لیفت با نخ یک عمل زیبایی است که یک جایگزین کم تهاجمی برای جراحی لیفت صورت ارائه می دهد.

لیفت نخ ادعا می کند که پوست شما را با قرار دادن مواد با نخ پزشکی در صورت شما سفت می کند و سپس با سفت کردن نخ، پوست شما را به سمت بالا می کشد.

 لیفت با نخ از مواد بخیه موقت و پزشکی استفاده می کند تا پوست شما را بخیه بزند تا کشیده شود. لیفت با نخ از سال ۱۹۹۰ وجود داشته است، اما نوآوری در مواد مورد استفاده برای لیفت با نخ منجر به افزایش محبوبیت در سال های اخیر شده است. کاندیدای معمولی برای لیفت با نخ در اواخر دهه ۳۰ تا اوایل ۵۰ سالگی است. فردی که به طور کلی از سلامت خوبی برخوردار است و به تازگی متوجه علائم پیری شده است، ممکن است از تاثیر ظریف بلند کردن نخ بیشترین بهره را ببرد.

کسانی که به دلیل شرایط پزشکی که بیهوشی عمومی را مخاطره‌آمیز می‌کند، نمی‌توانند جراحی لیفت صورت انجام دهند، ممکن است لیفت با نخ را به عنوان جایگزین مطمئن‌تری در نظر بگیرند.

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس فرم رقیق و خالص توکسین بوتولینوم است که در شل کردن عضلات بسیار موثر است. این دارو با اسامی تجاری مختلفی در بازار وجود دارد که معتبرترین آنها  BOTOX  و Dysprot هستند.

چگونه چروک ها با تزریق بوتاکس برطرف می شود ؟

مقدار مشخصی از بوتاکس توسط سوزن ظریف به داخل عضلات زیر چروک تزریق میشود، این تزریق بوتاکس باعث غیر فعال شدن عضله تولید کننده چین میشود و در نتیجه چروک فعال محو میشود. به همین دلیل بوتاکس برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو)، خطوط پیشانی و خطوط دور چشم بسیار عالی عمل میکند.

تزریق بوتاکس برای درمان چه مناطقی به کار می رود ؟

کاربرد زیبایی بوتاکس در صورت اغلب برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو)، خطوط پیشانی و خطوط دور چشم است.علاوه برا ین موارد از تزریق بوتاکس برای ‌بالا بردن وشکل دادن ابرو ها ، محو خطوط دور لب ، بالا بردن گوشه‌های لب و نوک بینی، کم کردن عمق چاله چانه ، ‌بهبود پوست پرتقالی شدن پوست چانه و برای از بین بردن ‌خطوط عرضی وعمودی گردن میتوان استفاده کرد.به غیر از کاربردهای زیبایی بوتاکس را میتوان برای درمان تعریق بیش از حد کف دست وپا وزیر بغل و حتی درمان سردردهای میگرنی و تنشی به کار برد.

کاربردهای تزریق بوتاکس

این خطوط، چین و چروک های عمودی هستند که بین دو ابرو نمایان شده، و باعث می شود که چهره شما اخم آلود به نظر برسد.

این ناحیه یکی از نواحی صورت است، که استفاده از بوتاکس تاثیر قابل ملاحظه ای را در آن بر جای می گذارد. یک جراح با تجربه می تواند، خطوط چین و چروک در این ناحیه را صاف کرده، و باعث جوانسازی پوست و چهره ای آرام تر شود. اگر عمق این خطوط زیاد باشد ، پزشک درمان با فیلرهای پوستی، را در ترکیب با بوتاکس به طور همزمان توصیه می کند.

تزریق ژل گونه

افرادی که دارای استخوان گونه برجسته می باشند دارای چهره منحصر به فردی هستند به همین علت افرادی که گونه برجسته ندارد برای به دست آرودن چهره جذاب تر اقدام به گونه گذاری می کنند، تزریق ژل گونه یکی از روش های پرطرفدار در این زمینه می باشد.

داشتن گونه های برجسته به طور قابل توجهی به زیبایی طبیعی صورت می افزاید، اما افزایش سن ، کاهش وزن می تواند باعث از بین رفتن گونه شود و چهره شما خسته به نظر برسد، اما با تزریق چربی یا تزریق ژل به گونه می توان حجم از دست رفته را به صورت بازگرداند.

مزایای تزریق ژل گونه به شرح ذیل می باشد:

این روش گونه گذاری نیازی به جراحی و بستری شدن و فرد بلافاصله می تواند فعالیت های روزمره خود را آغاز کند.

همچنین تزریق ژل به گونه باعث رفع چین و چروک های موجود در پوست می شود.

باعث پرشدن مجدد صورت و زیبایی چهره می شود.

انواع ژل های تزریقی گونه :

سه نوع ژل وجود دارد که می توان از آن برای تزریق استفاده کرد:

ژل های جذبی

این نوع ژل از اسید هیالورونیک که در بافت بدن نیز موجود است تهیه می شود به همین علت ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی کند و اکثر پزشکان از این نوع ژل برای تزریق استفاده می نمایند.

بهتر است بدانید این نوع ژل دارای کلازن نیز بوده و باعث جوانسازی پوست می شود.

ژل های نیمه جذبی

این نوع ژل از پلی متیل متاکریلات تهیه شده و توسط بدن جذب نمی گردد و در نواحی ضخیم پوست ، همچون رفع خط خنده تزریق می شود و همچنین باعث کلاژن سازی نیز می شود.

ژل های غیر جذبی

ژل سیلیکون نوعی ژل غیر قابل جذب توسط بدن می باشد که به دلیل تایید نشدن توسط سازمان غذا و دارو مورد استفاده قرار نمی گیرد.