آژانس سئو چه کارهایی می‌توانند برای شما انجام دهند؟

ضرورت و اهمیت سئو برای کسب و کار اینترنتی شما

دلایل زیادی وجود دارند که نشان می دهند چرا سئو برای سایت شما مهم است و می‌توانید آن‌ها را به یک آژانس سئو بسپارید. در ادامه، دلایل اهمیت سئو در سایت را باهم مرور می کنیم:

1. افزایش ترافیک ارگانیک توسط آژانس سئو

اگر شما یک کسب و کار اینترنتی دارید، اولین هدف شما جذب ترافیک و مشتری برای وب سایت است. هرچقدر افراد بیشتری در نتایج سایت شما را ببینند، ورودی بیشتر، جذب مخاطب و فروش بیشتری در سایت ایجاد می شود. با توجه به این که 53% از ترافیک سایت ها، از طریق جستجوی طبیعی یا ارگانیک حاصل می شود، از این رو به اهمیت و ضرورت سئو پی می بریم!

پس اگر وب سایت شما در نتایج اولیه گوگل رتبه بندی شود، ورودی بسیار زیادی دریافت خواهید کرد که باعث افزایش چشمگیر فروش شما خواهد شد. توجه داشته باشید که باید در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه خود رتبه بگیرید تا از طریق جستجوی ارگانیک، ورودی بگیرید که این، نیازمند دانش و تخصص حرفه ای در زمینه سئو سایت است.
تماس با لومینا

لومینا، با ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت، به صورت تخصصی و حرفه ای روی سایت شما کار کرده و کسب و کار شما را در گوگل، به اوج خواهد رساند! فقط کافی است با ما تماس بگیرید تا رایگان مشاوره دریافت کنید!

2. افزایش اعتبار برند

سئو و بهینه سازی توسط آژانس سئو ، نه تنها در جذب ترافیک طبیعی، بلکه در افزایش اعتبار برند شما نیز کمک می کند. به این دلیل که بیش از 99% افراد، به برند ها و سایت های صفحه اول گوگل اعتماد می کنند؛ چرا که گوگل را یک مرجع قابل اعتماد در این زمینه می دانند و شایت کمتر از 1% از افراد به صفحه دو گوگل رجوع کنند.

به طور کلی، مردم به رتبه های اول گوگل، اعتماد بیشتری می کنند. حتی لینک های 4 به بعد نیز، بازدید و ورودی بسیار کمتری نسبت به لینک های اول تا سوم دریافت خواهند کرد. پس، افزایش اعتبار برند شما نیز یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو برای سایت شما است که باید به آن دقت کنید.

3. جذب مخاطبین هدف بازار شما

همانطور که گفتیم، مشتریان بالقوه ای که در گوگل به دنبال رفع نیاز ها و محصولات مورد علاقه شان می گردند، شما را در نتایج خواهند یافت. در نتیجه، شما باید برای آن چیزی که مشتری شما دنبال آن است، محتوا، خدمات و یا محصول در سایت خود قرار دهید که این مورد، در آمیخته با فاکتوری به نام سئو میسر می شود. برای محصولات، کلمات و عباراتی که آن ها ممکن است در گوگل جستجو کنند، محتوا تولید می کنید تا کسانی شما را پیدا کنند که مشتری محصولات یا خدمات شما هستند.

بدون ترفند های سئو، این امر امکان پذیر نیست. سئو کلیدی است برای تعیین اهداف، شناسایی مخاطب هدف، تعیین کلمات کلیدی، تولید محتوا در این راستا به صورت حرفه ای و سئو شده و رسیدن به صفحه اول گوگل برای جذب این بازار هدف. از این رو سئو از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

همچنین، آگاهی و شناخت از برند شما، در بین این کاربران بیشتر شده، آن ها با برند شما ارتباط برقرار می کنند و برای خرید های بعدی یا دریافت سرویس های مورد نظر خود در آینده، مجددا نزد شما باز خواهند گشت.

4. لذت یک تجربه کاربری بی نظیر

برای تاثیر هرچه بیشتر استراتژی های سئو، محتوا و صفحات وب سایت شما باید بهینه شود تا ناوبری و کاوش کاربر در سایت شما، راحت و لذتبخش شود. هرچقدر که کاربران سایت، تجربه بهتر و لذتبخش تری در سایت شما داشته باشند، بیشتر در وبسایت شما می مانند که این به گوگل، سیگنال یک سایت قوی، یک محتوای جذاب و یک تجربه کاربری خوب را می دهد و قطعا در رتبه بندی های گوگل، جایگاه ویژه ای خواهید داشت.

5. تاثیر در چرخه تحقیق و خرید مشتری

همانطور که گفتیم، سئو تاثیر و بازدهی بسیار بیشتری نسبت به روش های بازاریابی و تبلیغات سنتی دارد. همچنین اهمیت و ضرورت سئو می تواند تاثیر بسیار زیادی در نرخ بازگشت سرمایه شما داشته باشد. از این رو، با کمی تفکر و برنامه ریزی دقیق، جستجوی اهداف و نیاز های مشتری و انتخاب کلمات کلیدی طولانی تر و هدفمند تر که مشتریان بالقوه حوزه شما جستجو می کنند، می توانید خود را جلوی چشم آنها قرار داده و در مسیر تحقیق برای خرید، آن ها را به سمت خود هدایت کنید.

6. فروش آفلاین محصولات

دلیلی دیگری که می توان اهمیت سئو را با آن اثبات کرد، افزایش فروش آفلاین یا به صورت حضوری است! چطور ممکن است؟ جواب خیلی ساده است. افراد بسیاری، قبل از خرید محصول مورد نظر خود، در گوگل جستجو می کنند و به دنبال مقایسه محصولات، دریافت اطلاعات در مورد آن محصول، فروشگاه ارزان فروش، نظرات و تجربیات کاربران و… هستند. پس حتی شما با طراحی سایت و سئو، به راحتی می توانید این دیتا و اطلاعات را در اختیار کاربران قرار داده و در انتها، خود را معرفی کنید. قطعا در بین مشتریانی که به خرید حضوری علاقه دارند، جایگاه بسیار ویژه ای کسب خواهید کرد.

7. سئو محلی یا لوکال سئو

باتوجه به پیشرفت الگوریتم های گوگل، لوکیشن و محل حضوری نیز در جستجوها تاثیر زیادی دارد. افراد بسیار زیادی، برای پیدا کردن فروشگاه ها، شرکتها، رستوران ها و… مورد نیاز خود در یک محل یا شهر، در گوگل جستجو می کنند. اگر شما در این جستجو حضور داشته باشید، اولویت با شما خواهد بود! در نتیجه، یکی دیگر از دلایل ضرورت و اهمیت سئو، بهینه سازی محتوای شما برای جستجو های محلی و یک مکان خاص است.

بطور مثال، افراد زیادی ممکن است در گوگل، به دنبال رستوران های اطراف خود باشند. لوکال سئو، این زمینه را برای شما فراهم می کند تا در این جستجو ها، به نمایش دربیایید.

8. قابلیت آنالیز و اندازه گیری

سئو، یک پارامتر قابل اندازه گیری و آنالیز است. یکی از مزیت ها و ضرورت سئو، این است که شما می توانید با استفاده از ابزار ها و نرم افزار های مختلف، تمامی رفتار های مشتریان و کاربران وب سایت خود را بررسی کرده و در نتیجه، برای ایجاد لید ها و سرنخ های بیشتر برای جذب و فروش، برنامه ریزی کنید. همچنین با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول، به راحتی می توانید کلمات کلیدی سایت و ترافیک و کلیک های این کلمات را بررسی کرده و در طراحی کمپین بازاریابی خود، از آن ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *