به گزارش پارس نیوز، 

نام آرژانتین از کلمه «آرژنتوم» که در زبان اسپانیایی به معنی نقره است، گرفته شده است و بیشتر آن را با نام «سرزمین نقره» می شناسند. اما ظاهرا معادن نقره تنها کالای ارزشمند موجود در خاک این کشور نیست بلکه در واقع آرژانتینی ها سابقه غیرعادی در تولید مهاجمان مستعد فوتبالی دارند؛ سابقه ای غیرعادی که در برخی مواقع مضحک می نماید؛ آلفردو دی استفانو، دیگو مارادونا و گابریل باتیستوتا تنها تعدادی از ستاره های بزرگی هستند که با کوچک ترین فشاری به مغز، نام آنها روی زبان جاری می شود.

مهاجمان نسل جدید آرژانیتن هم جذابیت های خواندنی برای اهل فوتبال دارندو احتمالا جزو قدرتمندترین ها در فوتبال بین المللی به شمار می روند؛ مهاجمانی نام آشنا همچون لیونل مسی، سرخیو آگوئرو، پائولو دیبالا و مائورو ایکاردی که همگی در جوخه انتحاری آلبی سلسته جای دارند. جوخه ای که البته در سال های اخیر چندان هم هولناک به نظر نمی رسد.

با این حال، تمام مهاجمانی که در بالا به آنها اشاره شد غیر از آرژانتینی بودن مشخصه دیگری را با یکدیگر به اشتراک می گذارند؛ در واقع همگی آنها درست مثل جام لیبرتادورس! به اروپا نقل مکان کرده اند.

این در حالی است که با نگاهی دقیق تر به اسامی، می توان دریافت که ظاهرا لیگ برتر جزیره اصطلاحا «کشته و مرده» گلزنان آرژانتینی است و ایتالیا و اسپانیا هم بعد از انگلیس بیشترین سهم را از نبوغ متولد شده در آرژانتین به خود اختصاص داده اند.

این سهم خواهی به اندازه ای است که برای وارد شدن به این فهرست، هر آرژانتینی تنها به 12 گل نیاز دارد.

و حالا، این شما و این 9 گلزن آرژانیتی شاغل در تاریخ لیگ برتر جزیره...

9 - روبرتو پریرا
مرد 12 گله اینجا است!
«روبرتو پریرا» پس از پیوستن از یونتووس به واتفورد، از سال 2016 به بعد در انگلیس بازی کرده است.
او در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر تنها 2 بار موفق به گلزنی شد و در ادامه یعنی در فصل دوم پنج گل به ثمر رساند اما فصل جدید را با پنج گل در 15 بازی، باشکوه آغاز کرده است.
بازیکن اسبق تیم ریورپلاته امسال پس از سه سال غیبت بار دیگر راه خود را به تیم ملی کشورش باز کرد و در نخستین بازی پس از غیبت، در ماه اکتبر و در جریان تورنمنتی چهار جانبه، مقابل عراق پایش به گلزنی باز شد.

8 - اریک لاملا
یک آرژانتینی دیگر که در رقابت های فصل جدید لیگ برتر انگلیس، پیشرفت چشمگیری در امر گلزنی داشته است.
در واقع، لاملا در 15 بازی 9 گل به ثمر رسانده و این بدان معنا است که 14 گل در انگلیس به نام خود ثبت کرده است.
لاملا هم که به مانند پریرا سابقه حضور در ریورپلاته آرژانتین را در کارنامه دارد، در سال 2013 از آ. اس رم به لیگ برتر انگلیس نقل مکان کرد؛ مهاجم تیم تاتنهام با وجود دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت، پس از یک سال پرسه زدن های بی ثمر، سرانجام خود را به آلبی سلسته تحمیل کرد.

7 - فرانکو دی سانتو
اینکه دی سانتو 9 سال پیش در چلسی توپ می زد و در دوران بازی خود برای آبی ها حتی موفق نشد یک گل هم به ثمر برساند، به نظر باورنکردنی می آید.
فرانکو 29 ساله نخستین گل خود را در لیگ برتر انگلیس برای بلکبرن زد، گلی که از قضا به تنها گل او برای باشگاه لیگ برتری نیز تبدیل شد؛ او در ادامه به ویگان اتلتیک پیوست، جایی که موفق شد 13 گل به ثمر برساند؛ البته لیگ برتر ظاهرا زیاد برای او خوش یمن نبود و منجر به پیوستنش به شالکه آلمان شد.

6- ماکسی رودریگوئز
رودریگوئز با 16 میلیون پوند از باشگاه لالیگایی اتلتیکو مادرید به لیورپول در لیگ برتر انگلیس ملحق شد.
او اگرچه تنها 2 سال و نیم در انگلیس ماند اما در همین مدت کم هم موفق شد تا 15 گل شامل 10 گل در یک فصل برای قرمزهای آنفیلد به ثمر برساند؛ آماری که برای بازیکنی در پست هافبک، قابل توجه و چشگیر به شمار می آید؛ او در حال حاضر در فوتبال اروگوئه و برای تیم پنرول توپ می زند.

5 - لئوناردو اولوآ
اولوآ در دوران بازی در لیگ برتر انگلیس 19 گل به ثمر رساند که از این تعداد 10 گل را با پیراهن لستر سیتی به نام خود ثبت کرد.
علاوه بر این، فصل گذشته که می توان آن را فصلی کم فروغ توام با قحطی گل برای وی دانست، یک گل برای برایتون به ثمر رساند و پس از جدایی از «مرغ های دریایی» لیگ برتر، به طور قرضی به پاچوکا در لیگ برتر مکزیک ملحق شد.
اولوآ همچنان با لستر قرارداد دارد، بنابراین می تواند امیدوار باشد تا به تعداد گل های خود در لیگ برتر انگلیس بیفزاید.

4 - مانوئل لانزینی
لانزینی 19 گل در لیگ برتر به ثمر رساند، آماری که با توجه به سابقه وی در مصدومیت، کمی غافلگیرکننده به نظر می رسد.
او هم که مانند دو مورد نخست فهرست جاری، در آرژانتین برای ریورپلاته توپ می زده است و چهارمین فصل حضور خود را در انگلیس تجربه می کند، جایی که به همراه وستهم آمار گلزنی آبرومندانه ای برای خود دست و پا کرده است.
با این حال، با توجه به مصدومیت وی از ناحیه رباط صلیبی، فعلا نمی توان از او انتظار داشت تا آمار گل های خود را در لیگ برتر انگلیس افزایش دهد.

3 - هرنان کرسپو
تیم ریورپلاته ظاهرا منبع تمام نشدنی لیگ برتر انگلیس برای سیراب کردن عطش خود با استفاده از مهاجمان آرژانتینی است.
کرسپو در دوران حضور خود در لیگ برتر به همراه آبی های لندن 20 گل به ثمر رساند؛ در واقع او در فصل 2003 - 2004 با ثبت آمار یک گل به ازای هر 2 بازی، 10 گل به نام خود ثبت کرد.
او در ادامه به طور قرضی به آ. ث میلان و سپس به اینتر ملحق شد و در جریان فصل 2005 - 2006 با روندی نزولی تنها 10 گل در ایتالیا به ثمر رساند.

2 - کارلوس توز
سرانجام سر و کله بازیکنی از بوکاجونیورز پیدا شد!!
در واقع، توز می تواند در فینال جام لیبرتادروس که امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید برگزار می شود، باشگاه کشورش را همراهی کند.
توز در دوران حضورش در لیگ برتر انگلیس با جنجال بیگانه نبود؛ او در سال 2006 به وستهم ملحق شد و برای چکش ها هفت گل به ثمر رساند؛ او در ادامه در 2 فصل حضور در اولدترافورد، 19 گل زد و پس از ملحق شدن به تیم همسایه شیاطین سرخ یعنی منچسترسیتی، موفق شد با 58 گل، آمار گل های خود را در مجموع به 84 برساند.

1 - سرخیو آگوئرو
حضور نام آگوئرو در این فهرست، دیگر آرژانتینی های ذکر شده را به نوعی تحقیر می کند چرا که او پس از پیوستن از اتلتیکو مادرید به منچستر سیتی در سال 2011، در مجموع 151 بار قفل دروازه حریفان را با پیراهن آبی آسمانی ها باز کرده است.
آگوئرو در حال حاضر برای رسیدن به رکورد «آلن شیرر» برترین گلزن تاریخ لیگ برتر جزیره، به 109 گل دیگر نیاز دارد؛ با این حال برترین گلزن تاریخ منچستر سیتی یکی از مهره های کلیدی در تیم فوق العاده ای است که تحت هدایت مغز متفکر اسپانیایی آن یعنی «پپ گواردیولا» پیشتاز لیگ برتر جزیره است؛ بنابراین کدام بازیکن آرژانتینی می تواند از این حیث به گرد پای آگوئرو برسد؟
مسلما هیچکس، البته غیرممکن وجود ندارد...

انتهای پیام/