انواع شلوار جین

یکی از محبوبترین و پرفروشترین شلوار زنانه و مردانه که با هر استایل و لباسی ست می شود شلوار جین است. در این مطلب گروه استایل شادمگ شما با ویژگی انواع شلوار جین آشنا مي شويد.

انواع شلوار جین راسته زنانه و مردانه

شلوارهای جذب یا Skinny

اسکینی از انواع شلوار جین هایی است که از بالا تا پایین کاملا جذب است، بنابراین تناسب اندام شما از کمر تا مچ پا در آن به خوبی دیده می‌شود. جنس اغلب آنها کشایلی و کتان یا الاستین است. این نوع شلوار جین در هر دو نوع زنانه و مردانه وجود دارد. شلوار لی جذب مناسب برای تمام است ها بخصوص استایل خیابانی، مهمانی و دورهمی هاست.

در نوع خاصی از این نوع شلوار، شلوار Skinny crop را داریم که ویژگی های آن مشابه شلوارهای Skinny است با این تفاوت که مچ پای آن ها کمی بالاتر است. پوشیدن چکمه با این نوع شلوارها استایل شما را بسیار زیبا می‌کند. از طرفی بعلت اینکه مچ پا نمای بهتری در این نوع شلوار دارد، پوشیدن انواع صندل ها با آن برای خانوم‌ها بسیار زیبا خواهد بود.

شلوار جین سیگاری

این نوع شلوار در انگلیسی Cigarette Jean نامیده می‌شود. مدل این شلوارها نیز به مدل شلوارهای جذب شباهت کمی دارد، اما نسبت به آن ها کمی آزادتر است. در واقع این مدل شلوار جین در قسمت باسن و تا نزدیکی ران جذب است. اما از ران تا مچ پا کمی آزادتر است. نکته دیگر این شلوارها این است که حدود یک الی دو اینچ بالاتر از مچ پا تمام می‌شود. این نوع شلوار لی که مخصوص خانوم هاست برای پوشیدن با انواع کفش دخترانه مناسب است.

شلوار جین راسته

این نوع جین در انگلیسی Straight نامیده می‌شود. این شلوارها مشابه با شلوار سیگاری است، اما تفاوت آن این است که از مچ پا عبور می‌کند و نسبت به نوع سیگاری بلندتر هستند. اما بهتر است بگوئیم که این مدل شلوار نیز خود به دو شکل طراحی گردیده است.

انواع شلوار جین

نوع اول، نیمه راسته است که در آن، قسمت باسن نسبتا جذب است، اما قسمت پایینی آزادتری دارند؛ و نوع دوم به گونه ای است که در قسمت باسن نیز آزادتر است و به صورت سرتاسری از بالا تا پایین در یک راستا قرار دارند.

افرادی که تپل تر هستند، اغلب از این نوع شلوار استفاده می‌کنند. از طرفی این نوع شلوار مناسب برای استایل‌های رسمی، خیابانی و راحتی می‌باشد.

شلوار جین دمپا

این مدل شلوار جین که بیشتر مناسب دختران با پاهای لاغر است در انگلیسی Wide Leg نامیده می‌شود. نوع خاصی از برش در شلوار جین دمپا به این صورت است که کمر بلندی دارد و قد شلوار تا یک وجب بالای مچ پا می‌رسد.

انواع شلوار جین

در نوع دوم این شلوارها، قد شلوار به اندازه ای است که روی کفش را کاملا می‌پوشاند. بهترین نوع کفش برای این مدل شلوار لی، صندل های بدون پاشنه است. این شلوار برای استایل های مهمانی، هنری و کژوال بسیار مناسب است.

شلوار جین مدل بوت کات

بوکات نیز از انواع شلوار جین هایی است که برای بانوان طراحی شده است. برش این نوع شلوار جین به گونه ای است که تا زانو تنگ است، اما از زانو تا مچ به صورت مثلثی گشاد می‌شود. این نوع شلوارها با اینکه دمپای گشادی دارند، به طرز عجیبی اغلب با چکمه ها یا نیم بوت ها پوشیده می‌شوند.

انتخاب دستبند متناسب با استایل لاکچری شما

به طور معمول قد این شلوارها کمی بلند است. اگر این مدل شلوار جین را در کمد خود دارید، آنرا با کفش های پاشنه دار امتحان کنید. کفش‌های پاشنه دار شما را زیباتر خواهد کرد.

شلوارهای جین زاپ دار

این نوع شلوارها در قسمت های مختلف خود دارای پارگی هایی هستند که اغلب رنگ پا در آن قسمت ها نمایان می‌شود. این نوع شلوارها که مدل خاصی از شلوارهای لی است در میان تینیجرها از محبوبیت نسبی برخودار است. اما بهتر است بدانید که این نوع مدل شلوار جین مناسب برای تیپ های اسپرت، هنری و کژوال است.

انواع شلوار جین

شلوار جین ملوانی

شاید تا بحال در فروشگاه ها، شلواری که جیب های آن بجای پشت در جلو باشد، دیده باشید. این مدل شلوار، شلوار جین ملوانی است. در نوع دیگر این نوع شلوار جین، بجای جیب از دکمه هایی به صورت ردیفی استفاده شده استو مدل پاچه های این شلوار گشاد است و نوع استایل این نوع شلوار خاص، مجلسی و راحتی است.

شلوار جین های گشاد یا Loose

این شلوار ها که در قسمت باسن بسیار شل هستند، در ابتدا برای اندام هایی طراحی شده بودند که باسن های بزرگی دارند. اما هم اکنون این مدل ها توسط بسیاری از مردان جوان که استایل های خاص کژوال و اسپرت را دوست دارند، پوشیده می‌شود.

شلوار لی های پاکتی

در این مدل شلوار جین، پاچه های شلوار کمی به بالا تا خورده و دوخته شده است.

انواع شلوار جین

این نوع شلوار جین، در حال حاضر فوق العاده شیک هستند و اگر سراغ این مدل شلوار می‌روید ، مطمئن شوید که آنها را با چند کفش بسیار خوب جفت کرده اید. تقریبا هر مدل اندامی از قبیل ساعت شنی، سیبی، گلابی و زنانی که تقریباً هر فرم بدنی دارند، می توانند این مدل شلوار را بپوشند.

شلوار جین لوله تفنگی

خیلی ها گمان می‌کنند که شلوار لوله تفنگی از انواع شلوار جین های است که بیشتر مناسب افرادی است که دارای ران های بزرگی هستند. چرا که باریک شدن شلوار از بالا به پایین باعث لاغرتر نشان دادن پاهای افراد می‌شود.

اما در برخی از تحقیقات نشان داده شده است که پوشیدن این نوع شلوارها مانند شلوارهای جذب تنها برای افراد لاغر خوب است. در واقع چندین علل علمی برای این موضوع مطرح شده است.

از جمله اینکه اگر افراد چاق این نوع شلوار را بپوشند، دچار عفونت ادراری می‌شوند. زیرا فشار بیش از حدی به کشاله ران آنها وارد می‌شود. این موضوع باعث پرکار شدن مثانه و سپس بتدریج باعث عفونت دستگاه ادراری خواهد شد.

دلیل دیگر مطرح شده این است که شلوارها جین اساسا برای راحتی و آزادی عمل بیشتر افراد در هنگام فعالیت روزانه طراحی شده اند. اما شلوار لی لوله تفنگی این خاصیت را ندارد.

انواع شلوار جین

تفاوت اصلی شلوار لوله تفنگی با شلوارهای جذب در این است که در شلوار لوله تفنگی میزان تنگ شدن زیر زانو بیشتر است و قیمت باسن نسبت به ساق پا از آزادی بیشتری برخودار است. در حالی که در شلوارهای جذب تمام قسمت های شلوار از بالا به پایین به طور یکسانی جذب پاها می‌باشد.

تیپ لباس پسرانه بچه گانه چطور باشه ؟ + اصل حرفه ای برای ست کردن لباس پسر ها

شلوار جین مام استایل

شلوارهای مام استایل از انواع شلوار جین هایی است که یک تیپ خاص و زیبا برای استایل های دخترانه است. این نوع شلوار که ابتدا نمادی از شلوار راحتی برای مادران بوده است، امروزه در استایل های مد روز توسط جوانان و تینیجرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع شلوار جین

فاق این شلوارها بلند است و کمر خانوم‌ها را بسیار زیبا نشان می‌دهد. از طرفی اغلب با تیشرت‌های کوتاه پوشیده می‌شود تا قسمت کمری آن به طور کامل دیده شود.

شلوار جین بوی فرند

این نوع شلوار، نوعی شلوار جین راحتی تمام راسته ای هستند که گویی یک سایز برای شما بزرگتر است. در واقع این نوع شلوارها تلفیقی از شلوار بگی و شلوار راسته لی است.

شلوار جین گرل فرند

نوع کلاسیکی از شلوارهای جین، شلوار گرل فرند است. این نوع شلوارها برعکس جین بوی فرند، اصلا گشاد نیستند. در واقع، مدل خاصی از شلوارهای راسته ای هستند که به اندازه یک وجب بالای مچ پا برش خورده و کوتاه می‌باشند.

انواع شلوار جین

جین راسته گشاد

بر خلاف مدل شلوار جین بوت کات و شلوار جین Flared که از ران تنگ و از زیر زانو گشاد می‌شوند، شلوار جین راسته گشاد از ران آزادتر می‌شود و می‌تواند با رفتن از زانو به پایین، پهن شود. این برش از یک برش مستقیم تا اریب و گشاد متفاوت است. این سبک، از بین انواع شلوار جین زنانه، گشاد و راحت ترین است و همچنین از سبک‌های بسیار مناسب است.

جین Trouser

شلوار جین Trouser معمولاً یک شلوار جین دم‌پا گشاد است. شباهت آنها به شلوارهای غیر جین از این جهت است که ممکن است فاقد بسیاری از ویژگی های شلوار جین استاندارد مانند طرح پنج جیب یا درزهای تخت با دوخت متضاد باشند.

این شلوار جین بعضی اوقات با داشتن جیب های بریده بریده و جزئیات دقیق‌تر شبیه شلوارهای کمد لباس ساخته می شود. با این حال، ظاهر شلوار جین Trouser بسته به نوع یکنواخت، پارچه تیره و جزئیات بیشتری روی جیب ها و کمر، می‌تواند از یک ظاهر شلوار جین معمولی تا یک ظاهر شلوار لباس بیشتر متفاوت باشد.

برخی از برندها، شلوارهای جین دم‌پا گشادی را که برخی از ویژگی‌های شلوارهای جین را دارند، شلوار جین Trouser می‌نامند.

کلاسیک جین

شلوار کلاسیک جین معمولاً یک شلوار جین گشاد است. شباهت آنها به شلوارهای غیر جین از این جهت است که ممکن است فاقد بسیاری از ویژگی‌های شلوار جین استاندارد مانند طرح پنج جیب یا درزهای تخت با دوخت متضاد باشند. شلوار کلاسیک جین بعضی اوقات با داشتن جیب‌های اریب و جزئیات دقیق‌تر شبیه شلوارهای غیر‌جین و پارچه‌ای دوخته می‌شود.

این سبک جین شلواری است که برای اکثر انواع بدن مناسب است. این امر به این دلیل است که سیلوئیت صاف و مستقیمی که از ناحیه کمر ایجاد می‌شود و از لگن به سمت پایین می‌رود ، فرم بدن را ساده و کشیده می‌کند.

انواع شلوار جین

اگر نحیف و ریزاندام هستید، یک شلوار کلاسیک جین با پایین کمتر گشاد برای شما مناسب است. اگر شما باسن بزرگی دارید، یک شلوار با پاچه‌ی عرض متوسط ​​بهترین شکل را برای شما به وجود می‌آورد.

آشنایی با ویژگی های پارچه فاستونی خوب و اعلا + راز یک عدد در پارچه های فاستونی

جین مخروطی

شلوار جین مخروطی مانند شلوار جین راسته دارای کمی آزادی از ناحیه کمر است اما شلوار جین مخروطی به تدریج به سمت مچ پا تنگ می‌شود. بین شلوار جین مخروطی و مام فیت مشترکاتی وجود دارد. خب، شلوار جین مخروطی چیست؟

هر دو سبک شلوار جین دارای پاچه‌های مخروطی است اما مام جین اصولا فاق بلندی دارد ولی شلوار جین مخروطی می‌تواند فاق متوسط یا کوتاه داشته باشد. شلوار جین مام کلاسیک از جین ۱۰۰٪ نخی سفت و سخت ساخته شده، در حالی که شلوار جین مام مدرن یا شلوار جین مخروطی می‌تواند از جین با مقداری خاصیت کشسانی ساخته شود.

شلوار جین‌های زیر به عنوان یک شلوار مخروطی از مارک‌های مختلف انتخاب شده است اما هر یک از آنها دارای تنوع در برش و سبک است.

نکات سبک

مانند شلوار جین مام استایل، شلوار جین مخروطی برای برخی از افراد زیاد مناسب نیست، زیرا مخروطی شدن پا باعث می‌شود که پاهایتان باریک اما کمر و پهلوهای شما پهن‌تر به نظر برسد.
شلوار جین با پایه مخروطی مناسب کسانی است که باسن متناسب دارند.
با این حال ، اگر لاغر هستید و کمر باریکی دارید (شکل مثلث معکوس) ، شلوار مخروطی باعث می‌شود باسن شما پهن‌تر شود و عرض لگن را با نیمه بالایی خود متعادل کند.

جین کراپد، کاپری و کافد

شلوار جین کراپد (بریده شده) و کاپری کوتاه‌تر از شلوار جین تمام قد است. تنها تفاوت شلوار جین کراپد و کاپری مخصوص زنان در بلندی شلوار است. در این سبک ممکن است هم‌پوشانی وجود داشته باشد.

جایی که کاپری و شلوار جین کراپد روی پای شما می‌افتد به بلندی یا کوتاهی پای شما بستگی دارد. به طور کلی، شلوار جین کاپری کوتاه‌تر از شلوار جین کراپد است.

انواع شلوار جین

جین کیف کاغذی

شلوار جین پیپربگ از منظر سبک کمر متمایز می‌شود. معمولاً در ناحیه کمر یک نوار پارچه‌ای یا کمربند متصل شده است که در قسمت جلو، گره می‌خورد.

مقدار پارچه متفاوت است و پارچه می‌تواند پارچه اضافی باشد که متناسب با عرض کمر شلوار جین است، در واقع کمر شلوار جین بسیار بالا است یا پارچه بالای کمربند می‌تواند ناصاف و موج‌دار شود و حجم بیشتری داشته باشد.

نکات سبک

در صورت داشتن اندام سیب شکل یا خط کمر پهن، مراقب اضافه کردن حجم زیاد به قسمت وسط کمر باشید. حجم بیشتر و کمربند کراواتی بر شکم تأکید خواهند کرد.

از آنجا که خط کمر این شلوار جین می‌تواند حجیم باشد، با یک بالاپوش کاملاً مناسب که سایز بدن است بهترین حالت را دارد.

آیا از بین انواع شلوار جین شلوار جین سیگاری را می شناسید؟

این نوع شلوار در انگلیسی Cigarette Jean نامیده می‌شود. مدل این شلوارها نیز به مدل شلوارهای جذب شباهت کمی دارد، اما نسبت به آن ها کمی آزادتر است.

جین کراپد، کاپری و کافد از انواع شلوار جین است؟

شلوار جین کراپد (بریده شده) و کاپری کوتاه‌تر از شلوار جین تمام قد است. تنها تفاوت شلوار جین کراپد و کاپری مخصوص زنان در بلندی شلوار است. در این سبک ممکن است هم‌پوشانی وجود داشته باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

19 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *