استراتژی تولید محتوا انواع مختلفی دارد و برای هر سایت یا صفحه اینستاگرام باید یکی از آن ها را انتخاب نمود تا بیشترین اثر بخشی را برای افزایش فروش و سود برای شما داشته باشد. استراتژی تولید محتوا متنی سایت توسط سئو کار به تولید کننده محتوا سایت داده می شود که بر اساس آن سفارش تولید محتوا داده می شود.

همچنین باید توجه داشت همانطور که تولید محتوا باکیفیت تأثیر بسزایی در افزایش سئو و افزایش تعداد بازدید کنندگان خواهد داشت. تهیه و تدوین استراتژی تولید محتوا نیز اثر گذار خواهد بود.

اهمیت استراتژی تولید محتوا به عنوان اولین مرحله در ایجاد محتوا های کاربردی و هدفمند می باشد و یک استراتژی جامع در مرحله پیاده سازی ، باید به صورت اصولی اجرا شود تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

استراتژی تولید محتوا

هدف از استراتژی تولید محتوا چیست ؟

داشتن استراتژی تولید محتوا می تواند باعث کاهش هزینه های مالی و زمانی شود ، اگر استراتژی بازاریابی محتوا نیز به ان اضافه شود می تواند تاثیرات مثبتی بر محتوا های شما گذاشته و با هزینه های پایین بیشترین بازدهی را از تولید محتوا داشته باشید.

همانطور که اشاره کردیم هدف اصلی از تدوین استراتژی تولید محتوا کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی می باشد . با این کار محتوا های بیهوده را دور ریخته و از محتوا های کم بازدید صرفه نظر می کنیم ولی در عوض زمان و هزینه را برای محتوا هایی که بازدید های بیشتری دارند صرف می کنیم تا بهره وری افزایش پیدا کند.

همچنین استفاده از این استراتژی باعث موارد زیر نیز خواهد شد.

  1. افزایش رضایت مخاطبان
  2. برندینگ
  3. بازدهی بیشتر محتوا
  4. رقابت با رقبا
  5. کاهش هزینه و زمان

چگونه استراتژی تولید محتوا داشته باشیم؟

برای تدوین استراتژی تولید محتوا باید مطالعه خوبی بر روی موضوع خود و رقبای خود داشته باشیم و با هدف گذاری دقیق تولید محتوا را انجام دهیم. برای اینکه بهترین استراتژی تولید محتوا را داشته باشیم باید به نکات زیر توجه ویژه ای کنیم.

  1. هدف : اهداف خود را معین کنید و هدف گذاری را به اهداف کوتاه مدت ، بلند مدت و میان مدت تقسیم کنید.
  2. شناسایی مخاطبان و مشتریان : با شناخت دقیق مخاطبان و مشتریان می توانید بر اساس آن ها محتوا های مفید و متناسب ایجاد کنید.
  3. توجه به برند سازی
  4. تحلیل سایت ها و پیج های رقیب
  5. کیورد ریسرچ یا تحلیل کلمات کلیدی
  6. ایجاد ساختار محتوا : ساختار محتوا های خود را مشخص کنید و به صورت پر اهمیت و کم اهمیت تقسیم کنید و لینکدهی داخلی را بر اساس آن انجام دهید.
  7. تولید محتوا ها با لحن یکپارچه و اختصاصی
  8. نوشتن تقویم محتوایی

این 8 نکته می تواند شما را در تدوین استراتژی محتوا یاری نماید ، با توجه به این 8 نکته می توانیدهم استراتژی تولید محتوا های متنی سایت خود را انجام دهید و هم استراتژی تولید محتوا اینستاگرام را تدوین کنید. در ادامه به صورت کامل این موارد را بررسی می کنیم.

هدف گذاری صحیح

یکی از مهم ترین گام ها در تدوین استراتژی تولید محتوا هدف گذاری می باشد ، باید از ابتدا کار اهداف را مشخص کنید و بدانید در آخر کار چه نتیجه ای می خواهید برایتان داشته باشد. باید از آخر شروع کنید ، فروش می خواهید ، بازدید می خواهید و یا ... باید بر اساس هدف گذاری محتوا های خود را تولید کنید.

شناسایی مخاطبان در تدوین استراتژی تولید محتوا

توجه به این مسئله کار شما را راحت می کند ، ابتدا باید تحقیق کاملی بر روی مخاطبان خود انجام دهید تا بدانید سطح سواد ، فرهنگ و خواسته های آن ها به چه شکل می باشد و بر اساس ان محتوا تولید کنید .

برندسازی در تولید محتوا

باید در تدوین استراتژی تولید محتوا به این نکته نیز توجه داشته باشید ، برندسازی باعث افزایش اعتبار شما می شود و باعث افزایش مخاطبان و سود حاصل از فروش خواهد شد.

تحلیل رقبا

برای اینکه استراتژی بهتری بچینید باید رقبا های خود را شناسایی کرده و روش کار آن ها را مقایسه نموده و سعی کنید بهتر از آن ها کار کنید تا رضایت مخاطبان را جلب کنید.

کیورد ریسرچ یا تحلیل کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی باعث کاهش هزینه های اضافی تولید محتوا می شود تا بتوانید هزینه و زمان خود را صرف تولید محتوا های پر بازدید نمایید. با استفاده از ابزار هایی همچون الکسا ، گوگل کیورد پلنر و گوگل ترند و بقیه ابزار ها می توانید کلمات کلیدی با ارزش حوضه خود را پیدا کرده و بر اساس آن ها تولید محتوا را انجام دهید.

ایجاد ساختار محتوا

ایجاد ساختار های پیلار پیج ، کلاستر و ... را نیز باید در استراتژی تولید محتوا لحاظ کنید. با ایجاد ساختار های مناسب لینک دهی های داخلی را ایجاد کنید تا ارزش محتوا ها را برای گوگل مشخص کنید.

نوشتن تقویم محتوا

ایجاد تقویم محتوایی می تواند برنامه ریزی محتوایی را ایجاد کند تا با برنامه ریزی بهتر هزینه های زمانی و مالی را کاهش دهیم و با ایجاد این تقویم اهداف استراتژی محتوا را میان مدت و طولانی مدت ببینید.