برنامه های مدیریت مالی اندروید

این روزها همه برای مدیریت مالی خود نیاز به یک حسابدار دارند تا بتوانند در این شرایط سخت مالی با کمترین مشکل مواجه شوند. گروه تکنولوژی شادمگ با ارائه برنامه های مدیریت مالی اندروید به شما کمک میکند.

برنامه های مدیریت مالی اندروید داخلی و خارجی

در این روزها که تورم و شرایط سخت اقتصادی بر فضای جامعه حکمفرماست، مدیریت هزینه‌ها به یک موضوع اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده به خصوص آنکه تعداد خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض و ده‌ها هزینه متنوع رشد بی سابقه‌ای پیدا کرده است.

اما حالا داشتن یک اپلیکیشن که بتواند کاری مشابه یک حسابدار خبره را برای یک فرد انجام دهد و به عنوان یک دستیار مالی شخصی تحلیل مناسبی از دخل و خرج ارائه دهد، به سادگی فشار دادن یک دکمه است.

به لطف توسعه موبایل و اپلیکیشن‌های موبایلی حالا برنامه‌های مختلفی در دسترس است که قادرند به خوبی وظیفه تحلیل و ذخیره تبادلات مالی و یا تراکنش‌های کاربران را انجام دهند.

ویژگی‌های اصلی برنامه های مدیریت مالی

یک برنامه مدیریت مالی اندروید شخصی خوب باید در درجه اول برنامه‌ریزی ساختارمند در اختیار کاربر قرار دهد. این برنامه‌ریزی باید ۳ اصل اساسی زیر را در بر گیرد:

  1. بودجه‌ای با قابلیت شخصی‌سازی و قاعده‌های سخت‌گیرانه؛
  2. هدف کاملا واضح و مشخص برای پس‌انداز؛
  3. قابلیت ردیابی ریل تایم (Real-time tracking/ به این معنا که اطلاعات، در لحظه و بدون نیاز به پردازش، نمایش داده شوند).

در ادامه ما برنامه های مدیریت مالی اندروید را بررسی کرده‌ایم که بنا به نیازهای هر شخص می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

برنامه‌های ایرانی مدیریت مالی اندروید 

 اپلیکیشن نیوُ

اپلیکیشن حسابداری شخصی نیو را می‌توان یکی از بهترین و ساده‌ترین برنامه های مدیریت مالی اندروید دانست. برنامه‌ای که با ارائه امکانات کاربردی به کاربر و در عین سادگی استفاده، می‌تواند در مدیریت روزانه مخارج و امور مالی به کاربران کمک کند.

نیوُ از اپلیکیشن‌های پیشرفته حسابداری برای سیستم عامل اندروید و آی او اس است که در آن می‌توانید حساب‌های مختلفی ایجاد کنید و دخل و خرج روزانه خود را بر اساس موضوعات مختلف ثبت کنید.

در واقع نیوُ اپلیکیشنی برای مدیریت شخصی امور مالی است که به شما در رسیدن به آرامش خیال از هر لحاظ و در کل تعادل در زندگی کمک می‌کند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی هزینه‌های‌ خود را در آن بررسی و برنامه‌ریزی کنید، بر روند پس‌انداز‌های‌تان نظارت داشته باشید، بودجه خود را مدیریت کنید و با یادآور‌های هوشمند از میزان طلب‌ها و بدهی‌های‌ خود آگاه شوید.

برای استفاده از قابلیت‌های این برنامه مدیریت مالی اندروید، ابتدا باید در این برنامه حساب کاربری بسازید. پس از آن می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلف به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

مرحله بعدی در استفاده از اپلیکیشن نیو، ساختن کیف پول است که می‌توانید نوع آن را از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنید. این کیف پول می‌تواند برای مثال مربوط به حساب شخصی یا هزینه‌های خانواده باشد یا اینکه از آن برای مدیریت مخارج ساختمان یا حساب و کتاب شرکت و کسب و کارهای کوچک استفاده شود.

بنابراین علاوه بر حساب‌های شخصی، می‌توان برخی از مخارج و حساب‌های غیرشخصی و بزرگتر را نیز از طریق این برنامه مدیریت کرد.

برنامه های مدیریت مالی اندرویدروش کار با نیو

اتصال نیو به سرویس پیامک‌های بانکی یکی از قابلیت‌های جذابی است که به شما در ثبت مخارج روزانه کمک زیادی می‌کند. این کار باعث می‌شود پس از دریافت پیامک تراکنش از بانک، اپلیکیشن نیو به صورت خودکار آن را در برنامه و در لیست تراکنش‌هایتان ثبت کند.

پس از انجام این مراحل، نوبت به ثبت هزینه‌ها و دریافتی‌ها می‌شود که از طریق دکمه دایره شکل سبز رنگ در صفحه اصلی انجام می‌شود.

در قسمت کاربر می‌توان دریافتی، پرداختی و یا نقل و انتقالات خود را مثل سود بانکی، دریافت حقوق و … ثبت کرد. در این بخش می‌توانید دریافتی خود را از میان گروه‌های مختلف حساب انتخاب و حتی می‌توان گروه حساب جدیدی را هم تعریف کنید.

در بخش گزارش وجوه این امکان برای کاربر وجود دارد که پس از مدتی که اطلاعات تراکنش‌های خود را به صورت روزانه وارد کرد، تراکنش روزانه، ماهانه و سالانه خود را در یک نگاه مشاهده کند. و همچنین از بخش گزارش وجوه، وضعیت گزارش‌های خود را هم رصد کنید.

امکانات برنامه نیو

در منوی ابزارهای این برنامه امکانات مختلفی از جمله بودجه، پس‌انداز، اقساط، بدهی و طلب و خروجی اکسل دیده می‌شود که هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. برای مثال بخش خروجی اکسل می‌تواند تراکنش‌های مالی شما را به صوتر مرتب در قالب یک فایل اکسل ارائه کند.

همچنین در بخش پروژه می‌توانید با معرفی پروژه‌ها، حساب و کتاب جداگانه‌ای برای آن‌ها در نظر بگیرید که این قسمت بیشتر برای کسب‌وکار شخصی کاربر مناسب به نظر می‌رسد. همچنین در قسمت برنامه‌‌ریزی می‌توانید مبلغی به‌عنوان هدف برای پس‌انداز در نظر بگیرید و در پایان دوره ببینید تا چه اندازه توانسته‌اید به هدفتان برسید.

اما یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی و قابل توجه اپلیکیشن نیو این است که اگر قصد سفر یا گرفتن مهمانی دارید، با تعیین یک رویداد، امکان مشخص کردن مخارج آن به صورت جداگانه برای شما وجود دارد. همچنین بخش مدیریت چک هم یکی از بخش‌هایی است که با استفاده از آن کنترل کاملی بر چک‌ها و تاریخ سر‌رسید آنها خواهید داشت.

بهترین گوشی تا 20 میلیون چی بخریم ؟ از لحاظ دوربین و باتری

برنامه های مدیریت مالی اندروید

در منوی این برنامه امکانات مختلف دیگری از جمله برنامه‌ریزی، مدیریت چک، گروه‌های حساب، تراکنش‌ها، اشخاص، پروژه، امکانات و تنظیمات دیده می‌شود که هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. برای مثال بخش اشخاص مربوط به روابط مالی شما با دیگران است و میزان تراکنشی را به شما نشان می‌دهد که در طول ماه با اشخاص مختلف داشته‌اید.

نیو در بخش امنیت هم این امکان را به کاربر می‌دهد که از بخش تنظیمات روی برنامه رمز عبور گذاشته و حتی از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید. تمامی این قابلیت‌ها در کنار هم می‌توانند آرامش خیال را برای افرادی که دغدغه مالی و مدیریت آن را دارند، به همراه داشته باشد.

 اپلیکیشن فانوس

یکی از برنامه های مدیریت مالی اندروید فانوس است که امکاناتی را برای زیر نظر داشتن دخل و خرج کاربر ارائه می‌دهد.

در بخش دارایی‌های در اپلیکیشن فانوس، می‌توانید دارایی‌های خود از قبیل حساب بانکی، پول، طلا و… را وارد کنید و از آنها مطلع باشید. در این برنامه امکان مانیتور کردن تغییرات دارایی‌ها در‌مقایسه‌با ماه گذشته هم وجود دارد.

البته پروسه وارد کردن تراکنش‌های روزانه در این اپلیکیشن ممکن است به راحتی اپلیکیشن نیو نباشد و تا حدودی برای کاربر زمان‌بر باشد.

همچنین در بخش دخل و خرج می‌توان به پرداختی‌ها و دریافتی‌ها دسترسی داشت و آنها را مشاهده یا ویرایش کرد. در این بخش مجموع میزان دریافتی‌ها و پرداختی‌های ماهانه عنوان شده و می‌توان نگاه کلی به آنها داشت.

در بخش گزارش جامع هم می‌توان میزان دخل و خرج مربوط‌ به هر ماه را مشاهده و آمار آن را با دیگر ماه‌ها مقایسه کرد.

قسمت بودجه نیز کمک می‌کند با اختصاص یک میزان پول در ماه، هزینه‌های خود را در آن دسته مدیریت و به این شکل، از هزینه‌ کردن اضافی روی آن جلوگیری کنید.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

این اپلیکیشن هم از نظر امنیتی امکان قرار دادن رمز عبور برای هر بار وارد شدن به برنامه را به کاربر می‌دهد.

امکانات مهم اپلیکیشن فانوس

  • اعلان هشدار برای یادآوری چک، قسط، بدهی و طلب
  • معرفی گزینه‌های سرمایه گذاری دارای سود بالای 15 درصد (در نسخه پولی)
  • معرفی وام‌های قابل ارائه توسط بانک‌ها با نرخ بهره پایین (در نسخه پولی)
  • ثبت خودکار هزینه و درآمد
  • پشتیبان گیری خودکار و دریافت فایل خروجی اکسل
  • ارائه پیشنهادهای اقتصادی منحصر به فرد
  • کمک به حسابداری شخصی، سرمایه گذاری و مدیریت مالی
  • قابلیت اضافه کردن دسته بندی، تگ‌های شخصی و گزارش گیری از آنها
  • ثبت خودکار‌ تراکنش‌ها از طریق خواندن پیامک‌های دریافتی از بانک
  • دسته بندی خودکار دخل و خرج برای برخی بانک‌ها
  • امنیت اطلاعات مالی و نیاز به داشتن رمز عبور
  • مشاهده تمام‌ تراکنش‌ها و مانده حساب
  • امکان ثبت و مشاهده لحظه‌ای ارزش دارایی‌ها (ارز، سهام، سکه، حساب بانکی و غیره)

اپلیکیشن پارمیس همراه

پارمیس همراه یکی دیگر از برنامه های مدیریت مالی اندروید داخلی است که امکان مدیریت و بودجه‌بندی هزینه‌ها، حساب‌های بانکی، چک‌ها و اقساط وام‌های را به کاربران می‌دهد.

پارمیس همراه این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند به لیست گزارش‌های مالی دسترسی داشته باشند و یا هزینه‌ها و درآمدهای ثبت‌شده را روی نمودار مشاهده کنند.

از دیگر قابلیت‌های ارائه‌شده توسط این اپلیکیشن می‌توان به امکان ذخیره گزارش به صورت فایل اکسل اشاره کرد.

نرم‌افزار حسابداری پارمیس همراه امکان ثبت و مدیریت چک، وام و اقساط را هم برای شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید برای چک‌ها و اقساط خود یادآور ایجاد کنید. بدین ترتیب دیگر زمان پرداخت اقساط و یا سررسید چک‌های خود را فراموش نخواهید کرد.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

از دیگر ابزارهای این اپلیکیشن می‌توان به بانک یاب اشاره کرد. با استفاده از این ابزار می‌توانید به شعب بانک مورد نظر خود روی نقشه دسترسی داشته باشید.

این برنامه همچنین امکان تعریف دیگر اعضای خانواده درون اپلیکیشن را می‌دهد و از این طریق می‌توان هزینه‌های هر فرد را به صورت جداگانه ثبت و مشاهده کرد.

هرچند ممکن است فرآیندهای ثبت هزینه در این اپلیکیشن کمی پیچیده باشد اما برای کسانی که نیاز به یک برنامه حسابداری تخصصی داشته باشند می‌‌تواند گزینه خوبی به شمار بیاید.

امکانات نرم افزار حسابداری پارمیس

  • امکان تعریف انواع حساب‌ها در سه سطح
  • مدیریت هزینه‌ها و درآمدها
  • تعریف اعضای خانواده و نیز ارتباط با بخش مخاطبان گوشی
  • بخش بدهکاران و بستانکاران
  • مدیریت بانک‌ها و حساب‌های بانکی
  • بخش صندوق و کیف پول
  • بخش وام‌ها، دارایی‌ها و بدهی‌ها
  • مدیریت هزینه و درآمدهای اعضای خانواده
  • چک‌ها و اسناد پرداختی و دریافتیبودجه بندی برای هزینه‌ها و درآمدها
  • پشتیبانی از تقویم شمسی، میلادی و قمر و زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی
  • امکان انتخاب ارزهای مختلف به عنوان واحد پولی
  • پشتیبان گیری به صورت خودکار و دستی
  • اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی پارمیس همراه

نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس همچنین امکان ارائه گزارش‌های متنوع به کاربران را فراهم کرده است. شما می‌توانید گزارش‌ها را مدیریت کرده و در صورت تمایل به صورت فایل اکسل برای دیگران ایمیل کنید. این موارد عبارتند از:

  • گزارش‌ ترازنامه آزمایشی
  • صورتحساب‌ها و ریز گردش حساب‌هاگزارش نموداری مانده حساب‌های هزینه و درآمد
  • جمع هزینه‌ها یا ریز هرکدام از آنها
  • مجموع درآمدها یا ریز هرکدام از آنها
  • مانده حساب‌ها
  • گزارش از عملکرد و مانده‌های مرتبط با هریک از اعضای خانواده، ازجمله هزینه‌های صرف شده برای هر کدام از آنها
    ارائه نمودار درآمد و هزینه
  • گزارش از دفترچه اقساط وام‌های دریافتی و پرداختی
  • نمایش لحظه به لحظه وضعیت بودجه‌ها، نمایش کسری یا مازاد هر بودجه

حسابداری شخصی هلو

یکی دیگر از برنامه های مدیریت مالی اندروید که برای کاربران ایرانی عرضه شده، «اپلیکیشن حسابداری شخصی هلو» است.

ارزان ترین تبلت بازار کدام است | معرفی بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت و مشخصات

نرم‌افزار هلو یکی از برنامه‌های معروف حسابداری در ایران است که شرکت سازنده یک اپلیکیشن برای مدیریت خرج و مخارج شخصی کاربران موبایل نیز عرضه کرده است.

همانند دیگر اپلیکیشن‌ها، برای استفاده از این برنامه هم می‌توان رمز عبور تعیین کرد و از این طریق دسترسی به اطلاعات حساب‌ها را توسط دیگر افراد محدود کرد.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

این اپلیکیشن در صفحه اصلی چهار بخش دارد که شامل گزارش‌ها، مدیریت چک، درآمدها و هزینه‌ها می‌شود. هرکدام از این بخش‌های نیز قابلیت‌های مختلفی را به کاربر عرضه می‌کنند.

رابط کاربری این اپلیکیشن خیلی پیچیده نیست اما آنقدرها نیز ساده به نظر نمی‌رسد و ممکن است برای وارد کردن اطلاعات و ارقام دچار سردرگمی شوید.

از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن حسابداری شخصی هلو می‌توان به مدیریت چک‌های پرداختنی، امکان ثبت درآمدها و هزینه‌ها، گزارش گیری از هزینه‌ها و درآمدها و همچنین یادآوری سررسید چک‌ها اشاره کرد.

کیف پول محک

کیف پول محک هم یکی از برنامه های مدیریت مالی اندروید است که به کاربر امکان ثبت هزینه ها و درآمدها، ثبت قرض ها و بدهی ها به همراه موعد آنها، ثبت چک ها و تنظیم یادآور برای موعد سررسید، ثبت اطلاعات حساب های بانکی با جزئیات کامل، مشاهده گزارش‌های تراکنش مالی به صورت ماهیانه و تفکیک‌شده می‌دهد.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

این اپلیکیشن امکان تعریف حساب بانکی با جزییات کامل را به کاربر می‌دهد و همچنین می‌توان مبالغ را با استفاده از ماشین حسابی که درون برنامه تعبیه شده وارد کرد.

همچنین در قسمت همسان‌سازی کیف پول محک می‌توان با وارد کردن مانده حساب واقعی، کلیه محاسبات مالی اپلیکیشن را با میزان واقعی سپرده به صورت کلی همسان‌سازی کنید.

در بخش چک‌ها نیز می‌توان نوع چک، تاریخ سررسید و مبلغ آن را ثبت کرد و اپلیکیشن تاریخ سررسید هر چک را به کاربر اعلام می‌کند. این قابلیت‌ برای اقساط کاربر نیز به صورت مشابه وجود دارد.

کیف پول محک هم قابلیت تعیین رمز ورود برای استفاده از اپلیکیشن را دارد.

برنامه مدیریت مالی قیاس

اپلیکیشن اندرویدی رایگان قیاس به عنوان یک برنامه های مدیریت مالی اندروید و حسابداری شخصی، برای ثبت عملیات مالی روزمره طراحی شده است. این نرم افزار محیط ساده‌ای داشته که کار با آن را برای همه افراد تسهیل می‌کند.

اپلیکیشن حسابداری شخصی قیاس همچنین گزارش‌ها و نمودارهای متنوعی ارائه می‌دهد. قیاس یک اپلیکیشن حسابداری شخصی مبتنی بر اندروید بوده که برای همگان مناسب و قابل استفاده است.

افراد مختلف، اعم از شاغل و غیرشاغل می‌توانند از آن برای نگهداری حساب دخل و خرج، موجودی جیب و بانک، بدهی و طلب اشخاص، و میزان هزینه کردها و درآمد استفاده کنند.

دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند هزینه‌های تحصیل خود را مدیریت کنند. خانم‌های خانه دار می‌توانند هزینه‌های منزل را نگهداری کنند. مدیران ساختمان‌ها قادر به مدیریت میزان بدهی واحدهای ساختمان و هزینه‌ها هستند. رانندگان تاکسی، سرویس کارها، مغازه‌ها و واحدهای خدماتی کوچک می‌توانند هزینه‌ها و درآمدهای خود را ثبت کنند.

برنامه قیاس مخصوص همه افرادی است که دوست دارند آمار مربوط به درآمدها، هزینه کردها، موجودی، بدهی و طلب خویش را داشته باشند.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

قابلیت‌ها و امکانات نرم افزار قیاس

  • تعریف انواع حساب، بانک، هزینه، درآمد و اشخاص
  • طراحی با استفاده از جدیدترین متد طراحی گوگل (Google Material Design)
  • مدیریت نسخه‌های پشتیبان با DropBox
  • ثبت‌ تراکنش‌های بانکی با خواندن پیامک‌ها
  • قابلیت ثبت وام به همراه مشخص کردن نوع وام دریافتی، حساب بانکی دریافت کننده، مبلغ کل اقساط، مبلغ هر قسط، تعداد اقساط، و تعیین دوره پرداخت
  • انواع گزارش‌ها از گردش و مانده حساب‌ها و نمودارهای عملیات مالی روزانه، هفتگی و ماهانه
  • امکان خروجی گرفتن از گزارش‌ها به صورت پی دی اف یا فایل اکسل و ارسال آن برای دیگران
  • ثبت دریافت و پرداخت‌های روزانه
  • نمایش نمودارهای مربوط به حساب بانکی، جیب و صندوق
  • امکان ثبت، یادآوری و پیش بینی طلب، بدهی، هزینه و درآمد
  • نمایش مجموع هزینه و درآمد
  • پیشخوان مدیریتی با نمودارهای پیشرفته
  • ارتباط با تیم پشتیبانی از طریق تلگرام
  • تعریف رمز عبور برای جلوگیری از دسترسی افراد دیگر به برنامه
  • امکان پشتیبان گیری از اطلاعات

برنامه‌های خارجی مدیریت مالی

در زیر برخی از برنامه های مدیریت مالی اندروید خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن Quicken

Quicken به‌عنوان موفق‌ترین نرم‌افزار حسابداری شخصی در سال ۲۰۱۹ شناخته‌شده است که به‌صورت تحت وب کار می‌کند.

از امکانات بسیار متنوع این نرم‌افزار می‌توان به برنامه‌ریزی بودجه و حتی آموزش‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری اشاره کرد. این نرم‌افزار بیشترین امکانات را در میان نرم‌افزارهای حسابداری داراست.

با به‌کارگیری این نرم‌افزار می‌توانید پرداخت قبوض خود را به‌صورت مستقیم پیگیری کرده و حتی برای پرداخت بدهی‌ها زمان مشخصی را از پیش تعیین کنید.

برای استفاده از اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی Quicken باید سالانه مبلغی را جهت خرید پرداخت کنید که این مبلغ بسته به سطح فعالیت شما از ۳۵.۹۹ دلار به بالا است.

پس اگر می‌خواهید از یک نرم‌افزار انگلیسی فوق حرفه‌ای برای سروسامان دادن به داده‌های مالیتان استفاده کنید Quicken یک گزینه مناسب برای شما است.

 

اپلیکیشن Mint

سیستم‌عامل‌ها: اندروید و IOS
هزینه لازم برای تهیه برنامه: رایگان (پرداخت هزینه برای فعال‌سازی برخی قابلیت‌ها)

امتیازها

  • برنامه‌ای ارزشمند برای بودجه‌بندی
  • دارای قابلیت هشداردهی برای قبض‌های آتی
  • امکان همگام‌سازی آن با اپلیکیشن‌های مالی و بانکی دیگر: می‌توانید بر تراکنش‌های مالی نظارت کنید، هزینه‌ها را در دسته‌بندی‌های جداگانه پیگیری کنید و بر جریان نقدی نظارت داشته باشید؛ همه و همه روی یک داشبورد
  • قابلیت شخصی‌سازی دسته‌بندی‌ها
  • ویرایش هم‌زمان چند تراکنش مالی.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

نقطه‌ضعف

مینت نیز مثل هر برنامه دیگری خالی از ایراد نیست و مشکلاتی به آن وارد است؛ مثلا می‌توان به تبلیغات درون‌برنامه‌ای آن اشاره کرد که برای برخی کاربران ناخوشایند است (هرچند با تمامی امکاناتی که به‌رایگان در اختیار کاربر می‌گذارد چندان هم ناعادلانه نیست).

حذف پست تبلیغاتی اینستاگرام با چند روش ساده

اپلیکیشن PocketGuard

این اپلیکیشن مدیریت مالی اندروید در سیستم‌ عامل‌های اندروید و IOS قابل استفاده میباشد و رایگان است. دارای ابزارهای کاربردی و مناسب برای مدیریت مالی و امکان تعیین نامحدود اهداف مالی میباشد.

ارسال گزارش‌های هفتگی برای کاربران: در این گزارش‌ها شرح جزئیات کامل راجع‌به بیشترین هزینه‌ها و وضعیت کاربر در محقق‌کردن اهداف بودجه‌بندی درج شده است؛

دارای قابلیت هشداردهی و اطلاع‌رسانی برای قبض و اقساط است.

باید خاطرنشان کرد که در برنامه های مدیریت مالی اندروید پاکت‌گارد بخشی جزئی به‌عنوان کارمزد از هر چیزی که به کاربر برای پس‌انداز بیشتر کمک شود، کسر خواهد شد.

نسخه رایگان برنامه می‌تواند برای برخی محدودکننده باشد؛ مثلا نمی‌توان در آن دسته‌بندی‌های شخصی از هزینه‌ها درست کرد یا تراکنش‌های مالی را کاملا از هم جدا کرد. البته با پرداخت مبلغی معادل با ۴٫۹۹ دلار در ماه می‌توان برنامه را به پاکت‌گارد پلاس به‌روزرسانی کرد و از این قابلیت‌ها نیز بهره‌مند شد.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

اپلیکیشن حسابخانه مانی

هرچند مدیریت مالی ، حسابداری شخصی ماهیانه وسالیانه ، مدیریت هزینه خانواده ، یایک کارگاه، فروشگاه و…کاری بسیار وقت گیر، حساس ودشوار است‌اما هنگامی‌که‌برنامه‌ی دقیق، حسابرسی شده، وبهینه‌ی حسابخانه مانی ، به رایگان دردسترستان باشد، این‌کار به‌تفریحی جالب وهدفمند تبدیل می‌شود.

گزارش‌های آنی، گسترده، وکامل از گردش مالی، یابه شیوه‌ی گزینشی، درهربازه زمانی که‌در نرم افزار انتخاب شوند بسرعت دراختیارتان قرار می‌گیرد.

شگفت‌آور است اما نرم افزار مدیریت مالی حسابخانه مانی ، می‌تواند همه‌ی این امکانات را بصورت یکجا در‌پاسخ به‌نیاز حسابداری شخصی و مدیریت پول و دخل و خرج در‌اختیارتان بگذارد.

اپلیکیشن آنالیزا

اپلیکیشن آنالیز یکی دیگر از برنامه های مدیریت مالی اندروید خارجی است که حسابدار مالی هم پیامک‌های بانکی شما را می‌خواند و هم آن‌ها را ثبت می‌کند.

از این طریق دیگر نیاز نیست ریز تراکنش‌های مالیتان را در آن وارد کنید. البته این امکان که نمی‌توانید پرداخت‌ها و واریزهایتان را به‌صورت دستی وارد کنید ممکن است چنان مطلوبیتی نداشته باشد.

اما آنالیزا همان‌طور که از نام آن مشخص است دید گسترده و کلی‌ای نسبت به مسائل مالیتان به شما داده و این امکان را به شما می‌دهد که با تحلیل فرایندهای مالی گذشته بتوانید هزینه‌ها و درآمدهای آینده‌تان را پیش‌بینی کنید.

یکی دیگر از مزایای این اپلیکیشن امکان به اشتراک‌گذاری تراکنش‌ها به‌صورت ایمن با افراد معتمدتان است. همچنین رایگان بودن نسخه نقره‌ای این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که ابتدا آن را امتحان کنید و اگر برایتان مطلوب بود نسخه طلایی را در بازه‌های زمانی ماهانه یا سالانه خریداری کنید.

برنامه های مدیریت مالی اندروید

در نسخه طلایی شما می‌توانید به‌صورت نامحدود فرایندهای مالیتان را تحلیل و آنالیز نمایید؛ و از نمودارها یا گزارش‌ها مالی استفاده کنید.

پرسونال کپیتال (Personal Capital)

سیستم‌عامل‌ها: اندروید و IOS
هزینه لازم برای تهیه برنامه: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای برای برخی امکانات)

امتیازها

  • قابلیت بررسی رایگان سرمایه‌گذاری
  • پیگیری ارزش خالص (net worth)
  • ابزارهای مخصوص برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی
  • سینک‌کردن حساب‌های مالی مختلف، ردیابی و نظارت بر آنها.

بیش از ۲٫۷ میلیون کاربر فعال از ابزارهای رایگان برنامه مدیریت مالی شخصی پرسونال کپیتال استفاده می‌کنند و این آمار به‌خوبی گویای محبوبیت روزافزون آن است.

نقطه‌ضعف

یکی از ایرادهایی که به این برنامه وارد است، قابلیت‌های مرتبط با بودجه‌بندی در آن است. این قابلیت‌ها در برنامه پرسونال کپیتال کمی پایه‌ای‌اند و دست کاربر برای تعیین و دست‌یابی به اهداف بودجه‌بندی چندان باز نیست.

موبیلز (Mobills)

یکی از برنامه های مدیریت مالی اندروید خارجی مبیلز است.

سیستم‌عامل‌ها: اندروید و IOS
هزینه لازم برای تهیه برنامه: رایگان (۴٫۹۹ دلار برای استفاده از امکانات نسخه ویژه)

امتیازها

  • نمودارهای دقیق و گزارش‌های جزئی و شخصی‌سازی‌شده
  • کارایی قابل‌اطمینان برنامه هنگام نبود دسترسی به اینترنتی
  • مدیریت کارت اعتباری
  • سیستم هشداردهی برای قبض‌های آتی
  • ابزار کارآمد مدیریت اهداف مالی.

نقطه‌ضعف

بسیاری از قابلیت‌های برنامه مدیریت مالی موبیلز به رایگان در دسترس هستند؛ منتها برای بدل‌شدن به کاربر ویژه و استفاده از برخی امکانات (مثل جدول‌های حاوی اطلاعات جزئی و دقیق) باید مبلغی معادل با ۴٫۹۹ دلار در ماه پرداخت کرد.

 

 فودجت (Fudget)

سیستم عامل‌ها: اندروید و IOS
هزینه لازم برای تهیه برنامه: رایگان (۳٫۹۹ دلار برای استفاده از امکانات نسخه ویژه)

امتیازها

  • برنامه‌ریزی برای بودجه با قابلیت شخصی‌سازی
  • ظاهر خوب و جالب برنامه با تم‌های رنگی
  • امکان برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها بدون محدودیت زمانی (هفتگی یا ماهانه یا …) با قابلیت سیستم هشداردهی شخصی.

نقطه‌ضعف

استفاده از قابلیت‌هایی که تاکنون برشمردیم در این برنامه رایگان است، ولی امکانات دیگری هم در آن هستند که فقط با تبدیل‌شدن شما به کاربر ویژه قابل‌استفاده خواهند بود، امکاناتی نظیر ذخیره اطلاعات در دراپ‌باکس و بازیابی آن در زمان دلخواه.

ویژگی‌های اصلی برنامه های مدیریت مالی چیست؟

بودجه‌ای با قابلیت شخصی‌سازی و قاعده‌های سخت‌گیرانه؛ هدف کاملا واضح و مشخص برای پس‌انداز؛ قابلیت ردیابی ریل تایم (Real-time tracking/ به این معنا که اطلاعات، در لحظه و بدون نیاز به پردازش، نمایش داده شوند).

اپلیکیشن پارمیس همراه چیست؟

پارمیس همراه یکی دیگر از برنامه های مدیریت مالی اندروید داخلی است که امکان مدیریت و بودجه‌بندی هزینه‌ها، حساب‌های بانکی، چک‌ها و اقساط وام‌های را به کاربران می‌دهد. پارمیس همراه این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند به لیست گزارش‌های مالی دسترسی داشته باشند و یا هزینه‌ها و درآمدهای ثبت‌شده را روی نمودار مشاهده کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

18 تیر 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *