییر نحوه نمایش آخرین آنلاین و آفلاین خود برای سایر کاربران وارد عمل شوید. دقت داشته باشید که اگر حالت لست سین ریسنتلی در تلگرام فعال شود، علاوه بر اینکه سایر کاربران قادر به مشاهده آخرین زمان بازدید شما نیستند، شما هم قادر به مشاهده آخرین زمان بازدید آن‌ها نخواهید بود.

روش مخفی کردن وضعیت آنلاین در اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

روی نماد نمایه در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

روی سه خط در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

مخفی کردن وضعیت آنلاین

به تنظیمات بروید.

قسمت حریم خصوصی را انتخاب کنید.

روی وضعیت فعالیت ضربه بزنید .

برای خاموش کردن نمایش وضعیت فعالیت، روی دکمه قابل جابه‌جایی ضربه بزنید تا خاموش شود .

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

25 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *