افتتاح حساب ترکیه
مراقبت از پوست چرب

مراقبت از پوست چرب روش درمانی و مراقبتی مخصوصی دارند که باید به آن توجه ویژه‌ای شود به این دلیل که با رعایت نکردن برخی نکات، به جای کنترل چربی باعث تولید بیش از‌ اندازه‌ی آن شوید. گروه زیبایخی شادمگ نکات وبی در خصوص مراقبت از پوست چرب در اختیارتان قرار داده است.

پوست چرب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پوست چرب نوعی از پوست است که چربی زیادی تولید می‌کند. تقریبا همیشه ظاهری براق دارد و حتی پس از شستشو هم هنوز کمی چربی در خود دارد. افرادی که دارای پوست چرب هستند معمولا بیشتر از دیگران جوش می‌زنند و این جوش‌ها معمولا ملتهب و مشخص هستند.

مراقبت از پوست چرب

در این افراد منافذ صوت اغلب باز است و جوش‌های سرسیاه وجود دارد. پوست چرب در دوران نوجوانی و بلوغ بیشتر خود را بروز می‌دهد.

نوع پوست خود را بشناسید

مراقبت روزانه از پوست با شناخت نوع پوست حاصل می‌شود به این ترتیب می‌توانید نحوه مراقبت از پوست خود را یاد بگیرید. در ادامه به مشخصات انواع پوست اشاره می‌کنیم.

  • پوست خشک زبر، فلس مانند، و پوسته پوسته است.
  • چرب و روغنی است که منافذ آن بزرگ می‌باشد.
  • مختلط در برخی نقاط خشک (گونه ها) و در برخی نقاط چرب (پیشانی، بینی و چانه) است.
  • حساس پس از استفاده از لوازم آرایش سایر محصولات دچار سوزش، خارش، و قرمزی می‌‌شود.
  • طبیعی دارای ظاهری متعادل و تمیز است و فقط حساسیت می‌باشد.

علت چرب بودن پوست چیست؟

برای اینکه بتوانید به خوبی چربی صورت خود را کنترل کنید شناسایی علت تولید چربی اضافی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. علت چرب بودن پوست صورت شامل چه مواردی است؟ برای یافتن پاسخ خود به سوالات زیر جواب دهید:

چرب بودن پوست زمینه ارثی دارد؟
آیا شما فردی استرسی هستید؟
از محصولاتی استفاده می‌‌کنید که واقعاً برای پوست شما طراحی شده‌اند؟
از داروی خاصی استفاده می‌کنید؟
آیا از محصولات مراقبت از پوست به درستی استفاده می‌کنید؟ آیا تاکنون بیش از حد به شست و شوی صورت/ لایه برداری بیش از حد/ و درمان شدید صورت خود پرداخته‌اید؟
در مکانی که شما زندگی می‌‌کنید تغییرات فصلی قابل توجهی رخ می‌‌دهد؟
پوست خود را برنزه می‌کنید؟
آیا شما یک خانم هستید؟

 

مراقبت از پوست چرب

اگر پاسخ شما به هر یک از سوالات فوق بله است پوست شما چرب است بیش از حد براق است. استرس، مصرف برخی از داروها، تغییرات هورمونی، محصولات نامناسب، و تغییرات فصلی باعث از بین رفتن رطوبت پوست می‌‌شوند و در نتیجه پوست برای جبران رطوبت از دست رفته اقدام به تولید چربی بیشتری می‌نماید. برنزه کردن و استفاده بیش از حد از لوازم آرایش باعث آسیب دیدگی پوست خواهد شد در نتیجه پوست وارد حالت محافظت می‌‌شود و چربی بسیار زیادی را تولید می‌نماید.

مسائل ژنتیکی

اگر پوست یکی از والدین شما چرب است به احتمال زیاد پوست شما نیز چرب خواهد بود. پوست چرب از طریق ژن به فرزندان انتقال می‌یابد و در نتیجه غدد چربی پوست او بزرگ‌تر خواهد بود و چربی زیادی را تولید خواهد کرد که در این حالت این مسئله کاملا جنبه ژنتیکی دارد.

عوامل محیطی

رطوبت و هوای گرم باعث می‌‌شود که پوست چربی بیشتری را تولید نماید. در عوض در آب و هوای سرد پوست خشک می‌‌گردد و باعث می‌شود غدد چربی برای جبران رطوبت از دست رفته چربی بیشتری را تولید کنند.

شستشوی بیش از حد صورت

اگر پوست شما چرب است ممکن است سعی کنید با استفاده از محصولات شوینده قوی به شستشوی صورت خود بپردازید. شستشوی شدید صورت با لیف و سایر وسایل مشابه یا استفاده از لایه بردار باعث از بین رفتن رطوبت پوست می‌‌شود و در نتیجه غدد چربی برای جبران رطوبت از بین رفته به تولید چربی بیشتری می‌پردازند به همین دلیل شست و شوی ملایم پوست اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

مصرف برخی از داروها

مصرف قرص خوراکی ضد بارداری و داروهای جایگزین هورمون می‌تواند باعث افزایش تولید چربی شود چرب شدن پوست یکی از عوارض جانبی مرتبط با مصرف برخی از انواع داروهای استروئیدی است. همچنین مصرف برخی دیگر از داروها می‌‌تواند باعث خشکی پوست شود که بدن سعی می‌‌کند برای جبران خشکی ایجاد شده به تولید چربی بیشتر بپردازد.

استفاده از لوازم آرایشی

استفاده از لوازم آرایشی متناسب با نوع پوست، محصولات با کیفیت، و دارا بودن برچسب مناسب بودن محصول برای پوست چرب اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال اگر پوست شما چرب است و محصولی که برای پوست مختلط یا خشک مناسب است را استفاده می‌کنید پوست شما خشک می‌شود و برای جبران این خشکی به تولید چربی بیشتری می‌پردازد. استفاده از محصولات آرایشی که کیفیت پایینی دارند به پوست اسیب می‌رسانند و باعث می‌‌شوند غدد چربی زیر پوست به تولید چربی بیشتری بپردازند.

مراقبت از پوست چرب

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی و چرب شدن پوست به یکدیگر ارتباط دارند. آندروژن‌ها به هورمون‌هایی گفته می‌شود که وظیفه تولید چربی را برعهده دارند و هرگونه نوسان در سطح آنها باعث افزایش تولید چربی خواهد شد. اغلب این فرایند در دوران بلوغ، قبل از پریود، دوران بارداری، و دوران یائسگی رخ می‌‌دهد. استرس و بیماری باعث می‌شود که هورمون‌های بیشتری تولید شوند و تغییر سطح آنها باعث افزایش تولید چربی خواهد شد.

ترفندهای آرایشی استفاده از مداد سفید | معجزه هایی که با مداد سفید روی صورتتون می تونید انجام بدید !

رژیم غذایی نامناسب

اجتناب از مصرف مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی قند، کربوهیدرات، و لبنیات فرآوری شده از اهمیت بسیار زیادی دارد. اما باید به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این محصولات می‌‌تواند باعث فعالیت بیش از حد غدد چربی و چرب شدن پوست شود.

پیشگیری یا درمان

اگر چرب شدن پوست به رژیم غذایی، لوازم آرایشی، و شستشوی بیش از حد ارتباط دارد، رعایت چند نکته می‌‌تواند از چرب شدن مجدد پوست شما جلوگیری نماید اما نمی‌‌توان بر عواملی مانند هورمون‌ها، ژن‌ها، و عوامل محیطی کنترل داشت. اگر امکان پیشگیری از چرب شدن پوست وجود نداشته باشد روش‌های بسیار زیادی برای درمان پوست چرب وجود دارد که می‌توان از آنها بهره گرفت و گام‌هایی را برای رسیدن به شرایط مطلوب پوست برداشت.

مراقبت از پوست چرب در طول روز

شما می‌توانید با بهره گرفتن از روش‌های مراقبت از پوست که توسط متخصصان زیبایی تایید شده است به شرایط دلخواه دست پیدا کنید.

صورت خود را بشویید

هر روز صبح صورت خود را بشویید تا هرگونه آلودگی یا چربی اضافی که در طول شب تولید شده است از بین برود. هرچه چربی، آلودگی، و باکتری مدت بیشتری روی پوست باقی بماند احتمال آسیب ‌دیدگی پوست بیشتر خواهد شد. سعی کنید از صابون یا سایر محصولات شوینده ملایم استفاده کنید که باعث خشکی پوست شما نشوند. برای شستشوی صورت خود از آب ولرم استفاده کنید سپس با حوله به آرامی آن را خشک کنید.

از تونر استفاده کنید

استفاده از تونر یک روش عالی برای اطمینان از برطرف شدن همه مواد زائد روی پوست است. علاوه برخی از تونرها می‌‌توانند به تعدیل سطح PH پوست و لطیف شدن بافت آن کمک کنند. سعی کنید از تونری استفاده کنید که باعث خشکی پوست شما نشود و برای پوست‌های چرب تهیه شده باشد. پد خود را در مایع فرو ببرید و به آرامی آن را روی تمام صورت خود به غیر از چشمها بکشید.

مراقبت از پوست چرب

از سرم استفاده کنید

ممکن است تصور کنید چرب کردن پوست صورت یک کار چالش برانگیز است اما باید بدانید که این کار به نتایج مثبتی همراه است. استفاده از سرم‌هایی که بر پایه روغن تهیه شده‌اند باعث حفظ، تعادل پوست، درخشندگی، و شادابی آن خواهد شد.

از کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید

پوست‌های چرب حاوی مقدار زیادی چربی هستند اما باز هم به آبرسانی بیشتر نیاز دارند. در حقیقت استفاده نکردن از کرم مرطوب کننده باعث می‌شود که پوست به جبران رطوبت ناکافی به تولید چربی بیشتری بپردازد. بنابراین بهتر است از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید که به سرعت جذب می‌‌شود، باعث افزایش چربی پوست می‌‌شود، و هوا به راحتی به منافذ پوست می‌رسد.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اگر SPF کرم مرطوب کننده شما ۱۵ یا بالاتر از می‌توانید در صورت تمایل این مرحله را نادیده بگیرید در غیر این صورت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و آن را به عنوان آخرین مرحله از مراقبت روزانه و پیش از خارج شدن از منزل روی پوست صورت خود بمالید. کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر پرتوهای خطرناک فرابنفش خورشید که باعث آسیب دیدگی پوست می‌‌شوند محافظت خواهد کرد.

از رتینول استفاده کنید

رتینول یک ترکیب بسیار عالی است که می‌‌توانید در برنامه مراقبت از پوست خود در هنگام عصر از آن استفاده کنید زیرا رفع علائم حاصل از پیری پوست و بافت زبر پوست کمک می‌‌نماید. از آنجایی که رتینول یک ترکیب بسیار قوی است باید گاهی اوقات از آن استفاده کنید تا شاهد عوارض معکوس حاصل از آن نباشید.

اگر کرم شب شما حاوی رتینول یا AHAs است قبل از استفاده از رتینول روی پوست خود خوب فکر کنید. در ابتدا مقدار کمی‌ رتینول استفاده کنید سپس به آرامی تحمل پوست خود را بالا ببرید، استفاده از رتینول می‌‌تواند باعث افزایش حساسیت پوست شما در برابر نور خورشید شود. بدین منظور بهتر است در طول روز از رتینول و کرم ضد آفتاب به صورت همزمان استفاده کنید. اگر هرگونه سوالی در این خصوص داشتید با متخصص پوست و مو مشورت نمایید.

پوست خود را آبرسانی کنید

آبرسانی پوست اهمیت و ضرورت بسیار زیادی دارد. می‌توانید به جای استفاده از کرم روز برای ساعات شب، از کرم مخصوص شب استفاده کنید که علاوه بر آبرسانی پوست به رفع مشکلات پوستی از قبیل چین و چروک، شدگی پوست، و لکه‌های تیره آن می‌‌پردازد.

اکثر کرم‌های شب حاوی مقدار بسیار زیادی محصولات ضد پیری از قبیل رتینول، LHA ،گلیکولیک اسید، و هیالورونیک اسید هستند که کمک بسیار زیادی به حفظ سلامت و شادابی پوست می‌کنند. اکنون زمان مناسبی برای استفاده از کرم دور چشم است که می‌توانید در صورت تمایل آن را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید. در هنگام خانه تکانی   مراقبت از پوست در خانه تکانی  از کارهای مهم و در عین حال ساده  است که نباید فراموش شود.

مراقبت از پوست چرب

ماسک صورت برای پوست‌های چرب (کنترل تولید چربی)

تولید بیش از حد چربی توسط پوست باعث بسته شدن منافذ آن می‌‌شود که این امر باعث ایجاد لکه‌های پوستی، جوش سر سیاه، جوش سر سفید، و آکنه خواهد شد. رعایت برخی موارد و استفاده از ماسک مخصوص به صورت هفتگی می‌‌تواند به بهبود چربی پوست کمک نماید بنابراین دیگر نگران پوست چرب خود نباشید. محصولاتی مانند لیمو، میوه‌، خاک رس، و جو دوسر می‌‌توانند به رفع چربی اضافی پوست کمک نمایند.

مدل جلوی موی جدید و شیک ترند 2024 دخترانه برای زیر شال و روسری

ماسک اول: لیمو و ماست

اسید سیتریک موجود در لیمو به رفع چربی و کنترل تولید آن در پوست کمک می‌‌نماید. از سوی دیگر ماست حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می‌‌کند و به رفع چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست که باعث بروز آکنه می‌‌شوند کمک خواهد کرد.

مواد مورد نیاز: ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه ( برای کنترل تولید چربی) +۲ قاشق غذاخوری ماست (برای پاکسازی پوست(

هفته یکبار از این ماسک برای پوست چرب استفاده کنید.

ماسک دوم: جوش شیرین و آبلیمو

جوش شیرین یک ترکیب بسیار عالی برای پوست‌های چرب و باز کردن منافذ آن است به حفظ تعادل PH پوست کمک می‌کند و به این ترتیب از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می‌نماید. لیمو به عنوان یک ماده آنتی باکتریال عمل می‌‌کند و از ایجاد مشکلات پوستی پیشگیری می‌نماید و سطح تولید چربی را کنترل خواهد کرد، لیمو همچنین دارد دارای خاصیت روشن کنندگی است که به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

نکته: فقط هفته‌ای یک بار از جوش شیرین استفاده کنید زیرا استفاده بیشتر از آن باعث تیره شدن پوست شما خواهد شد. اگر پوست شما حساس است قبل از استفاده از آن روی پوست صورت ابتدا این ماسک را روی نقاطی که پوست نازکی دارند امتحان نمایید.

مواد مورد نیاز: ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین (برای حفظ PH پوست) + یک قاشق غذاخوری لیمو ترش (برای کنترل تولید چربی )

فقط هفته یکبار از این ماسک برای پوست چرب استفاده کنید.

مراقبت از پوست چرب

ماسک سوم: لیمو و زردچوبه

می‌توانید از این ماسک به عنوان یک لایه بردار طبیعی برای پوست‌های چرب استفاده کنید. در این ماسک از آرد نخود استفاده می‌شود که به رفع سلول‌های مرده پوست، رفع چربی تجمع یافته، و باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند. زردچوبه دارای خواص آنتی باکتریال و ضد آکنه است و به روشن شدن پوست کمک می‌نماید. شیر نیز حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک پاک کننده عمل می‌‌کند، لیمو به کنترل تولید چربی پوست می‌‌پردازد.

مواد مورد نیاز: ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود (لایه بردار) + یک چهارم فنجان شیر (پاک کننده(+ چهارم قاشق غذا خوری زردچوبه (آنتی باکتریال) + یک دوم قاشق غذاخوری آب لیمو ترش (برای کنترل تولید چربی(

هفته یکبار از این ماسک برای لایه برداری و رفع چربی و افتادگی پوست خود استفاده کنید.

ماسک چهارم: موز

موزه علاوه بر تامین انرژی لازم برای ساعات صبح به حفظ سلامت پوست نیز کمک می‌نماید. این میوه ارزشمند حاوی ویتامین A, B, Eو پتاسیم است که به حفظ رطوبت پوست، رفع آسیب دیدگی پوست، و مبارزه با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری زودرس می‌‌شوند می‌‌پردازد. ترکیب موز با لیمو و عسل با کنترل سطح تولید چربی پوست از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

مواد مورد نیاز: یک عدد موز رسیده (کاهش آسیب دیدگی پوست) + یک قاشق غذاخوری عسل (آنتی باکتریال) + یک قاشق غذاخوری آبلیمو (برای کنترل سطح تولید چربی)

از این ماست فقط هفته دو بار استفاده کنید.

ماسک عسل

یکی از ماسک‌هایی که برای مراقبت از پوست چرب و جوش دار به کار می‌رود، عسل است. مطالعه‌ای در سال 2011 نشان داده است که عسل طبیعی دارای خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی‌کننده است. عسل را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا شاهد کاهش آکنه و چربی پوست خود باشید. یکی از مزایای استفاده از ماسک عسل این است که چربی پوست را کنترل می‌کند ولی همچنان پوست را نرم نگه می‌دارد و باعث خشک‌شدن آن نمی‌شود.

ماسک بلغور جو دوسر

دومین ماسکی که هنگام مراقبت از پوست چرب می‌توانید استفاده کنید، بلغور جو دوسر است. مطالعه‌ای که در سال 2014 انجام شده، نشان داده است که ماسک‌های حاوی بلغور جو دوسر به پاکسازی صورت کمک می‌کنند.

جو دو سر حاوی ساپونین‌های ملایم، پاک‌کننده ها، آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که می‌تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد.

 

مراقبت از پوست چرب

ماسک خاک رس

یکی دیگر از مواد گیاهی برای مراقبت از پوست چرب ، استفاده از ماسک خاک رس است که به میزان قابل توجهی باعث کاهش جوش و آکنه می‌شود و چربی اضافی پوست را به خود جذب می‌کند. این ماده را میتوان با آب یا گلاب ترکیب کرد و سپس مخلوط را روی صورت قرار داد تا خشک شود و آن را با آب ولرم شست.

برای نتیجه بهتر هنگام مراقبت از پوست، پیشنهاد می‌کنیم خاک رس را با سرکه سیب مخلوط کنید.

برنامه مراقبت از پوست چرب

برای مراقبت از پوست چرب باید یک روتین پوستی را انجام دهید. که در این قسمت به روش های مراقت از پوست چرب می پردازیم:

برای مراقبت از پوست چرب از یک شوینده غیر صابونی مخصوص استفاده کنید!

اولین قدم برای داشتن پوست شاداب شست و شوی روزانه آن است. شستن صورت با شوینده مخصوص و آب ولرم تا حد زیادی چربی اضافی روی پوست چرب را پاک کرده و به بسته شدن منافذ جهت جلوگیری از خروج چربی اضافی کمک می نماید.

شستن صورت دو بار در روز، صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خواب به پاکسازی پوست کمک کرده و از تجمع چربی و فعالیت باکتری های مولد جوش جلوگیری می کند.

تونرهای کم کننده چربی پوست استفاده کنید!

تونر ها در واقع محلول هایی هستند که بعد از شست و شو روی صورت ، توسط پنبه ای کشیده می شوند و در تکمیل پاکسازی پوست نقش موثری دارند. یکی از روش های مراقبت از پوست چرب استفاده از تونر است. استفاده از تونر های مخصوص پوست چرب علاوه بر تمیز کردن عمیق منافذ پوستی، دارای ترکیباتی برای کاهش چربی پوست هستند و به جمع شدن منافذ پوستی کمک می کنند. استفاده از تونرها باعث از بین رفتن چربی اضافی و کاهش براقیت پوست می شود. برای خرید تونر می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

معیارهای انتخاب بهترین مدل ابرو متناسب با صورت

مراقبت از پوست چرب

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده ها را فراموش نکنید!

افرادی که پوستشان چرب است تصورشان این است که استفاده از مرطوب کننده و آبرسان باعث چرب تر شدن پوستشان می شود. اما بهتر است بدانید که استفاده از آبرسان و یا مرطوب کننده های مخصوص پوست چرب یکی از اصلی ترین راه مراقبت از پوست چرب است.

انتخاب آبرسان و مرطوب کننده برای این نوع پوست ها بسیار با اهمیت است. این مرطوب کننده ها باید علاوه بر داشتن خاصیت آبرسانی قوی، کنترل کننده چربی نیز باشند و ترکیبات ضد جوش به کار رفته در آن ها نیز از ایجاد آکنه جلوگیری نماید.

برای مراقبت از پوست چرب ضد آفتاب را همیشه استفاده کنید!

شاید تصورتان این باشد که استفاده از ضد آفتاب برای کسانی که پوست چربی دارند باعث بسته شدن منافذ پوستشان می شود. در صورتی که نه تنها ضد آفتاب برای این نوع از پوست ها ضرر ندارد بلکه از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می کند. نکته ای که برای انتخاب این ضد آفتاب ها وجود دارد این است که باید حتما فاقد چربی باشد و بافتی سبک و زود جذب داشته باشند تا رد چربی بر روی پوست بر جا نگذارند.

ویژگیهای منحصر به فرد عطر برای فصل زمستان!

افرادی که پوست چرب دارند بهتر است ضد آفتاب ها فاقد رنگ استفاده نمایند تا منافذ پوستشان بسته نشود و مواد رنگی به کار رفته در این ضد آفتاب ها باعث به وجود آمدن جوش نشود. برای خرید ضد آفتاب می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

از ماسک های کنترل کننده چربی هفته ای دو بار استفاده کنید!

استفاده از ماسک های کاهنده چربی پوست، به صورت هفتگی تا حد زیادی از میزان چربی پوست می کاهد و یکی دیگر از روش مراقبت از پوست چرب است که باعث شفاف شدن پوست می شود. ماسک حاوی خاک رس یکی از ماسک های مخصوص پوست های چرب و مستعد آکنه است که از باز شدن منافذ پوستی جلوگیری کرده تا حد زیادی از کنترل کننده چربی پوست است.

در کنار این ماسک استفاده از ماسک های شی باتر و عسل می تواند از خشک شدن پوست چرب جلوگیری نماید و حس شادابی برای پوست به ارمغان آورد. برای خرید ماسک صورت می توانید از به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

استفاد ه از اسکراب و لایه بردارها به صورت هفتگی

برای مراقبت از پوست چرب باید از اسکراب استفاده کنید. لایه برداری با کمک اسکراب ها به صورت هفتگی یکی از راه هایی است که به سلامت پوست چرب کمک می کند. لایه برداری با حذف سلول های مرده پوست باعث شفافیت پوست می شود و لک های پوستی و همچنین جای جوش را تا حد زیادی از بین می برد. نکته مهمی که در هنگام خرید لایه بردارها باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید تحریک کننده پوست باشد و باعث عوارض مانند خشکی و یا قرمزی در پوست شود.

بنابراین لایه بردارهای ملایم همیشه برای پوست بهترین گزینه محسوب می شوند. نکته مهمی که باید برای استفاده ازلایه بردارها به آن توجه کنید این است که، بسته به نوع پوست میزان مصرف متفاوت است. مثلا پوست های چرب چون معمولا ضخیم تر هستند در هفته تا 3 بار مجاز به استفاده از لایه بردار می باشند.

مراقبت از پوست چرب

توجه داشته باشید که در مدت زمانی که از لایه بردارها استفاده می کنید، مصرف ضد آفتاب را فراوش نکنید.

درمان پوست چرب با لیزر

لیزر آی پی ال یک درمان نوین برای بهبود وضعیت پوست و درمان چربی پوست است. این درمان برای بیمارانی انجام می‌شود که درمان‌های متداول جوش، درمان‌های موضعی، کرم‌ها، قرص‌ها و غیره تاثیری نداشته‌اند و به دنبال راه حلی برای مشکل چرب بودن پوست خود و جوش‌های صورتشان می‌باشند.

درمان با لیزر تنها برای پوست‌های روشن و غیر برنزه مناسب است. متخصص پوست کلینیک صدف در ابتدا پوست بیمار را به دقت پاک می‌کند. ژلی مشابه با آنچه که در سونوگرافی استفاده می‌شود، بر روی کل صورت پخش می‌گردد. این ژل برای محافظت از سطح پوست و تضمین انتقال طول موج‌های لیزر به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طول موج اولیه بر روی لایه‌ی سطحی اپیدرم تاثیر می‌گذارد. عملکرد آن به دو صورت است: باکتری‌هایی که تا حدی مسئول بروز آکنه هستند را می‌کشد و عروق خونی که تغذیه کننده غدد زیر پوستی می‌باشند را از بین می‌برد. طول موج دوم بر روی لایه‌های عمیق‌تر اثر می‌گذارد و موجب تحریک سلول‌های فیبروپلاست که امکان تولید کلاژن را فراهم می‌کنند، می‌گردد.

مدت زمان یک تابش به صورت میلی ثانیه اندازه گرفته می‌شود اما با وجود اینکه سریع است، بدون درد نمی‌باشد. نتایج حاصل از این روش لیزری همیشگی نخواهد بود و برای حفظ نتایج نیاز به جلسات اضافه می‌باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *