افتتاح حساب ترکیه
کم کردن هزینه عروسی

هزینه های عروسی یکی از مهم ترین دغدغه های این روزهای تازه عروس و داماد ها آن هم در این شرایط اقتصادی است. گروه سبک زندگی شادمگ راههایی را به شما آموزش می دهد که کم کردن هزینه عروسی آن هم در برخی موارد کاهش چشم گیری در قیمت های عروسی مشاهده کنید.

هزینه عروسی

یکی از نکاتی که باعث کم کردن هزینه عروسی می شود جلوگیری از هزینه های اضافی می باشد . بسیاری از افراد گمان می کنند با خرج و هزینه های اضافی به زیبایی عروسی خود می افزایند که در واقع این طور نیست و فقط پول خود را هدر می دهند .

کم کردن هزینه عروسی

در این مقاله سعی داریم تا شما را با چند راهکار کم کردن هزینه عروسی آشنا کنیم:

کم کردن برخی از مهمانان

کم کردن مهمانان یکی از مواردی می باشد که باعث کاهش هزینه های عروسی می شود. در شب عروسی نیازی نیست تمام اقوام دور را دعوت کنیم و با دعوت کردن فامیل های نزدیک مانند عمو , دایی , خاله و عمه و دیگر افراد نزدیک می توانیم هزینه های عروسی را کاهش دهیم .

اینکار تاثیر چشمگیری در کاهش قیمت تالار عروسی تهران می گذارد و در کل باعث می شود هزینه ها و قیمت تمام شده مراسم عروسی شما تا حدود بسیار زیادی کاهش یابد.

کم کردن هزینه عروسی

جلوگیری از تنوع غذایی زیاد

یکی دیگر از مسائلی که به کاهش هزینه های عروسی کمک می کند جلوگیری از تنوع غذایی بالا می باشد .

در بسیاری از عروسی ها عروس و داماد چندین نوع غذا را برای مهمانان خود تهیه می کنند که علاوه بر اسراف باعث بالا رفتن هزینه های عروسی نیز می شود .

درصورتی که از تنوع غذایی زیاد جلوگیری کنیم و به طور مثال از یک نوع غذا برای صرف شام استفاده کنیم می توانیم کمک زیادی به کاهش هزینه های عروسی کنیم .

تهیه غذا ، شیرینی و میوه به اندازه تعداد مهمانان

تهیه غذا , شیرینی و میوه به تعداد مهمانان یکی دیگر از راهکار های کاهش هزینه های عروسی به شمار می رود .

زمانی که ما غذا و شیرینی و میوه جات بیش از اندازه برای مراسم عروسی تهیه می کنیم علاوه بر اضاف آمدن حجم زیادی از این غذا و یا میوه و شیرینی ها باعث بالا رفتن خرج های عروسی نیز می شود .

پس با تهیه به اندازه غذا و میوه و شیرینی می توانیم کمک زیادی به کاهش هزینه های عروسی کرده باشیم .

کم کردن هزینه عروسی

استفاده از کارت های عروسی نرمال تر و سفارش کارت به تعداد مهمانان

کارت عروسی یکی از مواردی است که باعث بالا رفتن هزینه های عروسی می شود . در صورتی از از کارت های عروسی معمولی تر استفاده کنیم می توانیم هزینه های عروسی را کاهش دهیم .

تشخیص زعفران اصل ؛ به همین راحتی سرتون کلاه میذارن

همچنین تعداد سفارش کارت عروسی به تعداد مهمانان برای دعوت می تواند به کاهش شدن هزینه های عروسی کمک کند . یک ایده جذاب برای شما استفاده از کارت عروسی دیجیتال است می توانید کارت عروسی آنلاین خود را ثبت نمایید.

انتخاب تالار عروسی مناسب تر

یکی دیگر از نکاتی که در کاهش هزینه های عروسی نقش دارد استفاده از یک تالار مناسب تر و ارزان تر می باشد .

کم کردن هزینه عروسی

برای برگزاری مراسم حتما نباید از تالار های لاکچری و مدرن استفاده کرد زیرا هزینه های کلانی در پی دارد . پس با انتخاب یک تالار مناسب و ارزان تر می توانیم به کاهش هزینه های عروسی کمک کنیم.

جلوگیری از خرج های اضافی برای تزئین ماشین عروس

ماشین عروس یکی دیگر از مواردی است که باعث بالا رفتن هزینه های عروسی می شود . برای تزئین ماشین عروس نیازی به استفاده از انواع گل های گران قیمت نیست .

می توان با استفاده از چند گل زیبا و ارزان تر علاوه بر تزئین ماشین عروس باعث کاهش هزینه های عروسی شویم. کم کردن برخی از تشریفات عروسی می تواند تا حد زیادی در هزینه های شما صرفه جویی نماید.

استفاده از لباس عروس و کت شلوار مناسب تر

بسیاری از عروس و داماد ها برای بالابردن کلاس خود از برند ها و لباس های گران قیمت استفاده می کنند . استفاده از لباس های گران قیمت باعث افزایش چشم گیر هزینه های عروسی می شود .

کم کردن هزینه عروسی

در صورت استفاده از لباس های ارزان و ساده تر می توانیم از هزینه های اضافی جلوگیری و باعث کاهش هزینه های عروسی شویم.

کرایه کردن لباس عروس

لباس عروس معمولا خرج های زیادی در پی دارد . عروس خانم ها معمولا لباس عروسی خود را فقط یک بار در شب عروسی خود به تن می کنند و دیگر استفاده ایی از آن نمی کنند . پس می توانیم با کرایه لباس عروس کاهش چشم گیری در هزینه های عروسی داشته باشیم.

استفاده از گل های ارزان تر برای گل آرایی تالار

گل آرایی تالار و سالن یکی دیگر از مواردی است که باعث بیشتر شدن هزینه های عروسی می کند . ما میتوانیم با استفاده از گل های ارزان تر و گاهاً استفاده از گل مصنوعی به کاهش هزینه های عروسی کمک کنیم .

استفاده از تیم های موسیقی ارزان تر برای گرم کردن مراسم

در زمان برگزاری مراسم معمولا برای گرم تر شدن مراسم از دیجی و تیم های موسیقی استفاده می شود که هزینه های زیادی در پی دارد . ما میتوانیم با انتخاب دیجی و تیم های موسیقی ارزان تر به کاهش هزینه های عروسی کمک کنیم یا حتی به جای دیجی می توانیم از موسیقی های ضبط شده استفاده کنیم .

کم کردن هزینه عروسی

گل آرایی میز مهمان را حذف کنیم

همان طور که گفته شد گل آرایی یکی از مواردی به شمار می رود که باعث افزایش هزینه های عروسی شما می شود . سعی کنید برای گل آرایی فقط دیوار های سالن و یا اطراف و جایگاه عروس و داماد را تزئین کنید و از گل آرایی و تزئین میز مهمان پرهیز کرده و یا خیلی مختصر میز مهمانان را با گل تزئین کنید.

خرج اضافه ممنوع ؛ پتو رو تو لباسشویی خونه بشورید ؛ آسون تر از لباس شستن !

برگزاری مراسم در خانه و یا باغ شخصی

برای برگزاری مراسم عروسی حتما نیازی نیست در تالار و یا باغ تالار مراسم را برگزار کنیم و هزینه های زیادی را برای کرایه یک شب تالار بپردازیم . در صورت امکان می توانیم در باغ شخصی و یا خانه مراسم را برگزار کنیم تا کاهش چشمگیری در هزینه های عروسی داشته باشیم.

استفاده از کیک عروس کوچک تر به جای کیک عروس بزرگ و طبقاتی

کیک عروسی جزو مواردی به شمار می رود که در هزینه های عروسی نقش دارد . برای کیک عروسی نیازی نیست از کیک های بزرگ و طبقاتی استفاده کنیم .

کم کردن هزینه عروسی

می توانیم از کیک کوچک تر و زیبا استفاده کنیم تا هزینه های عروسی را کاهش دهیم .

کرایه دوربین به جای آوردن تیم فیلم برداری

همان طور که می دانید شب عروسی جزو مهم ترین شب های هر انسانی به شمار می رود . همه سعی دارند از لحظه به لحظه برگزاری عروسی خاطراتی برای خود ثبت کنند و برای این کار معمولا از تیم های فیلم برداری برای گرفتن عکس و فیلم دعوت می کنند.

ما می توانیم با کرایه یک دوربین فیلم برداری و درخواست از یک فرد کار از تمامی لحظات این مراسم فیلم و عکس یادگاری گرفته و همچنین باعث کم شدن هزینه های عروسی شویم.

 

کم کردن هزینه عروسی

آرایش عروس در منزل

در صورت وجود فردی کار بلد برای آرایش و میکاپ عروس در فامیل و خانواده سعی کنید از آن برای آرایش عروس کمک بگیرید تا از پرداخت هزینه های کلان برای آرایشگاه جلوگیری کنید.

استفاده از نقره و بدلیجات به جای طلا

امروزه با توجه به قیمت های سر به فلک کشیده طلا و جواهرات می توانیم از نقره و بدلیجات استفاده کنیم که جایگزین بسیار مناسبی برای طلا هستند.

در حال حاضر از تراشه های بسیاری از نقره جات و بدلیجات ها شبیه به طلا هستند و میتوانیم با استفاده از آنها کاهش چشمگیری در هزینه های عروسی داشته باشیم.

کم کردن هزینه عروسی

کفش عروس را کسی نمی بیند

معمولا عروس خانم ها تمایل زیادی به استفاده از کفش های لاکچری و جذاب دارند که معمولا قیمت های زیادی باید برای آن ها پرداخت کرد. اما در باطن کفش عروس به دلیل بلند بودن لباس عروس هیچ گاه در معرض دید مهمانان نیست. پس می توانیم با انتخاب کفشی ساده تر و ارزان تر از هزینه های عروسی کم کنیم.

سفره عقد، تاج و بی خودی های دیگر

سفره عقد را بدهید رفقا بچینند. حتما دور و برتان چندتا دوست خوش سلیقه پیدا می شود. بی خیال کرایه ماشین برای شب عروسی شوید. همه می دانند آن بنز طلایی مال شما نیست!

ایده های ناب و خاص برای چیدمان سفره هفت سین لاکچری ؛ اینطوری ویژه بچین

اگر خوش سلیقه اید، خودتان ماشین را گل بزنید یا با تور و بادکنک سر و تهش را هم بیاورید. تاج را هم باید برای یک شب چند صد هزار تومان اجاره کنید! بی خیال؛ از گل های دسته گل عروس چند شاخه بگیرید بزنید روی سرتان، خیلی هم رومانتیک و شاعرانه است!

دست ها به سوی داماد

روز و شب عروسی اگر چند دسته اسکناس ده هزار تومانی نو توی جیب تان بگذارید تا آخر شب چیزی از آن باقی نمی ماند. از کارگر گل فروشی و آرایشگاه عروس تا هر یک از خدمه سالن هر کدام چند بار، برای هر بار رد شدن از جلوی شما ازتان شیرینی طلب می کنند.

کم کردن هزینه عروسی

شما هم که زیر نگاه همه فامیل و دوربین و عروس و … بقیه مجبورید دیگر!
اسکناس هزار تومانی تو این جور وقت ها به دادتان می رسد. اولا پول کمتری خرج می کنید، ثانیا اولین نفری که دست و دلبازی (!) تان را ببیند، توی دلش بد و بیراهی می گوید و به بقیه خدمه هم می گوید «ولش کنید خسیس است» و اینطوری شما خلاص می شوید!

انتخاب تاریخ برگزاری مراسم در زمان خاص

یکی از روش‌هایی که به شما امکان کاهش هزینه های عروسی را می‌دهد، انتخاب تاریخ مراسم در زمان‌های خاص است.

شما به‌راحتی می‌توانید تاریخ مراسم خود را در زمانی خاص انتخاب کنید تا هزینه‌ های عروسی را کاهش دهید. معمولاً هزینه باغ و تالار در روزهای وسط هفته کاهش می‌یابد. از دیگر زمان‌هایی که می‌توان با رزو باغ و تالار در آن بازه زمانی هزینه‌های عروسی را کاهش داد، فصول سرد سال است.

کم کردن هزینه عروسی

شما کافی است در این زمان‌ها به باغ یا تالار دلخواه‌تان مراجعه نمایید و قیمت ورودی و خدمات آن‌ها را بپرسید تا متوجه تفاوت آن شوید. برگزاری عروسی در پاییز و زمستان، خصوصاً در اسفند ماه که همه در تکاپوی جشن عید هستند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاهش هزینه های عروسی است.

۸ پیشنهاد بی نظیر برای کم کردن هزینه عروسی

چگونه می توان از خرج های اضافی تزئین ماشین عروس کم کرد؟

می توان با استفاده از چند گل زیبا و ارزان تر علاوه بر تزئین ماشین عروس باعث کاهش هزینه های عروسی شویم. کم کردن برخی از تشریفات عروسی می تواند تا حد زیادی در هزینه های شما صرفه جویی نماید.

انتخاب تاریخ برگزاری مراسم در زمان خاص چطور باعث بالا رفتن هزینه عروسی می شود؟

یکی از روش‌هایی که به شما امکان کاهش هزینه های عروسی را می‌دهد، انتخاب تاریخ مراسم در زمان‌های خاص است. شما به‌راحتی می‌توانید تاریخ مراسم خود را در زمانی خاص انتخاب کنید تا هزینه‌ های عروسی را کاهش دهید. معمولاً هزینه باغ و تالار در روزهای وسط هفته کاهش می‌یابد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

20 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *