استفاده از آینه در دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه آینه ها نقش مهمی در دکوراسیون دارند. پارس مگ در این مقاله به بررسی انواع مدل آینه، و کاربرد آینه در سبک های مختلف دکوراسیون پرداخته است. و جدید ترین ایده ها برای استفاده از آینه در مکان های مختلف خانه را در اختیارتان گذاشته است.

فهرست محتوا نمایش

آینه شیک - استفاده از آینه در دکوراسیون

چرا آینه‌ ها در دکوراسیون داخلی و طراحی این‌قدر مهم هستند؟

از دو نقطه‌نظر می‌توان به استفاده از آینه‌ها در طراحی داخلی نگاه کرد. نخست اینکه آینه‌ها، اشیای جذاب و درخشانی هستند که محیط را زیبا و شیک می‌کنند و دیگر اینکه با توجه به ویژگی‌های فیزیکی موجود در آنها می‌توانند روی اندازه فضاها اثرات مثبتی بگذارند.

پس اگر می‌خواهید به فضایی که در اختیار دارید، بُعد اضافه کنید، بعضی از رنگ‌های محیط را درخشان‌تر در فضا منعکس کنید، محیط را بزرگ‌تر نشان بدهید و… حتما به استفاده از یک آینه در طراحی داخلی فکر کنید.

آینه سنتی - استفاده از آینه در دکوراسیون

کاربرد های آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه در دکوراسیون باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود

از مهمترین کاربرد جالب آینه در دکوراسیون خانه، به خصوص خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، بزرگ نشان دادن محیط است. آینه به شرطی که در جای مناسب نصب شود، ذهن بیننده را فریب می‌دهد و حس وسعت فضا را به او منتقل می‌کند. آینه‌های قدی بزرگ این کار را به نحو بهتری انجام می‌دهند.

آینه نامتقارن - استفاده از آینه در دکوراسیون

  1. می‌توانید آینه را پشت کمدهای کوتاه قرار دهید تا این تصور به وجود آید که فضا در پشت کمد ادامه دارد.
  2. نصب آینه دیواری روی دو دیوار کنار هم، انعکاس نور را بیشتر می‌کند و باعث امتداد یافتن فضا می‌شود و از جمله کاربردهای جالب آینه است.
  3. در آشپزخانه‌های کوچک، به خصوص آن‌هایی که پنجره پشت سینک ندارند، با ساختن پس‌زمینه‌ای از آینه می‌توان فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان داد.
  4.  از دیگر کاربردهای جالب آینه قرار دادن یک آینه میان قفسه کتاب‌ها است که باعث می‌شود فضای فشرده آن، عمق پیدا کند و وسیع‌تر به نظر برسد.
  5. بالای شومینه یک آینه دیواری بزرگ نصب کنید تا تمامی قسمت‌های دیوار را بپوشاند. در این صورت اتاق روشن‌تر و جادارتر به نظر می‌رسد.

استفاده از آینه در دکوراسیون باعث روشن تر شدن محیط می شود

کاربرد دیگر جالب آینه قرار دادن آینه قدی بزرگی میان دو پنجره است و باعث ایجاد حس امتداد فضا و فریب خوردن ذهن بیننده شود. در این حالت احساس می‌کنیم اتاق نور بیشتری دارد و روشن‌تر است. روش دیگر قرار دادن آینه در قسمتی است که نور لامپ‌ها را بازتاب دهد. می‌توانید آینه دیواری را پشت آباژور یا دیگر چراغ‌های دکوراتیو نصب کنید یا آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که نور لامپ‌های سقف را بازتاب دهد.

آینه گرد - استفاده از آینه در دکوراسیون

پنهان کردن فضاها با استفاده از آینه در دکوراسیون

ممکن است در خانه خود کمدها یا اتاق‌های کوچک انباری‌مانندی داشته باشید که بخواهید آن‌ها را از نظر پنهان کنید. در این حالت استفاده از آینه بهترین راهکار است.

می‌توانید در کمدها یا اتاق مورد نظر را با آینه کاری بپوشانید و آن را پنهان کنید. به این ترتیب هم فضای خانه بزرگتر و پرنورتر به نظر می‌رسد و هم نظم بیشتری پیدا می‌کند.

آینه باعث افزایش ارتفاع سقف می شود

از کاربردهای جالب آینه فن آینه کاری دیوار و سقف است که از قدیم رواج داشته است، علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، در راستای افزایش ارتفاع و به صورت کلی ابعاد اتاق نیز استفاده می‌شده است.

اگر از تالارهای آینه قصرهای قدیمی بازدید کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که تکثیر نور و تصویر در قطعات کوچک آینه کاری، به اتاق ابعادی بزرگ و روشن همراه با حسی از رمز و راز می‌بخشد.

آینه در پذیرایی - استفاده از آینه در دکوراسیون

از دیگر کاربردهای جالب آینه قرار دادن یک آینه میان قفسه کتاب‌ها است که باعث می‌شود فضای فشرده آن، عمق پیدا کند و وسیع‌تر به نظر برسد.

این روزها آینه‌ کاری در خانه‌های معمولی دیده نمی‌شود و بیشتر به فضاهای مذهبی اختصاص یافته است اما هنوز می‌توانیم با افزودن آینه دیواری به بخش‌هایی از سقف، تصور ارتفاع را ایجاد کنیم. اگر خانه‌ای سقف یک‌دست و کوتاهی دارد، می‌توان در قسمت‌هایی از آن آینه کاری کرد تا تصور اختلاف سطح به وجود آید و سقف بلندتر به نظر برسد.

آینه مینیمال - استفاده از آینه در دکوراسیون مدل آینه ی جدید - استفاده از آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه در دکوراسیون مینیمال

در طراحی دکوراسیون مینیمال، تمامی عناصر غیر ضروری از نگاه بیننده حذف می‌شوند. از کاربردهای جالب آینه در این سبک طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی با آینه است. در این روش کابینت‌ها و قسمت‌های زیرین روشویی با آینه پوشانده می‌شود و در بیننده تصور شناور بودن اجسامی مانند روشویی را ایجاد می‌کند.

استفاده از آینه در دکوراسیون کلاسیک

از دیگر کاربرد جالب آینه ایجاد حس و حالی کلاسیک و باوقار در طراحی دکوراسیون است. به خصوص در اتاق پذیرایی با استفاده درست از آینه می‌توان سبک محیط را به آسانی تغییر داد. یک مدل طرح‌دار از آینه دیواری که دیوار کنار میز غذاخوری را پوشانده باشد، حالتی بسیار شیک و کلاسیک به اتاق می‌دهد.

بازتاب نور شمع‌های روی میز و چراغ‌های سالن در آینه، به زیبایی محیط خواهد افزود. توجه داشته باشید که دست شما برای انتخاب باز است و رنگ‌های آینه تنها به نقره‌ای محدود نمی‌شوند. می‌توانید با توجه به تم رنگ اتاق پذیرایی خود از آینه‌هایی با رنگ برنزی، خاکستری یا سیاه نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای انتخاب یک آینه صاف و یک‌دست از یک مدل طرح‌دار استفاده کنید.

آینه دکوراتیو - استفاده از آینه در دکوراسیون آینه لانه زنبوری - استفاده از آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه دکوراتیو نیز یکی دیگر از کاربردهای جالب آینه و راه‌های تغییر سبک دکوراسیون است. برای مثال تنها با نصب یک آینه خورشیدی در بالای میز کنسول، حال و هوای اتاق شما تا حد زیادی تغییر خواهد کرد.

مدل طرح‌دار خورشیدی را می‌توان در اتاق خواب و بالای تخت نیز نصب کرد.
می‌توانید برای یک دیوار تاقچه‌ای بسازید و سه آینه کوچک با سایزهای مختلف، همراه با وسایل تزئینی دیگر روی آن قرار دهید. آینه روی تاقچه حالتی کلاسیک دارد و به محیط جلوه زیبایی می‌بخشد.

مکان های مناسب برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل

آینه نماد بازتاب انرژی در خانه است. بنابراین در هرجایی از خانه می توان از آن استفاده نمود. اما از لحاظ چینش صحیح دکوراسیون یکسری نقاط برای قرار گرفتن آینه ها مناسب تر هستند. چند نمونه از این نقاط را باهم بررسی کنیم:

استفاده از آینه در دکوراسیون پذیرایی

در بخش‌های مختلف اتاق پذیرایی می‌توان از آینه استفاده کرد:

آینه کنسول شیک - استفاده از آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه با میز کنسول

میزهای کنسول از جنس‌های مختلف چوب، رزین و … ساخته می‌شوند. ترکیب آینه‌ای متناسب با جنس میزتان می‌تواند بخش‌هایی از منزل را که نمی‌دانید با آن چه کنید به خوبی پر کند.

آینه در حال - استفاده از آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه بین دو پنجره

بین دو پنجره منزلتان یک آینه با ابعادی مشابه قرار بدهید. این ایده خلاقانه باعث می‌شود تا در نگاه اول، بیننده احساس کند که یک پنجره دیگر هم در منزلتان وجود دارد و علاوه بر نوری که منعکس می‌شود به دل‌باز شدن فضا و بزرگ‌تر نشان داده شدن آن هم کمک می‌شود.

آینه دیواری بزرگ - استفاده از آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه پشت میز غذاخوری

قرار دادن یک آینه بزرگ روی دیواری که میز غذاخوری‌تان را در کنار آن قرار داده‌اید، ایده بسیار خوبی برای باشکوه‌تر کردن فضاست.

استفاده از آینه بالای شومینه

بالای شومینه خود را با وجود یک آینه به نقطه‌ای دیدنی در محیط بدل کنید.

آینه روی شومینه - استفاده از آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه روی شِلف‌ها (طاقچه‌ها)

شلف‌ها یا همان تاقچه خودمان که این روزها از جنس‌های مختلفی مانند چوب هم به فروش می‌رسد، تزئینی زیبا برای قرار دادن انواع مجسمه‌ها، قاب‌ها و… است. با گذاشتن یک آینه زیبا روی تاقچه یا شلف هم می‌توانید به دکوراسیونی ظریف و زیبا دست پیدا کنید. البته یادتان باشد که برای تاقچه و شلف باید از آینه‌های کوچک و متوسط بهره ببرید.

آینه داخل کتابخانه

اگر از آن دسته دوستان کتاب‌خوانی هستید که در اتاق پذیرایی‌تان یک عدد کتابخانه خودنمایی می‌کند، برایتان ایده منحصربفردی داریم؛ با قرار دادن یک آینه گرد، مربع یا هر شکل دیگری در قفسه وسطی کتابخانه می‌توانید به فضا عمق و زیبایی خاصی بدهید.

آینه با قاب چوبی - استفاده از آینه در دکوراسیون آینه مدرن شیک - استفاده از آینه در دکوراسیون

ترکیب آینه و قاب

قرار دادن دو قاب هم‌شکل در طرفین یک آینه هم تقارن زیبایی به فضا می‌دهد. کلا استفاده از آن در کنار قاب‌های متعدد هم می‌تواند یکی از دیوارها را به تابلویی دیدنی تبدیل کند. مثلا دیوارکوب‌های بشقابی گرد را با آینه‌ای گرد که ابعادی بزرگ‌تر از آنها دارد در کنار هم به دیوار نصب کنید. نتیجه چشم‌نوازی حاصل می‌شود. شک نکنید!

استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه

از آینه در بخش‌های مختلفی از آشپزخانه می‌توان استفاده کرد که بنا به سلیقه و اندازه آشپزخانه هر فرد، تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد.

آینه در پس‌زمینه

یکی از کاربردهای آینه استفاده در پس‌زمینه به عنوان کاشی در بین دو ردیف کابینت بالایی و پایینی است. این کار، آشپزخانه را پرنورتر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. فقط بهتر است از آینه‌هایی استفاده کنید که متناسب با رنگ کاشی‌های آشپزخانه‌تان و در عین حال چرک‌تاب باشند تا چربی و روغنی که پختن غذا در محیط تولید می‌کند چهره زشتی به آینه شما ندهد. (البته که تمیز کردن آشپزخانه یک اصل است.)

مدل آینه آشپزخانه - استفاده از آینه در دکوراسیون

آینه با قاب روی دیوار

آینه‌های قاب‌شده به شکل مربع، بیضی، مستطیل، دایره و… روی دیوار پشت سینک یا در آشپزخانه‌هایی که کابینتی برای ردیف بالا ندارند هم ایده خوبی است. البته آینه‌ای که پشت سینک قرار بگیرد به‌خاطر استفاده از آب در نزدیکی‌اش در معرض خطر سرد و گرم شدن است. همچنین استفاده از آینه بالای یک ردیف کابینت می‌تواند خلأ کابینت‌های ردیف بالا را به خوبی پر کند.

آینه در بدنه کابینت

آینه‌ای که در بدنه کابینت‌ها کار شود هم جلوه بسیار خوبی به فضا می‌دهد. اصلا می‌توانید در کابینت‌ها را آینه‌ای انتخاب کنید. قسمت جزیره در آشپزخانه یا همان کمد نیمه‌ای که در مرکز آشپزخانه گذاشته می‌شود هم با آینه‌کاری، به فضا جلوه می‌دهد.

استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق خواب و کار

آینه اتاق خواب - استفاده از آینه در دکوراسیون

کاربرد آینه در کمد

آینه‌ها فضا را بزرگ‌تر می‌کنند دیگر، درست است؟ پس اگر روی درب کمد داخل اتاقتان از آینه استفاده کنید یا به جای شیشه در ساخت کتابخانه و کمد از آینه استفاده کنید، فضا بزرگ‌تر خواهد شد.

آینه کنسول عروس - استفاده از آینه در دکوراسیون

آینه در فضاهای باریک و محدود

اگر میان تخت و کمد یا بخشی از دیوار، مکانی کوچک وجود دارد هم می‌توانید از آینه‌های باریک برای روشن‌تر کردن فضا استفاده کنید.

اتاق نشیمن و راهرو

از یک آینه بزرگ و قدی برای قرار دادن پشت مبل‌های اتاق نشیمن استفاده کنید و اندازه هال و نشیمن خود را تقریبا دو برابر اندازه واقعی‌اش کنید. آینه در راهرو یا راه‌پله هم می‌تواند فضا را بزرگ، نورانی، شیک و دلربا کند. برای سایر بخش‌های منزل مانند دست‌شویی و حمام هم می‌توان از آینه‌هایی با طرح‌های مختلف مثل؛ کمدهای آینه‌ای و آینه‌کاری در کنار کاشی‌ها بهره برد.

آینه ی راهرو - استفاده از آینه در دکوراسیون آینه برای راه پله - استفاده از آینه در دکوراسیون

استفاده از آینه در مکان‌هایی که می‌خواهید مطالعه کنید یا تمرکز بالایی داشته باشید، اصلا توصیه نمی‌شود چون جلب حواستان به این شئ درخشان می‌تواند شما را بازیگوش و بی‌توجه کند. استفاده از آینه در بالای تخت خواب هم در فنگ‌شویی توصیه می‌شود اما یادتان باشد برای نصبش تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید که خطری تهدیدتان نکند.

استفاده از آینه در دکوراسیون سرویس بهداشتی

معمولاً همه ی افراد در سرویس های بهداشتی خود از آینه استفاده می کنند. اما اینکه چه نوع آینه ای باعث زیبا تر شدن سرویس ها می شود جای تأمل دارد. توصیه ما استفاده از آینه های گرد می باشد. این آینه ها علاوه بر اینکه  سختی کابینت های  چهار گوش سرویس ها را کم می کند، باعث ایجاد زیبایی ملموسی در سرویس ها نیز می شود.

انواع آینه‌

حالا که تقریبا به دید خوبی نسبت به کاربرد آینه در طراحی داخلی رسیده‌اید، بهتر است با انواع آینه‌ها هم بیشتر آشنا شوید:

آینه پتینه یا کهنه کاری شده

آینه‌های پتینه شده که با نام کهنه‌کاری هم شناخته می‌شوند، همان آینه‌هایی هستند که دارای طرح و رنگ هستند و شمایلی قدیمی مانند زنگار روی بعضی از آنها وجود دارد. طراحی و ساخت این آینه‌ها دقت و زمان زیادی می‌طلبد و می‌تواند با دکوراسیون داخلی مکانی که در نظر دارید، بسیار هماهنگ و جذاب باشد. البته برای کسانی که برای استفاده از آینه به دنبال نور و درخشش خیلی زیاد هستند چندان گزینه مناسبی نیست.

آینه ی ونیزی - استفاده از آینه در دکوراسیون

آینه ونیزی

آینه‌های ونیزی، آینه‌های دست‌سازی هستند که اصالت ساختشان به ونیز ایتالیا بازمی‌گردد. این آینه‌های زیبا و محکم در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کاربرد دارند. کیفیت ساخت این آینه‌ها از زمان‌های قدیم بسیار بالا بوده و در آنها از گرد طلا هم استفاده می‌شده است. آینه‌های ونیزی دارای برش‌ها و ریزه‌کاری‌های فراوانی در ناحیه قاب هستند و اگر از مدل‌های تجملاتی یا به قول امروزی‌ها لاکچری خوشتان می‌آید، با خرید یک عدد آینه ونیزی کاملا راضی و خوشحال خواهید شد.

آینه دکوراتیو

آینه‌های دکوراتیو از جمله عناصر جدیدی هستند که به طراحی و دکوراسیون منزل اضافه شده‌اند. این آینه‌ها که با هدف تزئين تولید می‌شوند، در شکل‌های هندسی متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. مثلا شکل‌های هندسی مثلثی، ۶ ضلعی و تمام اشکال هندسی که سابق بر اینها در ساخت آینه مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

این آینه‌ها در قالب یک مجموعه برای قرار گرفتن روی دیوارهای مختلف اتاق پذیرایی یا سالن‌های گوناگون کاربرد دارند. منظور از مجموعه این است که مثلا یک آینه دکوراتیو هندسی می‌تواند از چند قطعه آینه با اشکال هندسی گوناگونی که مکمل هم هستند، ساخته شود. آینه‌های دکوراتیو، دنیای جدیدی در طراحی و دکوراسیون به وجود آورده‌اند و از تنوع زیادی برخوردار هستند.

آینه ی رزینی - استفاده از آینه در دکوراسیون

آینه های رزینی

رزین ماده‌ای است که هم به صورت طبیعی و هم مصنوعی در صنایع مختلف و هنرهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزین‌های مصنوعی پلی‌استری برای ساخت مجسمه و قاب آینه به کار برده می‌شوند. رزین را می‌توان به شکل قاب‌های متنوعی درآورد و با آن قاب‌آینه‌های زیبایی ساخت. تنوع آینه‌های رزینی هم زیاد است و شکل‌ها و ابعاد مختلفی از آنها را می‌توان تولید کرد.

آینه های سنتی ایرانی

آینه‌های سنتی ایرانی هم به شدت جذاب هستند و برای افراد باسلیقه‌ای که ارزش کار دست را به خوبی درک می‌کنند، بهرتین گزینه ممکن هستند. قاب‌آینه‌های منبت‌کاری شده چوبی، قاب‌های مسی یا قاب‌هایی که از تکه‌های کاشی درست می‌شود از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای هماهنگی با دکوراسیونی سنتی هستند. فکرش را بکنید یک آینه قجری با آن دنیای بی‌نظیر رنگ و نقش چقدر در دکوراسیون منزلتان خوش خواهد درخشید.

کاربرد انواع آینه در دکوراسیون

آینه کار شده - استفاده از آینه در دکوراسیون

کاربرد آینه های تراش خورده

آینه هایی که با فرم های هندسی مختلف و منظم برش می خورند و سپس توسط دستگاه های مخصوص لبه آن ها با ضخامت های مختلف برش می خورد، آینه های تراش خورده نامیده می شوند. بعد ازنصب آیه و قرار گرفتن لبه¬ها ی تراش خورده در کنار هم تللألوی زیبایی از نور در آن ها دیده می شود. این آینه ها با داشتن قیمتی مناسب می توانند به عنوان یک پوشش مناسب و شکیل برای انواع دیوار ها انتخاب شوند. از طرفی نصب ساده ی این آینه ها باعث می شود در هر متراژ یا فضایی قابل اجرا باشند.

کاربرد آینه های ونیزی

از آنجا که آینه های ونیزی بسیار قدیمی هستند از آن ها به عنوان عتیقه نیز یاد می شود. اما امروزه هم هنرمندانی هستند که  دست به ساختن چنین آینه هایی زده اند. معمولاً بر روی آینه های ونیری تراش های ظریفی با نقوش مختلف وجود دارد که سطح شیشه را خراش داده و گاهی هنرمندان با رنگ کردن پشت این نقش ها حال و هوایی جدید را به وجود می آورند. این آینه ها به خاطر ظریف کاری ها و هنرهای دستی کمی گران تر هستند. البته این نکته را به یاد داشته باشید که شما اثر هنری را خریداری می کنید.

کاربرد آینه های حجمی

معمولا این آینه ها به شکل آویز یا قابل نصب و اجرا در فضاهای مختلف می باشند. شکست های فرمی که به شکل حجمی با آینه کار می شود باعث شکست نور و ایجاد زوایای مختلف می شود که فضا را بسیار مدرن جلوه می دهد.

آینه سرویس بهداشتی مستطیلی - استفاده از آینه در دکوراسیون

کاربرد آینه در فنگ شویی

فنگ شویی یک دانش باستانی است که به ما کمک می‌کند بهترین چیدمان را برای محیط زندگی خود انتخاب کنیم. این دانش قواعدی درباره استفاده از وسایل خانه و نحوه قرار دادن آن‌ها، انتخاب رنگ‌های مناسب برای هر محیط و همچنین استفاده از وسایل تزئینی گوناگون دارد.

هدف این است که انرژی مثبت یا «چی» آزادانه در محیط حرکت کند که این امر موجب سلامتی، شادمانی و آرامش ساکنان خواهد شد. یکی از عناصر مهم در فنگ شویی، آینه و آینه کاری است. استفاده از آینه در دکوراسیون می تواند به جریان بهتر انرژی در خانه کمک کند. برای به کار بردن آینه بر اساس اصول فنگ شویی، به نکات زیر توجه کنید:

  • آینه می‌تواند زیبایی‌ها را بازتاب دهد و تاثیر آن‌ها را دو برابر کند. بنابراین آن را در مقابل قسمت‌های زیبای خانه خود نصب کنید.
  • یک آینه دیواری مدرن روی دیوار خانه نصب کنید. آینه‌های قاب‌دار عمق بیشتری به فضا می‌دهند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان تابلو استفاده کنید.
  • هرگز آینه را مقابل تخت خواب نصب نکنید. دیوارهای کنار تخت محل بهتری برای نصب آینه هستند.
  • یکی از کاربردهای جالب آینه، استفاده از آن در فضاهایی است که نور کمی به آن‌ها می‌رسد و حالت راکد و تیره‌ای دارند. با آینه کاری این فضاها نور می‌گیرند و روشن می‌شوند.
  • در راهروهای بلند و باریک، آینه دیواری نصب کنید تا ضمن روشن شدن فضا، انرژی مثبت مدت بیشتری در آن‌ها باقی بماند.
  • در سرویس بهداشتی، می‌توانید از یک آینه دیواری مدرن با شکل گرد استفاده کنید. انحنای آینه، تیزی خطوط و زوایای کابینت‌ها را کاهش می‌دهد و متعادل می‌کند.
  • به خاطر داشته باشید که نصب آینه با هدف مضاعف کردن نور و زیبایی صورت می‌گیرد اما در صورتی که محیط خانه شما به هم ریخته و نامنظم باشد، آینه این بی‌نظمی را نیز مضاعف خواهد کرد بنابراین باید خانه را همیشه مرتب نگه دارید.
  • سطوح آینه‌ها باید همیشه پاکیزه و بدون لک باشند.
  • طبق اصول فنگ شویی آینه‌های شکسته به انرژی محیط آسیب می‌زنند و لازم است به سرعت تعویض شوند.
  • در نصب آینه افراط نکنید. تکثیر بیش از حد تصاویر ممکن است در شما ایجاد استرس یا سرگیجه کند.

مکان هایی که نصب آینه در آن ها توصیه نمی شود

هرگز آینه های خود را مقابل درب یا پنجره نصب نکنید. زیرا در این صورت نور و انرژی ساطع شده از آن به خودش باز می گردد و در فضاهای داخلی پخش نمی شود. یک راه عالی برای زیاد شدن نور اتاق،  نصب آینه کنار پنجره است.

مدل آینه دستشویی - استفاده از آینه در دکوراسیون

نکات مهم در استفاده از آینه در دکوراسیون

همواره سعی کنید آینه های خود را تمیز نگه دارید زیرا این تمیزی آینه ها است که باعث زیبایی و انعکاس نور در فضا می شود.
در صورت شکستن و یا ترک خوردن آینه ها آن ها رو سریع تعویض کنید، زیرا از نظر روانشناسی این آینه ها تاثیر خوبی برای شما ندارند.
هنگام انتخاب آینه برای خانه خود هدف اصلی تان را در نظر بگیرید، اگر کارایی آینه مد نظر شماست، مطمئن شوید که دو جنبه ی تزیینی و کارایی را به طور هم زمان داشته باشد و اگر تنها جنبه ی تزیینی آن مد نظر است یک آینه با قابی زیبا و تزئینات  و گاهی کاملا ساده اما شیک چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

آینه ی نشیمن - استفاده از آینه در دکوراسیون

آموزش نصب آینه های دکوراتیو

گام اول: با استفاده از یک پارچه نرم و نسبتا مرطوب سطح دیوار را از گرد و غبار پاک میکنیم تا از نصب کامل آینه اطمینان حاصل شود.

گام دوم: با استفاده از اسپری تمیز کننده آینه، پشت آینه را نیز تمیز و گرد و غبار آن را از بین می بریم.

گام سوم:با استفاده از متر و یا خط کش، ابعاد آینه را اندازه گیری کنید سپس با کم کردن سه سانتی متر از اندازه هر ضلع، رئوس را بر روی دیوار و پشت آینه علامت می زنیم. این کار به خاطر جلوگیری از دیده شدن نوار های چسب از کناره های آینه صورت میگیرد.

گام چهارم: نوار های دو طرفه را به اندازه ای که یادداشت کرده اید، برش دهید. به علت ضخامت این نوار ها از قیچی برای برش استفاده کنید.

گام پنجم: کاغذ یک طرف نوار را با دست بردارید. دقت کنید که انگشت تان به بخش چسبنده اصابت نکند زیرا ممکن است بخشی از چسب آن را از بین ببرد.

گام ششم: خط نوار را بر پشت آینه قرار دهید. این کار را برای تمامی اضلاع آینه انجام دهید.فراموش نکنید که فاصله سه سانتی متری نوار از لبه ها را رعایت کنید.

گام هفتم: کاغذ سمت دیگر برچسب ها را نیز جدا کنید. حال آینه آماده اتصال است. رئوس نوار ها را بر نقاطی که علامت زده اید قرار دهید. برای اطمینان از اینکه آینه به درستی چسبیده است، فشاری ثابت را بر تمامی قسمت های آن وارد نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید