این روزها که مصطفی تاجزاده، دلگرم‌تر از همیشه، به انتقاد از عمیق‌ترین باورها، و کلان‌ترین وجوه ساختاری جمهوری اسلامی می‌پردازد، احتمالاً یادش نرفته است که روزی در این فیلم، اعتراف کرده بود که مسیئله‌اش چیز دیگری است.

تاجزاده که صریحاً در این کلیپ اعلام می‌کند "تقلب نشده است"، خودش بهتر از هرکسی می‌داند که هیچ نسبت مشترکی با نظام ندارد و چه بسا اگر پایش می‌افتاد، همان سال ۸۸ اقدام به تغییر رژیم می‌کرد.

او هم چنین در اسفندماه سال گذشته صریحاً اعلام کرده بود «اعتقادی به جمهوری اسلامی و به‌خصوص ولایت‌فقیه ندارند و از مشارکت در تشکیل آن پشیمان هست» و این قضیه باعث شد تا به‌خوبی درک کنیم که حکایت اکثریت اصلاح‌طلبان کشور، حکایت آن مادرنمایی است که به دروغ مدعی مادری برای جمهوری اسلامی و گفتمان امام و خط امام است ولی از تخریب جمهوری اسلامی هیچ ابایی ندارد. مادرنمایی که با مادر اصلی که حقیقتاً به نظام و ولایت‌فقیه علاقه‌مند است، برای در اختیار گرفتن آن رقابت می‌کند. و در حین رقابت نیز از ایراد هیچ آسیبی به جمهوری اسلامی ابا ندارند و بعضاً عامدانه به آن دست می‌یازند. این جریان که اکثریتشان با آرمان‌های جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت‌فقیه تعارض دارند، نه‌تنها تعهدی به اعتلای جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر اصیل آن ندارند بلکه خراب‌کاری‌های خود را نیز به نام ذات جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه می‌نویسند و می‌کوشند مردم را از جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه، ناامید و منزجر نمایند.

چنین جریانی باوجوداینکه در حرف و عمل، بی‌اعتقادی و عدم التزامش به قانون اساسی و ولایت‌فقیه را اثبات کرده و باوجوداینکه همواره برخی از اشخاص این جریان، فرصت حضور در انتخابات مختلف را داشته‌اند اما بازهم به شورای نگهبان معترض است که چرا برخی از افراد بدسابقه، قانون‌شکن و خائن این جریان را رد صلاحیت کرده است؛ و حتی پا را فراتر می‌نهند و از اساس، وجود شورای نگهبان و نظارتش را مخدوش می‌خواند، که البته امری غیرطبیعی نیست. بالاخره کسی که جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه را قبول ندارد چرا باید شورای نگهبان یا تکلیف حکومت به پاس داشتن احکام را بپذیرد؟

همین است که می‌بینیم این جریان در طول حیات سیاسی خود بارها برخلاف مسلمات اسلام حرکت نموده، کراراً در برابر قانون اساسی و ولایت‌فقیه ایستاده، مکرر در باخت‌های انتخاباتی مختلف مدعی تقلب شده و بعضاً حتی فرمان شورش را صادر کرده، بارها به دشمنان گرا و اطلاعات کشور را به ایشان داده و حتی علناً یا غیرعلنی درخواست تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی را مطالبه کرده است.

تاجزاده اما این روزها، به دور از نگاه‌های عمیق، تنها و تنها به دنبال ایجاد شکاف بین نخبگان و همچنین بین تودهٔ مردم است. هدف او از ایجاد این شکاف عمیق صدمه زدن به مشروعیت جمهوری اسلامی است. اما. انگار او. یادش رفته است که در این کلیپ، عملاً دارد به پوچ بودن اندیشه و بی‌ریشه بودن اعمالش اعتراف می‌کند. این کلیپ بیش‌ازپیش به ما نشان داد که تاجزاده چقدر سطحی، غیر جدی و غرض‌ورز است، ویژگی‌هایی که او امروز هم آن‌ها را دارد.