افتتاح حساب ترکیه
دندان زیبا - سفيد كردن دندان با جوش شيرين

سفيد كردن دندان با جوش شيرين تنها روش سفید کردن دندان ها نیست؛ بلکه با ۱۵ ماده طبیعی که در خانه هر فردی هست یا به راحتی می‌شود زردی دندان را از بین ببرید. ما در این مطلب شادمگ به بهترین روش یعنی شستشوی دندان با جوش شیرین خواهیم پرداخت.

سفيد كردن دندان با جوش شيرين

دندان‌های زرد می‌تواند روی اعتماد به نفس و روابط عمومی هر فرد تأثیر بگذارد، کما اینکه زرد شدن دندان‌ها در طول زمان امری طبیعی است چرا که بر اثر تجمع اسید غذاهایی که می‌خوریم ایجاد می‌شود. ممکن است بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رفع این مشکل باشند.

سفید کردن - سفيد كردن دندان با جوش شيرين

پیش تر درباره سفید کردن دندان صحبت کرده بودیم اما در این مقاله میخواهیم به “سفید کردن دندان با جوش شیرین” بپردازیم یکی از راحت‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها است که در ادامه به بررسی انواع دستورها برای درست کردن خمیر دندان با استفاده از جوش شیرین می‌پردازیم.

چرا سفيد كردن دندان با جوش شيرين ؟

سفید شدن دندان‌های زرد راه‌های متنوعی دارد که برای آن می‌توان به دندان پزشک مراجعه کرد، اما اگر به دنبال راهی سریع و ارزان قیمت برای سفید کردن دندان در خانه می‌گردید روش جرم گیری دندان با جوش شیرین راه مناسبی است.

جوش شیرین (با نام علمی بی‌کربنات سدیم) مانند یک ساینده برای تمیز کردن سطوح عمل می‌کند و گسترۀ کاربردی متنوعی دارد. در حقیقت اگر به ترکیبات خمیر دندان خود نگاهی بیندازید احتمالاً بی‌کربنات سدیم را در میان موارد دیگر خواهید یافت، بنابراین جوش شیرین در ترکیب با یک سری مواد مشخص می‌تواند در سفید شدن دندان‌های زرد راه گشا باشد. به طور کلی برخی از مزایای جوش شیرین به این شرح است:

  • خاصیت سایندگی، ضد میکروب، پاک کنندگی و سفید کنندگی دارد.
  • کاربرد خانگی دارد و برای از بین بردن بو و لکه‌های مختلف مناسب است.
  • در واکنش با اسیدهایی مانند لیمو و سرکه واکنش نشان می‌دهد و خاصیت جرم گیری ایجاد می‌کند.

دندان سفید - سفيد كردن دندان با جوش شيرين

جوش شیرین چیست؟

جوش شیرین به عنوان سدیم بیکربنات مشهور است ، این پودر مانند یک ساینده عمل می کند که برای تمیز کردن سطوح، به ویژه دندان مناسب است. هم چنین به مواد شیمیایی ویژه ای مثل لیمو و سرکه واکنش می دهد تا یک عمل کف آلود ایجاد کند.

جوش شیرین می تواند برای هر چیزی از مسواک زدن دندان ها و پاک کردن لکه های سطح تا تمیز کردن فاضلاب مسدود شده و یک سبد لباس های کثیف استفاده شود. بسیاری از مردم به سدیم بیکربنات برای “تمام محصولات” فکر می کنند چون می تواند در هر اتاق خانگی و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

روش خانگی سفید کردن دندان با جوش شيرين

سفید کردن دندان با جوش شیرین به تنهایی

روش خانگی سفید کردن دندان با جوش شیرین به تنهایی سریع‌ترین روش استفاده از این مادۀ تمیزکننده است. تنها می‌بایست کمی جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کرده و روی مسواک بگذارید. راه دیگری که برای این کار در دسترس شما است با کمک یک فویل صورت می‌گیرد. در این روش مقداری جوش شیرین و خمیر دندان را در یک فویل مخلوط کرده و آن را برای دو دقیقه روی دندان‌ها می‌کشیم و بعد می‌شوییم.

از بین بردن چربی دور شکم در کمترین زمان ممکن

جوش شیرین - سفيد كردن دندان با جوش شيرين

سفيد كردن دندان با جوش شيرين، زنجبیل و زعفران

ترکیب زعفران و زنجبیل با هم خاصیت درمانی و غذایی بالایی دارد. زنجبیل ضد باکتری و زعفران ضد التهاب است و در ترکیب با جوش شیرین بسیار مفید خواهند بود. از ترکیب جوش شیرین، زعفران، زنجبیل و آب ماده‌ای خمیری به دست آورید و با کمک مسواک به دندان‌های خود بمالید. بعد از آن با خمیر دندان معمولی مانند خمیر دندان زغالی مسواک کنید و از نتیجۀ این روش سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر دندان لذت ببرید.

سفيد كردن دندان با جوش شيرين و سركه

سرکه نیز مانند آبلیمو با خاصیت اسیدی خود می‌تواند آنتی باکتریال و ضد لک باشد. بهتر است برای این روش از سرکۀ سیب استفاده نمایید. دستور سفيد كردن دندان با جوش شيرين و سركه بسیار آسان است، کافی است مقداری جوش شیرین را با مقداری سرکۀ سیب مخلوط کنید و خمیر حاصل شده را مانند خمیر دندان روی مسواک بمالید و بعد از دو دقیقه بشویید.

سفيد كردن دندان با جوش شيرين و آبلیمو

آبلیموی تازه دارای اسید سیتریک است که خود خاصیت سفیدکنندگی دارد. سفيد كردن دندان با جوش شيرين و آبلیمو کار بسیار ساده‌ای است. کافی است این دو مواد اولیه را طوری با هم ترکیب کنید که ماده‌ای خمیری به دست آيد و سپس با آن مسواک نمایید.

جوش شیرین با خاصیت قلیایی خود خاصیت اسیدی آبلیمو را متعادل می‌کند و در کنار هم روشی برای سفید شدن دندان‌های زرد می‌سازند. بهتر است ماهی یک بار دستور سفید کردن دندان با جوش شیرین و آبلیمو را امتحان کنید و قبل از شستن این ترکیب بگذارید یک دقیقه روی دندانتان باقی بماند.

لیمو - سفيد كردن دندان با جوش شيرين

سفيد كردن دندان با جوش شيرين و نمک

یکی دیگر از روش‌های جرم‌گیری دندان با جوش شیرین از ترکیبش با نمک به دست می‌آید. نمک دریایی و جوش شیرین را با نسبت یک به سه و مقداری آب مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی دندان‌های خود بزنید و بعد از یک دقیقه مسواک کرده و بشویید.

بلوری كردن دندان با جوش شيرين و خاک رس

مقداری خاک رس سبز را با جوش شیرین ترکیب کنید و با کمک مقداری آب و یا چند قطره آب لیمو ترش یا نارنگی مخلوطی خمیری به دست آورید و بعد دندان‌های خود را به آرامی با آن مسواک بزنید. در نهایت می‌توانید از جوشاندۀ نعناع به عنوان دهان‌شویه استفاده نمایید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و آلوئه ورا

ترکیب جوش شیرین با ژل آلوئه ورای تازه هم خاصیت ضد قارچی دارد و هم خاصیت آنتی باکتریال، بنابراین برای سفید کردن و بهداشت دندان بسیار مفید است. مسواک زدن با ترکیب جوش شیرین، آلوئه ورا و کمی آب و گلیسیرین می‌تواند به خوبی میکروب‌های دندان را از بین ببرد.

چگونگی داشتن ناخن های زیبا و طبیعی + روشهای خانگی مراقبت از ناخن

دندان - سفيد كردن دندان با جوش شيرين

سفيد كردن دندان با جوش شيرين و آب اکسیژنه

سفید کردن دندان با جوش شیرین و آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید سه درصد) روش دیگری است که به راحتی لکه‌های سطحی و یا عمیق روی دندان‌ها را از بین می‌برند. بعد از مسواک زدن با ترکیب خمیری‌ای که از مخلوط کردن این دو ماده به دست آمده می‌توانید دندان‌های خود را سفید کنید. با خاصیت سایندگی جوش شیرین لکه‌های سطحی و با استفاده از آب اکسیژنه لکه‌های زرد را از بین ببرید و دهان و دندان خود را ضدعفونی کنید.

توجه داشته باشید که حتماً پس از استفاده از این ترکیب دهان خود را کاملاً با آب بشویید زیرا اگر آب اکسیژنه بلعیده شود ممکن است باعث حالت تهوع و استفراغ شود.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر دندان

برای سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر دندان ساده ابتدا خمیر دندان معمولی خود را روی مسواک بگذارید و سپس مقداری جوش شیرین رویش بریزید و مانند همیشه مسواک کنید. می‌توانید به همین راحتی از این روش جرم‌گیری دندان با جوش شیرین استفاده نمایید. توجه نمایید که نباید از ترکیب جوش شیرین و خمیر دندان به طور دائم استفاده کرد.

خنده - سفيد كردن دندان با جوش شيرين

دستورالعمل تهیه خمیری از جوش شیرین

رایج ترین دستورالعمل شامل تهیه خمیری از جوش شیرین و کمی آب است.این خمیر را روی مسواک خود قرار دهید و دندان هایتان را به مدت دو دقیقه دو بار در روز مسواک بزنید.

نسبت های مساوی جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید.در یک فنجان کوچک, نصف قاشق چای خوری از جوش شیرین (3 گرم) را با آب کافی مخلوط کنید تا 1/4 یا نصف قاشق چای خوری آب تا خمیر تشکیل شود.

برای اضافه کردن کمی طعم، برخی دوست دارند که روغن نعناع را با جوش شیرین و آب ترکیب کنند.جوش شیرین به تنهایی طعم ملایم و تلخی دارد، بنابراین ممکن است متوجه شوید که روغن نعناع به شما کمک می کند تا این تجربه را لذت بخش تر کنید.

از خمیری که با جوش شیرین و لیمو, توت فرنگی و یا هر آب میوه دیگری درست می شود اجتناب کنید چراکه آب میوه ها اسیدی هستند و می توانند مینای دندان شما را از بین ببرند.

دندان ها را با خمیر جوش شیرین برای چند دقیقه مسواک بزنید. یک برس زبر را در خمیر فرو ببرید و به آرامی دندان ها را با حرکات دایره ای تمیز کنید. مطمئن شوید که ضربه سختی را به مسواک زدن نزنید.

مضرات احتمالی سفيد كردن دندان با جوش شيرين

جوش شیرین همانطور که اشاره شد خاصیت سایندگی بالایی دارد . به همین علت استفادۀ زیاد از آن می‌تواند منجر به از بین رفتن مینای دندان شما شود. پس بعد از استفاده از هر کدام از این دستورها توجه کنید که به طور دائم از این روش‌ها استفاده نکنید و جوش شیرین روی دندان شما باقی نماند و کامل شسته شود.

عوارض ساکشن شکم و پهلو که شما را از این عمل منصرف می کند

دندان زرد - سفيد كردن دندان با جوش شيرين
اگر در دهان خود زخمی دارید از جوش شیرین استفاده نکنید. چرا که ممکن است باعث بروز حساسیت شود و خوب شدن زخم را به تعویق بیندازد.
به طور کلی اگر دندان‌های ضعیفی دارید. بدون مشورت با پزشک از هیچ کدام این ترکیب‌ها استفاده ننمایید.
اگر در دندان‌های خود چسب یا نگهدارندۀ دائمی دارید مسواک زدن با جوش شیرین باعث نرم شدن چسب می‌شود.
اگر دندان‌های حساسی دارید مسواک زدن با جوش شیرین می‌تواند باعث افزایش این حساسیت شود. ترکیب جوش شیرین با دیگر مواد باعث افزایش این حساسیت نیز می‌شود.
ممکن است مزه‌ی تنهای جوش شیرین نامطبوع و تلخ باشد، اما خیالتان راحت است که از هرگونه مواد شیمیایی و یا رنگ و طعم دهنده عاری است.

طریقه مسواک زدن با جوش شیرین

قبل از مسواک زدن با جوش شیرین, با دندان پزشک خود چک کنید، تا ببینید آیا دندان های شما به اندازه کافی برای این روش سالم هستند یا خیر. زیرا ممکن است دندان شما به سایش حساس باشد و جوش شیرین بتواند منجر به پوسیدگی برگشت ناپذیر دندان ها منجر شود.

مسواک - سفيد كردن دندان با جوش شيرين

از نوک انگشتان خود برای آرام مالیدن خمیر روی دندان ها استفاده بکنید. در دایره های نرمی بمالید و از نیروی زیادی استفاده نکنید.اگر شما ساییدگی لثه دارید, از مسواک زدن بر پایه دندان ها و اطراف خط لثه خود با جوش شیرین اجتناب کنید.ماده ای که دندان ها را زیر پوشش می دهد، نرم تر از مینای است و مستعد آسیب است.

هنگام مسواک زدن, دهان خود را بشویید.بعد از 2 دقیقه مسواک زدن, جوش شیرین را بیرون بریزید و بعد از مسواک با جوش شیرین هم فوری دهانتان را آبکشی کنید. دهان خود را با آب و یا دهان شویه بشویید.مسواک خود را به خوبی آبکشی کنید. اگر واقعاً باید باقیمانده را پس از استفاده از خمیر دندان معمولی شست وشو دهید, تا حد امکان آب کمی مصرف کنید.

نکته مهم

این کار را برای 2 هفته و یک روز در میان تکرار کنید.در بیشتر موارد، دندان های خود را به مدت 1 تا 2 هفته یک روز در میان بشویید.سپس یک یا دو بار در هفته آن را انجام دهید.از آنجا که ساینده است، استفاده از جوش شیرین زیاد ممکن است به دندان های شما آسیب برساند.

به خاطر داشته باشید که مسواک زدن دندان هایتان با جوش شیرین نباید جایگزین مسواک زدن دندان هایتان با خمیر دندان معمولی شود.مسواک زدن دو بار در روز با یک خمیر دندان, نخ دندان کشیدن, و چک آپ منظم دندان پزشکی بهترین راه برای سالم نگه داشتن دندان هایتان هستند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

9 بهمن 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *