افتتاح حساب ترکیه
لیزر موهای زائد

اگر شما هم از موهای زائد خود و روش‌های موقت از بین بردن آن‌ها خسته شده‌اید، شاید وقت آن است که به لیزر موهای زائد خود فکر کنید. در این مقاله گروه زیبایی شادمگ به شما می‌گوییم که لیزر موهای زائد چیست و چه مزایا و معایبی دارد.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر افزايش زیادی داشته است. که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود.

لیزر موهای زائد

اما لیزر مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرارگيرد بسيارى ازكساني كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد كردند را مأيوس كرده است. در اين مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم دراين زمينه و معرفى روش صحيح انتخاب مركز مناسب براى انجام ليزر موى زائد مانع تكرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

انواع لیزر موهای زائد

عوامل زیادی بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستن که با تشخیص پزشک متخصص برای برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود .

بسته به رنگ مو , نوع پوست , ضخامت مو و ناحیه درمان لیزر موهای زائد برای زمانبندی جلسات لیزر مو یکی از دستگاه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

1. لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
2. لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت )
3. لیزر تور پالسی بالا
4. لیزر ND:YAG
5. لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود

انتخاب دستگاه لیزر

برای انتخاب دستگاه لیزر  باید به دو نکته توجه داشت:

  • نوع تکنولوژِی دستگاه
  • نوع برند

دوتا از شناخته شده ترین تکنولوژی های دستگاه لیزر موهای زائد : 1- الکساندرایت 2- دایود و نوع کمتر شناخته شده 3- N دی یاگ است.

نوع برند دستگاه لیزر با تکنولوژی الکساندرایت می تواند کندلا و سایناشور که قوی ترین نوع الکساندرایت محصول کشور امریکا می باشد. برند های دیگر آلما، دکا،کوتراو ونوبلکس می باشد که می توند برای چین کره یا اروپا باشد.

لیزر موهای زائد

مقایسه سیستم الکساندرایت و دایود

دایود به علت طول موج بیشتر عمق نفوذ بیشتری دارد.
تکنولوژی الکساندرایت به علت سهولت کار و بی دردی و خنک کننده های قوی امکان افزایش توان دستگاه و جواب دهی بیشتری دارد.
دستگاه الکساندرایت برند کندلا به علت پرتاب یخ که باعث بی حسی و بی دردی کامل می شود نسبت به سایناشور دارای محبوبیت بیشتری می باشد.
دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک دکتر امامی واقع در میرداماد تهران از نوع الکساندرایت کندلا جنتل لیزر پرو ساخت کشور امریکا می باشد که نسبت به دیگر کندلا های دیگر دارای تکنولوژی جدید تر و سرعت بیشتر و زمان و درد کمتر می باشد.

بهترین لیزر برای رفع موهای زائد

1- ليزر الكساندرايت با طول موج ٧٥٥ نانومتر

لیزر الکساندریت (Apogee) یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه های لیزر دنیا برای رفع موی زائد است، این لیزر توسط شرکت آمریکایی Cynosure ساخته شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه فوق العاده قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی مورد نیاز برای درمان انواع مختلف مو و پوست است.

اینطوری از موی مشکی جذابتون مراقبت کنید

در میان روش های موجود در دنیا برای از بین بردن موهای زائد، این دستگاه دارای بیشترین کارایی و کمترین خطر است. لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت برای طولانی مدت باقی خواهد ماند و هیچ عوارضی ندارد و انتظارات بیمار را برآورده می‎کند.

۲- لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر

این لیزر برای تمام انواع پوست حتی پوست های تیره قابل استفاده است و به علت قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهای که زیر پوست قراردارند را نیز از بین ببرد. در حال حاضر بهترین لیزر دایود؛ لیزر Lightsheer ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست.

٣- ليزر ان دى ياگ (Nd-YAG) با طول موج ١٠٦٤ نانومتر

اين ليزر براى رفع موهاى زائد در پوست‌هاى تيره و بسيارتيره (نوع ۵ و ۶) كاربرد دارد و استفاده از آن برای به موارد خاص مى‌باشد.

لیزر موهای زائد

۴- IPL

كه به علت ارزان و در دسترس بودن و سهولت استفاده، بسيار رايج شده است اصلاً ليزر نيست و در واقع نور شديد پالسى است كه توسط يك لامپ گزنون توليد مى‌شود و مانند ليزر روى سطح پوست تابيده مى‌شود، اما هم از نظر تأثير روى موهاى زائد و هم تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

حالا که با انواع فناوری لیزر آشنا شدیم، این سوال پیش می‌آید که کدام دستگاه برای لیزر موهای زائد بهتر است. در جواب باید بگوییم دستگاهی اثربخشی بیشتری دارد، که از هر سه فناوری موجود یعنی الکساندرایت، دایود و اندیاگ استفاده کند.

حالا باید در نظر داشته باشید که میزان پاسخ دهی لیزر فقط به دستگاه لیزری که استفاده می‌کنید بستگی ندارد. موارد دیگری که بر نتایج حاصل از لیزر اثرگذار است عبارتند از: تعداد شات لیزر، قطر پرتوی لیزر، سیستم خنک کننده لیزر و وقفه بین شات ها.

هنگامی که برای لیزر موهای زائد خود نزد پزشک متخصص مراجعه می‌کنید تا با مشورت، تصمیم به انجام یا عدم انجام لیزر بگیرید، پزشک می‌تواند تشخیص دهد با کدام دستگاه و با کدام فناوری می‌توانید نتیجه‌‌ی بهتری در لیزر موی زائد داشته باشید. دستگاه‌های زیر برای انجام لیزر در کشورمان موجود است که می‌توانید از آن‌‌‌‌ها استفاده کنید.

لیزر موهای زائد

دستگاه الکساندرایت کندلا جنتل

این دستگاه بر پایه استفاده از فناوری الکساندرایت است. این دستگاه آمریکایی یکی از بهترین دستگاه‌های حال حاضر در دنیا است، که می‌توانید از آن برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید.

دستگاه لیزر دایود وکتوس

این دستگاه از تکنولوژی دایود استفاده می‌کند و برای اکثر رنگ‌های پوست مناسب است. باید توجه کنید که دستگاه‌های لیزر موهای زائد دایود، سری جداگانه ندارند و اگر از این دستگاه استفاده می‌کنید، حتما مطمئن باشید که ضدعفونی شده باشد.

دستگاه لیزر Elite+ یا همان سایناشور

دستگاه لیزر سایناشور به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موی زائد در دنیا شناخته می‌شود. این دستگاه همچنین برای درمان ضایعات پوستی رنگی و عروقی و جوان سازی پوست به کار می‌رود. این دستگاه از دو طول موج الکساندرایت و اندیاگ استفاده می‌کند.

آیا لیزر موهای زائد به صورت دائمی اثر‌‌ می‌گذارد؟

باید بدانید که با لیزر، موهای زائد بدن به صورت دائمی از بین‌‌ نمی‌روند. لیزر فقط به صورت دائمی باعث کاهش موهای زائد‌‌ می‌شود. موها به طور دائم در حال رشد هستند و در یک دوره درمانی لیزر موهای زائد، فقط موهایی که در چرخه رشد قرار داشتند، توسط لیزر از بین‌‌ می‌روند. ممکن است موهای زائدی وجود داشته باشند که در زمانی که شما لیزر انجام‌‌ می‌دهید، در دوره استراحت باشند، و بعد از دوره لیزر، رشد کنند. به همین علت، لیزر باعث حذف صددرصدی موها‌‌ نمی‌شود.

لیزر موهای زائد

آیا لیزر مو درد دارد؟

با استفاده از تکنولوژی سیستم خنک کننده DCD (اسپری کریوژن) و ACC (دمیدن هوای سرد روی پوست) قبل و بعد از تاباندن اشعه لیزر در دستگاه های لیزر موی کندلا سری Gentle Pro دردی که حین انجام لیزر مو تحمل می کنید کاملا قابل تحمل و بسیار کمتر از اپیلاسیون است.

اکثر بیماران درد ناشی از لیزر موی کندلا الکس را به ضربه هایی که با یک کش لاستیکی به پوست وارد می شود؛ تشبیه می کنند.

اطلاعات کامل در خصوص تزريق فيلر چشم برای رفع گودی و سیاهی + عوارض و مزایا

انتخاب ليزر مناسب

چگونه مناسبترین لیزر موهای زائد را انتخاب كنيم؟ جواب اين سؤال بسته به اينكه بخواهيد فقط بخش كوچكى از بدن مثلاً زيربغل خود را ليزر كنيد يا از موهاى زائد كل بدن خلاص شويد، از چند صد هزار تا چند میليون تومان ارزش دارد، چون اگر اشتباهاً به مراكزى كه دستگاه ليزر خوبى ندارند يا از آى پى ال نامناسب استفاده مى كنند، مراجعه كنيد، پولى كه پرداخت مى كنيد را از دست مى دهيد و موهاى زائد هم بعد از چند ماه دوباره برميگردند.

پس مهمترين نكته اينست كه در مورد نوع و كیفيت دستگاه ليزر جايى كه قرار است براى رفع موهاى زائد خود به آن مراجعه كنيد، مطمئن شويد، درحال حاضر يكى از بهترين دستگاه های لیزر موهای زائد، لیزر الکساندرایت Gentlelase است كه با كمترين تعداد جلسات درمانى (بطورميانگين ۵-۳ جلسه) و اثر بخشى بهتر و درد کمتر، نسبت به ليزرهاى دیگر؛ توانایی از بین بردن انواع موهاى زائد و حتى موهاى زيرپوستى را دارد.

لیزر موهای زائد

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

۱-وجود اختلالات هورمونی
۲-مصرف دارو های خاص
۳-وجود بعضی بیماریها
۴-سابقه گوشت اضافه در محل عمل
۵-سابقه تبخال مکرر
۶-سابقه عفونت فعال مثل جوشهای چرکی
۷-برنزه بودن
۸-وجود تاتو یا خال یا کک و مک در محل لیزر
۹-مصرف ایزوترتینویین
۱۰-مصرف داروهای حاوی طلا
۱۱-سابقه بیماریهایی مثل لوپوس
۱۲-افراد باردار

نکاتی مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن و پس از آن:

1. باید ناحیه مورد نظر لیزر را قبل از انجام بتراشید

لیزر موهای زائد
2. برای تسکین دردها از ژلی که داده می شود و رسانا می باشد استعمال نمایید.
3. باید حتما از عینک محافظی که داده می شود استفاده نمایید
4. از شما خواسته خواهد شد تا هر ناراحتی که در مورد لیزر موهای زائد دارید بیان کنید (حتما درد خود را بروز دهید) تا تنظیمات لیزر برای شما آسان تر و با تاثیرتر باشد.
5. تا سه روز اول پس از لیزر موهای زائد از رفتن به سونا و استخر دوری کنید
6. پقبل از اینکه به پیاده روی بروید از فیلتر uv(کرم ضد آفتاب حداقل ۳۰) استفاده کنید.
7. حداقل یک هفته بعد از لیزر در مقابل معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

نکته

باید توجه داشته باشید در برخی از بیماران که سابقه عارضه در لیزر در آنها دیده شده احتمال رخ دادن عارض در آنها زیادتر می باشد . پزشک پیش از شروع از روش تست کردن استفاده می نماید و یک ناحیه را لیزر می نماید و در هفته ی بعدی پزشک آن را بررسی می کند و اگر مشکلی وجود نداشته باشد نسبت به شروع لیزر برای صورت و بدن اقدام می نماید.

در گاهی اوقات پس از چند ساعت حالت قرمزی ایجاد شده از لیزر از بین می رود و همچنین برای چنین مواقعی پس از لیزر استفاده از پماد اکسید زینک یا کرم های ترمیم کننده ی کافی است .باید ناحیه که تحت درمان است از اشعه ی خورشید محافظت شود که به همین دلیل از فرآورده های ضدآفتاب با spf بالا استفاده می شد.

برای انواع پوست ها و مو ( موهای ضخیم و نازک – پوست های تیره و روشن ) لیزر الکساندرایت بسیار مناسب است و به همین دلیل این دستگاه برای نژاد های ایرانی توصیه می شود.

لیزر موهای زائد

چه کسانی می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

همه کس اعم از زنان و مردان می‌تواند در تمام قسمت‌های بدن خود از لیزر موهای زائد استفاده کند، هرچقدر رنگ موها تیره‌تر باشد لیزر بر آن تاثیر بیشتری خواهد داشت، البته خصوصیات و ویژگی های فردی شخص نیز در نظر گرفته می شود و قوانین جاری در مورد کاربرد لیزر نیز در کلیه‌ی موارد اجرا می‌شود.

معمولاً فرد برای استفاده از لیزرموهای زائد باید حداقل 12 سال داشته باشد.

تعداد جلسات لازم برای جواب دهی لیزر موهای زائد

این که لیزر بر روی موهای بدن شما تا چه حد اثر بگذارد به عوامل مختلفی مثل رنگ پوست، رنگ موهای زائد، ضخامت موها، تعداد موها، ناحیه مورد نظر برای لیزر و نوع دستگاهی که با آن لیزر انجام‌‌ می‌دهید بستگی دارد. اکثر کلینیک‌‌های معتبر زیبایی، قبل از انجام لیزر موهای زائد برای مراجعان، یک یا دو جلسه مشاوره با متخصص پوست‌‌ می‌گذارند و در آن همه موارد بالا بررسی‌‌ می‌شود. در آن جلسه مشاوره تخمین زده‌‌ می‌شود که به چند جلسه برای لیزر نیاز است.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد در بهترین و مجهزترین کلینیک لیزر موهای زائد با جدیدترین دستگاه های 2021، بین 6 تا 8 جلسه است که در بازه زمانی بین 40 تا 45 روز انجام‌‌ می‌گیرد. اما به طور کلی، لیزر نواحی مثل دست و پا زودتر و لیزر صورت و بیکینی دیرتر به نتیجه‌‌ می‌رسد. دقت داشته باشید که قبل و در حین جلسات لیزر، تنها از ژیلت برای از بین بردن موها استفاده کنید.

چه رژ لبی به شما میاد ؟ صفر تا صد اصول انتخاب رژ لب مناسب رنگ پوست و چهره

لیزر مو های زائد چه مزیت های دارد ؟

۱ بدون عارضه

در بین دستگاههای لیزر موهای زائد عوارض لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت بسیار کم است.

2 بدون درد

اگر لیزر موهای زائد با دستگاه بهترین دستگاه (Alex) آمریکا با پیشرفته ترین دستگاه خنک کننده صورت بگیرد بدون وجود هیچ گونه دردی می باشد و همچنین بصورت کاملا دائمی است.

3) اثر بخشی سریع

الف ) یکی از بهترین دستگاههای لیزر مو های زائد لیزر الکساندرایت می باشد که ساخت کشور آمریکاست و به هیچ عنوان نمی توان آن را با دستگاههای آسیایی و اروپایی مقایسه نمود و می تواند از ۲تا ۳۳ جلسه از طول درمان شما کم نماید.

ب ) نیاز به هیچ نوع بستری نمی باشد و شما سریعا می توانید بعد از لیزر موهای زائد به فعالیت های خود ادامه بدهید.

لیزر موهای زائد

4). در برابر روش های دیگر می تواند بدون ناراحتی و درد باشد .
5) این تکنولوژی توسط FAD برای کاهش موهای زائد به صورت دائمی تایید شده است
6) پوست در این روش درگیر نخواهد شد
7) به وسیله لیزر موهای زائد ، رفع آنها اثر بخش تر می باشد
8) به سرعت می توان مناطق وسیعی را درمان نمود
9) در این روش تغییر رنگدانه و ایجاد زخم به ندرت اتفاق می افتد
10) این فرآیند به سرعت صورت می گیرد و بسته به ناحیه ی لیزر ممکن است از چند دقیقه تاچند ساعت به طول بینجامد.
۱۲) خوشبختانه بنابر مناطق حساس بدن قابل تنظیم می باشد و در لیزرموهای زائد زیر بغل عوارض آن بسیار کم است.
۱۳) شما می توانید در فاصله ی کمی این نتایج را مشاهده کنید .

عوارض لیزر موهای زائد بدن چیست؟

بعد از لیزر، ممکن است عوارضی نیز به وجود بیاید که بعضی از آن‌‌‌‌ها مثل قرمزی پوست، ورم و احساس گرما از عوارض طبیعی لیزر به شمار می‌آیند. هر چقدر لیزر بر روی پوست شما تاثیر بهتری بگذارد، ورم و یا ادم پوست بیشتر می‌باشد و در مدت یک تا دو ساعت بعد هم از بین می‌رود.
ممکن است پوست بدن شما بعد از لیزر، خشک و یا پوسته شود. یکی از رایج ترین عوارض لیزر می‌تواند برای شما رخ دهد، سوختگی پوست و ایجاد تاول است. اما این عارضه به صورت نادر رخ می‌دهد و در صورتی که شما به یک مرکز لیزر مناسب مراجعه کنید، امکان بروز این مشکل کاهش می‌باید.
برای کاهش دادن احتمال بروز عوارض لیزر  و خطرات‌ آن، می‌توانید در اولین و مهم‌‌ترین قدم به دنبال یک مرکز و کلینیک لیزر موهای زائد مناسب باشید. دقت کنید که اوپراتور‌های مربوط به هر کلینیک لیزر موهای زائد، دانش کافی برای کار با هر دستگاه را داشته باشند. کلینیک حتما یک پزشک متخصص پوست داشته باشد.

لیزر موهای زائد
دستگاه‌ها جدید و به روز باشند و به طور مرتب سرویس و تعمیر شوند. حتما دقت داشته باشید که در هنگام لیزر موهای بدن، از اپراتور دستگاه بخواهید به شما چشم بند بدهد. استفاده از لیزر بدون داشتن عینک محافظ چشم، می‌تواند باعث آسیب به چشمان شما شود.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

استفاده از این روش، از نظر جنسیتی هیچ محدودیتی ندارد. با این که لیزر به صورت کلی، باعث ایجاد عوارض خاص و شدید‌‌ نمی‌شود، اما برخی افراد با شرایط زیر بهتر است لیزر خود را به تعویق بیندازند و یا آن را انجام ندهند.

کسانی که دارای اختلالات هورمونی هستند.
افرادی که داروهای خاص مثل راکوتان و ایزوترتینوئین مصرف‌‌ می‌کنند.
اگر در محلی که قصد لیزر دارد، گوشت اضافه وجود داشته باشد.
اگر به طور مرتب تبخال‌‌ می‌زنید، یا در زمان لیزر در محل مورد نظر تبخال دارید.

لیزر موهای زائد
وجود تتو یا خال در محل لیزر، باعث عدم نتیجه گیری‌‌ می‌شود.
بانوان در دوران بارداری نباید لیزر  انجام دهند.
افرادی که به بیماری لوپوس مبتلا هستند.
افرادی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده‌اند، نباید لیزر انجام دهند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

30 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *