افتتاح حساب ترکیه
دیدنی های کلن آلمان

دیدنی های کلن آلمان  هر گردشگری را به خود جذب می کند. شما هم اگر قصد سفر به آلمان را دارید این مطلب از گروه سفر شادمگ را ذخیره کنید تا از همه دیدنی های شهر کلن آلمان بازدید کنید و از سفر خوود حسابی لذت ببرید.

دیدنی های کلن آلمان

کلن چهارمین شهر بزرگ آلمان است که در کناره های رود راین قرار گرفته است و مانند بسیاری از دیگر شهرهای این کشور کیفیت زندگی در آن بسیار بالاست. اگر چه این شهر در طول جنگ جهانی دوم آسیب و خسارات زیادی دید و تقریبا کاملا خراب شد اما بازسازی و مرمت شهر آن را دوباره به حال و هوای سابق برگرداند.

دیدنی های کلن آلمان

به همین دلیل در این شهر می توان ترکیبی از معماری جدید و قدیمی را دید، بناهایی که هم خیره کننده و هم اعجاب انگیز هستند. کلن همچنین قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه ها را در خود دارد. دیدنی های کلن بسیارند، با این حال مواردی که در پایین گفته شده تاپ ترین پیشنهادهای ما در سفر به کلن هستند.

درباره کلن

پیش از اینکه با جاذبه های شهر کلن آشنا شوید بهتر است کمی درباره این شهر بدانید. این شهر بیش از یک میلیون جمعیت دارد و در حقیقت یک شهر فرهنگی به حساب می آید که فعالیت های گوناگون علمی، هنری و فرهنگی در آن انجام می شود.
یکی از مراسم های دیدنی شهر کلن در آلمان کارناوال معروف این شهر است که خوب است بدانید شهرت جهانی دارد! این کارناوال در لحظه، ساعت، روز و ماه معینی در هر سال در مرکز شهر مراسم برگزار می شود.

به نظرتان آن لحظه و ساعت و روز و ماه سال چه زمانی می تواند باشد؟ ساعت ۱۱:۱۱ روز یازدهم ماه یازدهم سال یعنی نوامبر هرسال! در همین لحظه با شور و هیجان خاصی در میدان مرکزی شهر با صدای طبل و شیپور آغاز مراسم اعلام می شود. ناگفته نماند که۴۷ روز پیش از عید پاک در هفت روز متوالی این مراسم با شکوه اجرا می‌شود. اما چون روزعید پاک در تقویم متغیر است زمان اجرای این کارناوال ثابت نیست و تغیر می کند و در واقع این مراسم، به نوعی مراسم استقبال از دوره روزه داری کاتولیک‌ها است.

دیدنی های کلن آلمان
اگر چه این مراسم بیشتر رنگ و بوی اعتقادی دارد اما با گذشت زمان و به مرور به مراسم جشن و پایکوبی و شادی گروهی تبدیل شده که مردم در کمال بی خیالی و سرخوشی به خوشی و شادی طی می کنند و با لباس ها و پوشاک رنگارنگ در برگزاری هرچه بهتر این جشن و کارناوال تلاش می کنند.

آشنایی با مراسم و آداب شب یلدا در شهرهای ایران + از این رسوم و خوراکی های شب چله غافل نشید !

کلن شهری فرهنگی است که این موضوع از فرهنگ و هنر این شهر به راحتی مشخص است.

آب و هوای کلن

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر کلن که در غرب آلمان و در ایالت وستفالن در شمال رود راین واقع شده، آب و هوایی مرطوب و بارانی و تحت تأثیر اقیانوس اطلس دارد؛ علیرغم سرمای هوا در فصل زمستان، به مرز یخبندان نمی‌رسد. یکی از خصوصیات آب و هوایی کلن که تابستان‌هایی معتدل دارد، وزش باد شدید، بخصوص بین ماه های نوامبر تا مارس است.

مزایا و معایب زندگی در کلن

مزایا

شهر کلن از شهرهای سرسبز و زنده آلمان به شمار می‌رود.

دیدنی های کلن آلمان
کلن پیوسته در حال نو شدن و رشد اقتصادی است.
این شهر از لحاظ توریستی و اقتصادی قطبی قوی در آلمان محسوب می‌شود.
اگرچه پیدا کردن یک محل مسکونی یا اجاره یک آپارتمان ممکن است دشوار شود، ولی این شانس را دارید تا در WG ها ساکن شوید و به تحصیل و زندگی در شهر کلن بپردازید.
این شهر سالانه میزبان رخدادهای زیادی در زمینه‌های مختلف فرهنگی-هنری است که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و از آنها لذت ببرید.

معایب

شهر کلن در روزهای یکشنبه به معنای واقعی کلمه تعطیل است.
به عنوان یک انگلیسی زبان در ارتباط با مردم مشکل خواهید داشت! پس اگر مایلید زندگی آسان و خوشایندی در شهر کلن تجربه کنید، زبان آلمانی خود را تقویت کنید.
پیدا کردن خانه در بعضی محله ها مشکل و یا پر هزینه است.
اکثر خانه‌ها فاقد وسایل زندگی و مبلمان هستند و باید به هزینه خودتان وسایل منزل را تهیه کنید.
ممکن است تغییرات ناگهانی آب و هوا شما را غافلگیر کند.

دیدنی های کلن آلمان

دانشگاه های کلن

در دانشگاه کلن بیش از شصت هزار دانشجو وجود دارد که در هفت دانشگاه این کشور و سایر موسسات عالی ادامه تحصیل می دهند. دانشگاه های مشهور آن که شهرت بین‌المللی دارد شامل دانشگاه موسیقی دانشگاه ورزش، دانشگاه اصلی کلن و دانشگاه صنعتی آلمان است.

همچنین باید گفت در کلن ۳۸۲۹ تن ایرانی مهاجر وجود دارد و جمعیت ایرانیان مهاجر را تشکیل می دهند.

11 مورد از بهترین جاذبه های شهر کلن

کلیسای جامع کلن، جایی برای تماشای تاریخ و هنر

در شهر کلن کلیسایی بزرگ و سر به فلک کشیده وجود دارد که در واقع سمبل این شهر محسوب می شود. این کلیسای جامع در میراث های جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است و جدای از این یکی از پر بازدیدترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری کلن هم هست.

دیدنی های کلن آلمان

ساخت این کلیسا به سال ۱۲۴۸ برمی گردد و تکمیل شدن آن در سال ۱۸۸۰ بوده است. واقعا بیشتر شبیه به یک معجزه است که این کلیسا به این خوبی توانسته در طول جنگ جهانی دوم از ۱۴ بمب هوایی جان سالم به در ببرد.

آشنایی با شانزه لیزه پاریس و هر چیزی که قبل از سفر به پاریس باید بدانید

موزه ی شکلات

یکی دیگر از دیدنی های کلن آلمان موزه ی شکلات Lindt است که در میدان ۴۰۰۰ متری در بندر Rheinau قرار گرفته است. خود سازه هم دیدنی و چشمگیر است و معماری فوق العاده ای دارد و به شکل یک قایق ساخته شده است.

دیدنی های کلن آلمان

بعد از بازدید از این موزه می توانید سری به کارگاه شکلات سازی آن بزنید و سفارش شکلات بدهید که توسط بهترین استادهای شکلات سازی تهیه می شود. به هر کسی که دوستدار شکلات است پیشنهاد می کنیم تا این موزه را ببیند.

باغ گل و گیاه ‏‎

علاقه مندان به گل و گیاه و فضای سبز می توانند به این باغ گل زیبا در شهر کلن بروند. این باغ گل ، قدیمی ترین و سنتی ترین ‏پارک در کلن است. از سال 1920 این پارک به باغ گیاهشناسی و گل تبدیل شد و امروزه بیش از 10000 نوع گیاه و گل مختلف ‏در آن دیده می شود. ‏‏‏ ‏

دیدنی های کلن آلمان

تله کابین بر فراز رود راین

این کابین ها می توانند همزمان ۲۰۰۰ نفر را از بالای رودخانه جا به جا کنند، این ماشین ها همچنین منظره ی فوق العاده ای از شهر را هم به نمایش می گذارند. با این کابین های کابلی بر فراز رود راین می توانید از باغ وحش کلن که در شرق راین قرار دارد به پارک راین در غرب بروید.

دیدنی های کلن آلمان

البته از این کابین های کابلی فقط در تابستان و ماه های تابستانی می توانید استفاده کنید و آپریل تا اکتبر بهترین زمان است. اگر به دنبال منظره ای فوق العاده از رودخانه هستید بنابراین این کابین های کابلی می توانند گزینه ی خوبی باشند، مطمئن باشید ارزش امتحان کردن دارند.

پل ‏Hohenzollern ‎

یکی از هفت پلی که از روی رودخانه ‏Rhine‏ در کلن می گذرد ، پل ‏Hohenzollern‏ است که معروف ترین آنهاست که باید این ‏شهرت را مدیون کلیسایی که در نزدیکی آن واقع شده است باشد چرا که منظره ای زیبا و دیدنی برای این پل ایجاد کرده است. ‏ساخت اولیه این پل در سال 1907 آغاز شد و در سال 1911 به اتمام رسید.

دیدنی های کلن آلمان

با توجه به اینکه این پل در نزدیکی ایستگاه قطار واقع ‏شده است معمولا محلی پرتردد برای مسافرانیست که در این ایستگاه پیاده می شوند و برای تماشای مناظر زیبا به روی این پل می ‏آیند.‏ ‏

شهر قدیمی کلن

همین که دارید از بی شمار کلیسا ها و بناهای تاریخی کلن دیدن می کنید، به شهر قدیمی کلن برمی خورید، جایی دوست داشتنی که در واقع بیشتر جاهای تاریخی در آن قرار دارند. علاوه بر کلیسای قدیمی سن مارتین، کوچه پس کوچه های این منطقه پر است از خانه های قدیمی، گالری ها، مغازه ها، کافه ها و رستوران های مختلف.

نحوه درست بستن زنجیر چرخ خودرو در روز های برفی + آموزش کامل

دیدنی های کلن آلمان

از دیگر دیدنی هایی که در شهر قدیمی کلن قرار دارد، شهرداری شهر کلن است که قدیمی ترین ساختمان عمومی در کلن است، تاریخچه ی این ساختمان به ۹۰۰ سال قبل بر می گردد.

Schildergasse

‏‏ گردشگرانی که علاقه مند به خرید کردن هستند باید از این خیابان که شلوغ ترین خیابان خرید در اروپاست دیدن کنند. گذشته این ‏خیابان به زمان رومیان باز می گردند. ‏Schildergasse‏ در مرکز شهر کلن واقع شده است و در آن فروشگاههای زنجیره ها و ‏مراکز خرید متعددی وجود دارد.

دیدنی های کلن آلمان

بیشترین فروشگاههای این خیابان مربوط به کفش می شوند. حتی خیابان های اطراف این خیابان ‏نیز برای خرید مناسب هستند. ‏ ‏ ‏ ‏

کلیسای آلتنبرگ کلن

در فاصله ی ۶ کیلومتری از کلیسای جامع کلن ، کلیسای جامع دیگری به نام آلتنبرگ Altenberg قرار دارد که به آن کلیسای جامع Bergischer هم گفته می شود و یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک است. این کلیسا در سال ۱۲۵۹ ساخته شده است و داخل آن به بهترین شکل ممکن چیدمان و دکور شده است و شیشه های رنگی زیبایی دارد.

دیدنی های کلن آلمان

این کلیسا نمای خیلی منحصر بفردی دارد که آن را از بقیه ی کلیساهای اروپا جدا می کند.

کلیسای سن گرئون کلن

احتمالا غیر عادی ترین کلیسای کلن کلیسای سن گرئون (St. Gereon) باشد، سازه ای جذاب با راهرویی بسیار طولانی که با موزاییک ها و آثار قدیمی قرون وسطایی تزیین شده است.

خانه 4711‏‎

خانه 4711 کلن را بدون شک می توان زیباترین خانه معطر در کلن دانست. اینجا محل تولید و تولد بسیاری از برندهای مشهور ‏ادوکلن ( به معنای آب کلن ) است. این ساختمان در سال 1792 ساخته شد و عطرهای اولیه ای که در آن تولید می شد با نام ‏Echt ‎Kolnisch Wasser‏ شناخته شده بودند ( که امروزه با نام ادکلن شناخته می شوند ) .

دیدنی های کلن آلمان

طبقه همکف این ساختمان محل فروش عطر ‏و ادکلن های مشهور دنیاست. طبقه اول نیز موزه ای کوچک درباره تاریخ این ساختمان یا کلن 4711 قرار دارد. ‏ ‏ ‏ ‏

شهر لایپزیگ (Leipzig)

از جاهای دیدنی کلن شهر لاییپزیگ یکی از زیباترین شهرهای ایالت زاکسن آلمان است که بیشتر به خاطر مناظر و آثار به‌جامانده از بزرگ‌ترین موسیقی‌دان‌های معروف دنیا مانند باخ، ریچارد ونگر و فیلیکس مندلسون، در بین گردشگران و هنرمندان معروف است.

دیدنی های کلن آلمان

گردشگران می‌توانند در تور آلمان علاوه بر مشاهده آثار و بناهای تاریخی شهر از اجرای زنده موسیقی‌های متعلق به باخ در کلیسای سنت توماس استفاده کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *